KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Élő közvetítés - a kulisszák mögül
Beszélgetés Magyar Bencével, az EuroSport kommentátorával
2011-01-19
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685581458
Napi oldal:
141498
Jelenleg:
1830
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A EUROSPORT egy szakasz kivételével élőben közvetíti a jubileumi Monte Carlo Rallye-t. A közvetítéseken végig Magyar Bencét halljuk, mint kommentátort.
Bencével már régóta beszéltünk róla, hogy kicsit bekukkanthatunk a kulisszák mögé, hogyan is készül egy ilyen műsor.
Ez a monstre közvetítés tökéletes apropót adott az interjúhoz.

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_1Bence! Régóta ismerjük egymást, hiszen Kőváry Barna mellett anno Te is részese voltál nem egy kaszkadőr show-nak a jobb1-ben. Hogy kerültél ide?
Úgy kerültem ide, hogy unatkoztam egy szocreál nagyvállalat kereskedelmi osztályán és épp az EuroSport honlapjára kattintottam, ahol láttam, hogy kollégákat keresnek. Nagyon szerettem a sportokat, alapvetően az autósportot, de emellett több sportág eseményeit is követtem. Volt egy válogatás, 3-400 ember jelentkezett és a végén maradt 10-15 emberke. Ekkoriban indult az EuroSport2, szükség volt az új kollégákra. Így kerültem ide.

Ne ugorjunk ekkorát! (mint amekkorát a videóban ugrottatok...)
Mesélj még arról, kérlek, hogyan fejeződött be a navigátori pályafutásod?
Nem mondok újdonságot azzal, ha azt mondom, hogy az autósport egy nagyon drága játék. Egy darabig tudtuk csinálni. Aztán megbeszéltük, hogy jobb lesz külön-külön. Barna maradt a rally mellett, én elmentem külföldre dolgozni, meg kellett élnem valamiből.
Szó szerint más vizekre eveztem, hiszen vitorlázást oktattam külföldön. Szkíperként dolgoztam, szép nagy fehér vitorlás hajóval jártam a tengereket. Vittem utasokat, vitorlázást oktattam, segítettem levizsgázniuk vitorlázásból. Ezzel el voltam néhány évig. Így nem tudtam részt venni a csapat életében, sem az autófelkészítésben, sem a támogatók felhajtásában nem tudtam segíteni Barnának. Nem lett volna fair, ha maradok a csapatnál.

Értem.
Visszatérve a válogatáshoz…
Mikortól dolgozol itt és mi volt az első sportág, amit közvetítettél?
Már vagy hat éve, talán. És az első munka motocross, FMX. Alig tudtam megszólalni, annyira izgultam. Szerencsére már nincs meg az archívumban az az adás, így senki nem tudja újrahallgatni. Nekem megvan, de senkinek nem fogom megmutatni. Remélhetőleg azóta fejlődtem valamennyit.

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_4

Én azt gondolom, hogy nagyon színvonalasak ezek a közvetítések és ezt Neked köszönhetjük. És szerencsére egyre több eseményt láthatunk élőben. Ma - szerintem - a Monte első napján több, mint 5 órát kell az élő közvetítés alá dolgoznod.
És ez még két napig fog így menni. De ez nem baj, sőt én nagyon élvezem. Ami a bánatom, hogy nem közvetítjük minden futamot ilyen vehemenciával. Természetesen ennek anyagi vonzatai lehetnek és azért nincs így és természetesen ezekre mi itt a magyar stúdióban semmilyen ráhatással nem vagyunk.
És az is látszik, hogy nagyon nagy munka egy ilyen közvetítést összehozni, mint ez a Monte Carlo Rallye, ahol gyakorlatilag egy szakasz kivételével az összeset élőben adjuk. Sajnos ez nem valósítható meg minden verseny esetében.

Ugye mondhatjuk azt, ha rally, akkor az EuroSporton az már Hozzád tartozik?
Igen. Először kezdődött a világbajnoki összefoglalókkal. Az IRC 2006-ban született, mondhatom, hogy az EuroSport gyermeke, hiszen minden ország rally kommentátora próbált egy picit hozzátenni, kikérték a véleményünket több dologban, végeláthatatlan kör-emailekben beszéltünk át részleteket.
AQki figyelemmel követi az IRC-t, az remélem, hogy látja is ezt a fejlődést. A kezdeti év 4 futama után, amikor fél órás összefoglalóval jelentkeztünk, ez már a harmadik év, amikor a Montéról élőben adunk be gyorsokat.

elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_5

Be kell vallanom, hogy meséltek már korábban arról, hogy egy ilyen közvetítés alatt hogy dolgoznak a kommentátorok, de mégis meglepődtem például azon, hogy egy olyan monitoron nézitek az adást, aminél szerintem a nagyáruházak pénztáraiban is nagyobbak vannak…

Az olvasóinknak próbálom leírni a munkádat:
Egy kis monitoron látod ugyanazt az adást, amit a nézők esetleg hatalmas plazma/led/lcd TV-ken otthon is néznek. A kezedben van egy adásmenet, ami meglepett engem, hogy az élő adásra vonatkozóan is vannak scriptek, amik másodpercre ott vannak, ahova betervezik őket. Van egy számítógép, amin be tudsz jelentkezni egy szerverre, ahol kaphatsz háttéranyagokat. Van a kis számítógéped, amin keresztül kommunikálsz a facebook-os chat-előkkel, ahol rálátsz az eredményekre. És van csomó papír, amit magadnak állítasz össze a versenyzőkről, a versenyről. A fejeden fülhallgató, amin keresztül folyamatosan hallod az eredeti hangot és néha visszaszámol a főrendező a francia központból a reklámok előtt.
És ebből csinálsz egyedül élő közvetítést…
Ehhez kell a fanatizmus…

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_2

:) Amikor először bejöttem a stúdióba, előtte minimum egy Európa Parlamentet képzeltem magam elé. Ehhez képest látod, hogy közel sem olyan. De nem rettentett el, hiszen nagyon szerettem volna itt dolgozni. A másik dolog pedig, ahogy Te is láttad: működik. :)
A monitoron valóban azt a képet látjuk, amit a nézők otthon és van internet kapcsolatunk. És ebből megoldható minden!

Természetesen senki sem úgy esik be, hogy 'na, megjöttem, csináljuk'. Mindenki a habitusának és az érdeklődésének megfelelő mértékben készül fel a közvetítésekre. Nekem a rally a mindenem! Én erre a Montéra elég sokat készültem. A tavalyi Ciprus Rally óta vége volt nálunk a közvetítéseknek, gyakorlatilag azóta kisérem figyelemmel a Te oldaladon keresztül is az eseményeket, a versenyzőket.

Egy Junoszty TV-n keresztül nézed az adást, miközben papírlapokat bújsz...
Azt hiszem ennek fényében minden apró hiba megbocsájtható…
Amióta világ a világ a kommentátorok arra születtek, hogy a néző bakikat keressen és persze lehet is találni. Azt hiszem aki erre a szakmára lép, az nem azért lesz kommentátor, hogy mindent elkövessen azért, hogy a nézőket idegesítse a hibáival. Szerintem mindenki törekszik a hibamentes közvetítésre, mindenki szeretné színvonalasan elvégezni a munkáját a tőle telhető legnagyobb odaadással.

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_3

Mik a terveid, mik a céljaid? Van továbblépés?
Pl. a Mecsek Rallye-n Te fogod odadugni a mikrofont a beíróban a versenyzők orra alá?
A Mecsek Rallye-t nem tudom még, hogy hogyan közvetíti a csatorna. Ha nem lesz ilyen monstre közvetítés - amit persze én személy szerint nagyon szeretnék és reménykedem benne, hiszen a Barumon is volt élő adás - szóval hogyha nem lesz közvetítés és hívnak a rendezők, akkor nagyon szívesen segítek, ha tudok, bármiben. Rám számíthatnak!
Nekem ez a szívügyem, ráadásul 1996-ban a Mecsek Rallye-n navigáltam először a másodosztályban egy Zsiguliban…

A céljaimról pedig: ez egy olyan szakma, hogy innen nem nagyon lehet továbblépni. Amikor nekifogtam, akkor egy világbajnoki összefoglalót szerettem volna színvonalasan közvetíteni. Akkor még ugye csak az volt nálunk. Aztán mikor összejött, akkor jött az IRC. Vakargattuk a fejünket, hogy kik ezek a viszonylag ismeretlen nevek és abból aztán ez lett. Ebben nagyon sok ember munkája benne van és talán egy kicsit a mi érdemünk is. Nem tudom mi van még előre… Természetesen szakmailag szeretnék fejlődni, de nem tudom, hogy mit tudnék a rallynál jobban szeretni. Szerintem nincs olyan, amit jobban tudnék szeretni annál, mint egy élő rallyversenyt közvetíteni.
Álmodni sem mertem arról, mikor nekivágtam ennek, hogy például egy Monte Carlo Rallye-t élőben közvetítsek.
Tehát - ha mondhatjuk - nekem ez a csúcs.

Ez a hír most jelenik meg 6080. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k