Élni, és élni hagyni!
Lakatos Róbert interjú
2013-03-18
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
785710569
Napi oldal:
184134
Jelenleg:
1583
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat


elni_es_elni_hagyni_2

Lakatos Róbert rendezővel beszélgettem a korábbi évek egyik nagy problémájáról, azaz hogy sok esetben nehezítette az ő munkájukat is egy-egy verseny megrendezése kapcsán, hogy egyre szűkülő élettérben kellett gazdálkodniuk a pályák kijelölése folyamán. Mára a helyzet változni látszik…

Milyen problémák voltak ezek, melyek szűkítették a választékot a gyorsasági szakaszok terén?
Erről már évekkel ezelőtt is sokat beszéltünk, például amikor kérdésként merült fel a Veszprém Rallye kapcsán a Lőtér további igénybevétele, és általánosságban elmondható  ez a magyar rallyesport helyzetére is, hogy elég jelentős mértékben leszűkült az élettér előttünk a környezetvédelmi kérdések kapcsán. Mindig lehetett találni kisebb, működő megoldásokat, de általános érvényű, kalkulálható megoldásokat sem nekünk, sem a Magyar Nemzeti Autósport Szövetségnek nem sikerült.

elni_es_elni_hagyni_1

Most viszont ez megoldódni látszik…
Amennyiben az ígéretek megvalósulnak (és most megvalósulni látszanak), remény van arra, hogy kompromisszumok megkötése mellett a magyar rallyesportban a versenyek és a versenyzők olyan vágyott területekre jussanak vissza, és vehessenek igénybe az elkövetkezendő időszakban, ami sportszakmai szempontból egészen fantasztikus, hála frissen megválasztott alelnökünk, Móczár Péternek, akik kapcsolatai latba véve úgy tűnik sikerrel kijárta ezt.

Milyen kompromisszumokat jelent ez a te versenyeidnél?
Beszélhetünk csak az én rendezvényeimről is, de általánosságban is. Nyilvánvalóan az életnek az általam - és szerencsére még mások által is - vallott elve, az "élni, és élni hagyni", így közösen határoztuk meg a lehetőségeket, területeket, olykor engedve és cserében kapva valamit. Dr. Illés Zoltán környezetügyért felelős államtitkár úrral, és Móczár Péter alelnök úrral a tárgyalások folyamán egy olyan megoldás megszületésén egyezkedtünk, aminél mindenki nyertesnek érezheti magát, beleértve minket is, és a versenyzőket is. Megállapodás született például abban a kérdésben, hogy a Miskolc Rally használhatja a Bükki Nemzeti Park bizonyos területeit, mint például a régi, híres Mályinka-Garadna, vagy a Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló gyorsasági szakaszokat. Itt azért halkan megjegyezném, hogy ez egy fantasztikus siker és eredmény! Korábban bizonyos   versenyek használták a bükkszentlászlói pályát az elmúlt években, de tették  mindezt kimondottan engedélyek nélkül.

Hogyan érinti ez az egri és veszprémi versenyt?
Az idei egri futam még nem esik ebbe a megállapodásba, mert távolinak tűntek még ezek az események akkor, amikor a verseny programját kitaláltuk. De a most létrejött megállapodás  fényében az elkövetkezendő évekre már lehetőség kínálkozik, hogy a Mátra bizonyos (rallye szempontjából izgalmas) régi szakaszait is igénybe vehessük. 

A Veszprém Rallye tekintetében pedig úgy tűnik, hogy ismét lehetőség lesz a Szőc-Hegyesd gyorsasági igénybevételére, ami már a tavalyi évben is zajos sikert aratott a versenyzők körében, ill. nagy valószínűséggel visszatérünk a Lőtér bizonyos területeire.

A régi pályákra való visszatérésen túl, hozhat ez új pályákat is?
Egy újszülöttnek minden vicc új! :) Kinek mi az új? Nyilvánvalóan azért mondtam, hogy bizonyos kompromisszumok mentén haladva zajlik ez, mert ha mondjuk egy ajtót nem is résnyire, hanem szélesre tárnak előttünk, azért némi önkontrollt mégis illik gyakorolni és nem illik rögtön a szoba közepéig rohanni! Komoly lehetőségeket tartogathat a jövő ebből a szempontból is!   Most már a versenyzőknél van a labda! 

Móczár Péter alelnök úrnak és Dr. Illés Zoltán államtitkár úrnak köszönhetően egy nagyon komoly lehetőséghez jutottunk!  Ha viszont továbbra is kevés versenyző vesz részt, és emiatt nehézkessé, esetleg megvalósíthatatlanná válnak bizonyos versenyek, akkor mindez hiába történt! Valahogy most tényleg össze kellene fogni annak érdekében, hogy ezekkel a lehetőségekkel élni tudjunk, és bizonyosságot kapni afelől , hogy a versenyzők is élni akarnak ezzel!

elni_es_elni_hagyni_3

Ez a hír most jelenik meg 6044. alkalommal
Share |
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k