Előbb a munka, aztán a...
Tagai Tomi, Nyirád előtt
2008-10-01
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783944550
Napi oldal:
102475
Jelenleg:
1143
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A Nyirád Rallye nevezési listáján egy régen látott név bukkant fel… Tagai Tamás azzal az autóval áll rajthoz, amit korábban egy nagyon régi szerelemnek nevezett, olyannyira, hogy még bérbe sem szívesen adja...

- Ez az autó nagyon sokáig Angliában volt…
- Igen, annyira sokáig, hogy még mindig ott van…:) Két okból is. Egyrészt mi sem erőltettük nagyon, mert sok dolgunk volt idén, másrészt az a csapat, akik a motort csinálják ebbe a kocsiba, azok a Proton 2000-es fejlesztésével voltak elfoglalva, és picit ők is elúsztak a munkával. De ha minden igaz, a héten már visszakerül hozzánk, egy új motorral, kábelköteggel, és egy elég új computer-rel. Ez utóbbival voltak nehézségek, de már megoldották, és teljesen rendben jön haza a kocsi.

- Jól fogalmazok, mikor azt mondom, hogy neked régi szerelmed volt ez az autó?
- Igen, abszolút.

- Tényleg volt, hogy meg akarták venni, és nemet mondtál?
- Nem, bérlésről volt szó, de azt sem szeretném, mert ez nem az az autó, amit bérbe szeretnénk adni.

- Miért pont a Nyirád Rallye-t választottad, hogy rajthoz állnál vele?
- Egész egyszerűen, mert ez az a hétvége, amikor ráérünk, nincs semmilyen más versenyünk. Eddig minden magyar verseny hétvégéjén volt valami plusz, ráadásul külföldön.

- Tavaly mentetek egy darabig a nyirádi pályákon... Mennyire tetszettek?
- Igen, kiestünk akkor, de úgy tudom, hogy az akkoriakhoz hasonló pályákon lesz idén is a verseny. Ha így lesz, annak örülök, mert nagyon jó gyorsok voltak, tetszettek. 

- Hány verseny volt idén és hány bajnokságban vettetek részt - TRT szinten?
- Elsősorban a Boziannal együtt csináljuk Turán Friciék kocsiját a hazai bajnokságban, és Janival az IRC-t, ahol most jön majd Svájc, a negyedik verseny. De indultunk az osztrák, a lengyel bajnokságban, és csináltunk pár versenyt Krestá-val.

- Volt egyáltalán szabad hétvégéd idén?
- Volt. Ha nem is túl sok, de volt.

- De nem csak az Evo VI, és a WRC áll a műhelyben, hanem S2000-es is...
- Igen, a külföldi bajnokságokat ezekkel csináltuk idén.

- A S2000 nem olyan túl régi fejlesztés. Te jobban belelátsz tehát az aktuális állapotukba - mennyire nőtték már ki a gyerekbetegségeiket?
- Szerencsére az egyik legjobb autó a Peugeot, ami nekünk van - legalábbis az eddigi eredményekből így tűnik. Bár a Puntó-hoz képest van egy hátrányuk: a Fiatnak már ez volt a harmadik éve, a Peugeot-nak csak a második. De úgy tűnik, hogy amik az elején voltak problémák, hibák, azok megszűntek, és ki tudták küszöbölni őket. Most már igazán megbízható és jó autók lettek - elsősorban a Peugeot, de a többi S2000-es is ez a helyzet.

- Mennyire tűnik a jövőt tekintve jó befektetésnek a S2000 ma?
- Alapvetően eddig sem a magyar bajnokságra koncentráltunk vele, úgyhogy nem változtat a helyzetünkön, hogy itthon végülis maradnak a WRC-k. Nemzetközi szinten pedig úgy tűnik, hogy egyre inkább elterjednek, úgyhogy szerintem rendben halad a dolog.

- Mit gondolsz a WRC-kérdésről: jó, hogy maradhatnak?
- Inkább azt mondom, hogy a nem jó ötlet az az volt, hogy év elején még azt gondoltuk, hogy nem mehetnek, és év közben kitalálják, hogy mehetnek... Ez az, amiről azt gondolom, hogy nem volt szerencsés - annak ellenére, hogy minket ez nem érintett. De biztos, hogy vannak olyan versenyzők, akik a határozatok fényében döntöttek a jövő évről, és most talán módosítaniuk kell, mert három-négy hónappal az év vége előtt megváltozott a döntés. Egyébként elfogadom a Szövetség határozatát. A nézők szempontjából biztos, hogy jó, hogy maradnak a WRC-k, és azon versenyzők szempontjából, akik megtehetik, hogy ilyen autóval induljanak. Nincs ezzel probléma, csak sokkal nagyobb határozottság kéne az ilyen kérdésekben a Szövetség részéről, és akkor nem lenne senkinek rosszabb szájíze.

- Közeledik az év vége - gondolkodtál már a jövő éven? Az is ilyen lesz, mint az idei, vagy esetleg visszatérnél a versenypályákra?
- Azt hiszem, hogy inkább az előbbinek van realitása. Hiányzik a versenyzés, de ahogy az ember öregszik, úgy el kell tudnia dönteni, hogy mit akar: "játszani", vagy dolgozni. Nehéz a kettőt egyszerre művelni, vagy legalábbis nekem nem sikerült. Nem nagyon voltak olyan támogatóink, akiknek a segítségével úgy tudtunk volna versenyezni, hogy nyugodt lett volna a hétterünk, és saját zsebből pedig az embernek egyre kevésbé van kedve menni.

- Úgy tűnhet, hogy lovagolok ezen a kérdésen, közben pedig igen... :) Azt tudod, hogy Nyirád után melyik verseny lesz, ahol láthatunk téged és a sárga csodádat?
- Gondolkodunk a Mecsek Rallye-ban is, de pont most állunk egy döntés előtt: Mecsek vagy Wald4tel. Ez a két verseny egy időben van, viszont, ha ha úgy alakul, akkor egy versenyen szívesen mennék a Peugeot-val is, és erre talán a Wald4tel alkalmasabb.

Ez a hír most jelenik meg 7613. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k