h i r d e t é s
Összes oldal:
742325357
Napi oldal:
43216
Jelenleg:
1525
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Thierry Neuville |
|
225 |
2. |
Ott Tanak |
|
200 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
185 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
146 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
102 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Sami Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Az utóbbi években nagy sikernek örvendő szabadegyetem előadás-sorozat ezúttal az autósportban és autóépítésben tevékenykedőknek nyújt érdekességet, hiszen a Technikai Szabadegyetem keretében autósport-technikai témájú előadásokat hallgathat meg bárki!
És hogy milyen előnyökkel járhat még ez, arról az "osztályfőnököt", Havassy Pétert kérdeztem, aki azt is bevallotta, hogy a motorépítő titkait is megosztja majd a közönséggel.
Mi is ez a Technikai Szabadegyetem?
Olyan előadás-sorozatot jelent, melyen bárki részt vehet. A lényege, hogy semmiféle előzetes jelentkezést, regisztrációt, felvételit, vagy egyéb szakképzettséget nem igényel. Bárki besétálhat, és meghallgathatja az előadást, mindenféle kötelezettség nélkül, hiszen teljesen ingyenesen! Megpróbálunk egyetemi színvonalú előadást tartani, közérthetően! A Technikai Szabadegyetem őszi félévében a középpontban a versenyautó motorjának tuningja lesz, majd jövőre az autóépítéssel, átépítéssel is foglalkozunk.
Tényleg bárki besétálhat?
Igen, persze! Kortól, nemtől, szakképzettségtől függetlenül bárkit várunk! Tőlem is nagyon sokan kérdezték már, hogy ide valóban nem kell jelentkezni? De hangsúlyoznám, hogy nem kell! Csak besétál az, akit érdekel, leül ahová szeretne, végighallgatja, de ha bármi más programja van, akkor bármikor ki is sétálhat az előadásról. És persze azért sem sértődünk meg, ha valaki késik! A színvonal egyetemi lesz, de a kötöttség az már kevésbé. Szeretem a közönséget is bevonni az előadásba, hogy együtt találjunk ki bizonyos dolgokat, mert úgy gondolom, hogy sokkal könnyebben megjegyezhető ily módon bármi, mintha mondjuk a tábláról leírja - ha leírja - és azt tanulmányozza csupán.
Mi a cél ezzel az előadás-sorozattal?
A MAFC a Műegyetem klubja, amin belül van ez az autósport szakosztály, és ők kerestek meg engem ezzel a dologgal, hiszen én is itt végeztem és az egyetemtől a mai napig nem szakadtam el, hiszen minden évben vannak innét diplomázóim. Sokan jelezték már nálam is, hogy lenne igény egy ilyen jellegű sorozatra. Korábban is volt már ilyen előadás-sorozatunk, és az is nagy sikernek örvendett, hiszen volt olyan amikor 300-an voltak az érdeklődők és megtöltöttük a nagyelőadót. Az előadásokat egyébként én is teljesen ingyen csinálom, semmiféle tiszteletdíjat nem kapok - és nem is fogadnék el - ezért. Tehát nem a pénz ösztönöz ebben, hanem az, hogy akik szeretik ezt az autósportot és ennek a technikai részét, kicsit farigcsálnak, motort tuningolgatnak otthon, azoknak segítsek azzal, hogy legalább műszakilag helyre tegyük a fogalmakat. Sokan hívnak fel műszaki-technikai kérdésekkel, és az külön energia és idő, hogy ezeket így egyenként elmagyarázzam,
tehát nekem is így jobb, hogy akit érdekel, az most itt majd meg tudja hallgatni. Nálam nincsenek titkok, így fortélyokat, fogásokat és egyéb dolgokat is el fogok mondani, hogy ezzel is segítsek másoknak.
Másrészt szeretnék ezzel esetleg kedvet csinálni néhány embernek ahhoz, hogy beüljön az iskolapadba, és elvégezzen egy egyetemet, hiszen én is itt a műegyetemen - autógépész szakon - végeztem. Szeretnénk, ha azok számára is közérthető lenne az előadás, aki mondjuk egy szakkönyvből semmit sem ért meg. Nem az a célom, hogy teleírjam a táblát, hanem, hogy kézzelfoghatóvá tegyem ezt az egészet. Itt az autószerelőktől kezdve az egyetemi diplomás emberig mindenki megfordulhat, és olyan előadást szeretnénk, ami mindenkinek érdekes és érthető. Fontos az is, hogy el is tudjon mélyülni benne, így próbálom majd a gyakorlati oldalról megközelíteni a témákat. Szeretném átadni azokat a dolgokat, amik előreviszik őket.
