Egyre jobb lesz
Turán Friciék újra negyedikek lettek, de más sokkal keményebb csatában
2015-04-30
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785573148
Napi oldal:
46713
Jelenleg:
1920
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

egyre_jobb_lesz_2

Turán Friciék negyedik helyen végeztek Miskolcon. Az autó egyre jobban fekszik a pilóta kezében, a gyorsasági szakaszokon is sokkal kezesebben és gyorsabban halad az R5-ös Fiesta. Fricivel a verseny után beszéltünk:

A verseny előtt teszteltetek, utána azt mondtad, jól érzed Magad az autóban… Így volt ez a versenyen is?
Jó hangulatú verseny volt. Jól éreztük magunkat az autóban, jó volt versenyezni.
Ami zavaró volt, azok a gumik. Olyan gumikat kerülgettünk néha, amik nem voltak benne az itinerben, vagy olyan gumikat nem találtunk, amiknek ott kellett volna lenniük.

egyre_jobb_lesz_1
Rosszul és rossz méretű gumikkal voltak a padkavédelmek megoldva. Volt olyan, amikor át kellett mennünk egy ilyen gumin – a sportbíró épp az út közepén állt, próbálta visszaépíteni a lassítót, és nem volt más lehetőségünk, ha nem akartuk magunkkal vinni őt – és ezek a gumik olyan méretűek voltak, hogy szinte meg sem éreztük. Nem adta azt a biztonságérzetet í pálya, ami pont a gumizástól elvárható lehetne. Próbáltuk a feladatunkat minél jobban megoldani.
Az nagyon jó volt, hogy az autónk tökéletes volt, amiért nagy köszönettel tartozunk Tagai Tomiék csapatának, a TRT-nek. Hibátlan autót hoztak el a versenyre.
Kicsit tanultunk megint az autóból. Azt gondoltam, hogy a rövid áttétel ideális lesz ezekre a pályákra, voltak ugyan hosszú egyenesek, de a sok felfelé miatt úgy éreztem, hogy előnyösebb lesz a rövidebbel menni. Most már azt gondolom, hogy a hosszú jobb lett volna.
 
Összességében nagyon élveztük a versenyzést. Régen volt ennyire kiélezett és szoros csata három autó között…
 
Komolyan ment az adok-kapok, főleg a verseny második felében.
Nem volt hosszú ez az egy napos futam?
Nem! Nagyon élvezhető volt. Komoly próbatétel mind a versenyzőknek, mind a technikának, a csapatoknak. Én élveztem, ezt a folyamatos autózást. Azt nem mondom, hogy nem volt hosszú, hiszen azért korán keltünk és későn feküdtünk le, de igazi autóverseny, igazi rally volt.

egyre_jobb_lesz_4
 
Néztem a ponttáblázatot. Pontosan ugyanannyi pontotok van most két verseny után, mint amennyit tavaly egész évben szereztetek…
Ennyivel jobban is érezzük magunkat :)
Elégedettek vagyunk, de lehetnénk elégedettebbek is. Az tény, hogy nagyon nagy versenyben lettünk negyedikek. De ugyanezzel a teljesítménnyel, de egy kicsikét nagyobb szerencsével lehettünk volna akár másodikak is. 
Egy picit az utolsó két gyors, de talán az utolsón volt egy kis hátrányunk. A versenykiírásban úgy szerepelt a futam, hogy nem lesz éjszakai szakasz megrendezve. Az utolsó pillanatban ez megváltozott. Fel kellett tennünk azt a lámpasort, amit alapvetően nem tartok jónak. A gyári LEDes lámpasor jó fényt csinál, csak rövid a hatótávolsága. Száz métert lehet vele jól látni, ráadásul nagyon nagy kontrasztot ad. Az utolsó szakaszon, ahol nagyon poros volt az út, az előttünk haladó autó porát annyira megvilágította, hogy egy tejfehér falban autóztunk helyenként. Bármennyire is szerettünk volna ott jót autózni, kaptunk a többiektől és mindamellett, hogy én szeretek éjszaka vezetni és szeretem az éjszakai gyorsaságikat, itt nagyon mérgesek voltunk, hogy nem tudtunk jó eredményt elérni.
 
egyre_jobb_lesz_3
Gabi most is nagyon jó munkát végzett. Nagyon precízen navigál, de ezt mondjuk mindig így csinálja :)
Az autóval is kezdünk egyre jobban lenni. Látszik az a fejlődés, amivel előrébb vagyunk az Eger Rallye-hoz képest.
Tele vagyunk pozitív élményekkel.
 
Nézted már a szombathelyi kiírást?
Érdekes lesz. A szombathelyi pályák sosem kedveztek a S2000-es, R5-ös autóknak, szerintem most sem fognak. Ha jól tudom lesz olyan, aki az R5 helyett Mitsubishivel fog elindulni.
Mi letettük a voksunkat a Ford mellé, ezzel megyünk, ez nem is kérdés. Meglátjuk, hogy a futóművel és a fékekkel mennyit tudunk majd kompenzálni a nagy végsebességű szakaszokon.

Ha jól tudom, akkor addig is van feladatotok...
Mindig, mindent jól tudsz :D
Ahogy tavaly is, így most is szerepelünk a Nagy Futam rendezvényen. Az autónk már kint áll a Várkert lábánál, de május elsején a belvárosban kialakított pályán is menni fogunk vele egy bemutató kört.
Mindenkit várunk szeretettel!
Ez a hír most jelenik meg 3172. alkalommal
címkék: Turán, Zsiros, Ford, R5
Share |
Miskolc • rally ob
Országos Rallye Bajnokság 2015
21. Steelvent Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k