Egyre jobb lesz
Turán Friciék újra negyedikek lettek, de más sokkal keményebb csatában
2015-04-30
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
796555605
Napi oldal:
409789
Jelenleg:
665
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

egyre_jobb_lesz_2

Turán Friciék negyedik helyen végeztek Miskolcon. Az autó egyre jobban fekszik a pilóta kezében, a gyorsasági szakaszokon is sokkal kezesebben és gyorsabban halad az R5-ös Fiesta. Fricivel a verseny után beszéltünk:

A verseny előtt teszteltetek, utána azt mondtad, jól érzed Magad az autóban… Így volt ez a versenyen is?
Jó hangulatú verseny volt. Jól éreztük magunkat az autóban, jó volt versenyezni.
Ami zavaró volt, azok a gumik. Olyan gumikat kerülgettünk néha, amik nem voltak benne az itinerben, vagy olyan gumikat nem találtunk, amiknek ott kellett volna lenniük.

egyre_jobb_lesz_1
Rosszul és rossz méretű gumikkal voltak a padkavédelmek megoldva. Volt olyan, amikor át kellett mennünk egy ilyen gumin – a sportbíró épp az út közepén állt, próbálta visszaépíteni a lassítót, és nem volt más lehetőségünk, ha nem akartuk magunkkal vinni őt – és ezek a gumik olyan méretűek voltak, hogy szinte meg sem éreztük. Nem adta azt a biztonságérzetet í pálya, ami pont a gumizástól elvárható lehetne. Próbáltuk a feladatunkat minél jobban megoldani.
Az nagyon jó volt, hogy az autónk tökéletes volt, amiért nagy köszönettel tartozunk Tagai Tomiék csapatának, a TRT-nek. Hibátlan autót hoztak el a versenyre.
Kicsit tanultunk megint az autóból. Azt gondoltam, hogy a rövid áttétel ideális lesz ezekre a pályákra, voltak ugyan hosszú egyenesek, de a sok felfelé miatt úgy éreztem, hogy előnyösebb lesz a rövidebbel menni. Most már azt gondolom, hogy a hosszú jobb lett volna.
 
Összességében nagyon élveztük a versenyzést. Régen volt ennyire kiélezett és szoros csata három autó között…
 
Komolyan ment az adok-kapok, főleg a verseny második felében.
Nem volt hosszú ez az egy napos futam?
Nem! Nagyon élvezhető volt. Komoly próbatétel mind a versenyzőknek, mind a technikának, a csapatoknak. Én élveztem, ezt a folyamatos autózást. Azt nem mondom, hogy nem volt hosszú, hiszen azért korán keltünk és későn feküdtünk le, de igazi autóverseny, igazi rally volt.

egyre_jobb_lesz_4
 
Néztem a ponttáblázatot. Pontosan ugyanannyi pontotok van most két verseny után, mint amennyit tavaly egész évben szereztetek…
Ennyivel jobban is érezzük magunkat :)
Elégedettek vagyunk, de lehetnénk elégedettebbek is. Az tény, hogy nagyon nagy versenyben lettünk negyedikek. De ugyanezzel a teljesítménnyel, de egy kicsikét nagyobb szerencsével lehettünk volna akár másodikak is. 
Egy picit az utolsó két gyors, de talán az utolsón volt egy kis hátrányunk. A versenykiírásban úgy szerepelt a futam, hogy nem lesz éjszakai szakasz megrendezve. Az utolsó pillanatban ez megváltozott. Fel kellett tennünk azt a lámpasort, amit alapvetően nem tartok jónak. A gyári LEDes lámpasor jó fényt csinál, csak rövid a hatótávolsága. Száz métert lehet vele jól látni, ráadásul nagyon nagy kontrasztot ad. Az utolsó szakaszon, ahol nagyon poros volt az út, az előttünk haladó autó porát annyira megvilágította, hogy egy tejfehér falban autóztunk helyenként. Bármennyire is szerettünk volna ott jót autózni, kaptunk a többiektől és mindamellett, hogy én szeretek éjszaka vezetni és szeretem az éjszakai gyorsaságikat, itt nagyon mérgesek voltunk, hogy nem tudtunk jó eredményt elérni.
 
egyre_jobb_lesz_3
Gabi most is nagyon jó munkát végzett. Nagyon precízen navigál, de ezt mondjuk mindig így csinálja :)
Az autóval is kezdünk egyre jobban lenni. Látszik az a fejlődés, amivel előrébb vagyunk az Eger Rallye-hoz képest.
Tele vagyunk pozitív élményekkel.
 
Nézted már a szombathelyi kiírást?
Érdekes lesz. A szombathelyi pályák sosem kedveztek a S2000-es, R5-ös autóknak, szerintem most sem fognak. Ha jól tudom lesz olyan, aki az R5 helyett Mitsubishivel fog elindulni.
Mi letettük a voksunkat a Ford mellé, ezzel megyünk, ez nem is kérdés. Meglátjuk, hogy a futóművel és a fékekkel mennyit tudunk majd kompenzálni a nagy végsebességű szakaszokon.

Ha jól tudom, akkor addig is van feladatotok...
Mindig, mindent jól tudsz :D
Ahogy tavaly is, így most is szerepelünk a Nagy Futam rendezvényen. Az autónk már kint áll a Várkert lábánál, de május elsején a belvárosban kialakított pályán is menni fogunk vele egy bemutató kört.
Mindenkit várunk szeretettel!
Ez a hír most jelenik meg 3187. alkalommal
címkék: Turán, Zsiros, Ford, R5
Share |
Miskolc • rally ob
Országos Rallye Bajnokság 2015
21. Steelvent Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k