Elba, ahol semmi sincs elbaltázva
Gáll Csaba újra Historic EB-n járt
2009-09-22
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763384899
Napi oldal:
122356
Jelenleg:
911
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Gáll Csaba pályafutása hatodik historic rally Európa bajnoki futamát teljesítette. Navigátora ezúttal Laboncz László volt. A fiúk a kis Opellel, ahogy Ők nevezik a "durvával" befurakodtak a Porsche 911-esek, Fiat 131-esek közé. A százhuszonnyolc elrajtolt versenyautóból a huszonegyedik helyen fejezték be a versenyt.
 
Csabi! Mesélj a szigetről!
Olaszország mellett egy kis sziget Elba. Talán Napoleonnal kapcsolatban ismerjük leginkább, ide száműzték. Picit nagyobb a sziget, mint Budapest, hatalmas hegyei vannak, ezer méter felettiek. Hihetetlen utak vannak, ritmusosak, változóak, ilyen adottságok mellett pedig vétek nem raliversenyt rendezni.
 
Akkor minden évben egyszer visszaállítják az órát és historic rally versenyt rendeznek?
Igen! Nagyon komoly mezőny gyűlik össze, hiszen amellett, hogy historic rally EB futam, Olasz historic bajnoki futam is. Idén harminc induló volt az Eb futamon és kilencven kilenc az olasz bajnokságban. Csak Porsche 911-esből volt harminckilenc darab. Négy Lancia Stratos, hat Fiat 131 Abarth, négy darab Ascona 400-as. Ezek csak a nagy autók emellett a sok Kadett Coupék, Ford MK1-egyesek, kettesek. Renault Alpinok, öt gruppe 2-es Ascona mint az enyém. Lotusok, Lanciák, Alfák. Szédületes volt látni a parc-fermében a százhuszonnyolc hibátlan toppos öreg vasat.
 
Milyen jellegűek voltak a pályák és hány darab?
Összesen hat különböző pálya volt. A leghosszabb a "Monte Perone" volt tizenhét kilométeres amin négyszer mentünk át. A legrövidebb az egyik éjszakai gyors az "Acquaviva" ez mindössze három egész kilenc kilométeres volt, ezt csak egyszer teljesítettük. Ezek mellett a többi szakaszok átlagosan tizenhárom kilométer körüliek voltak. Szinte a sziget összes útját használtuk az összekötő etapokkal együtt. Nagyon élvezetes, ritmusos szakaszok voltak. Föl a hegyre a szűk úton, kívül szakadék, belül melletted a hegy! Javarészt egyautónyi az út, kívül belül magas padkával. Aztán a hegy tetején bele a ködbe, és onnét le a hegyről, a szűk úton, ami nagyon meredeken lejt. Rengeteg kanyar volt, a Monte Peronén több mint négyszáz!
 
Hogy bírta a versenyautód?
Meglepően jól! Bár az elején rám hozta a szívbajt! Ahogy csütörtök este mentünk a szállásról a rajtdobogóra, hatalmas csattanás a difiből, …na, mondom ilyen nincs lefogazott a difi! Egy métert nem tudtunk menni, felgyújtom!
Nem volt mese telt az idő fel kellett állni a rajtceremóniához, ott álltunk a dobogón játszották le nekünk a himnuszt és arra gondoltam, na, szép! Lehet, hogy le sem tudok gurulni a dobogóról. "Balsors, akit régen tép" . Aztán elrajtoltunk ,és kibírta az első gyorsot, a másodikat, majd az összeset!
Egyébként gumik a fékek, és a lengéscsillapítók nagyon fogytak. Végére az egyes és a kettes fokozat szinkronja eltűnt a váltóból. A difink is a végét járta a verseny végére, de kibírta a gép, amire nagyon büszke vagyok!
 
A rendezés milyen volt?
A pályákon a szakasz rajtja előtt és után tíz perccel lehetett még közlekedni, tudtak nyugodtan mozogni a nézők. Egy percet sem csúszott a verseny, rengeteg baleset volt bent a pályákon ebből mi semmit sem éreztünk a verseny zajlott tovább. Egyetlen egy etap sem volt. A rendezők nagyon segítőkészek voltak, állandóan jöttek és kérdezgették, hogy érezzük magunkat, szükségünk van-e valamire.
 
