SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Első verseny a kupécabrióval
Turán Frici
2008-04-16
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
773987015
Napi oldal:
37675
Jelenleg:
925
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Turán Frici az Octavia WRC után egy bérkocsival, Peugeot 307 WRC-vel indult az idei szezonnak. Az első verseny után beszéltünk:

Egy sikeres teszt után kicsit megnyugodva tudtál odaállni az új autóval az egri rajthoz, ugye?
Nyugodtak voltunk. Kicsit furcsa érzés is volt. Egyrészt ez a bérautó sokkal költségesebb, mint egy saját autót fenntartani, ugyanakkor ez az autó és a csapat azt a pluszt hozzá is tette, amennyivel többe kerül. Nagyon jó technikával tudunk versenyezni, nagyon jó kiszolgálást kapunk a Bozian Racingtól és elmondhatjuk azt is, hogy ez a Peugeot 307 WRC nagyon megbízható autónak tűnik.

Már túl vagyunk egy versenyen és közben semmiféle műszaki hiba, még egy fékpedál levegősödés sem történt. Ez nagy dolognak számít…

Ezeken az egri pályákon régen autóztatok esőben.
Azt is mondhatjuk, hogy be lettetek dobva a mélyvízbe az új autóval.
Nagyon megnyugtató, hogy a Pirelli támogatását élvezzük és ennek köszönhetően mindig a legjobb abroncsot választhatjuk a gyorsasági szakaszokra.
Az tény, hogy nem csak ezzel az autóval, hanem egyáltalán WRC-vel nem mentem még vízen, hiszen a Skodával nem jutottunk el odáig versenyen, hogy például Miskolcon vizes aszfalton versenyezhessünk. Utoljára nedves aszfalton 2006-ban az A-s Mitsubishivel mentünk Egerben. Akkor mentünk abszolút második időt is, de WRC-vel jobban el kell hinni, hogy az autó el tud fordulni a kanyarokban.
Tanuljuk még az autót, ez persze nem jelenti azt, hogy nem sajnálom azokat a megforgásokat, amiket elkövettünk, hiszen mind az én hibám volt. Előrébb vagyunk egy tapasztalattal. Jó ez a harmadik hely így elsőre. Ha valaki a verseny előtt azt mondja, hogy fenn állhatunk a dobogón, azzal biztos, hogy nem vesztem volna össze.
Ennek ellenére picit csalódott voltam a második nap végén. Sokat hibáztam és Spici nagyon jól ment vasárnap.

Az autóban van kipörgésgátló. Ezt használtad, segített valamit?
Valóban van. Használtuk is. Alapvetően ez az autó egy bizonyos szintig sokkal gyorsabb, mint a Skoda, egy szint után viszont sokkal nehezebb megfogni, mint az Octaviát lehetett. De talán ez beállítás kérdése is lehetett. Szárazon nagyon jó beállításokat találtunk, amik esőben nem voltak olyan jók. Szombat estére már ebben az ügyben is előrébb jártunk. Mehettünk volna gyorsabban is, de mindenki azt sugallta, hogy nem kell túl sok rizikót vállalni.

Milyen érzés volt ezzel a nem olcsó autóval ködben autózni?
Az autónkon van biztosítás. Azt gondolom ilyen autóval nem is szabad biztosítás nélkül autózni. Ki kell kapcsolni a külvilágot és én nem is gondoltam az autó árára, ott a ködben. Ennek ellenére nagy felelőtlenségnek tartom a rendezők részéről, hogy megrendezték ezt a gyorsasági szakaszt. Életveszélyes körülmények voltak, de nem azért mert esett az eső és sötét volt, hanem azért, mert helyenként olyan köd volt, hogy 5 métert sem lehetett látni. 20 kilométer/órás tempónál Kálmi bemondta a kanyart, mégis az út szélén, már félig az árokban tudtunk csak elfordulni. Remélem legközelebb a rendezők is máshogy döntenek, amikor egy-egy szakaszt ilyen körülmények között akarnak megrendezni, hogy szükség van e erre.
Ennek ellenére ki kell ezt kapcsolni, el kell felejteni, hogy összetörheted az autót, hiszen így nem lehet gyorsan menni…

Jó ez a harmadik hely, jó az autó is.
Miben lehet, miben kell még fejlődni?
Minden megtett kilométerrel közelebb kerülünk az autóhoz…
Amikor először beszéltünk a csapattal, akkor kérdezték, hogy hány kilométeres tesztet tervezünk a verseny előtt. Mondtuk, hogy alapvetően 1 nap és maximum csak 80 kilométer fér bele a költségvetésünkbe. Nem ezekhez a nagyságrendekhez vannak szokva. Egy Manfred Stohl, vagy Gigi Galli lényegesen többet tud menni egy-egy verseny előtt. Persze ezzel véletlenül sem a bizonyítványt akarom magyarázni.
Ahogy az előbb is mondtam: minden egyes kilométer csak gyorsabbá tud tenni minket.

Ilyen jól még nem kezdtünk szezont. Harmadik helyen még sosem álltunk az első verseny után. Két éven keresztül nem tudtuk befejezni az egri versenyt, így nagyon örülök ennek a harmadik helyezésnek.
Kemény lesz a bajnokság. Izgalmas év lesz és nagy csata várható hármunk között.
Ennek előnyeit a nézők fogják élvezni a legjobban, de természetesen mi is, hiszen minden egyes kanyarban a maximumon kell menni, ugyanakkor nagyon jó dolog azt érezni, hogy szurkolnak nekünk a nézők.

 

Ez a hír most jelenik meg 4978. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k