Matador RX NIGHT - 2025.08.09. - RabócsiRing, Máriapócs
Élni, és élni hagyni!
Lakatos Róbert interjú
2013-03-18
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
776898290
Napi oldal:
236137
Jelenleg:
1066
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat


elni_es_elni_hagyni_2

Lakatos Róbert rendezővel beszélgettem a korábbi évek egyik nagy problémájáról, azaz hogy sok esetben nehezítette az ő munkájukat is egy-egy verseny megrendezése kapcsán, hogy egyre szűkülő élettérben kellett gazdálkodniuk a pályák kijelölése folyamán. Mára a helyzet változni látszik…

Milyen problémák voltak ezek, melyek szűkítették a választékot a gyorsasági szakaszok terén?
Erről már évekkel ezelőtt is sokat beszéltünk, például amikor kérdésként merült fel a Veszprém Rallye kapcsán a Lőtér további igénybevétele, és általánosságban elmondható  ez a magyar rallyesport helyzetére is, hogy elég jelentős mértékben leszűkült az élettér előttünk a környezetvédelmi kérdések kapcsán. Mindig lehetett találni kisebb, működő megoldásokat, de általános érvényű, kalkulálható megoldásokat sem nekünk, sem a Magyar Nemzeti Autósport Szövetségnek nem sikerült.

elni_es_elni_hagyni_1

Most viszont ez megoldódni látszik…
Amennyiben az ígéretek megvalósulnak (és most megvalósulni látszanak), remény van arra, hogy kompromisszumok megkötése mellett a magyar rallyesportban a versenyek és a versenyzők olyan vágyott területekre jussanak vissza, és vehessenek igénybe az elkövetkezendő időszakban, ami sportszakmai szempontból egészen fantasztikus, hála frissen megválasztott alelnökünk, Móczár Péternek, akik kapcsolatai latba véve úgy tűnik sikerrel kijárta ezt.

Milyen kompromisszumokat jelent ez a te versenyeidnél?
Beszélhetünk csak az én rendezvényeimről is, de általánosságban is. Nyilvánvalóan az életnek az általam - és szerencsére még mások által is - vallott elve, az "élni, és élni hagyni", így közösen határoztuk meg a lehetőségeket, területeket, olykor engedve és cserében kapva valamit. Dr. Illés Zoltán környezetügyért felelős államtitkár úrral, és Móczár Péter alelnök úrral a tárgyalások folyamán egy olyan megoldás megszületésén egyezkedtünk, aminél mindenki nyertesnek érezheti magát, beleértve minket is, és a versenyzőket is. Megállapodás született például abban a kérdésben, hogy a Miskolc Rally használhatja a Bükki Nemzeti Park bizonyos területeit, mint például a régi, híres Mályinka-Garadna, vagy a Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló gyorsasági szakaszokat. Itt azért halkan megjegyezném, hogy ez egy fantasztikus siker és eredmény! Korábban bizonyos   versenyek használták a bükkszentlászlói pályát az elmúlt években, de tették  mindezt kimondottan engedélyek nélkül.

Hogyan érinti ez az egri és veszprémi versenyt?
Az idei egri futam még nem esik ebbe a megállapodásba, mert távolinak tűntek még ezek az események akkor, amikor a verseny programját kitaláltuk. De a most létrejött megállapodás  fényében az elkövetkezendő évekre már lehetőség kínálkozik, hogy a Mátra bizonyos (rallye szempontjából izgalmas) régi szakaszait is igénybe vehessük. 

A Veszprém Rallye tekintetében pedig úgy tűnik, hogy ismét lehetőség lesz a Szőc-Hegyesd gyorsasági igénybevételére, ami már a tavalyi évben is zajos sikert aratott a versenyzők körében, ill. nagy valószínűséggel visszatérünk a Lőtér bizonyos területeire.

A régi pályákra való visszatérésen túl, hozhat ez új pályákat is?
Egy újszülöttnek minden vicc új! :) Kinek mi az új? Nyilvánvalóan azért mondtam, hogy bizonyos kompromisszumok mentén haladva zajlik ez, mert ha mondjuk egy ajtót nem is résnyire, hanem szélesre tárnak előttünk, azért némi önkontrollt mégis illik gyakorolni és nem illik rögtön a szoba közepéig rohanni! Komoly lehetőségeket tartogathat a jövő ebből a szempontból is!   Most már a versenyzőknél van a labda! 

Móczár Péter alelnök úrnak és Dr. Illés Zoltán államtitkár úrnak köszönhetően egy nagyon komoly lehetőséghez jutottunk!  Ha viszont továbbra is kevés versenyző vesz részt, és emiatt nehézkessé, esetleg megvalósíthatatlanná válnak bizonyos versenyek, akkor mindez hiába történt! Valahogy most tényleg össze kellene fogni annak érdekében, hogy ezekkel a lehetőségekkel élni tudjunk, és bizonyosságot kapni afelől , hogy a versenyzők is élni akarnak ezzel!

elni_es_elni_hagyni_3

Ez a hír most jelenik meg 6001. alkalommal
Share |
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k