Egyre jobb lesz
Turán Friciék újra negyedikek lettek, de más sokkal keményebb csatában
2015-04-30
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763326683
Napi oldal:
64140
Jelenleg:
1005
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

egyre_jobb_lesz_2

Turán Friciék negyedik helyen végeztek Miskolcon. Az autó egyre jobban fekszik a pilóta kezében, a gyorsasági szakaszokon is sokkal kezesebben és gyorsabban halad az R5-ös Fiesta. Fricivel a verseny után beszéltünk:

A verseny előtt teszteltetek, utána azt mondtad, jól érzed Magad az autóban… Így volt ez a versenyen is?
Jó hangulatú verseny volt. Jól éreztük magunkat az autóban, jó volt versenyezni.
Ami zavaró volt, azok a gumik. Olyan gumikat kerülgettünk néha, amik nem voltak benne az itinerben, vagy olyan gumikat nem találtunk, amiknek ott kellett volna lenniük.

egyre_jobb_lesz_1
Rosszul és rossz méretű gumikkal voltak a padkavédelmek megoldva. Volt olyan, amikor át kellett mennünk egy ilyen gumin – a sportbíró épp az út közepén állt, próbálta visszaépíteni a lassítót, és nem volt más lehetőségünk, ha nem akartuk magunkkal vinni őt – és ezek a gumik olyan méretűek voltak, hogy szinte meg sem éreztük. Nem adta azt a biztonságérzetet í pálya, ami pont a gumizástól elvárható lehetne. Próbáltuk a feladatunkat minél jobban megoldani.
Az nagyon jó volt, hogy az autónk tökéletes volt, amiért nagy köszönettel tartozunk Tagai Tomiék csapatának, a TRT-nek. Hibátlan autót hoztak el a versenyre.
Kicsit tanultunk megint az autóból. Azt gondoltam, hogy a rövid áttétel ideális lesz ezekre a pályákra, voltak ugyan hosszú egyenesek, de a sok felfelé miatt úgy éreztem, hogy előnyösebb lesz a rövidebbel menni. Most már azt gondolom, hogy a hosszú jobb lett volna.
 
Összességében nagyon élveztük a versenyzést. Régen volt ennyire kiélezett és szoros csata három autó között…
 
Komolyan ment az adok-kapok, főleg a verseny második felében.
Nem volt hosszú ez az egy napos futam?
Nem! Nagyon élvezhető volt. Komoly próbatétel mind a versenyzőknek, mind a technikának, a csapatoknak. Én élveztem, ezt a folyamatos autózást. Azt nem mondom, hogy nem volt hosszú, hiszen azért korán keltünk és későn feküdtünk le, de igazi autóverseny, igazi rally volt.

egyre_jobb_lesz_4
 
Néztem a ponttáblázatot. Pontosan ugyanannyi pontotok van most két verseny után, mint amennyit tavaly egész évben szereztetek…
Ennyivel jobban is érezzük magunkat :)
Elégedettek vagyunk, de lehetnénk elégedettebbek is. Az tény, hogy nagyon nagy versenyben lettünk negyedikek. De ugyanezzel a teljesítménnyel, de egy kicsikét nagyobb szerencsével lehettünk volna akár másodikak is. 
Egy picit az utolsó két gyors, de talán az utolsón volt egy kis hátrányunk. A versenykiírásban úgy szerepelt a futam, hogy nem lesz éjszakai szakasz megrendezve. Az utolsó pillanatban ez megváltozott. Fel kellett tennünk azt a lámpasort, amit alapvetően nem tartok jónak. A gyári LEDes lámpasor jó fényt csinál, csak rövid a hatótávolsága. Száz métert lehet vele jól látni, ráadásul nagyon nagy kontrasztot ad. Az utolsó szakaszon, ahol nagyon poros volt az út, az előttünk haladó autó porát annyira megvilágította, hogy egy tejfehér falban autóztunk helyenként. Bármennyire is szerettünk volna ott jót autózni, kaptunk a többiektől és mindamellett, hogy én szeretek éjszaka vezetni és szeretem az éjszakai gyorsaságikat, itt nagyon mérgesek voltunk, hogy nem tudtunk jó eredményt elérni.
 
egyre_jobb_lesz_3
Gabi most is nagyon jó munkát végzett. Nagyon precízen navigál, de ezt mondjuk mindig így csinálja :)
Az autóval is kezdünk egyre jobban lenni. Látszik az a fejlődés, amivel előrébb vagyunk az Eger Rallye-hoz képest.
Tele vagyunk pozitív élményekkel.
 
Nézted már a szombathelyi kiírást?
Érdekes lesz. A szombathelyi pályák sosem kedveztek a S2000-es, R5-ös autóknak, szerintem most sem fognak. Ha jól tudom lesz olyan, aki az R5 helyett Mitsubishivel fog elindulni.
Mi letettük a voksunkat a Ford mellé, ezzel megyünk, ez nem is kérdés. Meglátjuk, hogy a futóművel és a fékekkel mennyit tudunk majd kompenzálni a nagy végsebességű szakaszokon.

Ha jól tudom, akkor addig is van feladatotok...
Mindig, mindent jól tudsz :D
Ahogy tavaly is, így most is szerepelünk a Nagy Futam rendezvényen. Az autónk már kint áll a Várkert lábánál, de május elsején a belvárosban kialakított pályán is menni fogunk vele egy bemutató kört.
Mindenkit várunk szeretettel!
Ez a hír most jelenik meg 3120. alkalommal
címkék: Turán, Zsiros, Ford, R5
Share |
Miskolc • rally ob
Országos Rallye Bajnokság 2015
21. Steelvent Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k