Előfutó LOGAN by Renault
előfutóink
2005-06-01
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763483378
Napi oldal:
94228
Jelenleg:
876
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Biztos minden olvasómnak feltűnt, hogy a 2005-ös rally szezonban új előfutó autók érkeztek, egy régi új márka képviselői viszik hírül a pályák mellett állóknak, hogy foglalják el helyeiket, indul a futam...
Sipka Gáborral, a DACIA Márka Igazgatójával beszélgettem az autóikról, a rallyról...


Ezek az autók Daciák, vagy Renault-k?
Daciák! A Renault-tól…
Ahogy a szlogen is mondja: LOGAN by Renault.
Nyilvánvaló a származása az autónak, a Renault-nál készült, a Renault tervezte ezeket a kocsikat.

Kiknek készült?
Alapvetően mindenkinek, aki egy megbízható, elérhető szabadidő-autóra vágyik.

510 literes csomagtartója alapján semmiképp sem nevezhető kis autónak…
Valóban! Nagy a csomagtartója, 5 teljes értékű ülésén valóban elfér felnőtt, minden ülésen fejtámlát találunk, hárompontos biztonsági öveket.
Olyan széles a belső tér elől és hátul is, ami csak egy-két kategóriával magasabb autóknál adatik meg.
A fejtérről a vevőink azzal szoktak viccelődni, hogy cilinderben is nyugodtan be lehet ülni.
Ezek azok a tulajdonságai az autónak, amik az árával ellentétben kategóriákon át ívelnek.

Május elseje óta minden LOGAN-ra három év, vagy 100ezer kilométer általános garanciát ad a Renault. Ami még egy kis plusz Magyarországon, hogy mi ezt kiterjesztettük a korábban vásárolt modellekre is.

Akkor talán nem meglepő, hogy be merték vállalni, hogy az autók végig tudnak menni egy rallyszezont széria változatban, előfutóként...
Ez nem is volt igazán kérdés.
Az autó kifejezetten bírja a viszontagságos körülményeket. Nem csak a kelet-európai régió számára tervezték, ugyanúgy meg kell állnia a helyét Észak-Afrikában, Ázsiában, Dél-Amerikában is.
Tapasztalataink szerint a budapesti kátyúkat tökéletesen el tudják viselni az autók, ennek a kihívásnak is tökéletesen megfelelnek, akkor egy rally szezon nem volt kérdéses.

Ez a három LOGAN amit a mezőny előtt látunk közlekedni, széria változatok, vagy kaptak valami pluszt, amivel alkalmassá váltak azért a simának nem mondható rally pályák leküzdésére?
Gyári, széria autók, az erősebb, 1.6-os motorral.
Úgy gondoltuk ez a motor jobban megfelel az előfutás feladatainak. Ugyan nem versenyautóként vesznek részt a futamokon, de azért egy erősebb motor mindenképp jobban illik a milliőhöz.
De különben semmit nem erősítettünk meg az autókon, teljesen az utcai változatokat láthatják a nézők.

Volt egy érdekes történet még az évad elején, amikor is az előfutó pilóták kérték, hogy jó lenne valamilyen kartervédőt felrakni az autóra, hiszen mégiscsak olyan körülmények között megy az autó.
Erre egyszerű volt a válaszunk, hiszen gyárilag található az autón egy erős kartervédő, így nem volt szükség még ennek a felszerelésére sem.

Az feltűnt, hogy a szervizparkban nem nagyon látok LOGAN sátrat, ahol a szervizbusz körül lázas munka folyna… Nem kell szerelni?
Sátor van, hiszen szeretnénk a pilótáknak a megfelelő körülményeket biztosítani, naptól, esőtől védeni őket, de különösebb szervizzel nem nagyon készültünk és az eddigi két futam tapasztalatai alapján nincs is rá szükség.

Vajon becsövezett LOGAN-t is láthatunk a rallypályákon?
Lehet tudni valamit arról, hogy tervezi e a gyár a homologizációját az autónak?
Jelenleg nekünk Magyarországon ilyen terveink nincsenek…

Láttunk már az interneten képeket, széles, csöves LOGANról… a gyár gondolkozik a versenysport felé nyitásban? Erről lehet valamit tudni?
Erről tudni nem lehet… :)


Ahogy a pilóta látja...
Megkérdeztem a LOGAN-ról Tóth Gili Ferencet, akit a 0-ás előfutó autóban láthatunk.