Egy páran erre mondták is nekem, hogy "Hülye vagy Peti? Most miért mondod el a titkokat? Nem lesz munkád!" De én ezt vállalom, és egyébként mindig azt mondom mindenkinek, hogy az egyáltalán nem biztos, hogy a titkot meg is tudja majd csinálni. Sokszor volt már rá példa, hogy elmondtam, majd később mégis jöttek hozzám, és rendeltek nálam egy motort. Nem arról van szó, hogy direkt fals adatokat mondok, mert nyilván ez ellenőrizhető és én azzal a hitelemet veszteném, hanem arról van szó, hogy bonyolultak a dolgok! Nem lehet ezt egyik pillanatról a másikra megtanulni, elég sok rutin is kell hozzá! Annyi tehetséges versenyző van itt az országban, legalább próbáljuk meg alájuk adni a megfelelő technikai színvonalat is.
Hány előadásból áll majd ez a sorozat?
Az őszi félévben három előadásra kerül sor, más-más témákkal a motorról, amivel egy komplex dolgot szeretnénk adni az érdeklődőknek. Szeptember 30-án (csütörtökön) az előadás témája az "alapfogalmak, szerkezet, keverékképzés, vezérlés" lesz, majd november 4-én a "kipufogó-szívó rendszerek, kenés, hűtés, tüzelőanyagok" lesz a központi téma és végül november 25-én az elektronikus motorvezérlésről fogunk beszélni.
Milyen az előzetes érdeklődés a program iránt?
Nagyon sokan érdeklődtek már nálam, és lesz például olyan is, akik vidékről jönnek fel. Többen összeülnek egy autóba, és például Sárospatakról (de más helyekről is) direkt ezért jönnek, hogy ezt végighallgassák. Ez nekem nagyon jól esik, mert ezzel engem is megtisztelnek, és örömmel látom, hogy van igény erre!
Kik lesznek a vendégelőadók?
Én is keresem a jelentkezőket! :-) Egyelőre még nem szeretnék megnevezni egyet sem, mert tárgyalás alatt áll a dolog. Nagyon sok ötletem van, nagyon sok profi ismerősöm van, csak amikor azt mondom nekik, hogy elő kéne adni, akkor azt mondják, hogy ők nem mernek kiállni 300 ember elé és beszélni. Az első két előadás az én témám lesz, de utána az elektronikus motorvezérlésről már nem én szeretnék beszélni, bár elméleti szinten tudom, de olyat szeretnék hívni, aki nálam sokkal nagyobb rutinnal rendelkezik ezen a téren. Név nélkül egyelőre annyit, hogy az autósportban dolgozó közismert személy lesz!
A plakáton láthattuk már ezt a "Bónusz Labor" dolgot, de mi is lesz ez?
Mint ahogy azt már olvashatták az érdeklődők egy rendhagyó műhelylátogatásra ad lehetőséget. Nem írtuk ugyan a plakátra, - hogy ne reklám legyen - de meg tudjuk szervezni, hogy ide hozzám a műhelybe ellátogasson az, akit ez az egész valóban komolyan érdekel. Így talán még inkább kézzelfoghatóvá válik a dolog, és kedvcsinálónak is tökéletes lesz szerintem, hiszen a műhelyben most is van nálunk: versenymotor, utcai motor, Lotus, Aston Martin, régi Mercedesek, Jaguarok... A régmúlt (historic és veteránautók) ill. a korszerű versenymotorok összhangjából csinálnék egy kisebb bemutatót az érdeklődőknek. A másik félévben pedig valami olyan helyet keresünk, ahol igazi versenyautó-építést láthatnak, futóművet, karosszériát, becsövezést, stb.
Végezetül?
Várunk mindenkit szeretettel, csütörtökön 18 órakor a Műegyetem Stoczek utcai ST épület nagyelőadójában! És még egyszer hangsúlyoznám: mindenkit várunk, a program teljesen ingyenes, bármikor lehet jönni-menni, mindenféle előzetes szakmai ismeret nélkül is. Nem kell előre jelentkezni, nem kell felvételizni vagy éppen regisztrálni. És még vizsga sem lesz a végén! A vizsga maga az élet lesz, hogy ki milyen motort tud majd összerakni és abból mennyit tud majd profitálni! :-)
Ez a hír most jelenik meg 9456. alkalommal
|