Egyforma autók, egyenlő esélyek
Spitzmüller Csaba 2010-ben Ferrarizik
2010-03-07
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
808027985
Napi oldal:
402110
Jelenleg:
965
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Az idei évben a rallye pályákról ismét egy szurkolói kedvenc tűnik el, hiszen Spici is külföldön folytatja. A Ferrari csapatában kapott helyet, nem is akármilyen pilóták között. De vajon rallyezni láthatjuk még idén?


Mi újság veletek?
Igazából csak magamról tudok nyilatkozni. Úgy néz ki, hogy a Ferrari Challenge sorozatában fogok indulni egész évben A Ferrari egyes számú csapatában kaptam helyet, és itt nekivágok egy komplett szezonnak, ahol mindenképpen szeretnék bizonyítani. 

Ezek szerint rallye-ban nem is láthatnak majd a szurkolók?
Sajnos igaz a hír, valamilyen szinten most távol kerülök a szakágtól, mert a kettőt nem lehetett összeegyeztetni. Próbáltuk összerakni úgy a programot, hogy mindkettőben részt tudjak venni, de hozzáteszem, hogy valószínűleg egyébként is túl sok lenne a kettő együtt. Nagyon sok időt emészt fel mindkettő úgy külön-külön is, és anyagiakban sem tudom összerakni a két szezonnak a pénzét. A Ferrari Challenge sorozatból egyébként 5 futam is üti a magyar bajnokság versenyeit. 2 futam marad, ahol esetlegesen rajthoz tudok állni, és ez egyébként nem is elképzelhetetlen… A kettő közül az egyik a Miskolc Rallye, ami esetleg szóba jöhet… majd meglátjuk!

Nem számítasz teljesen újoncnak a Ferrarisok közt…
Ez lesz a második évadom ebben a kupában. Tavaly indultam először, akkor volt egy ilyen megkeresés. Pár futamon indultam csupán, de már ekkor nagyon nagy sikereket értem el. Kezdőként mindjárt az első két futamot meg tudtam nyerni, és szinte minden versenyt dobogón fejeztem be. Ezen egy kicsit felbuzdulva, na meg azon, hogy a Ferrari egyes számú csapatának a tagja lehetek, ahol elég neves pilóták fognak még versenyezni, nem mondhattam nemet! Olyan csapattársaim lesznek, akik azt hiszem, hogy hallattak már magukról, például - a teljesség igénye nélkül - Jean Alesi, Giancarlo Fisichella...

Mesélnél kicsit a Ferrari Challenge sorozatról? Itthon - eddig legalább is - nem túl sokat lehetett hallani róla…
A tavalyi évről tudok... Van az Európa Bajnokság, aminek a keretében indulunk. Azért nem világbajnokság, mert az amerikai kontinensről nem jön át a mezőny. Az utolsó futamunk a World Finals nevet kapta, az lesz egyébként a világdöntő, akkor itt van az amerikai bajnokság is.
Gyakorlatilag a Ferrari gyár által elkészített versenyautókkal versenyzik mindenki, abszolút egyenlő feltételekkel. Kényesen odafigyel a Ferrari arra, hogy az autó minden porcikájának gyárinak, eredetinek kell lennie, ezért is nagyon jó ez a sorozat, hisz ezáltal jobban előtérbe helyeződnek a pilóták. Nem túl sok variálási és beállítási lehetőség van. A gumikkal sem nagyon lehet variálni, hiszen még a gumik darabszáma is meg van határozva, hogy mennyit használhatunk. Mindenki névre szólóan, sorszámozva kapja a gumikat. Jól meg van oldva, és jól van menedzselve ez az egész. Egyenlő pályák, egyenlő esélyek, győzzön a jobbik!

Esetleg Magyarországra is megérkezik újra a Ferraris mezőny?
Minden második évben van magyar futam is, és pont most, a 2010-es évben szeptemberben elején lesz újra itt. A Ferrari Racing Day keretében fog zajlani az a futam is, amiben én indulok. Nagyon komolyan odafigyelnek ezekre a versenyekre. Komoly forgatag várható ide, itt lesz az olasz bajnokság, az európa bajnokság, F1-es autókkal is fognak versenyezni... Nagyon-nagyon látványos verseny lesz a Hungaroring is. Jó lenne majd nagyon-nagyon bizonyítani itthon is!
A sorozatot egyébként idén 40 ország fogja - elsősorban - élőben közvetíteni. Köztük lesz egy magyar adó is…

Mennyire népes a mezőny?
Volt olyan futam, ahol azt hiszem 43-an indultunk el egyszerre. Elég népes, remélem idén sem fogja a gazdasági helyzet megnyirbálni a mezőnyt.

Mennyire nagy kihívás ez a rallye-zás után?
Ez abszolút pályaversenyzés, de nagyon tetszik. A rallye a szívem csücske, hiszen nagyon sok-sok évet töltöttem el benne, ha jól számolom 23 éve kezdtem el rallyezni. Viszont a pályaversenyzés eme formája is iszonyatosan tetszik, teljesen más kihívások, teljesen más dolgokról szól ez az egész. Ez egy új kihívás, és ez már nagyon-nagyon hiányzott az életemből. Nagyon sok furcsa dolog van, mint például, hogy nem beszél hozzám senki, nem ül mellettem senki... A "nem beszélnek hozzám"-ot már kiküszöböltük, mert a rádióban beszélnek, bár nem a kanyarokat mondják.
Nagyon furcsa volt, hogy egyedül ülök az autóban, de ami a legeslegfurcsább az mégis az, hogy rengetegen jönnek, jobbról-balról, alul-felül, oldalt, és mindenki meg akar előzni. Ez talán a legfurcsább, hogy nem elég, hogy gyorsan menjen az ember, arra is vigyázni kell, hogy meg ne előzzék. Rá kellett jönnöm, hogy nem mindig az a leggyorsabb, aki a legjobb íven van, és a leggyorsabban tud menni, hiszen attól még meg tudnak előzni. Úgyhogy egy nagyon érdekes dolog, nagyon tetszik, nagyon komoly!

Muszáj tőled megkérdeznem, hiszen mégis csak a te navigátorod volt: hová tűnt mellőled Kazár Miki?
Ő most szárnyait bontogatja, pilótaként fog indulni a magyar bajnokságban, egy Mitsubishi Evo IX-essel. Bízom benne, hogy sikeresen helyt fog állni!

Mit üzennél másoknak?
Nagyon köszönöm azoknak az embereknek a támogatását, akik a sok-sok nehéz pillanatban is mellettem voltak!



Ez a hír most jelenik meg 8058. alkalommal
címkék: Spici, Ferrari
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k