Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Elöl a motiváció, hátul a hangulat
Matics Misiék az N csoportban
2011-04-11
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684311111
Napi oldal:
73900
Jelenleg:
457
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

 

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_1

Matics Misivel is beszélgettem az Eger Rallye-t követően, aki sem a saját teljesítményével, sem a verseny szervezésével nem volt elégedett, pedig "újdonsültként" az abszolút 9. helyen végzett. És hogy vágyik-e vissza a mezőny végére, arról is kérdeztem őt!

Hogyan sikerült számotokra az egri futam?
A terv az volt, hogy az első tízben ott tudjunk lenni, és ez végül is sikerült, emiatt mondhatnám, hogy elégedett vagyok, de valójában mégsem! Az abszolút 9. helyen értünk célba, és persze, ez benne van az első 10-ben, de sokkal gyorsabbnak kellett volna lennünk. A versenyt megelőzően volt egy rövidke tesztünk, ahol úgy gondoltuk, hogy jól beállítottuk az autót... a beállításaink hibátlanok voltak... az első gyorsaságira és ezt az időnk is tükrözte. A második gyorsaságin, amikor a dobálós részre értünk, mintha kihúzták volna a talajt a lábunk alól.

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_2

Szerencsére azért az úton maradtatok, másokkal ellentétben...
Igen, volt ugyan egy nagyon "takaró-gyanús" helyzet, és onnét kezdve "felíró tempót" mentem a dobálós részeken. A harmadik gyorsasági rajtjában újabb esemény történt, mert a nagy izgalomban lerúgtam a kuplungot róla, így innét kezdve a nap hátralévő gyorsasági szakaszain figyelnem kellett, hogy ne üssem-vágjam a kuplungot, hogy kibírja a napot.

Ezek szerint nem vagy elégedett a saját teljesítményeddel?
Azt mondhatom, hogy nem! Ami meg a másik, hogy elterveztem, hogy ez a szezon lesz az, ami előtt fordítok egy kis időt a fizikai felkészülésre, és ez nem igazán jött össze. Ezt persze a versenyen éreztem is, az első nap végén olyan fáradt voltam, hogy a kezemet alig bírtam felemelni. Fejben is nagyon elfáradtam és mellé még fizikailag is.

Akkor Miskolc Rally előtt még lesz munkád bőven a felkészüléssel... :-)
Majd, ha lesz rá időm! Én rajta vagyok!

Mennyire tetszett, hogy újra a mezőny elején autózhattál?
Nem rossz itt elől menni. Az hiszem, hogy tizenkilencediknek rajtoltunk... ekkorra mondjuk hasonlóan nézett ki az út, mint amit tavaly az S-csoportban tapasztaltam. :-) Jó itt menni, újra a régi arcok között vagyok.

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_3

Motiváltabb vagy itt az elején?
Úgy érzem, hogy igen. Ne értse félre senki, nem lebecsülni akarom az S-csoportot, de ott nem kellett a szemembe nyúlni az elsőségért. Itt azért teljesen más a helyzet, itt az embernek muszáj folyamatosan fejlődni, gyorsulni ahhoz, hogy az elejével feltudja venni a kesztyűt.

Akkor mégsem mész vissza a mezőny végére?
Most mit mondjak? :-) A hangulat miatt szívem szerint mennék ott, a kihívás (hiánya) miatt viszont nem.

A verseny szervezéséről mi a véleményed?
Na, ezt szerettem volna elkerülni! :-) Ugyanis, ezt többen megkérdezték a verseny alatt is, majd miután válaszoltam, megkérdezték, hogy "és ezt írjuk le?".

Akkor csak azt a részét mondd, amit le is írhatok!
Annyit mondanék, hogy az elmúlt 20 évben, ilyen rossz versenyen még nem voltam!

Ez elég erős kritika... mi nem tetszett?
Kezdjük talán a pályabejárással! Végigmentünk a pályákon, ami egyáltalán nem úgy nézett ki, mint amit később a versenyen láthattunk. A gumizások nem egyeztek meg az itinerben lévővel, a felfestések szintén nem egyeztek meg az itinerben lévőkkel. Szerdán erre rá is kérdeztem, hogy mit vegyünk figyelembe, az itinert, vagy a felfestéseket? Erre kaptuk a választ, hogy a felfestéseket. Majd csütörtök estére sikerült a nagy részét kigumizniuk a gyorsaságiknak... az itiner szerint. Majd a versenyen... hát, azt hiszem, egyiknek sem volt köze hozzá! És nem vagyok biztos benne, hogy Balogh Janiék balesete is nem ennek köszönhető...

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_4

A másik pedig, hogy minket folyamatosan meg tudnak büntetni mindenért. Azt nem értem, hogyha le van írva a szabályzatban, hogy a gyorsasági szakaszoknak a pályabejárás folyamán úgy és olyan állapotban kell lennie, mint ahogy utána a versenyen lesz, akkor miért nincs úgy?
Ami még nem tetszett, a hétköznapi pályabejárás. Ha ez így folytatódik, akkor a navigátoromnak el fog fogyni a szabadsága hamarosan. Elhiszem, hogy aki nem dolgozik - és nem akarok itt rendezőket megnevezni -, annak nincs más dolga, mint ezzel foglalkozni. Viszont akkor meg azt nem értem, hogy miért nem tudták hétfőn-kedden kirakni a gumikat, ha mi, dolgozó emberek le tudunk menni szerdán-csütörtökön pályát bejárni?
És akkor folytathatnám még tovább a verseny során felmerülő problémákat, de inkább ne menjük bele ebbe!

Mit vársz a következő futamtól?
Mindenképpen egy flottul levezényelt, jobb szervezést. Bár meg kell mondjam előre, hogy már ott sem tetszik, hogy ugyanúgy hétköznap lesz a pályabejárás :-) Továbbra is csak azt tudom hangoztatni, hogy valaki dolgozik!!! Nem értem, hogy miért nem lehet egy olyan alternatívát összehozni, hogy két időszakot jelölnek ki a pályabejárásra, és aki tud, az menne hétvégén, aki pedig nem akar kétszer a verseny helyszínére utazni, az menne hétköznap, közvetlenül a futam előtt.

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_5

Milyen lesz egy nap alatt 15 gyorsasági szakaszon végigmenni?
Egyrészt nem rossz ez, mert persze, versenyezzünk sokat, de akkor meg azt nem értem, hogy pénteken minek vakarózunk egész nap?
Az időnket ugyanúgy ellopják, hiszen ugyanúgy rá kell fordítani azokat a napokat, mert ott leszünk keddtől, vagy szerdától és akkor versenyzünk egyetlen egy napot. Embert próbáló, kőkemény lesz, az biztos!

Mi az, amit még elmondanál?
Nem is tudom... talán a rendezők figyelmébe ajánlanám a környező országok rallye-versenyeit, például Ausztriát, ahol a 15. gyorsasági szakasz is a megadott percben rajtol, ahogy az az útvonallapon le van írva. Persze az is igaz, hogy egy verseny keretein belül nem csinálnak négy bajnokságot... és ezen el kellene gondolkozni.

a csapat támogatói

eurofleet

combit

aliter
kadasco
eurofleet 

combit

cargoplaza
biltrans
popkft
combit
rother 
 

 

 

Ez a hír most jelenik meg 3713. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k