Első bálozó
Janzer Gyuri a Barumon
2008-08-19
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765736552
Napi oldal:
45500
Jelenleg:
827
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Janzer György, ahogy ő maga fogalmazott, egyelőre mag van kicsit szeppenve a feladattól, de biztos benne, hogy ez a rajt pillanatában feloldódik, sőt, azt is eldöntötte Csizmeg Ricsi navigátorával, hogy Csehországban nyomni fogják, ami a csövön a kifér…

- Hogy álltok a készülődéssel?
- Az egész csapat baromi lelkes, ezt elmondhatom. Az autóval pedig elég jól állunk, mert két hete, úgy 99 százalékban megérkeztek az alkatrészek, amiket rendeltünk. A legjelentősebb javításunk a váltón esett, mert volt egy konstrukciós hibája, de most már meg lehetett venni hozzá a jó alkatrészt. Elvileg jobb lesz vele a váltás, a harmadik fokozattól felfelé sikerült beleépíteni. Ezt nem nevezném fejlesztésnek, inkább utolértük magunkat - reméljük. De egy csomó dolgot lecseréltünk: új kuplung és új fékek vannak az autón. Egyébként egy teljesen új féktárcsát kaptunk, amiben bízom, hogy jobb lesz, mert lehet, hogy eddig azzal is volt egy pici gond…

- Ezek mind a Barum miatt, vagy egyébként is időszerűek lettek volna a cserék?
- A váltót nem, de a féket, a komplett kuplungot egyébként is ki kellett volna cserélni, de persze van, amit a Barum miatt. Szóval most egy elég nagy felújításon esett át az autó. Ami a nagy baj, hogy nem fogunk tudni tesztelni azzal a mérnök sráccal, akivel szoktunk, sőt, csak a shakedown-on fogunk tudni menni, és állítani az autón.

- Kategóriát felmérted már?
- Néztem. 14-en vagyunk, és igen szép névsor gyűlt össze. Hét darab R3-as autó lesz, Renault, Honda, és dízel Punto vegyesen. A sofőrökről meg annyit, hogy ezeknek a srácoknak összesen annyi bajnoki címük van, hogy nem is férne rá egy A/4-es lapra… Cédric Robert-el kezdődik, aki a Clio R3-as fejlesztésében a nulladik pillanattól részt vett, ő egy gyári versenyző. De megy még két olyan olasz srác, akik mentek már WRC-vel, szuper2000-essel, és indulnak a Junior WRC-ben ebben az évben is. Szóval rendkívül tapasztaltak.

- Egy ilyen mezőnyben mi volna a reális eredmény számotokra?
- Nem tudom, mert ezen kívül vannak még helyi menők is, ugyanolyan kocsikkal: mennek R3-assal csehek, meg jön egy lengyel kolléga, akiknek szintén nagyon szép múltjuk van. Arról nem is beszélve, hogy nem R3-assal még heten vannak a kategóriánkban. De hogy hozzájuk képest hol vagyunk…? Nehéz lenne megmondani. Nyilván, ha a középmezőnyben, 5.-8. helyen tudnánk menni stabilan, akkor az jó eredmény lenne. Természetesen ezt csak papírból mondom: nem láttuk a pályákat, igazán nem ismerjük az ellenfeleket… Biztos, hogy nem a taktikáról lesz szó, lévén nem bajnokság, nincs tét: nyomni szeretnénk az elejétől. Ha jó lesz az autó, itt most nem fogunk taktikázni: nyomni fogjuk, ami kifér a csövön.

- Voltál már valamilyen formában a Barumon?
- Nem voltam még soha Csehországban. A pályákról sem tudok sokat, csak amit hallottam róla és láttam képeken. Kaptam belső kamerás felvételt a Pénzes Zsoltitól, aki volt kedves ezt felajánlani, úgyhogy csak azon láttam, hogy milyenek a szakaszok. De végülis tökmindegy, hogy milyen, alkalmazkodni kell. Mondjuk, most nagyon nem szeretem, hogy nem fogunk tudni tesztelni, de talán a shakedown elég lesz.

- Miért pont ezt a verseny választottátok?
- Már a télen kinéztük. A terv az volt, hogy egy nagyon színvonalas, külföldi versenyen is szeretnénk rajthoz állni az idén, és a környező országok vitathatatlanul legszínvonalasabb versenye ez. Úgy adódott szerencsére, hogy az itthoni bajnokság is nagyon kedvezően alakult eddig. Az egyetlen rizikó, hogy a Barum után egy héttel van a következő magyar bajnoki futam, szóval azt az egyet nem csinálhatjuk, hogy nagyon-nagyon összetörjük a kocsit, vagy olyan baj legyen vele, amit nem lehet megoldani 3-4 nap alatt. Ezt nem kéne.

- Rád ez nem is jellemző…
- Nem, de itt sietni szeretnénk, bármi lehet. Egyetlen egyszer mentem külföldön, két éve Horvátországban - ha úgy sikerülne ez is, mint az, akkor nagyon boldog lennék. Most igazán össze lehet mérni az erőnket és a tudásunkat hasonló autókkal, és világszínvonalú pilótákkal. Nagyon kíváncsiak vagyunk mi is, hogy mi alakul ki belőle.

- A többiekkel tartod a kapcsolatot?
- Igen, vonalban vagyunk, amiben lehetett, összebeszéltünk. Szerencsésnek tartom a helyzetet, hogy minden magyar más kategóriában indul, de megfordítom: szinte minden kategóriában van magyar résztvevő. Nem egymással fogunk csatázni, hanem mindenki mérkőzhet a helyiekkel. Nagyon jó kezű srácok jönnek a magyarok közül, és remélem, mindenkinek jól fog sikerülni. És remélem, minél több magyar szurkoló is lesz kint - azt hallottam, hogy sok szurkoló egyik kedvenc célpontja ez a verseny. Nagyon jól esne, ha minél több zászlót láthatnánk kint - szerintem minden magyar indulónak megdobbanna a szíve ennek láttán. Tulajdonképpen ezért is benne van a döntésünkben, ezért is választottuk ezt a futamot.

Ez a hír most jelenik meg 3022. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k