Első bálozó
Janzer Gyuri a Barumon
2008-08-19
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
808028247
Napi oldal:
402372
Jelenleg:
944
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Janzer György, ahogy ő maga fogalmazott, egyelőre mag van kicsit szeppenve a feladattól, de biztos benne, hogy ez a rajt pillanatában feloldódik, sőt, azt is eldöntötte Csizmeg Ricsi navigátorával, hogy Csehországban nyomni fogják, ami a csövön a kifér…

- Hogy álltok a készülődéssel?
- Az egész csapat baromi lelkes, ezt elmondhatom. Az autóval pedig elég jól állunk, mert két hete, úgy 99 százalékban megérkeztek az alkatrészek, amiket rendeltünk. A legjelentősebb javításunk a váltón esett, mert volt egy konstrukciós hibája, de most már meg lehetett venni hozzá a jó alkatrészt. Elvileg jobb lesz vele a váltás, a harmadik fokozattól felfelé sikerült beleépíteni. Ezt nem nevezném fejlesztésnek, inkább utolértük magunkat - reméljük. De egy csomó dolgot lecseréltünk: új kuplung és új fékek vannak az autón. Egyébként egy teljesen új féktárcsát kaptunk, amiben bízom, hogy jobb lesz, mert lehet, hogy eddig azzal is volt egy pici gond…

- Ezek mind a Barum miatt, vagy egyébként is időszerűek lettek volna a cserék?
- A váltót nem, de a féket, a komplett kuplungot egyébként is ki kellett volna cserélni, de persze van, amit a Barum miatt. Szóval most egy elég nagy felújításon esett át az autó. Ami a nagy baj, hogy nem fogunk tudni tesztelni azzal a mérnök sráccal, akivel szoktunk, sőt, csak a shakedown-on fogunk tudni menni, és állítani az autón.

- Kategóriát felmérted már?
- Néztem. 14-en vagyunk, és igen szép névsor gyűlt össze. Hét darab R3-as autó lesz, Renault, Honda, és dízel Punto vegyesen. A sofőrökről meg annyit, hogy ezeknek a srácoknak összesen annyi bajnoki címük van, hogy nem is férne rá egy A/4-es lapra… Cédric Robert-el kezdődik, aki a Clio R3-as fejlesztésében a nulladik pillanattól részt vett, ő egy gyári versenyző. De megy még két olyan olasz srác, akik mentek már WRC-vel, szuper2000-essel, és indulnak a Junior WRC-ben ebben az évben is. Szóval rendkívül tapasztaltak.

- Egy ilyen mezőnyben mi volna a reális eredmény számotokra?
- Nem tudom, mert ezen kívül vannak még helyi menők is, ugyanolyan kocsikkal: mennek R3-assal csehek, meg jön egy lengyel kolléga, akiknek szintén nagyon szép múltjuk van. Arról nem is beszélve, hogy nem R3-assal még heten vannak a kategóriánkban. De hogy hozzájuk képest hol vagyunk…? Nehéz lenne megmondani. Nyilván, ha a középmezőnyben, 5.-8. helyen tudnánk menni stabilan, akkor az jó eredmény lenne. Természetesen ezt csak papírból mondom: nem láttuk a pályákat, igazán nem ismerjük az ellenfeleket… Biztos, hogy nem a taktikáról lesz szó, lévén nem bajnokság, nincs tét: nyomni szeretnénk az elejétől. Ha jó lesz az autó, itt most nem fogunk taktikázni: nyomni fogjuk, ami kifér a csövön.

- Voltál már valamilyen formában a Barumon?
- Nem voltam még soha Csehországban. A pályákról sem tudok sokat, csak amit hallottam róla és láttam képeken. Kaptam belső kamerás felvételt a Pénzes Zsoltitól, aki volt kedves ezt felajánlani, úgyhogy csak azon láttam, hogy milyenek a szakaszok. De végülis tökmindegy, hogy milyen, alkalmazkodni kell. Mondjuk, most nagyon nem szeretem, hogy nem fogunk tudni tesztelni, de talán a shakedown elég lesz.

- Miért pont ezt a verseny választottátok?
- Már a télen kinéztük. A terv az volt, hogy egy nagyon színvonalas, külföldi versenyen is szeretnénk rajthoz állni az idén, és a környező országok vitathatatlanul legszínvonalasabb versenye ez. Úgy adódott szerencsére, hogy az itthoni bajnokság is nagyon kedvezően alakult eddig. Az egyetlen rizikó, hogy a Barum után egy héttel van a következő magyar bajnoki futam, szóval azt az egyet nem csinálhatjuk, hogy nagyon-nagyon összetörjük a kocsit, vagy olyan baj legyen vele, amit nem lehet megoldani 3-4 nap alatt. Ezt nem kéne.

- Rád ez nem is jellemző…
- Nem, de itt sietni szeretnénk, bármi lehet. Egyetlen egyszer mentem külföldön, két éve Horvátországban - ha úgy sikerülne ez is, mint az, akkor nagyon boldog lennék. Most igazán össze lehet mérni az erőnket és a tudásunkat hasonló autókkal, és világszínvonalú pilótákkal. Nagyon kíváncsiak vagyunk mi is, hogy mi alakul ki belőle.

- A többiekkel tartod a kapcsolatot?
- Igen, vonalban vagyunk, amiben lehetett, összebeszéltünk. Szerencsésnek tartom a helyzetet, hogy minden magyar más kategóriában indul, de megfordítom: szinte minden kategóriában van magyar résztvevő. Nem egymással fogunk csatázni, hanem mindenki mérkőzhet a helyiekkel. Nagyon jó kezű srácok jönnek a magyarok közül, és remélem, mindenkinek jól fog sikerülni. És remélem, minél több magyar szurkoló is lesz kint - azt hallottam, hogy sok szurkoló egyik kedvenc célpontja ez a verseny. Nagyon jól esne, ha minél több zászlót láthatnánk kint - szerintem minden magyar indulónak megdobbanna a szíve ennek láttán. Tulajdonképpen ezért is benne van a döntésünkben, ezért is választottuk ezt a futamot.

Ez a hír most jelenik meg 3117. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k