LCH Tavaszi LADA találkozó
Egyetem? Motortuning? Ingyen?
Havassy Péter osztályfőnök előadássorozata
2010-09-29
ajánló • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684849186
Napi oldal:
81152
Jelenleg:
1543
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_egyetem__motortuning__ingyen__1Az utóbbi években nagy sikernek örvendő szabadegyetem előadás-sorozat ezúttal az autósportban és autóépítésben tevékenykedőknek nyújt érdekességet, hiszen a Technikai Szabadegyetem keretében autósport-technikai témájú előadásokat hallgathat meg bárki!

 

És hogy milyen előnyökkel járhat még ez, arról az "osztályfőnököt", Havassy Pétert kérdeztem, aki azt is bevallotta, hogy a motorépítő titkait is megosztja majd a közönséggel.

 


Mi is ez a Technikai Szabadegyetem?
Olyan előadás-sorozatot jelent, melyen bárki részt vehet. A lényege, hogy semmiféle előzetes jelentkezést, regisztrációt, felvételit, vagy egyéb szakképzettséget nem igényel. Bárki besétálhat, és meghallgathatja az előadást, mindenféle kötelezettség nélkül, hiszen teljesen ingyenesen! Megpróbálunk egyetemi színvonalú előadást tartani, közérthetően! A Technikai Szabadegyetem őszi félévében a középpontban a versenyautó motorjának tuningja lesz, majd jövőre az autóépítéssel, átépítéssel is foglalkozunk. 

Tényleg bárki besétálhat?
Igen, persze! Kortól, nemtől, szakképzettségtől függetlenül bárkit várunk! Tőlem is nagyon sokan kérdezték már, hogy ide valóban nem kell jelentkezni? De hangsúlyoznám, hogy nem kell! Csak besétál az, akit érdekel, leül ahová szeretne, végighallgatja, de ha bármi más programja van, akkor bármikor ki is sétálhat az előadásról.  És persze azért sem sértődünk meg, ha valaki késik! A színvonal egyetemi lesz, de a kötöttség az már kevésbé. Szeretem a közönséget is bevonni az előadásba, hogy együtt találjunk ki bizonyos dolgokat, mert úgy gondolom, hogy sokkal könnyebben megjegyezhető ily módon bármi, mintha mondjuk a tábláról leírja - ha leírja - és azt tanulmányozza csupán.

Mi a cél ezzel az előadás-sorozattal?
A MAFC a Műegyetem klubja, amin belül van ez az autósport szakosztály, és ők kerestek meg engem ezzel a dologgal, hiszen én is itt végeztem és az egyetemtől a mai napig nem szakadtam el, hiszen minden évben vannak innét diplomázóim. Sokan jelezték már nálam is, hogy lenne igény egy ilyen jellegű sorozatra. Korábban is volt már ilyen előadás-sorozatunk, és az is nagy sikernek örvendett, hiszen volt olyan amikor 300-an voltak az érdeklődők és megtöltöttük a nagyelőadót. Az előadásokat egyébként én is teljesen ingyen csinálom, semmiféle tiszteletdíjat nem kapok - és nem is fogadnék el - ezért. Tehát nem a pénz ösztönöz ebben, hanem az, hogy akik szeretik ezt az autósportot és ennek a technikai részét, kicsit farigcsálnak, motort tuningolgatnak otthon, azoknak segítsek azzal, hogy legalább műszakilag helyre tegyük a fogalmakat. Sokan hívnak fel műszaki-technikai kérdésekkel, és az külön energia és idő, hogy ezeket így egyenként elmagyarázzam,
tehát nekem is így jobb, hogy akit érdekel, az most itt majd meg tudja hallgatni. Nálam nincsenek titkok, így fortélyokat, fogásokat és egyéb dolgokat is el fogok mondani, hogy ezzel is segítsek másoknak.

Másrészt szeretnék ezzel esetleg kedvet csinálni néhány embernek ahhoz, hogy beüljön az iskolapadba, és elvégezzen egy egyetemet, hiszen én is itt a műegyetemen - autógépész szakon - végeztem. Szeretnénk, ha azok számára is közérthető lenne az előadás, aki mondjuk egy szakkönyvből semmit sem ért meg. Nem az a célom, hogy teleírjam a táblát, hanem, hogy kézzelfoghatóvá tegyem ezt az egészet. Itt az autószerelőktől kezdve az egyetemi diplomás emberig mindenki megfordulhat, és olyan előadást szeretnénk, ami mindenkinek érdekes és érthető. Fontos az is, hogy el is tudjon mélyülni benne, így próbálom majd a gyakorlati oldalról megközelíteni a témákat. Szeretném átadni azokat a dolgokat, amik előreviszik őket.

