Egyforma autók, egyenlő esélyek
Spitzmüller Csaba 2010-ben Ferrarizik
2010-03-07
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
687175073
Napi oldal:
74326
Jelenleg:
1028
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Az idei évben a rallye pályákról ismét egy szurkolói kedvenc tűnik el, hiszen Spici is külföldön folytatja. A Ferrari csapatában kapott helyet, nem is akármilyen pilóták között. De vajon rallyezni láthatjuk még idén?


Mi újság veletek?
Igazából csak magamról tudok nyilatkozni. Úgy néz ki, hogy a Ferrari Challenge sorozatában fogok indulni egész évben A Ferrari egyes számú csapatában kaptam helyet, és itt nekivágok egy komplett szezonnak, ahol mindenképpen szeretnék bizonyítani. 

Ezek szerint rallye-ban nem is láthatnak majd a szurkolók?
Sajnos igaz a hír, valamilyen szinten most távol kerülök a szakágtól, mert a kettőt nem lehetett összeegyeztetni. Próbáltuk összerakni úgy a programot, hogy mindkettőben részt tudjak venni, de hozzáteszem, hogy valószínűleg egyébként is túl sok lenne a kettő együtt. Nagyon sok időt emészt fel mindkettő úgy külön-külön is, és anyagiakban sem tudom összerakni a két szezonnak a pénzét. A Ferrari Challenge sorozatból egyébként 5 futam is üti a magyar bajnokság versenyeit. 2 futam marad, ahol esetlegesen rajthoz tudok állni, és ez egyébként nem is elképzelhetetlen… A kettő közül az egyik a Miskolc Rallye, ami esetleg szóba jöhet… majd meglátjuk!

Nem számítasz teljesen újoncnak a Ferrarisok közt…
Ez lesz a második évadom ebben a kupában. Tavaly indultam először, akkor volt egy ilyen megkeresés. Pár futamon indultam csupán, de már ekkor nagyon nagy sikereket értem el. Kezdőként mindjárt az első két futamot meg tudtam nyerni, és szinte minden versenyt dobogón fejeztem be. Ezen egy kicsit felbuzdulva, na meg azon, hogy a Ferrari egyes számú csapatának a tagja lehetek, ahol elég neves pilóták fognak még versenyezni, nem mondhattam nemet! Olyan csapattársaim lesznek, akik azt hiszem, hogy hallattak már magukról, például - a teljesség igénye nélkül - Jean Alesi, Giancarlo Fisichella...

Mesélnél kicsit a Ferrari Challenge sorozatról? Itthon - eddig legalább is - nem túl sokat lehetett hallani róla…
A tavalyi évről tudok... Van az Európa Bajnokság, aminek a keretében indulunk. Azért nem világbajnokság, mert az amerikai kontinensről nem jön át a mezőny. Az utolsó futamunk a World Finals nevet kapta, az lesz egyébként a világdöntő, akkor itt van az amerikai bajnokság is.
Gyakorlatilag a Ferrari gyár által elkészített versenyautókkal versenyzik mindenki, abszolút egyenlő feltételekkel. Kényesen odafigyel a Ferrari arra, hogy az autó minden porcikájának gyárinak, eredetinek kell lennie, ezért is nagyon jó ez a sorozat, hisz ezáltal jobban előtérbe helyeződnek a pilóták. Nem túl sok variálási és beállítási lehetőség van. A gumikkal sem nagyon lehet variálni, hiszen még a gumik darabszáma is meg van határozva, hogy mennyit használhatunk. Mindenki névre szólóan, sorszámozva kapja a gumikat. Jól meg van oldva, és jól van menedzselve ez az egész. Egyenlő pályák, egyenlő esélyek, győzzön a jobbik!

Esetleg Magyarországra is megérkezik újra a Ferraris mezőny?
Minden második évben van magyar futam is, és pont most, a 2010-es évben szeptemberben elején lesz újra itt. A Ferrari Racing Day keretében fog zajlani az a futam is, amiben én indulok. Nagyon komolyan odafigyelnek ezekre a versenyekre. Komoly forgatag várható ide, itt lesz az olasz bajnokság, az európa bajnokság, F1-es autókkal is fognak versenyezni... Nagyon-nagyon látványos verseny lesz a Hungaroring is. Jó lenne majd nagyon-nagyon bizonyítani itthon is!
A sorozatot egyébként idén 40 ország fogja - elsősorban - élőben közvetíteni. Köztük lesz egy magyar adó is…

Mennyire népes a mezőny?
Volt olyan futam, ahol azt hiszem 43-an indultunk el egyszerre. Elég népes, remélem idén sem fogja a gazdasági helyzet megnyirbálni a mezőnyt.

Mennyire nagy kihívás ez a rallye-zás után?
Ez abszolút pályaversenyzés, de nagyon tetszik. A rallye a szívem csücske, hiszen nagyon sok-sok évet töltöttem el benne, ha jól számolom 23 éve kezdtem el rallyezni. Viszont a pályaversenyzés eme formája is iszonyatosan tetszik, teljesen más kihívások, teljesen más dolgokról szól ez az egész. Ez egy új kihívás, és ez már nagyon-nagyon hiányzott az életemből. Nagyon sok furcsa dolog van, mint például, hogy nem beszél hozzám senki, nem ül mellettem senki... A "nem beszélnek hozzám"-ot már kiküszöböltük, mert a rádióban beszélnek, bár nem a kanyarokat mondják.
Nagyon furcsa volt, hogy egyedül ülök az autóban, de ami a legeslegfurcsább az mégis az, hogy rengetegen jönnek, jobbról-balról, alul-felül, oldalt, és mindenki meg akar előzni. Ez talán a legfurcsább, hogy nem elég, hogy gyorsan menjen az ember, arra is vigyázni kell, hogy meg ne előzzék. Rá kellett jönnöm, hogy nem mindig az a leggyorsabb, aki a legjobb íven van, és a leggyorsabban tud menni, hiszen attól még meg tudnak előzni. Úgyhogy egy nagyon érdekes dolog, nagyon tetszik, nagyon komoly!

Muszáj tőled megkérdeznem, hiszen mégis csak a te navigátorod volt: hová tűnt mellőled Kazár Miki?
Ő most szárnyait bontogatja, pilótaként fog indulni a magyar bajnokságban, egy Mitsubishi Evo IX-essel. Bízom benne, hogy sikeresen helyt fog állni!

Mit üzennél másoknak?
Nagyon köszönöm azoknak az embereknek a támogatását, akik a sok-sok nehéz pillanatban is mellettem voltak!



Ez a hír most jelenik meg 7977. alkalommal
címkék: Spici, Ferrari
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k