Zambelly Gyuri műhelyébe, az Elitance Racing Service-be voltunk hivatalosak, ahol a két tulajdonos, a rallyversenyző autószerelő és a fiatal, Németországban felnőtt Jung Balázs fogadott.

Gyurit kérdeztem először:
Gyönyörű autók állnak a műhelyben…
Még mielőtt nagyon sok irigyed lenne:
ezek nem a Te autóid, ugye?
Egyik sem az enyém! Némelyiket mi építjük megrendelésre, de van, amit szimplán a versenyszezonra készítjük fel. Büszkék vagyunk rá, hogy ilyen autókat bíznak ránk!
Mi kell ahhoz, hogy egy műhely ilyen munkákat kapjon?
Kell hozzá egy Jung Balázs :)
Ő a társam és fiatal kora ellenére 10 éves, nyugat-európai versenysportban eltöltött tapasztalat van a háta mögött.
A másik dolog, ami ehhez kell, az a megbízhatóság. Balázzsal is ez hozott minket össze, emellett hasonlóan gondolkodunk a technikai és a pénzügyi részletekben is.
Mesélj az itt látható autókról!
Van olyan autónk, amely magyar bajnoki futamon fog indulni a gyorsasági szakágban és reményeink szerint komoly eséllyel tud majd az elejében végezni.
Van olyan autónk, ami külföldi tulajdonban van. Ők csak szórakozásból versenyeznek, a maguk örömére - általában nyugat-európai pályákon, de van, hogy a Hungaroringen. Talán elindulnak majd a magyar 12 órás futamon is. Lehet, hogy ezen a versenyen két autónk is menni fog.
Sokat tesztelik ezeket, tavaly többször is voltunk a Nürburgringen, idén is több ilyen esemény szerepel a naptárban. A tulajdonos még nem döntötte el, hogy az Aston Martinnal, vagy a GT3-as Porsche kupás autóval induljon majd a 24 órás nürburgringi futamon.
Jelenleg még nem tudjuk bemutatni a műhelyben, de KTM X-BOW versenyautókkal is foglalkozunk az idei évben. Hat vagy hét európai versenyen kell majd a KTM-ekről gondoskodnunk.
Zambelly Gyurit látjuk 2010-ben rallyversenyen a Bal1-ben?
Nem! Nem fér bele az időmbe. Így is közel húsz hétvégénk van már betáblázva az idei szezonra és még nem teljes a kép. Családos ember vagyok - így is necces, hogy sikerüljön ezt így végigvinni.
Ráadásul bérbe adjuk a Mitsubishi Evo IX-esünket és reményeink szerint az Evo VI-ot is. A bérlőinket természetesen maximálisan szeretnénk kiszolgálni, az pedig csak úgy megy, ha ott vagyok személyesen, mint csapatvezető. A Mitsubishiket is én magam építettem az elmúlt években. Testhez álló feladat volt, mivel autójavítóként dolgozom, mióta az eszemet tudom...
Jung Balázs a műhely másik tulajdonosa
Nagyon fiatal vagy és Gyuri 10 éves múltról beszélt Veled kapcsolatban… Hogy lehet ez?
Korán kezdtem. Németországban nőttem fel és a BMW-nél tanultam, mellette pedig apám barátjánál kezdtem el dolgozni. BMW 318 volt az első autó, amihez közel kerültem - a Német bajnokságban indultak vele. M3-asokat építettünk, egyre nagyobb lett a csapat.
A versenyzés sosem érdekelt?
Gokarttal versenyeztem és motocrossozok. Más autóversenyzés sosem érdekelt igazából. Soha nem volt annyi pénzem, amennyi elég lett volna, hogy az én mércémnek is ütőképes autót építhessek.
Kint jártam iskolába, ott csináltam meg a mestervizsgámat, ott építettünk autókat. Majd apukám spanyolországi műhelyében mélyítettem a tudásomat, onnan kerültem a bécsi Lamborghini szervizbe, miközben a Gyurival már elkezdtük ezt az Aston Martint csinálni.
Két évet dolgoztam a Jet Alliance Racingnél, ahol car-chief voltam egy 996-os RSR Porschén. Az autó Dubaiban versenyzett, de itthon is indult a 12 órás versenyen. A GT1-es világbajnokságra csináltunk egy Aston Martin DBR-9-et. Ott nagyon sokat tanultam, és most ezt próbálom Gyurival együtt kamatoztatni.
Gyuri rallys tapasztalatát az én pályaautós ismereteimmel ötvözzük, amivel nagyon magas színvonalú szolgáltatást nyújthatunk ügyfeleinknek. Mindent mi magunk csinálunk, nem dolgoztatunk külsősökkel. A váltókat, a difiket, mindent mi szerelünk: többek között ez a kulcsa a dolgoknak. Ez is kell ahhoz, hogy az ELITANCE megbízható legyen.