Milyen tempót kellett menni?
Én szeretek bekezdeni, szeretek az első gyorson átmenni. Itt nehézséget okozott az, hogy Laboncz Lacival először az első szakaszon ültünk együtt versenyautóban… amin éjszaka fél tizenegykor tök sötétben rajtoltunk el! De Laci egy nagyon jó navigátor és felvette a ritmust az elején, én úgy nyomtam az autómnak, amit az adott pályán tudott és én bemertem vállalni. Összességében a verseny folyamán végig a saját határomon autózva vezettem.

Hogy végeztetek?
A hivatalos végeredmény szerint a nagy abszolútban a huszonegyedik helyen. Az EB értékelésben az abszolút kilencedik és a D/3-as kategória második helyén. A negyedik legjobb nem Olasz páros voltunk a nagy abszolútban.

Ha figyelembe vesszük, hogy legalább ötven kétszáz lóerő feletti versenyautó rajtolt el akkor ez kiváló! Hogy képzeljük el a mezőnyben versenyzőket, inkább az idősebb korosztályhoz tartoznak a versenyzők?
Értem, értem! Ezt sokszor megkapom, hogy az öregek ellen könnyű versenyezni... Él itthon az emberekben egy olyan, hogy a histo eb-n, járókeretes kivehető protkós vén trottyok autókáznak és integetnek a nézőknek az autóból a pályákon…A mezőny fele korombéli harmincas, negyvenes fiatal versenyző. És az idősebb generáció sem vall szégyent, elég csak példának említsem Valter Jansen-t aki félelmetes Porschéjával iszonyat tempót megy!
 
 A verseny végén kaptál egy kis ízelítőt, hogy milyen egy igazi Ascona 400-as…
Igen! Egy szálláson laktunk az olasz Marco Bartelli-vel aki egy eredeti Opel Ascona 400-assal versenyez. Azzal az autóval, amivel Tony Fassina 1982-ben Rally Európa Bajnoki címet nyert, amivel később versenyzett a világbajnokságon. Amikor tehettük az autója körül lófráltunk. Marco esténként a szálláson velünk nézegette a belső kameránkat, dumázgattunk, tetszett neki, ahogy versenyzünk, figyelgette az időinket.
Szombat este kihoztuk a versenyautót a parc-ferméből, készülődtünk, pakolásztunk a hazamenetelhez. Megjöttek Marco-ék is. Jött, hogy hagyjam abba a pakolászást és jöjjek azonnal. Mondtam, hogy muszáj pakolni, mert reggel korán megyünk haza. Erre mondta, hogy ha most nem megyek, egy életre megbánom.
Odahívott az autójához és mondta, hogy megyünk egy karikát vele! Én mentem a jobb oldalra és kinevetett! Gyerek! A baloldalra ülj, mondta! Érted vezethettem az eredeti 400-ast! Odaadta!
 
Milyen érzés volt?
Erős, játék volt vezetni az enyémhez képest, nagyon jól állt az úton, volt rajta fék, leforogta magát egy pillanat alatt! Ááá! Nagyon komoly vas! Ezek ellen versenyeztünk? Kérdeztem magamban. Folyamatosan vigyorogtam, és Marco is. Nagyon jó kis köröket mentünk! Megköszöntem neki, mondtam, hogy életem legnagyobb álmát váltotta most valóra! Mondta, hogy tudja, és örül neki! És Ő köszöni, hogy mentem az autójával és büszke rá, hogy vezettem a kocsit, jó sofőrnek tart!
 
Nem lehetett mindennapi élmény!
Hát nem volt az! Órákig nem tértem magamhoz!

Folytatás?
Komlón megpróbálok rajthoz állni, ha sikerül felkészíteni az autót. Egyébként már a jövő szezonra készülök. Itthon szeretnék menni egy teljes bajnokságot. Hogy mivel és milyen kategóriában azt nem tudom, de autót szeretnék váltani.

Ez a hír most jelenik meg 4057. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k