Előfutó LOGAN by Renault
előfutóink
2005-06-01
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
796445327
Napi oldal:
299511
Jelenleg:
918
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Biztos minden olvasómnak feltűnt, hogy a 2005-ös rally szezonban új előfutó autók érkeztek, egy régi új márka képviselői viszik hírül a pályák mellett állóknak, hogy foglalják el helyeiket, indul a futam...
Sipka Gáborral, a DACIA Márka Igazgatójával beszélgettem az autóikról, a rallyról...


Ezek az autók Daciák, vagy Renault-k?
Daciák! A Renault-tól…
Ahogy a szlogen is mondja: LOGAN by Renault.
Nyilvánvaló a származása az autónak, a Renault-nál készült, a Renault tervezte ezeket a kocsikat.

Kiknek készült?
Alapvetően mindenkinek, aki egy megbízható, elérhető szabadidő-autóra vágyik.

510 literes csomagtartója alapján semmiképp sem nevezhető kis autónak…
Valóban! Nagy a csomagtartója, 5 teljes értékű ülésén valóban elfér felnőtt, minden ülésen fejtámlát találunk, hárompontos biztonsági öveket.
Olyan széles a belső tér elől és hátul is, ami csak egy-két kategóriával magasabb autóknál adatik meg.
A fejtérről a vevőink azzal szoktak viccelődni, hogy cilinderben is nyugodtan be lehet ülni.
Ezek azok a tulajdonságai az autónak, amik az árával ellentétben kategóriákon át ívelnek.

Május elseje óta minden LOGAN-ra három év, vagy 100ezer kilométer általános garanciát ad a Renault. Ami még egy kis plusz Magyarországon, hogy mi ezt kiterjesztettük a korábban vásárolt modellekre is.

Akkor talán nem meglepő, hogy be merték vállalni, hogy az autók végig tudnak menni egy rallyszezont széria változatban, előfutóként...
Ez nem is volt igazán kérdés.
Az autó kifejezetten bírja a viszontagságos körülményeket. Nem csak a kelet-európai régió számára tervezték, ugyanúgy meg kell állnia a helyét Észak-Afrikában, Ázsiában, Dél-Amerikában is.
Tapasztalataink szerint a budapesti kátyúkat tökéletesen el tudják viselni az autók, ennek a kihívásnak is tökéletesen megfelelnek, akkor egy rally szezon nem volt kérdéses.

Ez a három LOGAN amit a mezőny előtt látunk közlekedni, széria változatok, vagy kaptak valami pluszt, amivel alkalmassá váltak azért a simának nem mondható rally pályák leküzdésére?
Gyári, széria autók, az erősebb, 1.6-os motorral.
Úgy gondoltuk ez a motor jobban megfelel az előfutás feladatainak. Ugyan nem versenyautóként vesznek részt a futamokon, de azért egy erősebb motor mindenképp jobban illik a milliőhöz.
De különben semmit nem erősítettünk meg az autókon, teljesen az utcai változatokat láthatják a nézők.

Volt egy érdekes történet még az évad elején, amikor is az előfutó pilóták kérték, hogy jó lenne valamilyen kartervédőt felrakni az autóra, hiszen mégiscsak olyan körülmények között megy az autó.
Erre egyszerű volt a válaszunk, hiszen gyárilag található az autón egy erős kartervédő, így nem volt szükség még ennek a felszerelésére sem.

Az feltűnt, hogy a szervizparkban nem nagyon látok LOGAN sátrat, ahol a szervizbusz körül lázas munka folyna… Nem kell szerelni?
Sátor van, hiszen szeretnénk a pilótáknak a megfelelő körülményeket biztosítani, naptól, esőtől védeni őket, de különösebb szervizzel nem nagyon készültünk és az eddigi két futam tapasztalatai alapján nincs is rá szükség.

Vajon becsövezett LOGAN-t is láthatunk a rallypályákon?
Lehet tudni valamit arról, hogy tervezi e a gyár a homologizációját az autónak?
Jelenleg nekünk Magyarországon ilyen terveink nincsenek…

Láttunk már az interneten képeket, széles, csöves LOGANról… a gyár gondolkozik a versenysport felé nyitásban? Erről lehet valamit tudni?
Erről tudni nem lehet… :)


Ahogy a pilóta látja...
Megkérdeztem a LOGAN-ról Tóth Gili Ferencet, akit a 0-ás előfutó autóban láthatunk.

