h i r d e t é s
Összes oldal:
763483378
Napi oldal:
94228
Jelenleg:
876
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
N.Gryazin |
|
34 |
2. |
Yoann Bonato |
|
26 |
3. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
4. |
Jose Suarez |
|
22 |
5. |
Miko Marczyk |
|
20 |
6. |
Pepe López |
|
15 |
7. |
M.Johansson |
|
13 |
8. |
Mads Ostberg |
|
11 |
9. |
Stefan Lefebvre |
|
9 |
1. |
Turán Frigyes |
|
35 |
2. |
Tóth Tibor |
|
25 |
3. |
Bodolai László |
|
24 |
4. |
Trencsényi V. |
|
21 |
5. |
Német Gábor |
|
19 |
6. |
Trencsényi V. |
|
17 |
7. |
Ollé Sasa |
|
13 |
8. |
Vida Szabolcs |
|
11 |
9. |
Ifj.Fogarasi A. |
|
9 |
1. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
2. |
Hinger Dávid |
|
28 |
3. |
Kronome Ákos |
|
23 |
4. |
Molnár Attila |
|
20 |
5. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
6. |
Petróczy Péter |
|
16 |
7. |
Hulmann Gábor |
|
15 |
1. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
2. |
Viszló Csaba |
|
10 |
3. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
4. |
Tellér Antal |
|
5 |
5. |
Hibján József |
|
0 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Biztos minden olvasómnak feltűnt, hogy a 2005-ös rally
szezonban új előfutó autók érkeztek, egy régi új márka képviselői viszik hírül a
pályák mellett állóknak, hogy foglalják el helyeiket, indul a futam... Sipka
Gáborral, a DACIA Márka Igazgatójával beszélgettem az autóikról, a
rallyról...
Ezek az autók Daciák, vagy Renault-k? Daciák! A
Renault-tól… Ahogy a szlogen is mondja: LOGAN by Renault. Nyilvánvaló a
származása az autónak, a Renault-nál készült, a Renault tervezte ezeket a
kocsikat.
Kiknek készült? Alapvetően mindenkinek, aki egy
megbízható, elérhető szabadidő-autóra vágyik.
510 literes csomagtartója alapján semmiképp sem nevezhető kis
autónak…
Valóban! Nagy a csomagtartója, 5 teljes értékű ülésén valóban elfér
felnőtt, minden ülésen fejtámlát találunk, hárompontos biztonsági
öveket. Olyan széles a belső tér elől és hátul is, ami csak egy-két
kategóriával magasabb autóknál adatik meg. A fejtérről a vevőink azzal
szoktak viccelődni, hogy cilinderben is nyugodtan be lehet ülni. Ezek azok a
tulajdonságai az autónak, amik az árával ellentétben kategóriákon át
ívelnek.
Május elseje óta minden LOGAN-ra három év, vagy 100ezer kilométer általános
garanciát ad a Renault. Ami még egy kis plusz Magyarországon, hogy mi ezt
kiterjesztettük a korábban vásárolt modellekre is.
Akkor talán nem meglepő, hogy be merték vállalni, hogy az autók végig
tudnak menni egy rallyszezont széria változatban, előfutóként...
Ez nem is volt igazán kérdés. Az autó kifejezetten bírja a
viszontagságos körülményeket. Nem csak a kelet-európai régió számára tervezték,
ugyanúgy meg kell állnia a helyét Észak-Afrikában, Ázsiában, Dél-Amerikában
is. Tapasztalataink szerint a budapesti kátyúkat tökéletesen el tudják
viselni az autók, ennek a kihívásnak is tökéletesen megfelelnek, akkor egy rally
szezon nem volt kérdéses.
Ez a három LOGAN amit a mezőny előtt látunk közlekedni, széria
változatok, vagy kaptak valami pluszt, amivel alkalmassá váltak azért a simának
nem mondható rally pályák leküzdésére?
Gyári, széria autók, az erősebb, 1.6-os motorral. Úgy gondoltuk
ez a motor jobban megfelel az előfutás feladatainak. Ugyan nem versenyautóként
vesznek részt a futamokon, de azért egy erősebb motor mindenképp jobban illik a
milliőhöz. De különben semmit nem erősítettünk meg az autókon, teljesen az
utcai változatokat láthatják a nézők.
Volt egy érdekes történet még az évad elején, amikor is az előfutó
pilóták kérték, hogy jó lenne valamilyen kartervédőt felrakni az autóra, hiszen
mégiscsak olyan körülmények között megy az autó. Erre egyszerű volt a
válaszunk, hiszen gyárilag található az autón egy erős kartervédő, így nem volt
szükség még ennek a felszerelésére sem.
Az feltűnt, hogy a szervizparkban nem nagyon látok LOGAN sátrat, ahol
a szervizbusz körül lázas munka folyna… Nem kell szerelni?
Sátor van, hiszen szeretnénk a pilótáknak a
megfelelő körülményeket biztosítani, naptól, esőtől védeni őket, de különösebb
szervizzel nem nagyon készültünk és az eddigi két futam tapasztalatai alapján
nincs is rá szükség.
