KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Első szezon és első...
Végh Dávid idén debütált a Rali-Túrában
2009-07-16
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
686625581
Napi oldal:
120321
Jelenleg:
727
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Idén Orfűn mutattak be nekem egy nagyon szimpatikus, őszinte srácot, aki első látásra (és véletlenül se sértődjön meg senki), nekem inkább deszkás kölyöknek, mintsem autóversenyzőnek tűnt. Végh Dávidnak hívják és négy futam után toronymagasan vezeti a GREPTON Rali-Túra Bajnokságot.

Honnan indult Végh Dávid autóversenyző pályafutása? Mik az alapjaid??
Versenyekre jártam, mint néző…
Aztán a fóti CORA-nál száguldoztam, de ezt inkább ne mondjuk…

De most komolyan!
Segítek kicsit, ilyeneket szoktak mondani: gokart, formaautó, amatőr versenyek…
Én ilyeneket nem tudok mondani, de talán a kezdetek onnan jöhettek, amikor elkértem Aputól a slusszkulcsot és előrefutottam, hogy én indíthassam be a kocsit, amikor még nem értem el a kormányt…
Már a jogsi előtt tudtam vezetni és igazából utcán kocsiztam csak és versenyekre jártam, de csak nézni.
Mindig is nagy álmom volt, hogy egyszer én is versenyezhessek.

Már tavaly szerettem volna elindulni Rali-Túrában, de nem jött össze, csak idénre.
Azt hittem, hogy csak odamegy az ember és elindulhat, de mondták, hogy előtte kell valami versenyzői előélet, így elindultam a tavalyi Budapest Rallye-n, ami Úri-Gomba között zajlott. És februárban mentem az orfűi Rallysprinten. Így méltányosságból kaptam rali-túra licenszet, mivel kiemelt kategóriájú autóval indultam, így még az is szempont volt, hogy az első versenyen ne csináljak semmi galibát, akkor kapom meg a teljes jogú licenszet.

Nem tudom, hogy galibának lehet e értékelni, hogy megnyerted az első versenyed?
Szerencsére ez nem számított nagy rumlinak.

Akárhogyan is próbálom kihúzni Belőled a múltat, igazából ahogy nézem, nincs mit kihúznom…
Beszéljünk az autódról, ha már a múltad hiányos… :)
Utcán egy E30-as BMW-vel jártam, nagyon szerettem azt az autót. Aztán szerettem volna egy erősebbet, akkor vettem meg ezt az E36 M3-at, amivel most versenyzek. 200 ezer kilométer volt benne, hazahoztuk és azt találtuk ki, hogy ez már jobb annál, mintsem hogy utcán bohóckodjak vele, ezért megépítettük versenyautónak.
Most Karcagon lemérték 1281 kilogramm és 321 lóerős, 350 Nm a nyomatéka.
Négy darab PROFLEX gátló van benne, elöl van még 4dugattyús AP fék és ezen kívül minden széria az autóban. A váltó, a speer mind-mind széria, talán ennek is köszönhető, hogy eddig még semmilyen műszaki problémánk nem volt az autóval.
A gátlókat beraktuk, aztán a két szélső érték közé állítottuk és azóta így megyünk. A motort megcsapágyaztuk, mert ugye volt benne már sok kilométer.

Karcagi Kistérségi Rali - prológ
utcai gumik csúszkálva...

Akkor hol a titok? Talán a navigátor? Vagy a csapat??
Balog Zoli navigál és nagyon sokat segít nekem. 2005 óta versenyez, első osztályban is navigált sokat. Eleinte azt sem tudtam hogyan kell itinert írni, Ő mondta, hogy hogyan kellene feldolgozni egy-egy pályát és szerencsére most már vannak nekem is elképzeléseim, hogy hogyan szeretem, ha fel van írva a kanyar és hogy azt az információt mikor mondja. Azt gondolom nagyon jól tudunk együtt autózni…

Apunak és a családomnak szeretném megköszönni azt a sok áldozatot, amivel a versenyzésemet segítik!

Nagyon nagy segítségemre van még a csapatfőnök, Kuhár Anti és Vargha Bálint aki a gumikban nyújt nagyon nagy segítséget, mivel MATADOR gumikkal versenyzünk. Ők ketten a rutinjuknak és a tapasztalataiknak köszönhetően számos alkalommal segítettek olyan szituációkban, amiket normál helyzetben az ember gyermeteg hibaként elvét. A jó eredményekhez kellett az Ő segítségük is!
És persze az egész MATADOR csapat segítségét ezúton is köszönöm!

Nagyon fontos még megköszönnöm a szervizeseknek az áldozatos munkáját. Valacsai Viktornak, aki egyébként nem autószerelő, mégis Ő rakta össze a BMW-t és Várkonyi Istvánnak (Pifunak) is köszönet jár, aki a mindenesünk és ő is besegít a szervizelésben!

Murván még nem is mentél. Nem vágysz rá?
Biztos érdekes és izgat is, de ez az autó jelenleg nem alkalmas arra, hogy murván menjünk vele. A futóművét és egyéb dolgait is ki kellene cserélni.
Ez így jó most ahogy van, szeretném az idényt technikai gond és baleset nélkül befejezni.

Milyen a rali-túra hangulata? Zöldfülűként belecsöppentél és talán még azt is el tudom képzelni, hogy nem igazán szeretnék Téged a többiek, hogy úgymond beleköptél a levesükbe…
Még sehol nem mentem előtte, így nincs viszonyítási alapom, de azt gondolom, hogy teljesen jó a viszony az 1-es rajtszámtól az utolsóig, mindenkivel. Eddig bárkitől bármit kérdeztem, készségesen segítettek.
Zolinak már voltak tapasztalatai az első osztályban és Ő is nagyon élvezi, hogy itt mennyivel családiasabb, barátibb a légkör. Mindenki szóba áll mindenkivel.

Akkor a deszkás srácot befogadták??
Úgy tűnik igen! :)

Mik a céljaid ezzel a "gyönyörű", hófehér autóval?
(év eleje úta próbálom rábeszélni, hogy valami 'versenycsíkot' rakjon már rá a kocsijára… - a szerk.)
Nagyon jó lenne, ha jó sok logó lenne rajta, amik a támogatóknak a szemét gyönyörködteti, nekünk pedig megkönnyítenék a versenyzésünket.
Megpróbálunk idén minden versenyen elindulni és minél jobb helyezést elérni. Jó lenne a másfélszeres szorzójú versenyt jó helyen befejezni.

Rutin Baranya Kupa
Gy5 - Árpádtető - abszolút idővel...

Ez a hír most jelenik meg 9835. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k