Az előzmények ismertek, Gryazin és Turán Frici az RSB szerint olyan gumival ment, amivel nem lehetett volna a bajnoki futamon menni.
Gryazin nem is tagadta, hiszen nem a magyar bajnoki pontok gyűjtése volt a célja, hanem tesztjelleggel jöttek Magyarországra, ennek megfelelően azt a gumit (is) tesztelték, amivel a következő héten a WRC2 futamon indultak.
Turán Friciék Hankook Z215 tipusjelű gumival mentek az első körben, emiatt a futam után a Felügyelő Testület kizárta a Turán - Bagaméri párost a verseny értékelésébőL.
Friciék fellebbeztek és a tegnapi RSB határozat szerint ezt elutasították:
"Az 5-ös rajtszámú Turán Frigyes – Bagaméri László versenyzőpáros olyan gumiabroncsot használt a verseny alatt, ami nem felel meg az RVSZ 30.1 bekezdésének, miszerint kizárólag az MNASZ-el szerződéses jogviszonyban álló gumiabroncs-beszállító partnerek (továbbiakban: szállítópartnerek) által forgalmazott és azoktól beszerzett gumiabroncsokat használhatnak.
Jelen esetben az RTH Versenyabroncs Kft. mint szerződött partner, sem a versenyt megelőző 14 nap előtt, sem az I. Therwoolin Boldogkő Rally kezdetéig semmilyen információt, árlistát nem publikált az összes, bajnokságban érintett versenyző felé, az 5- ös rajtszámú Turán Frigyes – Bagaméri László által használt új Z215 típusú gumiabroncsról. Az FIA homológizáció ténye, miszerint az új Z215 típusú gumiabroncs homológizációval rendelkezik, az a Magyar Rally Bajnokságot tekintve nem releváns, hiszen az RVSZ szerint – fentebb olvasható -, csak olyan gumiabroncs használható ami szerepel a szerződött partner által forgalmazott gumi abroncsok között. (Az FIA homológ listában 12 márka található, ezért szabályozza így az RVSZ.)
A új Z215 típus számú gumiabroncs az RTH Versenyabroncs Kft. hivatalos weboldalán a mai napig nem található, ezen túlmenően a HANKOOK hivatalos nemzetközi oldalán/oldalain sem fellelhető, a forgalmazásának várható időpontjáról információ nem található."