KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Elba, ahol semmi sincs elbaltázva
Gáll Csaba újra Historic EB-n járt
2009-09-22
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
686460714
Napi oldal:
158365
Jelenleg:
1615
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Gáll Csaba pályafutása hatodik historic rally Európa bajnoki futamát teljesítette. Navigátora ezúttal Laboncz László volt. A fiúk a kis Opellel, ahogy Ők nevezik a "durvával" befurakodtak a Porsche 911-esek, Fiat 131-esek közé. A százhuszonnyolc elrajtolt versenyautóból a huszonegyedik helyen fejezték be a versenyt.
 
Csabi! Mesélj a szigetről!
Olaszország mellett egy kis sziget Elba. Talán Napoleonnal kapcsolatban ismerjük leginkább, ide száműzték. Picit nagyobb a sziget, mint Budapest, hatalmas hegyei vannak, ezer méter felettiek. Hihetetlen utak vannak, ritmusosak, változóak, ilyen adottságok mellett pedig vétek nem raliversenyt rendezni.
 
Akkor minden évben egyszer visszaállítják az órát és historic rally versenyt rendeznek?
Igen! Nagyon komoly mezőny gyűlik össze, hiszen amellett, hogy historic rally EB futam, Olasz historic bajnoki futam is. Idén harminc induló volt az Eb futamon és kilencven kilenc az olasz bajnokságban. Csak Porsche 911-esből volt harminckilenc darab. Négy Lancia Stratos, hat Fiat 131 Abarth, négy darab Ascona 400-as. Ezek csak a nagy autók emellett a sok Kadett Coupék, Ford MK1-egyesek, kettesek. Renault Alpinok, öt gruppe 2-es Ascona mint az enyém. Lotusok, Lanciák, Alfák. Szédületes volt látni a parc-fermében a százhuszonnyolc hibátlan toppos öreg vasat.
 
Milyen jellegűek voltak a pályák és hány darab?
Összesen hat különböző pálya volt. A leghosszabb a "Monte Perone" volt tizenhét kilométeres amin négyszer mentünk át. A legrövidebb az egyik éjszakai gyors az "Acquaviva" ez mindössze három egész kilenc kilométeres volt, ezt csak egyszer teljesítettük. Ezek mellett a többi szakaszok átlagosan tizenhárom kilométer körüliek voltak. Szinte a sziget összes útját használtuk az összekötő etapokkal együtt. Nagyon élvezetes, ritmusos szakaszok voltak. Föl a hegyre a szűk úton, kívül szakadék, belül melletted a hegy! Javarészt egyautónyi az út, kívül belül magas padkával. Aztán a hegy tetején bele a ködbe, és onnét le a hegyről, a szűk úton, ami nagyon meredeken lejt. Rengeteg kanyar volt, a Monte Peronén több mint négyszáz!
 
Hogy bírta a versenyautód?
Meglepően jól! Bár az elején rám hozta a szívbajt! Ahogy csütörtök este mentünk a szállásról a rajtdobogóra, hatalmas csattanás a difiből, …na, mondom ilyen nincs lefogazott a difi! Egy métert nem tudtunk menni, felgyújtom!
Nem volt mese telt az idő fel kellett állni a rajtceremóniához, ott álltunk a dobogón játszották le nekünk a himnuszt és arra gondoltam, na, szép! Lehet, hogy le sem tudok gurulni a dobogóról. "Balsors, akit régen tép" . Aztán elrajtoltunk ,és kibírta az első gyorsot, a másodikat, majd az összeset!
Egyébként gumik a fékek, és a lengéscsillapítók nagyon fogytak. Végére az egyes és a kettes fokozat szinkronja eltűnt a váltóból. A difink is a végét járta a verseny végére, de kibírta a gép, amire nagyon büszke vagyok!
 
A rendezés milyen volt?
A pályákon a szakasz rajtja előtt és után tíz perccel lehetett még közlekedni, tudtak nyugodtan mozogni a nézők. Egy percet sem csúszott a verseny, rengeteg baleset volt bent a pályákon ebből mi semmit sem éreztünk a verseny zajlott tovább. Egyetlen egy etap sem volt. A rendezők nagyon segítőkészek voltak, állandóan jöttek és kérdezgették, hogy érezzük magunkat, szükségünk van-e valamire.
 
