FIA Zóna és VivaPalazzo Rallycross Országos Bajnokság V. futamának a Kárai Trans kupáért - 2023.szeptember 23-24. / Nyirád
Egyetem? Motortuning? Ingyen?
Havassy Péter osztályfőnök előadássorozata
2010-09-29
ajánló • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
656440553
Napi oldal:
7380
Jelenleg:
691
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

GARMIN

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a hetedik futam után
1. Kasza Kristóf
1276
2.
Fónagy Kristóf
1232
3. Molnár Alex
1230
4. Martinák Balázs
1222
5. Bíró-Ambrus Roland
1192
6. Budai Csaba
1018
7. Martin Márkó
1005
8. Juhász Ferenc
984
9. Péntek Ádám
916
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
a10.futam,
az Acropolis Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
200
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
167
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
134
4. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
119
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
99
6. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
98
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
66
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
63
9. Teemu Suninen
Hyundai i20 N Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
A 7.futam,
a Barum Czech Rally Zlín után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
113
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
80
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
80
5. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
72
6. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
65
7. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
8. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
63
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
108
2. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
99
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
85
4. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
80
5. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
76
6. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
72
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
61
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
40
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Péter Pál
Honda Civic
93
2. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
86
3. Tamás Gyula
Lada 2107
84
4. Békési Richárd
BMW 320
79
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Takács István
BMW E36
56
8. Borza Balázs
Lada 2107
53
9. Bíró Gergő
Opel Astra
41
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_egyetem__motortuning__ingyen__1Az utóbbi években nagy sikernek örvendő szabadegyetem előadás-sorozat ezúttal az autósportban és autóépítésben tevékenykedőknek nyújt érdekességet, hiszen a Technikai Szabadegyetem keretében autósport-technikai témájú előadásokat hallgathat meg bárki!

 

És hogy milyen előnyökkel járhat még ez, arról az "osztályfőnököt", Havassy Pétert kérdeztem, aki azt is bevallotta, hogy a motorépítő titkait is megosztja majd a közönséggel.

 


Mi is ez a Technikai Szabadegyetem?
Olyan előadás-sorozatot jelent, melyen bárki részt vehet. A lényege, hogy semmiféle előzetes jelentkezést, regisztrációt, felvételit, vagy egyéb szakképzettséget nem igényel. Bárki besétálhat, és meghallgathatja az előadást, mindenféle kötelezettség nélkül, hiszen teljesen ingyenesen! Megpróbálunk egyetemi színvonalú előadást tartani, közérthetően! A Technikai Szabadegyetem őszi félévében a középpontban a versenyautó motorjának tuningja lesz, majd jövőre az autóépítéssel, átépítéssel is foglalkozunk. 

Tényleg bárki besétálhat?
Igen, persze! Kortól, nemtől, szakképzettségtől függetlenül bárkit várunk! Tőlem is nagyon sokan kérdezték már, hogy ide valóban nem kell jelentkezni? De hangsúlyoznám, hogy nem kell! Csak besétál az, akit érdekel, leül ahová szeretne, végighallgatja, de ha bármi más programja van, akkor bármikor ki is sétálhat az előadásról.  És persze azért sem sértődünk meg, ha valaki késik! A színvonal egyetemi lesz, de a kötöttség az már kevésbé. Szeretem a közönséget is bevonni az előadásba, hogy együtt találjunk ki bizonyos dolgokat, mert úgy gondolom, hogy sokkal könnyebben megjegyezhető ily módon bármi, mintha mondjuk a tábláról leírja - ha leírja - és azt tanulmányozza csupán.

Mi a cél ezzel az előadás-sorozattal?
A MAFC a Műegyetem klubja, amin belül van ez az autósport szakosztály, és ők kerestek meg engem ezzel a dologgal, hiszen én is itt végeztem és az egyetemtől a mai napig nem szakadtam el, hiszen minden évben vannak innét diplomázóim. Sokan jelezték már nálam is, hogy lenne igény egy ilyen jellegű sorozatra. Korábban is volt már ilyen előadás-sorozatunk, és az is nagy sikernek örvendett, hiszen volt olyan amikor 300-an voltak az érdeklődők és megtöltöttük a nagyelőadót. Az előadásokat egyébként én is teljesen ingyen csinálom, semmiféle tiszteletdíjat nem kapok - és nem is fogadnék el - ezért. Tehát nem a pénz ösztönöz ebben, hanem az, hogy akik szeretik ezt az autósportot és ennek a technikai részét, kicsit farigcsálnak, motort tuningolgatnak otthon, azoknak segítsek azzal, hogy legalább műszakilag helyre tegyük a fogalmakat. Sokan hívnak fel műszaki-technikai kérdésekkel, és az külön energia és idő, hogy ezeket így egyenként elmagyarázzam,
tehát nekem is így jobb, hogy akit érdekel, az most itt majd meg tudja hallgatni. Nálam nincsenek titkok, így fortélyokat, fogásokat és egyéb dolgokat is el fogok mondani, hogy ezzel is segítsek másoknak.

