Egy kizárás margójára - A látszat néha csal
Interjú a szakágvezetővel a máriapócsi verseny döntőjéről
2014-06-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785253069
Napi oldal:
144374
Jelenleg:
1581
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

egy_kizaras_margojara_-_a_latszat_neha_csal_2
 

A hétvégi máriapócsi rallycross országos bajnoki futam utolsó döntőjét egy közjáték zavarta meg. A SuperCars kategória fináléjából kizárták azt a Mózer Attilát, aki a B-döntőt megnyerve jutott a legjobb hat közé. A Skoda Fábiával versenyző pilótát kiugrás miatt diszkvalifikálták. Az esetről kérdeztük Budai Ferenc szakágvezetőt. 

Ott voltál a helyszínen, mit láttál, mi történt?
Igen, a rajthelyen álltam. Amikor felpörögtek a motorok, pár pillanattal később Mózer kilőtt az utolsó sorból, miközben a többiek nem mozdultak. Nem is állt meg, elment a depó kijáratig, és úgy foglalta el újra a helyét. Illetve csak foglalta volna, mert a rajter felmutatta neki a fekete zászlót.
A szabály értelmében ugyanis azt a versenyzőt, aki a döntőben kiugrik, azonnal ki kell zárni, itt már nincs az utolsó figyelmeztetés szankció.
Csakhogy Mózer nem is ezt vitatta, hanem azt, hogy ő nem ugrott ki, csak akkor engedte el a kéziféket, amikor egy kiugrást jelző lámpa kivillant. Tette ezt azért, mert a hibás rajt lehetőséget enged arra, hogy a versenyző úgymond elstartoljon, visszahűtse a motort, a kuplungot. Ráadásul Mózer az első pillanattól azt hangsúlyozta, hogy egy jobb oldali rajthely lámpája gyulladt ki, ő viszont a baloldalon állt. 

Ilyen esetben mi a teendő, illetve, mi lett volna?
Egyszerűen fogalmazva: nagyobb körültekintéssel kellett volna eljárni. A rajter ezt nem tette meg - utólag erre a megállapításra jutottunk -, jelezte a tényt a versenyigazgatónak, aki ez után adta ki a kizárásra az utasítást. Ha viszont figyelembe vették volna a versenyző kérését, hogy tüzetesen nézzenek utána annak, miért villant ki a lámpa, akkor kiderült volna, hogy nem Mózer ugrott ki. Ő csak elrajtolt a hibás rajt pillanatában. 

egy_kizaras_margojara_-_a_latszat_neha_csal_3

Kicsit bonyolult, nem?
Elsőre, talán. Nem ez volt az első eset ezen a hétvégén, hogy tévesen bejelzett valamelyik lámpa. Akkor minden esetben új rajt procedúra következett, anélkül, hogy bárkit is büntetett volna a versenyigazgatóság. Mózer esetében az zavarta meg a rajtert - bár ez nem menti fel -, hogy a hibás rajtnál ő volt az, aki "kiugrott", vagyis feltételezte, hogy ő volt az, aki elrontotta a rajtot, így ki kell zárni. De később - sajnos már csak a verseny után - a videó elemzésből is egyértelműen kiderült, hogy Mózer gyakorlatilag csak élt a lehetőséggel, és a kivillanó, hibás rajtot jelző lámpa jelére elstartolt. De ez nem minősül kiugrásnak, és ezért nem zárható ki a versenyző. 

Gondolom, elég kellemetlen helyzetbe került úgy a versenyigazgató, úgy a szakágvezetés!
Igen, hisz nem mondhatjuk azt a döntő résztvevőinek, hogy bocs fiúk, a jövő hétvégén megismételnénk a döntőt, mert tévedtünk.
Sajnálatos a dolog, tudva az, hogy a hibázás lehetősége mindenben benne van. De tanulnunk kell az esetből, azontúl, hogy úgy a verseny igazgatója, mint jómagam is elnézést kértünk Mózer Attilától. Bár őt ez kevésbé vigasztalja, hisz bajnoki pontokat veszített, amelyek akár hiányozhatnak is az év végén. 

Megoldás?
Még nagyobb figyelem, és együttműködés a versenyzőkkel. Ezt az esetet elkerülhettük volna, ha rászánunk két percet arra, hogy megnézzük, valóban hogyan történt a kiugrás. Ettől függetlenül kérni fogjuk a verseny rendezőjét, hogy a jövő évre alakítsa át a kiugrás jelzőt arra a pálcás megoldásra, ami "tévedhetetlen", nem úgy, mint amit most használ.

A rallycross látványos fejlődésen ment és megy keresztül. Egyre több versenyző, egyre jobb technikákkal érkezik, ahhoz, hogy a "vonzerőnket" fent tartsuk, nem engedhetünk meg magunknak hasonló malőröket.  

Reméljük Mózer Atit még sokszor láthatjuk ünnepelni mi is!

egy_kizaras_margojara_-_a_latszat_neha_csal_1
Ez a hír most jelenik meg 3399. alkalommal
Share |
Országos Rallyecross Bajnokság 2014
Oláh-Gumi Rallycross és Drift Országos Bajnoki Fesztivál
Máriapócs
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k