Igor Bacigal hamarosan szlovákul diktálja majd az itinert, következő célállomás a Monte Carlo Rallye, így most erről az újabb kihívásról és az előkészületeiről beszélgettünk.

Hamarosan újra itinert diktálsz, hol és mi lesz ez?
A Monte Carlo Rallye-n állok rajthoz, Jaroslav Melicharekkel és a Tagai-féle – 2011-es fejlesztésű - Peugeot S2000-sel. A pilótám korábban két szezont ment egy Mitsubishi WRC-vel, és bár mi még nem versenyeztünk együtt, régóta ismerjük egymást. A „Montén” 433 km lesz a versenytáv, így nem azzal a fő céllal vágunk neki, hogy az elejétől fogva 100 %-on autózzunk, sokkal fontosabb feladatnak tartjuk, hogy végig tudjuk csinálni, hiszen nem lesz szuperralizási lehetőség sem, így aki az első kanyarban eldobja, annak ott véget ér a verseny. Nagyon-nagyon a végén fog eldőlni, hogy ki a legjobb, a leggyorsabb... 5 napon keresztül fog menni ez a futam, így a gyorsaságon kívül nagyon sok másról is fog szólni, mint például a koncentrációról, kondícióról.... Már annak is örülni fogok, ha a célba beérünk, mert szerintem nagyon széthullik majd a mezőny a futam végére. Úgy gondolom, hogy a szerencse mellett jó döntések is szükségesek lesznek ahhoz, hogy valaki célba érkezzen, és esetleg még eredményes is legyen. Nem biztos, hogy a leggyorsabb lesz a győztes, bár a top versenyzők bizonyára itt is - ilyen körülmények között is - tudnak majd 100 %-on autózni. Mi nem az első gyorsaságin próbálunk meg mindenkit elverni! :-) Elégedettek leszünk azzal is, ha a helyünkön tudunk autózni. Ha valaki nem is a leggyorsabb, de hibátlanul végig tud menni, az a saját kategóriájában biztos, hogy az elejében lesz. Navigátori szempontból sem lesz egyszerű ez a történet!
Ezúttal viszont az anyanyelveden - szlovákul - diktálhatod az itinert, mennyivel lesz így könnyebb?
Semennyivel sem! Amikor a szlovák bajnokságban mentem, akkor szlovákul írtam mindent, és szlovákul is diktáltam. Az idei évben diktáltam a magyar bajnokságban magyarul, háromszor navigáltam külföldön, akkor a lengyel-szlovák(-cseh) ötvözetével mondtam vissza a leírtakat, és bizonyára nagyon furcsa dolog ez, de az itinert mostanában mindig magyarul írom, bármilyen nyelven is diktálom vissza! Tehát a jobb az a J betű, a bal a B betű, a fék az F... most is így fogom írni és rááll majd az agyam erre, visszadiktálni már szlovákul fogom.
Hogyan jött a lehetőség, hogy Monte Carlo-n együtt induljatok?
Az alapötlet a TRT közreműködésével történt, hiszen ők meg tudják adni azt a - szakmai, tapasztalati - hátteret, ami egy ilyen szintű projekthez elengedhetetlen. Számukra is egy nagy falat lesz ez, de szerintem ők is ugyanúgy örülnek ennek, mint mi.
Melicharek kihívásnak veszi ezt, én pedig a saját bizonyítási vágyamnak teszek ezzel eleget.
Melicharek tavaly a német VB-n már indult, és ő már akkor is nagyon szerette volna, hogy együtt versenyezzünk, de akkor a munkám miatt nem tudtam ezt elvállalni. Az idei évre komplett szezont is tervezett, amire szintén engem hívott, de nekem a munkaköröm ezt nem tenné lehetővé, így most csak a Monte Carlo Rallye-ra ülünk össze. Nem mondom, hogy utána esetleg nem fogunk összeülni - hiszen több VB futamon szeretne menni 2012-ben az S2000-essel - de egyelőre egy versenyre szól a megállapodásunk, a jövő pedig majd hozza a folytatást!
