LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Egy kizárás margójára - A látszat néha csal
Interjú a szakágvezetővel a máriapócsi verseny döntőjéről
2014-06-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770160897
Napi oldal:
108288
Jelenleg:
1206
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

egy_kizaras_margojara_-_a_latszat_neha_csal_2
 

A hétvégi máriapócsi rallycross országos bajnoki futam utolsó döntőjét egy közjáték zavarta meg. A SuperCars kategória fináléjából kizárták azt a Mózer Attilát, aki a B-döntőt megnyerve jutott a legjobb hat közé. A Skoda Fábiával versenyző pilótát kiugrás miatt diszkvalifikálták. Az esetről kérdeztük Budai Ferenc szakágvezetőt. 

Ott voltál a helyszínen, mit láttál, mi történt?
Igen, a rajthelyen álltam. Amikor felpörögtek a motorok, pár pillanattal később Mózer kilőtt az utolsó sorból, miközben a többiek nem mozdultak. Nem is állt meg, elment a depó kijáratig, és úgy foglalta el újra a helyét. Illetve csak foglalta volna, mert a rajter felmutatta neki a fekete zászlót.
A szabály értelmében ugyanis azt a versenyzőt, aki a döntőben kiugrik, azonnal ki kell zárni, itt már nincs az utolsó figyelmeztetés szankció.
Csakhogy Mózer nem is ezt vitatta, hanem azt, hogy ő nem ugrott ki, csak akkor engedte el a kéziféket, amikor egy kiugrást jelző lámpa kivillant. Tette ezt azért, mert a hibás rajt lehetőséget enged arra, hogy a versenyző úgymond elstartoljon, visszahűtse a motort, a kuplungot. Ráadásul Mózer az első pillanattól azt hangsúlyozta, hogy egy jobb oldali rajthely lámpája gyulladt ki, ő viszont a baloldalon állt. 

Ilyen esetben mi a teendő, illetve, mi lett volna?
Egyszerűen fogalmazva: nagyobb körültekintéssel kellett volna eljárni. A rajter ezt nem tette meg - utólag erre a megállapításra jutottunk -, jelezte a tényt a versenyigazgatónak, aki ez után adta ki a kizárásra az utasítást. Ha viszont figyelembe vették volna a versenyző kérését, hogy tüzetesen nézzenek utána annak, miért villant ki a lámpa, akkor kiderült volna, hogy nem Mózer ugrott ki. Ő csak elrajtolt a hibás rajt pillanatában. 

egy_kizaras_margojara_-_a_latszat_neha_csal_3

Kicsit bonyolult, nem?
Elsőre, talán. Nem ez volt az első eset ezen a hétvégén, hogy tévesen bejelzett valamelyik lámpa. Akkor minden esetben új rajt procedúra következett, anélkül, hogy bárkit is büntetett volna a versenyigazgatóság. Mózer esetében az zavarta meg a rajtert - bár ez nem menti fel -, hogy a hibás rajtnál ő volt az, aki "kiugrott", vagyis feltételezte, hogy ő volt az, aki elrontotta a rajtot, így ki kell zárni. De később - sajnos már csak a verseny után - a videó elemzésből is egyértelműen kiderült, hogy Mózer gyakorlatilag csak élt a lehetőséggel, és a kivillanó, hibás rajtot jelző lámpa jelére elstartolt. De ez nem minősül kiugrásnak, és ezért nem zárható ki a versenyző. 

Gondolom, elég kellemetlen helyzetbe került úgy a versenyigazgató, úgy a szakágvezetés!
Igen, hisz nem mondhatjuk azt a döntő résztvevőinek, hogy bocs fiúk, a jövő hétvégén megismételnénk a döntőt, mert tévedtünk.
Sajnálatos a dolog, tudva az, hogy a hibázás lehetősége mindenben benne van. De tanulnunk kell az esetből, azontúl, hogy úgy a verseny igazgatója, mint jómagam is elnézést kértünk Mózer Attilától. Bár őt ez kevésbé vigasztalja, hisz bajnoki pontokat veszített, amelyek akár hiányozhatnak is az év végén. 

Megoldás?
Még nagyobb figyelem, és együttműködés a versenyzőkkel. Ezt az esetet elkerülhettük volna, ha rászánunk két percet arra, hogy megnézzük, valóban hogyan történt a kiugrás. Ettől függetlenül kérni fogjuk a verseny rendezőjét, hogy a jövő évre alakítsa át a kiugrás jelzőt arra a pálcás megoldásra, ami "tévedhetetlen", nem úgy, mint amit most használ.

A rallycross látványos fejlődésen ment és megy keresztül. Egyre több versenyző, egyre jobb technikákkal érkezik, ahhoz, hogy a "vonzerőnket" fent tartsuk, nem engedhetünk meg magunknak hasonló malőröket.  

Reméljük Mózer Atit még sokszor láthatjuk ünnepelni mi is!

egy_kizaras_margojara_-_a_latszat_neha_csal_1
Ez a hír most jelenik meg 3367. alkalommal
Share |
Országos Rallyecross Bajnokság 2014
Oláh-Gumi Rallycross és Drift Országos Bajnoki Fesztivál
Máriapócs
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k