Első verseny a kupécabrióval
Turán Frici
2008-04-16
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
808219031
Napi oldal:
128696
Jelenleg:
1221
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Turán Frici az Octavia WRC után egy bérkocsival, Peugeot 307 WRC-vel indult az idei szezonnak. Az első verseny után beszéltünk:

Egy sikeres teszt után kicsit megnyugodva tudtál odaállni az új autóval az egri rajthoz, ugye?
Nyugodtak voltunk. Kicsit furcsa érzés is volt. Egyrészt ez a bérautó sokkal költségesebb, mint egy saját autót fenntartani, ugyanakkor ez az autó és a csapat azt a pluszt hozzá is tette, amennyivel többe kerül. Nagyon jó technikával tudunk versenyezni, nagyon jó kiszolgálást kapunk a Bozian Racingtól és elmondhatjuk azt is, hogy ez a Peugeot 307 WRC nagyon megbízható autónak tűnik.

Már túl vagyunk egy versenyen és közben semmiféle műszaki hiba, még egy fékpedál levegősödés sem történt. Ez nagy dolognak számít…

Ezeken az egri pályákon régen autóztatok esőben.
Azt is mondhatjuk, hogy be lettetek dobva a mélyvízbe az új autóval.
Nagyon megnyugtató, hogy a Pirelli támogatását élvezzük és ennek köszönhetően mindig a legjobb abroncsot választhatjuk a gyorsasági szakaszokra.
Az tény, hogy nem csak ezzel az autóval, hanem egyáltalán WRC-vel nem mentem még vízen, hiszen a Skodával nem jutottunk el odáig versenyen, hogy például Miskolcon vizes aszfalton versenyezhessünk. Utoljára nedves aszfalton 2006-ban az A-s Mitsubishivel mentünk Egerben. Akkor mentünk abszolút második időt is, de WRC-vel jobban el kell hinni, hogy az autó el tud fordulni a kanyarokban.
Tanuljuk még az autót, ez persze nem jelenti azt, hogy nem sajnálom azokat a megforgásokat, amiket elkövettünk, hiszen mind az én hibám volt. Előrébb vagyunk egy tapasztalattal. Jó ez a harmadik hely így elsőre. Ha valaki a verseny előtt azt mondja, hogy fenn állhatunk a dobogón, azzal biztos, hogy nem vesztem volna össze.
Ennek ellenére picit csalódott voltam a második nap végén. Sokat hibáztam és Spici nagyon jól ment vasárnap.

Az autóban van kipörgésgátló. Ezt használtad, segített valamit?
Valóban van. Használtuk is. Alapvetően ez az autó egy bizonyos szintig sokkal gyorsabb, mint a Skoda, egy szint után viszont sokkal nehezebb megfogni, mint az Octaviát lehetett. De talán ez beállítás kérdése is lehetett. Szárazon nagyon jó beállításokat találtunk, amik esőben nem voltak olyan jók. Szombat estére már ebben az ügyben is előrébb jártunk. Mehettünk volna gyorsabban is, de mindenki azt sugallta, hogy nem kell túl sok rizikót vállalni.

Milyen érzés volt ezzel a nem olcsó autóval ködben autózni?
Az autónkon van biztosítás. Azt gondolom ilyen autóval nem is szabad biztosítás nélkül autózni. Ki kell kapcsolni a külvilágot és én nem is gondoltam az autó árára, ott a ködben. Ennek ellenére nagy felelőtlenségnek tartom a rendezők részéről, hogy megrendezték ezt a gyorsasági szakaszt. Életveszélyes körülmények voltak, de nem azért mert esett az eső és sötét volt, hanem azért, mert helyenként olyan köd volt, hogy 5 métert sem lehetett látni. 20 kilométer/órás tempónál Kálmi bemondta a kanyart, mégis az út szélén, már félig az árokban tudtunk csak elfordulni. Remélem legközelebb a rendezők is máshogy döntenek, amikor egy-egy szakaszt ilyen körülmények között akarnak megrendezni, hogy szükség van e erre.
Ennek ellenére ki kell ezt kapcsolni, el kell felejteni, hogy összetörheted az autót, hiszen így nem lehet gyorsan menni…

Jó ez a harmadik hely, jó az autó is.
Miben lehet, miben kell még fejlődni?
Minden megtett kilométerrel közelebb kerülünk az autóhoz…
Amikor először beszéltünk a csapattal, akkor kérdezték, hogy hány kilométeres tesztet tervezünk a verseny előtt. Mondtuk, hogy alapvetően 1 nap és maximum csak 80 kilométer fér bele a költségvetésünkbe. Nem ezekhez a nagyságrendekhez vannak szokva. Egy Manfred Stohl, vagy Gigi Galli lényegesen többet tud menni egy-egy verseny előtt. Persze ezzel véletlenül sem a bizonyítványt akarom magyarázni.
Ahogy az előbb is mondtam: minden egyes kilométer csak gyorsabbá tud tenni minket.

Ilyen jól még nem kezdtünk szezont. Harmadik helyen még sosem álltunk az első verseny után. Két éven keresztül nem tudtuk befejezni az egri versenyt, így nagyon örülök ennek a harmadik helyezésnek.
Kemény lesz a bajnokság. Izgalmas év lesz és nagy csata várható hármunk között.
Ennek előnyeit a nézők fogják élvezni a legjobban, de természetesen mi is, hiszen minden egyes kanyarban a maximumon kell menni, ugyanakkor nagyon jó dolog azt érezni, hogy szurkolnak nekünk a nézők.

 

Ez a hír most jelenik meg 4992. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k