Másrészt szeretnék ezzel esetleg kedvet csinálni néhány embernek ahhoz, hogy beüljön az iskolapadba, és elvégezzen egy egyetemet, hiszen én is itt a műegyetemen - autógépész szakon - végeztem. Szeretnénk, ha azok számára is közérthető lenne az előadás, aki mondjuk egy szakkönyvből semmit sem ért meg. Nem az a célom, hogy teleírjam a táblát, hanem, hogy kézzelfoghatóvá tegyem ezt az egészet. Itt az autószerelőktől kezdve az egyetemi diplomás emberig mindenki megfordulhat, és olyan előadást szeretnénk, ami mindenkinek érdekes és érthető. Fontos az is, hogy el is tudjon mélyülni benne, így próbálom majd a gyakorlati oldalról megközelíteni a témákat. Szeretném átadni azokat a dolgokat, amik előreviszik őket.

Egy páran erre mondták is nekem, hogy "Hülye vagy Peti? Most miért mondod el a titkokat? Nem lesz munkád!" De én ezt vállalom, és egyébként mindig azt mondom mindenkinek, hogy az egyáltalán nem biztos, hogy a titkot meg is tudja majd csinálni. Sokszor volt már rá példa, hogy elmondtam, majd később mégis jöttek hozzám, és rendeltek nálam egy motort. Nem arról van szó, hogy direkt fals adatokat mondok, mert nyilván ez ellenőrizhető és én azzal a hitelemet veszteném, hanem arról van szó, hogy bonyolultak a dolgok! Nem lehet ezt egyik pillanatról a másikra megtanulni, elég sok rutin is kell hozzá! Annyi tehetséges versenyző van itt az országban, legalább próbáljuk meg alájuk adni a megfelelő technikai színvonalat is.

Hány előadásból áll majd ez a sorozat?
Az őszi félévben három előadásra kerül sor, más-más témákkal a motorról, amivel egy komplex dolgot szeretnénk adni az érdeklődőknek. Szeptember 30-án (csütörtökön) az előadás témája az "alapfogalmak, szerkezet, keverékképzés, vezérlés" lesz, majd november 4-én a "kipufogó-szívó rendszerek, kenés, hűtés, tüzelőanyagok" lesz a központi téma és végül november 25-én az elektronikus motorvezérlésről fogunk beszélni.

Milyen az előzetes érdeklődés a program iránt?
Nagyon sokan érdeklődtek már nálam, és lesz például olyan is, akik vidékről jönnek fel. Többen összeülnek egy autóba, és például Sárospatakról (de más helyekről is) direkt ezért jönnek, hogy ezt végighallgassák. Ez nekem nagyon jól esik, mert ezzel engem is megtisztelnek, és örömmel látom, hogy van igény erre!

Kik lesznek a vendégelőadók?
Én is keresem a jelentkezőket! :-) Egyelőre még nem szeretnék megnevezni egyet sem, mert tárgyalás alatt áll a dolog. Nagyon sok ötletem van, nagyon sok profi ismerősöm van, csak amikor azt mondom nekik, hogy elő kéne adni, akkor azt mondják, hogy ők nem mernek kiállni 300 ember elé és beszélni. Az első két előadás az én témám lesz, de utána az elektronikus motorvezérlésről már nem én szeretnék beszélni, bár elméleti szinten tudom, de olyat szeretnék hívni, aki nálam sokkal nagyobb rutinnal rendelkezik ezen a téren. Név nélkül egyelőre annyit, hogy az autósportban dolgozó közismert személy lesz!

A plakáton láthattuk már ezt a "Bónusz Labor" dolgot, de mi is lesz ez?
Mint ahogy azt már olvashatták az érdeklődők egy rendhagyó műhelylátogatásra ad lehetőséget. Nem írtuk ugyan a plakátra, - hogy ne reklám legyen - de meg tudjuk szervezni, hogy ide hozzám a műhelybe ellátogasson az, akit ez az egész valóban komolyan érdekel. Így talán még inkább kézzelfoghatóvá válik a dolog, és kedvcsinálónak is tökéletes lesz szerintem, hiszen a műhelyben most is van nálunk: versenymotor, utcai motor, Lotus, Aston Martin, régi Mercedesek, Jaguarok... A régmúlt (historic és veteránautók) ill. a korszerű versenymotorok összhangjából csinálnék egy kisebb bemutatót az érdeklődőknek. A másik félévben pedig valami olyan helyet keresünk, ahol igazi versenyautó-építést láthatnak, futóművet, karosszériát, becsövezést, stb.

Végezetül?
Várunk mindenkit szeretettel, csütörtökön 18 órakor a Műegyetem Stoczek utcai ST épület nagyelőadójában! És még egyszer hangsúlyoznám: mindenkit várunk, a program teljesen ingyenes, bármikor lehet jönni-menni, mindenféle előzetes szakmai ismeret nélkül is. Nem kell előre jelentkezni, nem kell felvételizni vagy éppen regisztrálni. És még vizsga sem lesz a végén! A vizsga maga az élet lesz, hogy ki milyen motort tud majd összerakni és abból mennyit tud majd profitálni! :-)

Ez a hír most jelenik meg 9182. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11121314151617
18 19 20 21 222324
25 26 27 28293001
0203 04 05 06 0708
09 10 11 12 13 1415
2023.09.23-24.

részletes infóink

2023.09.22-24.

részletes infóink

2023.09.29-10-01.

részletes infóink

2023

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k