Gili! Mit szóltál, mikor megtudtad, hogy egy DACIA vár Rád?
Általában mint az összes magyar ember fenntartásokkal néztem a dolog elébe. Aztán ezek a fenntartásaim az első verseny tréningjén már elmúltak…

Miért?
Kezdem azzal, hogy a fenntartásaim alapja onnan ered, hogy a régi DACIA-t ismertem, nem a megbízhatóságot , strapabíróságot jelentette számomra.
Aztán rá kellett jönnöm, hogy ez az autó igenis egy megbízható, strapabíró autó.
És ami külön öröm volt számomra, hogy a futóműve az eddig használt előfutó autók közül a legjobb, fogalmazhatnék úgy is, hogy utcára az egyik legjobb futóművel van felszerelve a DACIA.
Erős, masszív, magas építésű és abszolút alkalmas erre a célra is.

Egy kicsit tényleg az átlagosnál nagyobbnak tűnik a LOGAN hasmagassága. Nem megy ez a vezethetőség rovására?
Nem, mert nagyon stabil, masszív és nekünk ez kapóra is jön, hiszen csak a gyári kartervédő van alatta és így nem kell attól félnünk, hogy valami baja történhet, ha lemegyünk a padkára, vagy ha bakhátas, egyenetlen úton közlekedünk vele.

Az feltűnt a két lefutott verseny alatt, hogy merészebben közlekedtek vele.
Igen, ez így van.
Gond volt korábban az előfutásnál, hogy amikor lement a mezőny egy kört egy gyorsasági szakaszon, utána már olyan szintű volt a pályára felhordott murva mennyisége, hogy ha nem ugyanazon a nyomvonalon közlekedtünk, mint amin a versenyzők, akkor mintha golyóscsapágyon futottunk volna, annyira kavicsos volt az út.
Most gond nélkül tudjuk ugyanazokat a levágós íveket venni, le tudjuk tenni a padkára.

Motorerőre milyen a LOGAN?
Persze lehetne erősebb, mindig jobb egy erős autóval közlekedni…
De hát ez egy kilencven lóerős autó papíron és valóban annyit is tud.
Hozza a számokat, igazából nincs ezzel sem gond.

Kényelmi szempontok?
Tökéletesen megfelel!
Abszolút tudom ajánlani olyanoknak, akik nincsenek nagyon elengedve pénzügyileg, viszont egy kényelmes családi autóra van szükségük.
Hatalmas a csomagere és meglepően nagy hely van elöl, hátul.
A klímától kezdve az elektromos ablakemelőig minden olyan kényelmi  funkció benne van, amire igazából igény lehet. Tökéletesen működik az autó.

Mondj valami rosszat is róla!
Nehezen tudok rosszat mondani.
Persze mindenkinek mások a szempontjai egy autó megítélésénél.
Ennek a LOGAN-nak kicsit puritán a belseje, viszont ennek ellenére két verseny után sem zörög semmije.
Ha bekapcsolom a klímát, arra kicsit érzékenyen reagál, de tényleg nem tudok rosszat mondani róla.

Kassán láthatunk, várhatunk a mezőny előtt, ugye?
Igen, természetesen!

Milyen érzés elöl menni? Mindenki azt szokta mondani, hogy a bajnoki cím mellé jár a dicsőség, hogy elöl mehet az ember. Te még a bajnokot is megelőzöd…
:) Igen!
Vagy bajnokságot kell nyerni, vagy el kell menni előfutónak :)

Csodálatos dolog ilyen nevek előtt menni, mint Tóth János, Turi Tamás, Benik Balázs, Herczig Norbert és még sorolhatnám.

Nagyon élvezem az előfutást a következők miatt: nincsenek kötelezettségeim, csak annyi, hogy végig kell mennem a versenyen.
Meg van a lehetőségem arra, hogy ha találok egy kedvenc kanyart, akkor ott kedvemre elfordulhatok, ugyanakkor ha csúszik az út, vagy szakad az eső akkor nincs az a kényszerem mint a versenyzőknek, hogy akkor is sietniük kell.

Nem gondolkozol sisakos, versenytempós autózásban?
Nem, nem! Nyugdíjba vonultam.

Szerencsére nem túl messze a rallytól és hétvégén láthatunk az egyik előfutó LOGAN-ban…

 

Ez a hír most jelenik meg 6946. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k