Milyen tempót kellett menni?
Én szeretek bekezdeni, szeretek az első gyorson átmenni. Itt nehézséget okozott az, hogy Laboncz Lacival először az első szakaszon ültünk együtt versenyautóban… amin éjszaka fél tizenegykor tök sötétben rajtoltunk el! De Laci egy nagyon jó navigátor és felvette a ritmust az elején, én úgy nyomtam az autómnak, amit az adott pályán tudott és én bemertem vállalni. Összességében a verseny folyamán végig a saját határomon autózva vezettem.

Hogy végeztetek?
A hivatalos végeredmény szerint a nagy abszolútban a huszonegyedik helyen. Az EB értékelésben az abszolút kilencedik és a D/3-as kategória második helyén. A negyedik legjobb nem Olasz páros voltunk a nagy abszolútban.

Ha figyelembe vesszük, hogy legalább ötven kétszáz lóerő feletti versenyautó rajtolt el akkor ez kiváló! Hogy képzeljük el a mezőnyben versenyzőket, inkább az idősebb korosztályhoz tartoznak a versenyzők?
Értem, értem! Ezt sokszor megkapom, hogy az öregek ellen könnyű versenyezni... Él itthon az emberekben egy olyan, hogy a histo eb-n, járókeretes kivehető protkós vén trottyok autókáznak és integetnek a nézőknek az autóból a pályákon…A mezőny fele korombéli harmincas, negyvenes fiatal versenyző. És az idősebb generáció sem vall szégyent, elég csak példának említsem Valter Jansen-t aki félelmetes Porschéjával iszonyat tempót megy!
 
 A verseny végén kaptál egy kis ízelítőt, hogy milyen egy igazi Ascona 400-as…
Igen! Egy szálláson laktunk az olasz Marco Bartelli-vel aki egy eredeti Opel Ascona 400-assal versenyez. Azzal az autóval, amivel Tony Fassina 1982-ben Rally Európa Bajnoki címet nyert, amivel később versenyzett a világbajnokságon. Amikor tehettük az autója körül lófráltunk. Marco esténként a szálláson velünk nézegette a belső kameránkat, dumázgattunk, tetszett neki, ahogy versenyzünk, figyelgette az időinket.
Szombat este kihoztuk a versenyautót a parc-ferméből, készülődtünk, pakolásztunk a hazamenetelhez. Megjöttek Marco-ék is. Jött, hogy hagyjam abba a pakolászást és jöjjek azonnal. Mondtam, hogy muszáj pakolni, mert reggel korán megyünk haza. Erre mondta, hogy ha most nem megyek, egy életre megbánom.
Odahívott az autójához és mondta, hogy megyünk egy karikát vele! Én mentem a jobb oldalra és kinevetett! Gyerek! A baloldalra ülj, mondta! Érted vezethettem az eredeti 400-ast! Odaadta!
 
Milyen érzés volt?
Erős, játék volt vezetni az enyémhez képest, nagyon jól állt az úton, volt rajta fék, leforogta magát egy pillanat alatt! Ááá! Nagyon komoly vas! Ezek ellen versenyeztünk? Kérdeztem magamban. Folyamatosan vigyorogtam, és Marco is. Nagyon jó kis köröket mentünk! Megköszöntem neki, mondtam, hogy életem legnagyobb álmát váltotta most valóra! Mondta, hogy tudja, és örül neki! És Ő köszöni, hogy mentem az autójával és büszke rá, hogy vezettem a kocsit, jó sofőrnek tart!
 
Nem lehetett mindennapi élmény!
Hát nem volt az! Órákig nem tértem magamhoz!

Folytatás?
Komlón megpróbálok rajthoz állni, ha sikerül felkészíteni az autót. Egyébként már a jövő szezonra készülök. Itthon szeretnék menni egy teljes bajnokságot. Hogy mivel és milyen kategóriában azt nem tudom, de autót szeretnék váltani.

Ez a hír most jelenik meg 3997. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k