Gili! Mit szóltál, mikor megtudtad, hogy egy DACIA vár Rád?
Általában mint az összes magyar ember fenntartásokkal néztem a dolog elébe. Aztán ezek a fenntartásaim az első verseny tréningjén már elmúltak…

Miért?
Kezdem azzal, hogy a fenntartásaim alapja onnan ered, hogy a régi DACIA-t ismertem, nem a megbízhatóságot , strapabíróságot jelentette számomra.
Aztán rá kellett jönnöm, hogy ez az autó igenis egy megbízható, strapabíró autó.
És ami külön öröm volt számomra, hogy a futóműve az eddig használt előfutó autók közül a legjobb, fogalmazhatnék úgy is, hogy utcára az egyik legjobb futóművel van felszerelve a DACIA.
Erős, masszív, magas építésű és abszolút alkalmas erre a célra is.

Egy kicsit tényleg az átlagosnál nagyobbnak tűnik a LOGAN hasmagassága. Nem megy ez a vezethetőség rovására?
Nem, mert nagyon stabil, masszív és nekünk ez kapóra is jön, hiszen csak a gyári kartervédő van alatta és így nem kell attól félnünk, hogy valami baja történhet, ha lemegyünk a padkára, vagy ha bakhátas, egyenetlen úton közlekedünk vele.

Az feltűnt a két lefutott verseny alatt, hogy merészebben közlekedtek vele.
Igen, ez így van.
Gond volt korábban az előfutásnál, hogy amikor lement a mezőny egy kört egy gyorsasági szakaszon, utána már olyan szintű volt a pályára felhordott murva mennyisége, hogy ha nem ugyanazon a nyomvonalon közlekedtünk, mint amin a versenyzők, akkor mintha golyóscsapágyon futottunk volna, annyira kavicsos volt az út.
Most gond nélkül tudjuk ugyanazokat a levágós íveket venni, le tudjuk tenni a padkára.

Motorerőre milyen a LOGAN?
Persze lehetne erősebb, mindig jobb egy erős autóval közlekedni…
De hát ez egy kilencven lóerős autó papíron és valóban annyit is tud.
Hozza a számokat, igazából nincs ezzel sem gond.

Kényelmi szempontok?
Tökéletesen megfelel!
Abszolút tudom ajánlani olyanoknak, akik nincsenek nagyon elengedve pénzügyileg, viszont egy kényelmes családi autóra van szükségük.
Hatalmas a csomagere és meglepően nagy hely van elöl, hátul.
A klímától kezdve az elektromos ablakemelőig minden olyan kényelmi  funkció benne van, amire igazából igény lehet. Tökéletesen működik az autó.

Mondj valami rosszat is róla!
Nehezen tudok rosszat mondani.
Persze mindenkinek mások a szempontjai egy autó megítélésénél.
Ennek a LOGAN-nak kicsit puritán a belseje, viszont ennek ellenére két verseny után sem zörög semmije.
Ha bekapcsolom a klímát, arra kicsit érzékenyen reagál, de tényleg nem tudok rosszat mondani róla.

Kassán láthatunk, várhatunk a mezőny előtt, ugye?
Igen, természetesen!

Milyen érzés elöl menni? Mindenki azt szokta mondani, hogy a bajnoki cím mellé jár a dicsőség, hogy elöl mehet az ember. Te még a bajnokot is megelőzöd…
:) Igen!
Vagy bajnokságot kell nyerni, vagy el kell menni előfutónak :)

Csodálatos dolog ilyen nevek előtt menni, mint Tóth János, Turi Tamás, Benik Balázs, Herczig Norbert és még sorolhatnám.

Nagyon élvezem az előfutást a következők miatt: nincsenek kötelezettségeim, csak annyi, hogy végig kell mennem a versenyen.
Meg van a lehetőségem arra, hogy ha találok egy kedvenc kanyart, akkor ott kedvemre elfordulhatok, ugyanakkor ha csúszik az út, vagy szakad az eső akkor nincs az a kényszerem mint a versenyzőknek, hogy akkor is sietniük kell.

Nem gondolkozol sisakos, versenytempós autózásban?
Nem, nem! Nyugdíjba vonultam.

Szerencsére nem túl messze a rallytól és hétvégén láthatunk az egyik előfutó LOGAN-ban…

 

Ez a hír most jelenik meg 6995. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k