duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Elöl a motiváció, hátul a hangulat
Matics Misiék az N csoportban
2011-04-11
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
804983152
Napi oldal:
72890
Jelenleg:
1306
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

 

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_1

Matics Misivel is beszélgettem az Eger Rallye-t követően, aki sem a saját teljesítményével, sem a verseny szervezésével nem volt elégedett, pedig "újdonsültként" az abszolút 9. helyen végzett. És hogy vágyik-e vissza a mezőny végére, arról is kérdeztem őt!

Hogyan sikerült számotokra az egri futam?
A terv az volt, hogy az első tízben ott tudjunk lenni, és ez végül is sikerült, emiatt mondhatnám, hogy elégedett vagyok, de valójában mégsem! Az abszolút 9. helyen értünk célba, és persze, ez benne van az első 10-ben, de sokkal gyorsabbnak kellett volna lennünk. A versenyt megelőzően volt egy rövidke tesztünk, ahol úgy gondoltuk, hogy jól beállítottuk az autót... a beállításaink hibátlanok voltak... az első gyorsaságira és ezt az időnk is tükrözte. A második gyorsaságin, amikor a dobálós részre értünk, mintha kihúzták volna a talajt a lábunk alól.

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_2

Szerencsére azért az úton maradtatok, másokkal ellentétben...
Igen, volt ugyan egy nagyon "takaró-gyanús" helyzet, és onnét kezdve "felíró tempót" mentem a dobálós részeken. A harmadik gyorsasági rajtjában újabb esemény történt, mert a nagy izgalomban lerúgtam a kuplungot róla, így innét kezdve a nap hátralévő gyorsasági szakaszain figyelnem kellett, hogy ne üssem-vágjam a kuplungot, hogy kibírja a napot.

Ezek szerint nem vagy elégedett a saját teljesítményeddel?
Azt mondhatom, hogy nem! Ami meg a másik, hogy elterveztem, hogy ez a szezon lesz az, ami előtt fordítok egy kis időt a fizikai felkészülésre, és ez nem igazán jött össze. Ezt persze a versenyen éreztem is, az első nap végén olyan fáradt voltam, hogy a kezemet alig bírtam felemelni. Fejben is nagyon elfáradtam és mellé még fizikailag is.

Akkor Miskolc Rally előtt még lesz munkád bőven a felkészüléssel... :-)
Majd, ha lesz rá időm! Én rajta vagyok!

Mennyire tetszett, hogy újra a mezőny elején autózhattál?
Nem rossz itt elől menni. Az hiszem, hogy tizenkilencediknek rajtoltunk... ekkorra mondjuk hasonlóan nézett ki az út, mint amit tavaly az S-csoportban tapasztaltam. :-) Jó itt menni, újra a régi arcok között vagyok.

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_3

Motiváltabb vagy itt az elején?
Úgy érzem, hogy igen. Ne értse félre senki, nem lebecsülni akarom az S-csoportot, de ott nem kellett a szemembe nyúlni az elsőségért. Itt azért teljesen más a helyzet, itt az embernek muszáj folyamatosan fejlődni, gyorsulni ahhoz, hogy az elejével feltudja venni a kesztyűt.

Akkor mégsem mész vissza a mezőny végére?
Most mit mondjak? :-) A hangulat miatt szívem szerint mennék ott, a kihívás (hiánya) miatt viszont nem.

A verseny szervezéséről mi a véleményed?
Na, ezt szerettem volna elkerülni! :-) Ugyanis, ezt többen megkérdezték a verseny alatt is, majd miután válaszoltam, megkérdezték, hogy "és ezt írjuk le?".

Akkor csak azt a részét mondd, amit le is írhatok!
Annyit mondanék, hogy az elmúlt 20 évben, ilyen rossz versenyen még nem voltam!

Ez elég erős kritika... mi nem tetszett?
Kezdjük talán a pályabejárással! Végigmentünk a pályákon, ami egyáltalán nem úgy nézett ki, mint amit később a versenyen láthattunk. A gumizások nem egyeztek meg az itinerben lévővel, a felfestések szintén nem egyeztek meg az itinerben lévőkkel. Szerdán erre rá is kérdeztem, hogy mit vegyünk figyelembe, az itinert, vagy a felfestéseket? Erre kaptuk a választ, hogy a felfestéseket. Majd csütörtök estére sikerült a nagy részét kigumizniuk a gyorsaságiknak... az itiner szerint. Majd a versenyen... hát, azt hiszem, egyiknek sem volt köze hozzá! És nem vagyok biztos benne, hogy Balogh Janiék balesete is nem ennek köszönhető...

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_4

A másik pedig, hogy minket folyamatosan meg tudnak büntetni mindenért. Azt nem értem, hogyha le van írva a szabályzatban, hogy a gyorsasági szakaszoknak a pályabejárás folyamán úgy és olyan állapotban kell lennie, mint ahogy utána a versenyen lesz, akkor miért nincs úgy?
Ami még nem tetszett, a hétköznapi pályabejárás. Ha ez így folytatódik, akkor a navigátoromnak el fog fogyni a szabadsága hamarosan. Elhiszem, hogy aki nem dolgozik - és nem akarok itt rendezőket megnevezni -, annak nincs más dolga, mint ezzel foglalkozni. Viszont akkor meg azt nem értem, hogy miért nem tudták hétfőn-kedden kirakni a gumikat, ha mi, dolgozó emberek le tudunk menni szerdán-csütörtökön pályát bejárni?
És akkor folytathatnám még tovább a verseny során felmerülő problémákat, de inkább ne menjük bele ebbe!

Mit vársz a következő futamtól?
Mindenképpen egy flottul levezényelt, jobb szervezést. Bár meg kell mondjam előre, hogy már ott sem tetszik, hogy ugyanúgy hétköznap lesz a pályabejárás :-) Továbbra is csak azt tudom hangoztatni, hogy valaki dolgozik!!! Nem értem, hogy miért nem lehet egy olyan alternatívát összehozni, hogy két időszakot jelölnek ki a pályabejárásra, és aki tud, az menne hétvégén, aki pedig nem akar kétszer a verseny helyszínére utazni, az menne hétköznap, közvetlenül a futam előtt.

elol_a_motivacio_hatul_a_hangulat_5

Milyen lesz egy nap alatt 15 gyorsasági szakaszon végigmenni?
Egyrészt nem rossz ez, mert persze, versenyezzünk sokat, de akkor meg azt nem értem, hogy pénteken minek vakarózunk egész nap?
Az időnket ugyanúgy ellopják, hiszen ugyanúgy rá kell fordítani azokat a napokat, mert ott leszünk keddtől, vagy szerdától és akkor versenyzünk egyetlen egy napot. Embert próbáló, kőkemény lesz, az biztos!

Mi az, amit még elmondanál?
Nem is tudom... talán a rendezők figyelmébe ajánlanám a környező országok rallye-versenyeit, például Ausztriát, ahol a 15. gyorsasági szakasz is a megadott percben rajtol, ahogy az az útvonallapon le van írva. Persze az is igaz, hogy egy verseny keretein belül nem csinálnak négy bajnokságot... és ezen el kellene gondolkozni.

a csapat támogatói

eurofleet

combit

aliter
kadasco
eurofleet 

combit

cargoplaza
biltrans
popkft
combit
rother 
 

 

 

Ez a hír most jelenik meg 3903. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
2025.12.12-16.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k