LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Élni, és élni hagyni!
Lakatos Róbert interjú
2013-03-18
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
770450506
Napi oldal:
55589
Jelenleg:
937
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat


elni_es_elni_hagyni_2

Lakatos Róbert rendezővel beszélgettem a korábbi évek egyik nagy problémájáról, azaz hogy sok esetben nehezítette az ő munkájukat is egy-egy verseny megrendezése kapcsán, hogy egyre szűkülő élettérben kellett gazdálkodniuk a pályák kijelölése folyamán. Mára a helyzet változni látszik…

Milyen problémák voltak ezek, melyek szűkítették a választékot a gyorsasági szakaszok terén?
Erről már évekkel ezelőtt is sokat beszéltünk, például amikor kérdésként merült fel a Veszprém Rallye kapcsán a Lőtér további igénybevétele, és általánosságban elmondható  ez a magyar rallyesport helyzetére is, hogy elég jelentős mértékben leszűkült az élettér előttünk a környezetvédelmi kérdések kapcsán. Mindig lehetett találni kisebb, működő megoldásokat, de általános érvényű, kalkulálható megoldásokat sem nekünk, sem a Magyar Nemzeti Autósport Szövetségnek nem sikerült.

elni_es_elni_hagyni_1

Most viszont ez megoldódni látszik…
Amennyiben az ígéretek megvalósulnak (és most megvalósulni látszanak), remény van arra, hogy kompromisszumok megkötése mellett a magyar rallyesportban a versenyek és a versenyzők olyan vágyott területekre jussanak vissza, és vehessenek igénybe az elkövetkezendő időszakban, ami sportszakmai szempontból egészen fantasztikus, hála frissen megválasztott alelnökünk, Móczár Péternek, akik kapcsolatai latba véve úgy tűnik sikerrel kijárta ezt.

Milyen kompromisszumokat jelent ez a te versenyeidnél?
Beszélhetünk csak az én rendezvényeimről is, de általánosságban is. Nyilvánvalóan az életnek az általam - és szerencsére még mások által is - vallott elve, az "élni, és élni hagyni", így közösen határoztuk meg a lehetőségeket, területeket, olykor engedve és cserében kapva valamit. Dr. Illés Zoltán környezetügyért felelős államtitkár úrral, és Móczár Péter alelnök úrral a tárgyalások folyamán egy olyan megoldás megszületésén egyezkedtünk, aminél mindenki nyertesnek érezheti magát, beleértve minket is, és a versenyzőket is. Megállapodás született például abban a kérdésben, hogy a Miskolc Rally használhatja a Bükki Nemzeti Park bizonyos területeit, mint például a régi, híres Mályinka-Garadna, vagy a Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló gyorsasági szakaszokat. Itt azért halkan megjegyezném, hogy ez egy fantasztikus siker és eredmény! Korábban bizonyos   versenyek használták a bükkszentlászlói pályát az elmúlt években, de tették  mindezt kimondottan engedélyek nélkül.

Hogyan érinti ez az egri és veszprémi versenyt?
Az idei egri futam még nem esik ebbe a megállapodásba, mert távolinak tűntek még ezek az események akkor, amikor a verseny programját kitaláltuk. De a most létrejött megállapodás  fényében az elkövetkezendő évekre már lehetőség kínálkozik, hogy a Mátra bizonyos (rallye szempontjából izgalmas) régi szakaszait is igénybe vehessük. 

A Veszprém Rallye tekintetében pedig úgy tűnik, hogy ismét lehetőség lesz a Szőc-Hegyesd gyorsasági igénybevételére, ami már a tavalyi évben is zajos sikert aratott a versenyzők körében, ill. nagy valószínűséggel visszatérünk a Lőtér bizonyos területeire.

A régi pályákra való visszatérésen túl, hozhat ez új pályákat is?
Egy újszülöttnek minden vicc új! :) Kinek mi az új? Nyilvánvalóan azért mondtam, hogy bizonyos kompromisszumok mentén haladva zajlik ez, mert ha mondjuk egy ajtót nem is résnyire, hanem szélesre tárnak előttünk, azért némi önkontrollt mégis illik gyakorolni és nem illik rögtön a szoba közepéig rohanni! Komoly lehetőségeket tartogathat a jövő ebből a szempontból is!   Most már a versenyzőknél van a labda! 

Móczár Péter alelnök úrnak és Dr. Illés Zoltán államtitkár úrnak köszönhetően egy nagyon komoly lehetőséghez jutottunk!  Ha viszont továbbra is kevés versenyző vesz részt, és emiatt nehézkessé, esetleg megvalósíthatatlanná válnak bizonyos versenyek, akkor mindez hiába történt! Valahogy most tényleg össze kellene fogni annak érdekében, hogy ezekkel a lehetőségekkel élni tudjunk, és bizonyosságot kapni afelől , hogy a versenyzők is élni akarnak ezzel!

elni_es_elni_hagyni_3

Ez a hír most jelenik meg 5966. alkalommal
Share |
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k