Az idei évben a rallye pályákról ismét egy szurkolói kedvenc tűnik el, hiszen Spici is külföldön folytatja. A Ferrari csapatában kapott helyet, nem is akármilyen pilóták között. De vajon rallyezni láthatjuk még idén?
Mi újság veletek?
Igazából csak magamról tudok nyilatkozni. Úgy néz ki, hogy a Ferrari Challenge sorozatában fogok indulni egész évben A Ferrari egyes számú csapatában kaptam helyet, és itt nekivágok egy komplett szezonnak, ahol mindenképpen szeretnék bizonyítani.
Ezek szerint rallye-ban nem is láthatnak majd a szurkolók? Sajnos igaz a hír, valamilyen szinten most távol kerülök a szakágtól, mert a kettőt nem lehetett összeegyeztetni. Próbáltuk összerakni úgy a programot, hogy mindkettőben részt tudjak venni, de hozzáteszem, hogy valószínűleg egyébként is túl sok lenne a kettő együtt. Nagyon sok időt emészt fel mindkettő úgy külön-külön is, és anyagiakban sem tudom összerakni a két szezonnak a pénzét. A Ferrari Challenge sorozatból egyébként 5 futam is üti a magyar bajnokság versenyeit. 2 futam marad, ahol esetlegesen rajthoz tudok állni, és ez egyébként nem is elképzelhetetlen… A kettő közül az egyik a Miskolc Rallye, ami esetleg szóba jöhet… majd meglátjuk!
Nem számítasz teljesen újoncnak a Ferrarisok közt… Ez lesz a második évadom ebben a kupában. Tavaly indultam először, akkor volt egy ilyen megkeresés. Pár futamon indultam csupán, de már ekkor nagyon nagy sikereket értem el. Kezdőként mindjárt az első két futamot meg tudtam nyerni, és szinte minden versenyt dobogón fejeztem be. Ezen egy kicsit felbuzdulva, na meg azon, hogy a Ferrari egyes számú csapatának a tagja lehetek, ahol elég neves pilóták fognak még versenyezni, nem mondhattam nemet! Olyan csapattársaim lesznek, akik azt hiszem, hogy hallattak már magukról, például - a teljesség igénye nélkül - Jean Alesi, Giancarlo Fisichella...
Mesélnél kicsit a Ferrari Challenge sorozatról? Itthon - eddig legalább is - nem túl sokat lehetett hallani róla… A tavalyi évről tudok... Van az Európa Bajnokság, aminek a keretében indulunk. Azért nem világbajnokság, mert az amerikai kontinensről nem jön át a mezőny. Az utolsó futamunk a World Finals nevet kapta, az lesz egyébként a világdöntő, akkor itt van az amerikai bajnokság is.
Gyakorlatilag a Ferrari gyár által elkészített versenyautókkal versenyzik mindenki, abszolút egyenlő feltételekkel. Kényesen odafigyel a Ferrari arra, hogy az autó minden porcikájának gyárinak, eredetinek kell lennie, ezért is nagyon jó ez a sorozat, hisz ezáltal jobban előtérbe helyeződnek a pilóták. Nem túl sok variálási és beállítási lehetőség van. A gumikkal sem nagyon lehet variálni, hiszen még a gumik darabszáma is meg van határozva, hogy mennyit használhatunk. Mindenki névre szólóan, sorszámozva kapja a gumikat. Jól meg van oldva, és jól van menedzselve ez az egész. Egyenlő pályák, egyenlő esélyek, győzzön a jobbik!
Esetleg Magyarországra is megérkezik újra a Ferraris mezőny? Minden második évben van magyar futam is, és pont most, a 2010-es évben szeptemberben elején lesz újra itt. A Ferrari Racing Day keretében fog zajlani az a futam is, amiben én indulok. Nagyon komolyan odafigyelnek ezekre a versenyekre. Komoly forgatag várható ide, itt lesz az olasz bajnokság, az európa bajnokság, F1-es autókkal is fognak versenyezni... Nagyon-nagyon látványos verseny lesz a Hungaroring is. Jó lenne majd nagyon-nagyon bizonyítani itthon is!
A sorozatot egyébként idén 40 ország fogja - elsősorban - élőben közvetíteni. Köztük lesz egy magyar adó is…
Mennyire népes a mezőny? Volt olyan futam, ahol azt hiszem 43-an indultunk el egyszerre. Elég népes, remélem idén sem fogja a gazdasági helyzet megnyirbálni a mezőnyt.
Mennyire nagy kihívás ez a rallye-zás után? Ez abszolút pályaversenyzés, de nagyon tetszik. A rallye a szívem csücske, hiszen nagyon sok-sok évet töltöttem el benne, ha jól számolom 23 éve kezdtem el rallyezni. Viszont a pályaversenyzés eme formája is iszonyatosan tetszik, teljesen más kihívások, teljesen más dolgokról szól ez az egész. Ez egy új kihívás, és ez már nagyon-nagyon hiányzott az életemből. Nagyon sok furcsa dolog van, mint például, hogy nem beszél hozzám senki, nem ül mellettem senki... A "nem beszélnek hozzám"-ot már kiküszöböltük, mert a rádióban beszélnek, bár nem a kanyarokat mondják. Nagyon furcsa volt, hogy egyedül ülök az autóban, de ami a legeslegfurcsább az mégis az, hogy rengetegen jönnek, jobbról-balról, alul-felül, oldalt, és mindenki meg akar előzni. Ez talán a legfurcsább, hogy nem elég, hogy gyorsan menjen az ember, arra is vigyázni kell, hogy meg ne előzzék. Rá kellett jönnöm, hogy nem mindig az a leggyorsabb, aki a legjobb íven van, és a leggyorsabban tud menni, hiszen attól még meg tudnak előzni. Úgyhogy egy nagyon érdekes dolog, nagyon tetszik, nagyon komoly!
Muszáj tőled megkérdeznem, hiszen mégis csak a te navigátorod volt: hová tűnt mellőled Kazár Miki? Ő most szárnyait bontogatja, pilótaként fog indulni a magyar bajnokságban, egy Mitsubishi Evo IX-essel. Bízom benne, hogy sikeresen helyt fog állni!
Mit üzennél másoknak? Nagyon köszönöm azoknak az embereknek a támogatását, akik a sok-sok nehéz pillanatban is mellettem voltak!