Vajon becsövezett LOGAN-t is láthatunk a rallypályákon? Lehet
tudni valamit arról, hogy tervezi e a gyár a homologizációját az
autónak? Jelenleg nekünk Magyarországon ilyen terveink
nincsenek…
Láttunk már az interneten képeket, széles, csöves LOGANról… a gyár
gondolkozik a versenysport felé nyitásban? Erről lehet valamit
tudni? Erről tudni nem lehet… :)
Ahogy a pilóta
látja... Megkérdeztem a LOGAN-ról Tóth Gili Ferencet, akit
a 0-ás előfutó autóban láthatunk.
Gili! Mit
szóltál, mikor megtudtad, hogy egy DACIA vár Rád? Általában mint az
összes magyar ember fenntartásokkal néztem a dolog elébe. Aztán ezek a
fenntartásaim az első verseny tréningjén már elmúltak…
Miért? Kezdem azzal, hogy a fenntartásaim alapja onnan
ered, hogy a régi DACIA-t ismertem, nem a megbízhatóságot , strapabíróságot
jelentette számomra. Aztán rá kellett jönnöm, hogy ez az autó igenis egy
megbízható, strapabíró autó. És ami külön öröm volt számomra, hogy a futóműve
az eddig használt előfutó autók közül a legjobb, fogalmazhatnék úgy is, hogy
utcára az egyik legjobb futóművel van felszerelve a DACIA. Erős, masszív,
magas építésű és abszolút alkalmas erre a célra is.
Egy kicsit tényleg az átlagosnál nagyobbnak tűnik a LOGAN
hasmagassága. Nem megy ez a vezethetőség rovására?
Nem, mert nagyon stabil, masszív és nekünk ez kapóra is jön, hiszen
csak a gyári kartervédő van alatta és így nem kell attól félnünk, hogy valami
baja történhet, ha lemegyünk a padkára, vagy ha bakhátas, egyenetlen úton
közlekedünk vele.
Az feltűnt a két lefutott verseny alatt, hogy merészebben közlekedtek
vele.
Igen, ez így van. Gond volt korábban az előfutásnál, hogy amikor
lement a mezőny egy kört egy gyorsasági szakaszon, utána már olyan szintű volt a
pályára felhordott murva mennyisége, hogy ha nem ugyanazon a nyomvonalon
közlekedtünk, mint amin a versenyzők, akkor mintha golyóscsapágyon futottunk
volna, annyira kavicsos volt az út. Most gond nélkül tudjuk ugyanazokat a
levágós íveket venni, le tudjuk tenni a padkára.
Motorerőre milyen a LOGAN? Persze lehetne erősebb, mindig
jobb egy erős autóval közlekedni… De hát ez egy kilencven lóerős autó papíron
és valóban annyit is tud. Hozza a számokat, igazából nincs ezzel sem
gond.
Kényelmi szempontok? Tökéletesen megfelel! Abszolút
tudom ajánlani olyanoknak, akik nincsenek nagyon elengedve pénzügyileg, viszont
egy kényelmes családi autóra van szükségük. Hatalmas a csomagere és meglepően
nagy hely van elöl, hátul. A klímától kezdve az elektromos ablakemelőig
minden olyan kényelmi funkció benne van, amire igazából igény lehet.
Tökéletesen működik az autó.
Mondj valami rosszat is róla! Nehezen tudok rosszat
mondani. Persze mindenkinek mások a szempontjai egy autó
megítélésénél. Ennek a LOGAN-nak kicsit puritán a belseje, viszont ennek
ellenére két verseny után sem zörög semmije. Ha bekapcsolom a klímát, arra
kicsit érzékenyen reagál, de tényleg nem tudok rosszat mondani róla.
Kassán láthatunk, várhatunk a mezőny előtt, ugye? Igen,
természetesen!
Milyen érzés elöl menni? Mindenki azt szokta mondani, hogy a bajnoki
cím mellé jár a dicsőség, hogy elöl mehet az ember. Te még a bajnokot is
megelőzöd… :) Igen! Vagy bajnokságot kell nyerni, vagy el kell
menni előfutónak :)
Csodálatos dolog ilyen nevek előtt menni, mint Tóth
János, Turi Tamás, Benik Balázs, Herczig Norbert és még sorolhatnám.
Nagyon élvezem az előfutást a következők miatt: nincsenek kötelezettségeim,
csak annyi, hogy végig kell mennem a versenyen. Meg van a lehetőségem arra,
hogy ha találok egy kedvenc kanyart, akkor ott kedvemre elfordulhatok,
ugyanakkor ha csúszik az út, vagy szakad az eső akkor nincs az a kényszerem mint
a versenyzőknek, hogy akkor is sietniük kell.
Nem gondolkozol sisakos, versenytempós autózásban? Nem,
nem! Nyugdíjba vonultam.
Szerencsére nem túl messze a rallytól és hétvégén láthatunk az egyik
előfutó LOGAN-ban… |
 
Ez a hír most jelenik meg 6946. alkalommal
|