Első verseny a kupécabrióval
Turán Frici
2008-04-16
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765673103
Napi oldal:
121994
Jelenleg:
1688
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Turán Frici az Octavia WRC után egy bérkocsival, Peugeot 307 WRC-vel indult az idei szezonnak. Az első verseny után beszéltünk:

Egy sikeres teszt után kicsit megnyugodva tudtál odaállni az új autóval az egri rajthoz, ugye?
Nyugodtak voltunk. Kicsit furcsa érzés is volt. Egyrészt ez a bérautó sokkal költségesebb, mint egy saját autót fenntartani, ugyanakkor ez az autó és a csapat azt a pluszt hozzá is tette, amennyivel többe kerül. Nagyon jó technikával tudunk versenyezni, nagyon jó kiszolgálást kapunk a Bozian Racingtól és elmondhatjuk azt is, hogy ez a Peugeot 307 WRC nagyon megbízható autónak tűnik.

Már túl vagyunk egy versenyen és közben semmiféle műszaki hiba, még egy fékpedál levegősödés sem történt. Ez nagy dolognak számít…

Ezeken az egri pályákon régen autóztatok esőben.
Azt is mondhatjuk, hogy be lettetek dobva a mélyvízbe az új autóval.
Nagyon megnyugtató, hogy a Pirelli támogatását élvezzük és ennek köszönhetően mindig a legjobb abroncsot választhatjuk a gyorsasági szakaszokra.
Az tény, hogy nem csak ezzel az autóval, hanem egyáltalán WRC-vel nem mentem még vízen, hiszen a Skodával nem jutottunk el odáig versenyen, hogy például Miskolcon vizes aszfalton versenyezhessünk. Utoljára nedves aszfalton 2006-ban az A-s Mitsubishivel mentünk Egerben. Akkor mentünk abszolút második időt is, de WRC-vel jobban el kell hinni, hogy az autó el tud fordulni a kanyarokban.
Tanuljuk még az autót, ez persze nem jelenti azt, hogy nem sajnálom azokat a megforgásokat, amiket elkövettünk, hiszen mind az én hibám volt. Előrébb vagyunk egy tapasztalattal. Jó ez a harmadik hely így elsőre. Ha valaki a verseny előtt azt mondja, hogy fenn állhatunk a dobogón, azzal biztos, hogy nem vesztem volna össze.
Ennek ellenére picit csalódott voltam a második nap végén. Sokat hibáztam és Spici nagyon jól ment vasárnap.

Az autóban van kipörgésgátló. Ezt használtad, segített valamit?
Valóban van. Használtuk is. Alapvetően ez az autó egy bizonyos szintig sokkal gyorsabb, mint a Skoda, egy szint után viszont sokkal nehezebb megfogni, mint az Octaviát lehetett. De talán ez beállítás kérdése is lehetett. Szárazon nagyon jó beállításokat találtunk, amik esőben nem voltak olyan jók. Szombat estére már ebben az ügyben is előrébb jártunk. Mehettünk volna gyorsabban is, de mindenki azt sugallta, hogy nem kell túl sok rizikót vállalni.

Milyen érzés volt ezzel a nem olcsó autóval ködben autózni?
Az autónkon van biztosítás. Azt gondolom ilyen autóval nem is szabad biztosítás nélkül autózni. Ki kell kapcsolni a külvilágot és én nem is gondoltam az autó árára, ott a ködben. Ennek ellenére nagy felelőtlenségnek tartom a rendezők részéről, hogy megrendezték ezt a gyorsasági szakaszt. Életveszélyes körülmények voltak, de nem azért mert esett az eső és sötét volt, hanem azért, mert helyenként olyan köd volt, hogy 5 métert sem lehetett látni. 20 kilométer/órás tempónál Kálmi bemondta a kanyart, mégis az út szélén, már félig az árokban tudtunk csak elfordulni. Remélem legközelebb a rendezők is máshogy döntenek, amikor egy-egy szakaszt ilyen körülmények között akarnak megrendezni, hogy szükség van e erre.
Ennek ellenére ki kell ezt kapcsolni, el kell felejteni, hogy összetörheted az autót, hiszen így nem lehet gyorsan menni…

Jó ez a harmadik hely, jó az autó is.
Miben lehet, miben kell még fejlődni?
Minden megtett kilométerrel közelebb kerülünk az autóhoz…
Amikor először beszéltünk a csapattal, akkor kérdezték, hogy hány kilométeres tesztet tervezünk a verseny előtt. Mondtuk, hogy alapvetően 1 nap és maximum csak 80 kilométer fér bele a költségvetésünkbe. Nem ezekhez a nagyságrendekhez vannak szokva. Egy Manfred Stohl, vagy Gigi Galli lényegesen többet tud menni egy-egy verseny előtt. Persze ezzel véletlenül sem a bizonyítványt akarom magyarázni.
Ahogy az előbb is mondtam: minden egyes kilométer csak gyorsabbá tud tenni minket.

Ilyen jól még nem kezdtünk szezont. Harmadik helyen még sosem álltunk az első verseny után. Két éven keresztül nem tudtuk befejezni az egri versenyt, így nagyon örülök ennek a harmadik helyezésnek.
Kemény lesz a bajnokság. Izgalmas év lesz és nagy csata várható hármunk között.
Ennek előnyeit a nézők fogják élvezni a legjobban, de természetesen mi is, hiszen minden egyes kanyarban a maximumon kell menni, ugyanakkor nagyon jó dolog azt érezni, hogy szurkolnak nekünk a nézők.

 

Ez a hír most jelenik meg 4974. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k