Egy nagy falat Monte
Igor Bacigál navigál a TRT-s S2000-ben
2012-01-01
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
796164588
Napi oldal:
18772
Jelenleg:
639
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Igor Bacigal hamarosan szlovákul diktálja majd az itinert, következő célállomás a Monte Carlo Rallye, így most erről az újabb kihívásról és az előkészületeiről beszélgettünk.

egy_nagy_falat_monte_1

Hamarosan újra itinert diktálsz, hol és mi lesz ez?
A Monte Carlo Rallye-n állok rajthoz, Jaroslav Melicharekkel és a Tagai-féle – 2011-es fejlesztésű - Peugeot S2000-sel. A pilótám korábban két szezont ment egy Mitsubishi WRC-vel, és bár mi még nem versenyeztünk együtt, régóta ismerjük egymást. A „Montén” 433 km lesz a versenytáv, így nem azzal a fő céllal vágunk neki, hogy az elejétől fogva 100 %-on autózzunk, sokkal fontosabb feladatnak tartjuk, hogy végig tudjuk csinálni, hiszen nem lesz szuperralizási lehetőség sem, így aki az első kanyarban eldobja, annak ott véget ér a verseny. Nagyon-nagyon a végén fog eldőlni, hogy ki a legjobb, a leggyorsabb... 5 napon keresztül fog menni ez a futam, így a gyorsaságon kívül nagyon sok másról is fog szólni, mint például a koncentrációról, kondícióról.... Már annak is örülni fogok, ha a célba beérünk, mert szerintem nagyon széthullik majd a mezőny a futam végére.  Úgy gondolom, hogy a szerencse mellett jó döntések is szükségesek lesznek ahhoz, hogy valaki célba érkezzen, és esetleg még eredményes is legyen. Nem biztos, hogy a leggyorsabb lesz a győztes, bár a top versenyzők bizonyára itt is - ilyen körülmények között is - tudnak majd 100 %-on autózni. Mi nem az első gyorsaságin próbálunk meg mindenkit elverni! :-) Elégedettek leszünk azzal is, ha a helyünkön tudunk autózni. Ha valaki nem is a leggyorsabb, de hibátlanul végig tud menni, az a saját kategóriájában biztos, hogy az elejében lesz. Navigátori szempontból sem lesz egyszerű ez a történet!

thumb_egy_nagy_falat_monte_2Ezúttal viszont az anyanyelveden - szlovákul - diktálhatod az itinert, mennyivel lesz így könnyebb?
Semennyivel sem! Amikor a szlovák bajnokságban mentem, akkor szlovákul írtam mindent, és szlovákul is diktáltam. Az idei évben diktáltam a magyar bajnokságban magyarul, háromszor navigáltam külföldön, akkor a lengyel-szlovák(-cseh) ötvözetével mondtam vissza a leírtakat, és bizonyára nagyon furcsa dolog ez, de az itinert mostanában mindig magyarul írom, bármilyen nyelven is diktálom vissza! Tehát a jobb az a J betű, a bal a B betű, a fék az F... most is így fogom írni és rááll majd az agyam erre, visszadiktálni már szlovákul fogom.

Hogyan jött a lehetőség, hogy Monte Carlo-n együtt induljatok?
Az alapötlet a TRT közreműködésével történt, hiszen ők meg tudják adni azt a - szakmai, tapasztalati - hátteret, ami egy ilyen szintű projekthez elengedhetetlen. Számukra is egy nagy falat lesz ez, de szerintem ők is ugyanúgy örülnek ennek, mint mi.
Melicharek kihívásnak veszi ezt, én pedig a saját bizonyítási vágyamnak teszek ezzel eleget.
Melicharek tavaly a német VB-n már indult, és ő már akkor is nagyon szerette volna, hogy együtt versenyezzünk, de akkor a munkám miatt nem tudtam ezt elvállalni. Az idei évre komplett szezont is tervezett, amire szintén engem hívott, de nekem a munkaköröm ezt nem tenné lehetővé, így most csak a Monte Carlo Rallye-ra ülünk össze. Nem mondom, hogy utána esetleg nem fogunk összeülni - hiszen több VB futamon szeretne menni 2012-ben az S2000-essel - de egyelőre egy versenyre szól a megállapodásunk, a jövő pedig majd hozza a folytatást!

