SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
Egyforma autók, egyenlő esélyek
Spitzmüller Csaba 2010-ben Ferrarizik
2010-03-07
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
773339137
Napi oldal:
95227
Jelenleg:
839
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Az idei évben a rallye pályákról ismét egy szurkolói kedvenc tűnik el, hiszen Spici is külföldön folytatja. A Ferrari csapatában kapott helyet, nem is akármilyen pilóták között. De vajon rallyezni láthatjuk még idén?


Mi újság veletek?
Igazából csak magamról tudok nyilatkozni. Úgy néz ki, hogy a Ferrari Challenge sorozatában fogok indulni egész évben A Ferrari egyes számú csapatában kaptam helyet, és itt nekivágok egy komplett szezonnak, ahol mindenképpen szeretnék bizonyítani. 

Ezek szerint rallye-ban nem is láthatnak majd a szurkolók?
Sajnos igaz a hír, valamilyen szinten most távol kerülök a szakágtól, mert a kettőt nem lehetett összeegyeztetni. Próbáltuk összerakni úgy a programot, hogy mindkettőben részt tudjak venni, de hozzáteszem, hogy valószínűleg egyébként is túl sok lenne a kettő együtt. Nagyon sok időt emészt fel mindkettő úgy külön-külön is, és anyagiakban sem tudom összerakni a két szezonnak a pénzét. A Ferrari Challenge sorozatból egyébként 5 futam is üti a magyar bajnokság versenyeit. 2 futam marad, ahol esetlegesen rajthoz tudok állni, és ez egyébként nem is elképzelhetetlen… A kettő közül az egyik a Miskolc Rallye, ami esetleg szóba jöhet… majd meglátjuk!

Nem számítasz teljesen újoncnak a Ferrarisok közt…
Ez lesz a második évadom ebben a kupában. Tavaly indultam először, akkor volt egy ilyen megkeresés. Pár futamon indultam csupán, de már ekkor nagyon nagy sikereket értem el. Kezdőként mindjárt az első két futamot meg tudtam nyerni, és szinte minden versenyt dobogón fejeztem be. Ezen egy kicsit felbuzdulva, na meg azon, hogy a Ferrari egyes számú csapatának a tagja lehetek, ahol elég neves pilóták fognak még versenyezni, nem mondhattam nemet! Olyan csapattársaim lesznek, akik azt hiszem, hogy hallattak már magukról, például - a teljesség igénye nélkül - Jean Alesi, Giancarlo Fisichella...

Mesélnél kicsit a Ferrari Challenge sorozatról? Itthon - eddig legalább is - nem túl sokat lehetett hallani róla…
A tavalyi évről tudok... Van az Európa Bajnokság, aminek a keretében indulunk. Azért nem világbajnokság, mert az amerikai kontinensről nem jön át a mezőny. Az utolsó futamunk a World Finals nevet kapta, az lesz egyébként a világdöntő, akkor itt van az amerikai bajnokság is.
Gyakorlatilag a Ferrari gyár által elkészített versenyautókkal versenyzik mindenki, abszolút egyenlő feltételekkel. Kényesen odafigyel a Ferrari arra, hogy az autó minden porcikájának gyárinak, eredetinek kell lennie, ezért is nagyon jó ez a sorozat, hisz ezáltal jobban előtérbe helyeződnek a pilóták. Nem túl sok variálási és beállítási lehetőség van. A gumikkal sem nagyon lehet variálni, hiszen még a gumik darabszáma is meg van határozva, hogy mennyit használhatunk. Mindenki névre szólóan, sorszámozva kapja a gumikat. Jól meg van oldva, és jól van menedzselve ez az egész. Egyenlő pályák, egyenlő esélyek, győzzön a jobbik!

Esetleg Magyarországra is megérkezik újra a Ferraris mezőny?
Minden második évben van magyar futam is, és pont most, a 2010-es évben szeptemberben elején lesz újra itt. A Ferrari Racing Day keretében fog zajlani az a futam is, amiben én indulok. Nagyon komolyan odafigyelnek ezekre a versenyekre. Komoly forgatag várható ide, itt lesz az olasz bajnokság, az európa bajnokság, F1-es autókkal is fognak versenyezni... Nagyon-nagyon látványos verseny lesz a Hungaroring is. Jó lenne majd nagyon-nagyon bizonyítani itthon is!
A sorozatot egyébként idén 40 ország fogja - elsősorban - élőben közvetíteni. Köztük lesz egy magyar adó is…

Mennyire népes a mezőny?
Volt olyan futam, ahol azt hiszem 43-an indultunk el egyszerre. Elég népes, remélem idén sem fogja a gazdasági helyzet megnyirbálni a mezőnyt.

Mennyire nagy kihívás ez a rallye-zás után?
Ez abszolút pályaversenyzés, de nagyon tetszik. A rallye a szívem csücske, hiszen nagyon sok-sok évet töltöttem el benne, ha jól számolom 23 éve kezdtem el rallyezni. Viszont a pályaversenyzés eme formája is iszonyatosan tetszik, teljesen más kihívások, teljesen más dolgokról szól ez az egész. Ez egy új kihívás, és ez már nagyon-nagyon hiányzott az életemből. Nagyon sok furcsa dolog van, mint például, hogy nem beszél hozzám senki, nem ül mellettem senki... A "nem beszélnek hozzám"-ot már kiküszöböltük, mert a rádióban beszélnek, bár nem a kanyarokat mondják.
Nagyon furcsa volt, hogy egyedül ülök az autóban, de ami a legeslegfurcsább az mégis az, hogy rengetegen jönnek, jobbról-balról, alul-felül, oldalt, és mindenki meg akar előzni. Ez talán a legfurcsább, hogy nem elég, hogy gyorsan menjen az ember, arra is vigyázni kell, hogy meg ne előzzék. Rá kellett jönnöm, hogy nem mindig az a leggyorsabb, aki a legjobb íven van, és a leggyorsabban tud menni, hiszen attól még meg tudnak előzni. Úgyhogy egy nagyon érdekes dolog, nagyon tetszik, nagyon komoly!

Muszáj tőled megkérdeznem, hiszen mégis csak a te navigátorod volt: hová tűnt mellőled Kazár Miki?
Ő most szárnyait bontogatja, pilótaként fog indulni a magyar bajnokságban, egy Mitsubishi Evo IX-essel. Bízom benne, hogy sikeresen helyt fog állni!

Mit üzennél másoknak?
Nagyon köszönöm azoknak az embereknek a támogatását, akik a sok-sok nehéz pillanatban is mellettem voltak!



Ez a hír most jelenik meg 8035. alkalommal
címkék: Spici, Ferrari
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k