Elvették, majd visszaadták
Turán Frici nyírségi győzelme
2009-09-23
interjú • RallyRacing - Grátz Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
776380348
Napi oldal:
78807
Jelenleg:
956
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Elég érdekes fordulatot vett a Nyírség Rallye vége. A céldobogón megünnepeltük a verseny nyerteseit, majd megdöbbenve hallhattuk, olvashattuk, hogy kizárták Turánékat. Hogy mi történt, elmondja nekünk Turán Frici.

A pályán Ti nyertétek a Nyírség Rallye-t, aztán történt, hogy a céldobogó után elvitték az autót ellenőrzésre és általatok vitatott súlymérések eredményeként kizártak benneteket.
Mik a fejlemények?
Beadtunk egy fellebbezést, hiszen szerintünk a mérés nem volt hiteles és nem volt pontos. Mi biztosak vagyunk abban, hogy az autó súlya megfelelt volna az előírásoknak abban az esetben, ha a mérést jó műszerrel és jó metodikával végzi az ATB. Ezt alátámasztja az is, hogy mikor az autó visszakerült Franciaországba, és megmérték benzin és folyadékok nélkül, akkor 1232,5 kg volt. Ha ehhez hozzászámoljuk azt a hat és fél liter benzint, ami az autóban volt a verseny végén, akkor bőven meg kellett volna lennie a homológ súlynak így is, úgy is. Biztos vagyok benne, hogy a Bozian nem hibázott. Bármilyen döntés is fog születni a verseny örömét már nem tudják visszaadni.

Mi is történt pontosan?
Kijelölték az autót végső technikai ellenőrzésre. Három dolgot vizsgáltak, katalizátort, szűkítőt és az autó súlyát. 1222 kg-t mértek, így nem felelt meg, mert 8 kg-al volt a minimum súly alatt, kértük, hogy mérjék meg újra, mert biztos volt a csapat abban, hogy ez nem lehetséges. Öt különböző alkalommal mérték meg az autó súlyát és négy különböző eredmény született. 4 kg-on belüli különböző értéket mutattak a mérések. Azt kellett volna mondani, hogy rossz a műszerünk - mivel túl nagy szórások voltak a mérések között - ezért hagyjuk a mérést, de nem ez történt. Mi kértük a mérőműszer hitelesítését, amit nem tudtak megmutatni. Kértük azt is, hogy vezessék fel a jegyzőkönyvre, hogy ötször lett az autó megmérve, mert ők csak egy mérést akartak beírni.

A versenyt Ti nyertétek!
Alapvetően nagyon élveztem, nekem nagyon tetszettek ezek az új gyorsok, új színfoltot vittek a már megszokott pályák közé. Nekünk tetszett az, hogy falvakon keresztül mentek a gyorsok.  Változatos, jó pályák voltak, gyorsabb és lassabb részekkel. Igen összetett gyorsaságik ezek. Jól felkészültünk, végig tudtuk a saját tempónkat autózni, gyorsan mentünk, nem volt technikai hibánk, és mindig jól választottunk gumit is.
Az egész hétvégénk nagyon sikeres volt. mondhatjuk azt is, hogy három versenyt nyertünk a hétvégén. Megnyertük a Bob versenyt, majd pénteken a prológot és magát a versenyt is. Mentálisan is és technikailag is jól felkészültünk azt hiszem.
Volt két hosszú gyorsasági is esőben, félig vízen, és ez óriási élmény volt. Sötétben pedig a legjobb volt versenyezni. Nagyon gyorsak voltunk, gyorsan tudtunk menni. Büszke vagyok erre az eredményre, mert sokat tettünk érte, hogy ez meglegyen.

Komlón, gondolom indultok!
Abszolút! Mindenképpen menni szeretnénk. Az a hozzáállás az ATB részéről, ahogy velünk eljártak úgy gondolom, hogy vitatható volt, és ez egy kicsit elvette a kedvemet attól, hogy menjek, de mind a nézőink miatt, mind a támogatóink miatt menni szeretnénk. Zobákpusztán még sosem versenyeztem, teszten mentünk rajta egy párszor. Nagyon jópofa összetett dolog lesz, biztos sok néző is lesz ott. A körgyors azért magáért beszél, jó hosszú pálya lesz, nagyon fontos, hogy majd ki mennyire fog vigyázni a technikára illetve gumikra. Kisvaszaron pedig Mecsek Rallye-n mi voltunk a leggyorsabbak a másik irányból, reméljük most visszafele is mi leszünk a leggyorsabbak.

Jövő évi tervek?
Azt gondolom, hogy, ha a WRC-k a mezőny végén fognak menni, annak nincs értelme, a támogatóknak sem tudnánk úgy megfelelni. Hogy tudunk-e Super 2000-sel menni, az egy jó kérdés! Ugyanaz a nagyságrend, mint a WRC, vagy talán egy kicsit még drágább is. Ha lesz rá lehetőség, akkor megpróbálunk menni külföldön minél több versenyt akár az IRC-ben, akár más bajnokságban. Konkrétumokról még nem igazán tudok beszámolni, hiszen nem igazán tudunk még sok mindent. Se arról, hogy jövőre milyen anyagi hátterünk lesz, sem arról, hogy jövőre milyen szabályok lesznek. Ez hátráltat minket a tárgyalásokban is. Egy évre előre kéne látnunk, az lenne a jó, ha adott év márciusában már tudnánk, hogy a következő szezonba milyen szabályok között versenyezhetünk. Milyen versenyek lesznek, hány murva, hány aszfalt.

Nehéz szituáció ez, Magyarországon nagyságrendileg 30-40 versenyző és csapat alól húzzák ki a talajt, ha valóban kitiltják a WRC és A8-as autókat, hiszen akiknek saját tulajdonú autói vannak, azok elég nehéz helyzetbe kerülnek. Ők most csak áron alul tudják eladni az autóikat, és az a rengeteg pénz, amit beleinvesztáltak, annak nagy része veszteségként fog jelentkezni. Ilyen szempontból mi könnyebb szituációban vagyunk, mert bérautóval megyünk.

Lapzárta előtt született döntés a fellebbezéssel kapcsolatban, így újra felhívtam Fricit.

Milyen döntés született?
Visszakaptuk az eredményünket! A bizottság, ami létrejött ugyanazon a véleményen volt a meghallgatások után mint mi, mert ők is a mérési metódust kifogásolták. Több sebből vérzett ez az egész mérés. Ők is azt mondták, hogy maga a mérés nem volt szabályszerű. Törölték a felügyelői testület határozatát és így már hivatalosan is mi nyertük a versenyt.

Ez a hír most jelenik meg 6740. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k