LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Élő közvetítés - a kulisszák mögül
Beszélgetés Magyar Bencével, az EuroSport kommentátorával
2011-01-19
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770198396
Napi oldal:
145787
Jelenleg:
1220
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A EUROSPORT egy szakasz kivételével élőben közvetíti a jubileumi Monte Carlo Rallye-t. A közvetítéseken végig Magyar Bencét halljuk, mint kommentátort.
Bencével már régóta beszéltünk róla, hogy kicsit bekukkanthatunk a kulisszák mögé, hogyan is készül egy ilyen műsor.
Ez a monstre közvetítés tökéletes apropót adott az interjúhoz.

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_1Bence! Régóta ismerjük egymást, hiszen Kőváry Barna mellett anno Te is részese voltál nem egy kaszkadőr show-nak a jobb1-ben. Hogy kerültél ide?
Úgy kerültem ide, hogy unatkoztam egy szocreál nagyvállalat kereskedelmi osztályán és épp az EuroSport honlapjára kattintottam, ahol láttam, hogy kollégákat keresnek. Nagyon szerettem a sportokat, alapvetően az autósportot, de emellett több sportág eseményeit is követtem. Volt egy válogatás, 3-400 ember jelentkezett és a végén maradt 10-15 emberke. Ekkoriban indult az EuroSport2, szükség volt az új kollégákra. Így kerültem ide.

Ne ugorjunk ekkorát! (mint amekkorát a videóban ugrottatok...)
Mesélj még arról, kérlek, hogyan fejeződött be a navigátori pályafutásod?
Nem mondok újdonságot azzal, ha azt mondom, hogy az autósport egy nagyon drága játék. Egy darabig tudtuk csinálni. Aztán megbeszéltük, hogy jobb lesz külön-külön. Barna maradt a rally mellett, én elmentem külföldre dolgozni, meg kellett élnem valamiből.
Szó szerint más vizekre eveztem, hiszen vitorlázást oktattam külföldön. Szkíperként dolgoztam, szép nagy fehér vitorlás hajóval jártam a tengereket. Vittem utasokat, vitorlázást oktattam, segítettem levizsgázniuk vitorlázásból. Ezzel el voltam néhány évig. Így nem tudtam részt venni a csapat életében, sem az autófelkészítésben, sem a támogatók felhajtásában nem tudtam segíteni Barnának. Nem lett volna fair, ha maradok a csapatnál.

Értem.
Visszatérve a válogatáshoz…
Mikortól dolgozol itt és mi volt az első sportág, amit közvetítettél?
Már vagy hat éve, talán. És az első munka motocross, FMX. Alig tudtam megszólalni, annyira izgultam. Szerencsére már nincs meg az archívumban az az adás, így senki nem tudja újrahallgatni. Nekem megvan, de senkinek nem fogom megmutatni. Remélhetőleg azóta fejlődtem valamennyit.

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_4

Én azt gondolom, hogy nagyon színvonalasak ezek a közvetítések és ezt Neked köszönhetjük. És szerencsére egyre több eseményt láthatunk élőben. Ma - szerintem - a Monte első napján több, mint 5 órát kell az élő közvetítés alá dolgoznod.
És ez még két napig fog így menni. De ez nem baj, sőt én nagyon élvezem. Ami a bánatom, hogy nem közvetítjük minden futamot ilyen vehemenciával. Természetesen ennek anyagi vonzatai lehetnek és azért nincs így és természetesen ezekre mi itt a magyar stúdióban semmilyen ráhatással nem vagyunk.
És az is látszik, hogy nagyon nagy munka egy ilyen közvetítést összehozni, mint ez a Monte Carlo Rallye, ahol gyakorlatilag egy szakasz kivételével az összeset élőben adjuk. Sajnos ez nem valósítható meg minden verseny esetében.

Ugye mondhatjuk azt, ha rally, akkor az EuroSporton az már Hozzád tartozik?
Igen. Először kezdődött a világbajnoki összefoglalókkal. Az IRC 2006-ban született, mondhatom, hogy az EuroSport gyermeke, hiszen minden ország rally kommentátora próbált egy picit hozzátenni, kikérték a véleményünket több dologban, végeláthatatlan kör-emailekben beszéltünk át részleteket.
AQki figyelemmel követi az IRC-t, az remélem, hogy látja is ezt a fejlődést. A kezdeti év 4 futama után, amikor fél órás összefoglalóval jelentkeztünk, ez már a harmadik év, amikor a Montéról élőben adunk be gyorsokat.

elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_5

Be kell vallanom, hogy meséltek már korábban arról, hogy egy ilyen közvetítés alatt hogy dolgoznak a kommentátorok, de mégis meglepődtem például azon, hogy egy olyan monitoron nézitek az adást, aminél szerintem a nagyáruházak pénztáraiban is nagyobbak vannak…

Az olvasóinknak próbálom leírni a munkádat:
Egy kis monitoron látod ugyanazt az adást, amit a nézők esetleg hatalmas plazma/led/lcd TV-ken otthon is néznek. A kezedben van egy adásmenet, ami meglepett engem, hogy az élő adásra vonatkozóan is vannak scriptek, amik másodpercre ott vannak, ahova betervezik őket. Van egy számítógép, amin be tudsz jelentkezni egy szerverre, ahol kaphatsz háttéranyagokat. Van a kis számítógéped, amin keresztül kommunikálsz a facebook-os chat-előkkel, ahol rálátsz az eredményekre. És van csomó papír, amit magadnak állítasz össze a versenyzőkről, a versenyről. A fejeden fülhallgató, amin keresztül folyamatosan hallod az eredeti hangot és néha visszaszámol a főrendező a francia központból a reklámok előtt.
És ebből csinálsz egyedül élő közvetítést…
Ehhez kell a fanatizmus…

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_2

:) Amikor először bejöttem a stúdióba, előtte minimum egy Európa Parlamentet képzeltem magam elé. Ehhez képest látod, hogy közel sem olyan. De nem rettentett el, hiszen nagyon szerettem volna itt dolgozni. A másik dolog pedig, ahogy Te is láttad: működik. :)
A monitoron valóban azt a képet látjuk, amit a nézők otthon és van internet kapcsolatunk. És ebből megoldható minden!

Természetesen senki sem úgy esik be, hogy 'na, megjöttem, csináljuk'. Mindenki a habitusának és az érdeklődésének megfelelő mértékben készül fel a közvetítésekre. Nekem a rally a mindenem! Én erre a Montéra elég sokat készültem. A tavalyi Ciprus Rally óta vége volt nálunk a közvetítéseknek, gyakorlatilag azóta kisérem figyelemmel a Te oldaladon keresztül is az eseményeket, a versenyzőket.

Egy Junoszty TV-n keresztül nézed az adást, miközben papírlapokat bújsz...
Azt hiszem ennek fényében minden apró hiba megbocsájtható…
Amióta világ a világ a kommentátorok arra születtek, hogy a néző bakikat keressen és persze lehet is találni. Azt hiszem aki erre a szakmára lép, az nem azért lesz kommentátor, hogy mindent elkövessen azért, hogy a nézőket idegesítse a hibáival. Szerintem mindenki törekszik a hibamentes közvetítésre, mindenki szeretné színvonalasan elvégezni a munkáját a tőle telhető legnagyobb odaadással.

thumb_elo_kozvetites_-_a_kulisszak_mogul_3

Mik a terveid, mik a céljaid? Van továbblépés?
Pl. a Mecsek Rallye-n Te fogod odadugni a mikrofont a beíróban a versenyzők orra alá?
A Mecsek Rallye-t nem tudom még, hogy hogyan közvetíti a csatorna. Ha nem lesz ilyen monstre közvetítés - amit persze én személy szerint nagyon szeretnék és reménykedem benne, hiszen a Barumon is volt élő adás - szóval hogyha nem lesz közvetítés és hívnak a rendezők, akkor nagyon szívesen segítek, ha tudok, bármiben. Rám számíthatnak!
Nekem ez a szívügyem, ráadásul 1996-ban a Mecsek Rallye-n navigáltam először a másodosztályban egy Zsiguliban…

A céljaimról pedig: ez egy olyan szakma, hogy innen nem nagyon lehet továbblépni. Amikor nekifogtam, akkor egy világbajnoki összefoglalót szerettem volna színvonalasan közvetíteni. Akkor még ugye csak az volt nálunk. Aztán mikor összejött, akkor jött az IRC. Vakargattuk a fejünket, hogy kik ezek a viszonylag ismeretlen nevek és abból aztán ez lett. Ebben nagyon sok ember munkája benne van és talán egy kicsit a mi érdemünk is. Nem tudom mi van még előre… Természetesen szakmailag szeretnék fejlődni, de nem tudom, hogy mit tudnék a rallynál jobban szeretni. Szerintem nincs olyan, amit jobban tudnék szeretni annál, mint egy élő rallyversenyt közvetíteni.
Álmodni sem mertem arról, mikor nekivágtam ennek, hogy például egy Monte Carlo Rallye-t élőben közvetítsek.
Tehát - ha mondhatjuk - nekem ez a csúcs.

Ez a hír most jelenik meg 6436. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k