SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
Első szezon és első...
Végh Dávid idén debütált a Rali-Túrában
2009-07-16
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
773402142
Napi oldal:
23440
Jelenleg:
758
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Idén Orfűn mutattak be nekem egy nagyon szimpatikus, őszinte srácot, aki első látásra (és véletlenül se sértődjön meg senki), nekem inkább deszkás kölyöknek, mintsem autóversenyzőnek tűnt. Végh Dávidnak hívják és négy futam után toronymagasan vezeti a GREPTON Rali-Túra Bajnokságot.

Honnan indult Végh Dávid autóversenyző pályafutása? Mik az alapjaid??
Versenyekre jártam, mint néző…
Aztán a fóti CORA-nál száguldoztam, de ezt inkább ne mondjuk…

De most komolyan!
Segítek kicsit, ilyeneket szoktak mondani: gokart, formaautó, amatőr versenyek…
Én ilyeneket nem tudok mondani, de talán a kezdetek onnan jöhettek, amikor elkértem Aputól a slusszkulcsot és előrefutottam, hogy én indíthassam be a kocsit, amikor még nem értem el a kormányt…
Már a jogsi előtt tudtam vezetni és igazából utcán kocsiztam csak és versenyekre jártam, de csak nézni.
Mindig is nagy álmom volt, hogy egyszer én is versenyezhessek.

Már tavaly szerettem volna elindulni Rali-Túrában, de nem jött össze, csak idénre.
Azt hittem, hogy csak odamegy az ember és elindulhat, de mondták, hogy előtte kell valami versenyzői előélet, így elindultam a tavalyi Budapest Rallye-n, ami Úri-Gomba között zajlott. És februárban mentem az orfűi Rallysprinten. Így méltányosságból kaptam rali-túra licenszet, mivel kiemelt kategóriájú autóval indultam, így még az is szempont volt, hogy az első versenyen ne csináljak semmi galibát, akkor kapom meg a teljes jogú licenszet.

Nem tudom, hogy galibának lehet e értékelni, hogy megnyerted az első versenyed?
Szerencsére ez nem számított nagy rumlinak.

Akárhogyan is próbálom kihúzni Belőled a múltat, igazából ahogy nézem, nincs mit kihúznom…
Beszéljünk az autódról, ha már a múltad hiányos… :)
Utcán egy E30-as BMW-vel jártam, nagyon szerettem azt az autót. Aztán szerettem volna egy erősebbet, akkor vettem meg ezt az E36 M3-at, amivel most versenyzek. 200 ezer kilométer volt benne, hazahoztuk és azt találtuk ki, hogy ez már jobb annál, mintsem hogy utcán bohóckodjak vele, ezért megépítettük versenyautónak.
Most Karcagon lemérték 1281 kilogramm és 321 lóerős, 350 Nm a nyomatéka.
Négy darab PROFLEX gátló van benne, elöl van még 4dugattyús AP fék és ezen kívül minden széria az autóban. A váltó, a speer mind-mind széria, talán ennek is köszönhető, hogy eddig még semmilyen műszaki problémánk nem volt az autóval.
A gátlókat beraktuk, aztán a két szélső érték közé állítottuk és azóta így megyünk. A motort megcsapágyaztuk, mert ugye volt benne már sok kilométer.

Karcagi Kistérségi Rali - prológ
utcai gumik csúszkálva...

Akkor hol a titok? Talán a navigátor? Vagy a csapat??
Balog Zoli navigál és nagyon sokat segít nekem. 2005 óta versenyez, első osztályban is navigált sokat. Eleinte azt sem tudtam hogyan kell itinert írni, Ő mondta, hogy hogyan kellene feldolgozni egy-egy pályát és szerencsére most már vannak nekem is elképzeléseim, hogy hogyan szeretem, ha fel van írva a kanyar és hogy azt az információt mikor mondja. Azt gondolom nagyon jól tudunk együtt autózni…

Apunak és a családomnak szeretném megköszönni azt a sok áldozatot, amivel a versenyzésemet segítik!

Nagyon nagy segítségemre van még a csapatfőnök, Kuhár Anti és Vargha Bálint aki a gumikban nyújt nagyon nagy segítséget, mivel MATADOR gumikkal versenyzünk. Ők ketten a rutinjuknak és a tapasztalataiknak köszönhetően számos alkalommal segítettek olyan szituációkban, amiket normál helyzetben az ember gyermeteg hibaként elvét. A jó eredményekhez kellett az Ő segítségük is!
És persze az egész MATADOR csapat segítségét ezúton is köszönöm!

Nagyon fontos még megköszönnöm a szervizeseknek az áldozatos munkáját. Valacsai Viktornak, aki egyébként nem autószerelő, mégis Ő rakta össze a BMW-t és Várkonyi Istvánnak (Pifunak) is köszönet jár, aki a mindenesünk és ő is besegít a szervizelésben!

Murván még nem is mentél. Nem vágysz rá?
Biztos érdekes és izgat is, de ez az autó jelenleg nem alkalmas arra, hogy murván menjünk vele. A futóművét és egyéb dolgait is ki kellene cserélni.
Ez így jó most ahogy van, szeretném az idényt technikai gond és baleset nélkül befejezni.

Milyen a rali-túra hangulata? Zöldfülűként belecsöppentél és talán még azt is el tudom képzelni, hogy nem igazán szeretnék Téged a többiek, hogy úgymond beleköptél a levesükbe…
Még sehol nem mentem előtte, így nincs viszonyítási alapom, de azt gondolom, hogy teljesen jó a viszony az 1-es rajtszámtól az utolsóig, mindenkivel. Eddig bárkitől bármit kérdeztem, készségesen segítettek.
Zolinak már voltak tapasztalatai az első osztályban és Ő is nagyon élvezi, hogy itt mennyivel családiasabb, barátibb a légkör. Mindenki szóba áll mindenkivel.

Akkor a deszkás srácot befogadták??
Úgy tűnik igen! :)

Mik a céljaid ezzel a "gyönyörű", hófehér autóval?
(év eleje úta próbálom rábeszélni, hogy valami 'versenycsíkot' rakjon már rá a kocsijára… - a szerk.)
Nagyon jó lenne, ha jó sok logó lenne rajta, amik a támogatóknak a szemét gyönyörködteti, nekünk pedig megkönnyítenék a versenyzésünket.
Megpróbálunk idén minden versenyen elindulni és minél jobb helyezést elérni. Jó lenne a másfélszeres szorzójú versenyt jó helyen befejezni.

Rutin Baranya Kupa
Gy5 - Árpádtető - abszolút idővel...

Ez a hír most jelenik meg 10129. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k