Egy páran erre mondták is nekem, hogy "Hülye vagy Peti? Most miért mondod el a titkokat? Nem lesz munkád!" De én ezt vállalom, és egyébként mindig azt mondom mindenkinek, hogy az egyáltalán nem biztos, hogy a titkot meg is tudja majd csinálni. Sokszor volt már rá példa, hogy elmondtam, majd később mégis jöttek hozzám, és rendeltek nálam egy motort. Nem arról van szó, hogy direkt fals adatokat mondok, mert nyilván ez ellenőrizhető és én azzal a hitelemet veszteném, hanem arról van szó, hogy bonyolultak a dolgok! Nem lehet ezt egyik pillanatról a másikra megtanulni, elég sok rutin is kell hozzá! Annyi tehetséges versenyző van itt az országban, legalább próbáljuk meg alájuk adni a megfelelő technikai színvonalat is.

Hány előadásból áll majd ez a sorozat?
Az őszi félévben három előadásra kerül sor, más-más témákkal a motorról, amivel egy komplex dolgot szeretnénk adni az érdeklődőknek. Szeptember 30-án (csütörtökön) az előadás témája az "alapfogalmak, szerkezet, keverékképzés, vezérlés" lesz, majd november 4-én a "kipufogó-szívó rendszerek, kenés, hűtés, tüzelőanyagok" lesz a központi téma és végül november 25-én az elektronikus motorvezérlésről fogunk beszélni.

Milyen az előzetes érdeklődés a program iránt?
Nagyon sokan érdeklődtek már nálam, és lesz például olyan is, akik vidékről jönnek fel. Többen összeülnek egy autóba, és például Sárospatakról (de más helyekről is) direkt ezért jönnek, hogy ezt végighallgassák. Ez nekem nagyon jól esik, mert ezzel engem is megtisztelnek, és örömmel látom, hogy van igény erre!

Kik lesznek a vendégelőadók?
Én is keresem a jelentkezőket! :-) Egyelőre még nem szeretnék megnevezni egyet sem, mert tárgyalás alatt áll a dolog. Nagyon sok ötletem van, nagyon sok profi ismerősöm van, csak amikor azt mondom nekik, hogy elő kéne adni, akkor azt mondják, hogy ők nem mernek kiállni 300 ember elé és beszélni. Az első két előadás az én témám lesz, de utána az elektronikus motorvezérlésről már nem én szeretnék beszélni, bár elméleti szinten tudom, de olyat szeretnék hívni, aki nálam sokkal nagyobb rutinnal rendelkezik ezen a téren. Név nélkül egyelőre annyit, hogy az autósportban dolgozó közismert személy lesz!

A plakáton láthattuk már ezt a "Bónusz Labor" dolgot, de mi is lesz ez?
Mint ahogy azt már olvashatták az érdeklődők egy rendhagyó műhelylátogatásra ad lehetőséget. Nem írtuk ugyan a plakátra, - hogy ne reklám legyen - de meg tudjuk szervezni, hogy ide hozzám a műhelybe ellátogasson az, akit ez az egész valóban komolyan érdekel. Így talán még inkább kézzelfoghatóvá válik a dolog, és kedvcsinálónak is tökéletes lesz szerintem, hiszen a műhelyben most is van nálunk: versenymotor, utcai motor, Lotus, Aston Martin, régi Mercedesek, Jaguarok... A régmúlt (historic és veteránautók) ill. a korszerű versenymotorok összhangjából csinálnék egy kisebb bemutatót az érdeklődőknek. A másik félévben pedig valami olyan helyet keresünk, ahol igazi versenyautó-építést láthatnak, futóművet, karosszériát, becsövezést, stb.

Végezetül?
Várunk mindenkit szeretettel, csütörtökön 18 órakor a Műegyetem Stoczek utcai ST épület nagyelőadójában! És még egyszer hangsúlyoznám: mindenkit várunk, a program teljesen ingyenes, bármikor lehet jönni-menni, mindenféle előzetes szakmai ismeret nélkül is. Nem kell előre jelentkezni, nem kell felvételizni vagy éppen regisztrálni. És még vizsga sem lesz a végén! A vizsga maga az élet lesz, hogy ki milyen motort tud majd összerakni és abból mennyit tud majd profitálni! :-)

Ez a hír most jelenik meg 9339. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k