Milyen előkészületek kellenek egy ilyen futamhoz?
thumb_egy_nagy_falat_monte_3Nagyon komoly alapozással készülünk! Még Szlovákiában lesz egy 60-70 km-es tesztünk, olyan helyeken, ahol esetleg havas körülmények is lesznek hozzá. Kinn is lesz egy teszt, a Peugeot-s mérnökkel, a Shakedownon is megyünk...
Összeállítottuk már a tréningtervet, lesz jégkém csapatunk, akik aprólékosan le fogják tréningezni a pályákat a gyors előtt és a megfelelő információkat eljuttatják hozzánk. A Peugeot-tól fogunk kapni olyan beállításokat, amelyek kifejezetten a Monte Carlo Rallye-ra szólnak.
Megpróbáljuk jól összerakni ezt az egészet, és az biztos, hogy szervezésileg nem egy egyszerű feladat! Leszünk elegen mindenre, de mivel más közeli ismerősünk nem indul ezen a versenyen, így biztos, hogy csak magunkra tudunk majd számítani, ami egy VB-n nem biztos, hogy egyszerűsíteni fogja a helyzetünket :-)
Lefoglaltuk a szálláshelyeket, a repülőjegyeket, elintéztük már az autóbérléseket... így akár már jöhetne is a verseny!

Várod már?
Eleinte nagyon ódzkodtam tőle! Nem olyan ez most, mint például a Mecsek Rallye előtt, hogy már alig vártam, hogy menjünk, hogy ott legyünk végre. Most csak annyit éreztem, hogy „ám, legyen”, de nem ugráltam örömömben.
Most viszont már napról napra egyre jobban várom! 




thumb_egy_nagy_falat_monte_6Tagai Tomival is beszélgettem, hiszen a versenyautót és a műszaki hátteret ők biztosítják a projekthez.

Milyen autók bérbeadásával foglalkoztok?
Mostanában alapvetően a S2000-es Peugeot és egy R4-es Subarut adunk bérbe. Elég jól állunk a jövő évet illetően, és bár nincs még aláírt szerződésünk, de szerződéskötések előtt állunk. Kezd lassan kialakulni a 2012-es évünk, és úgy néz ki, hogy a jövőben is külföldi bérlőink lesznek. Nem is nagyon próbálkoztunk a hazai bérbeadással, itthon Janiékkal dolgozunk, most már sok éve, és ha nekik összejön, akkor jövőre is szeretnénk velük együttműködni, de azt hiszem, hogy valóban a külföldi irány az, amit jobban szorgalmazunk.

Hamarosan a Monte Carlo-n láthatjuk a Peugeot-t...
Igen, Jaroslav Melicharek és Igor Bacigal versenyez majd vele. Jaroslavval ez lesz az első közös munkánk, és nagy feladat lesz ez mindenki részéről. A 430 km-es versenytáv nagyjából több mint 3 hazai futam, 5 versenynap… komoly verseny lesz!  Nem csupán a versenyzők részéről, de a mi oldalunkról is kihívás ez!

És téged láthatunk-e még versenyezni (Magyarországon)?
Nem eldöntött tény az, hogy nem megyek többet, de valahogy úgy alakult az életem, hogy nem nagyon maradt erre mostanában időm és lehetőségem. Nagyon sokszor ütötték egymást a külföldi futamok a magyarokkal, így sokszor ezeken részt sem tudtam venni. Úgy néz ki, hogy a jövő évi versenynaptár ilyen szempontból szerencsésebb. Meglátjuk, hogy a közeljövőben marad-e idő a saját versenyzésemre, mert néha azért már mennénk nagyon! :)

egy_nagy_falat_monte_4

Teljes bajnoki évad nem vonz?
Nem mondom, hogy nem vonzana, de az biztos, hogy az sem energiában, sem időben nem fér bele. A tavalyi évben kb. 25 versenyt mentünk a csapattal, így a mellé már nem hiányzik az, hogy még én is teljes bajnokságot versenyezzek!

Azt elhiszem, de azért szívesen látnánk újra!

 

A csapat támogatói:

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
egy_nagy_falat_monte_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

Ez a hír most jelenik meg 6447. alkalommal
Share |
World Rally Championship 2012
80e Rallye Automobile Monte Carlo 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k