Milyen előkészületek kellenek egy ilyen futamhoz?
Nagyon komoly alapozással készülünk! Még Szlovákiában lesz egy 60-70 km-es tesztünk, olyan helyeken, ahol esetleg havas körülmények is lesznek hozzá. Kinn is lesz egy teszt, a Peugeot-s mérnökkel, a Shakedownon is megyünk...
Összeállítottuk már a tréningtervet, lesz jégkém csapatunk, akik aprólékosan le fogják tréningezni a pályákat a gyors előtt és a megfelelő információkat eljuttatják hozzánk. A Peugeot-tól fogunk kapni olyan beállításokat, amelyek kifejezetten a Monte Carlo Rallye-ra szólnak.
Megpróbáljuk jól összerakni ezt az egészet, és az biztos, hogy szervezésileg nem egy egyszerű feladat! Leszünk elegen mindenre, de mivel más közeli ismerősünk nem indul ezen a versenyen, így biztos, hogy csak magunkra tudunk majd számítani, ami egy VB-n nem biztos, hogy egyszerűsíteni fogja a helyzetünket :-)
Lefoglaltuk a szálláshelyeket, a repülőjegyeket, elintéztük már az autóbérléseket... így akár már jöhetne is a verseny!
Várod már?
Eleinte nagyon ódzkodtam tőle! Nem olyan ez most, mint például a Mecsek Rallye előtt, hogy már alig vártam, hogy menjünk, hogy ott legyünk végre. Most csak annyit éreztem, hogy „ám, legyen”, de nem ugráltam örömömben.
Most viszont már napról napra egyre jobban várom!
Tagai Tomival is beszélgettem, hiszen a versenyautót és a műszaki hátteret ők biztosítják a projekthez.
Milyen autók bérbeadásával foglalkoztok?
Mostanában alapvetően a S2000-es Peugeot és egy R4-es Subarut adunk bérbe. Elég jól állunk a jövő évet illetően, és bár nincs még aláírt szerződésünk, de szerződéskötések előtt állunk. Kezd lassan kialakulni a 2012-es évünk, és úgy néz ki, hogy a jövőben is külföldi bérlőink lesznek. Nem is nagyon próbálkoztunk a hazai bérbeadással, itthon Janiékkal dolgozunk, most már sok éve, és ha nekik összejön, akkor jövőre is szeretnénk velük együttműködni, de azt hiszem, hogy valóban a külföldi irány az, amit jobban szorgalmazunk.
Hamarosan a Monte Carlo-n láthatjuk a Peugeot-t...
Igen, Jaroslav Melicharek és Igor Bacigal versenyez majd vele. Jaroslavval ez lesz az első közös munkánk, és nagy feladat lesz ez mindenki részéről. A 430 km-es versenytáv nagyjából több mint 3 hazai futam, 5 versenynap… komoly verseny lesz! Nem csupán a versenyzők részéről, de a mi oldalunkról is kihívás ez!
És téged láthatunk-e még versenyezni (Magyarországon)?
Nem eldöntött tény az, hogy nem megyek többet, de valahogy úgy alakult az életem, hogy nem nagyon maradt erre mostanában időm és lehetőségem. Nagyon sokszor ütötték egymást a külföldi futamok a magyarokkal, így sokszor ezeken részt sem tudtam venni. Úgy néz ki, hogy a jövő évi versenynaptár ilyen szempontból szerencsésebb. Meglátjuk, hogy a közeljövőben marad-e idő a saját versenyzésemre, mert néha azért már mennénk nagyon! :)

Teljes bajnoki évad nem vonz?
Nem mondom, hogy nem vonzana, de az biztos, hogy az sem energiában, sem időben nem fér bele. A tavalyi évben kb. 25 versenyt mentünk a csapattal, így a mellé már nem hiányzik az, hogy még én is teljes bajnokságot versenyezzek!
Azt elhiszem, de azért szívesen látnánk újra!