LCH Tavaszi LADA találkozó
Elvették, majd visszaadták
Turán Frici nyírségi győzelme
2009-09-23
interjú • RallyRacing - Grátz Kata
h i r d e t é s
Összes oldal:
684850205
Napi oldal:
82171
Jelenleg:
1315
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Elég érdekes fordulatot vett a Nyírség Rallye vége. A céldobogón megünnepeltük a verseny nyerteseit, majd megdöbbenve hallhattuk, olvashattuk, hogy kizárták Turánékat. Hogy mi történt, elmondja nekünk Turán Frici.

A pályán Ti nyertétek a Nyírség Rallye-t, aztán történt, hogy a céldobogó után elvitték az autót ellenőrzésre és általatok vitatott súlymérések eredményeként kizártak benneteket.
Mik a fejlemények?
Beadtunk egy fellebbezést, hiszen szerintünk a mérés nem volt hiteles és nem volt pontos. Mi biztosak vagyunk abban, hogy az autó súlya megfelelt volna az előírásoknak abban az esetben, ha a mérést jó műszerrel és jó metodikával végzi az ATB. Ezt alátámasztja az is, hogy mikor az autó visszakerült Franciaországba, és megmérték benzin és folyadékok nélkül, akkor 1232,5 kg volt. Ha ehhez hozzászámoljuk azt a hat és fél liter benzint, ami az autóban volt a verseny végén, akkor bőven meg kellett volna lennie a homológ súlynak így is, úgy is. Biztos vagyok benne, hogy a Bozian nem hibázott. Bármilyen döntés is fog születni a verseny örömét már nem tudják visszaadni.

Mi is történt pontosan?
Kijelölték az autót végső technikai ellenőrzésre. Három dolgot vizsgáltak, katalizátort, szűkítőt és az autó súlyát. 1222 kg-t mértek, így nem felelt meg, mert 8 kg-al volt a minimum súly alatt, kértük, hogy mérjék meg újra, mert biztos volt a csapat abban, hogy ez nem lehetséges. Öt különböző alkalommal mérték meg az autó súlyát és négy különböző eredmény született. 4 kg-on belüli különböző értéket mutattak a mérések. Azt kellett volna mondani, hogy rossz a műszerünk - mivel túl nagy szórások voltak a mérések között - ezért hagyjuk a mérést, de nem ez történt. Mi kértük a mérőműszer hitelesítését, amit nem tudtak megmutatni. Kértük azt is, hogy vezessék fel a jegyzőkönyvre, hogy ötször lett az autó megmérve, mert ők csak egy mérést akartak beírni.

A versenyt Ti nyertétek!
Alapvetően nagyon élveztem, nekem nagyon tetszettek ezek az új gyorsok, új színfoltot vittek a már megszokott pályák közé. Nekünk tetszett az, hogy falvakon keresztül mentek a gyorsok.  Változatos, jó pályák voltak, gyorsabb és lassabb részekkel. Igen összetett gyorsaságik ezek. Jól felkészültünk, végig tudtuk a saját tempónkat autózni, gyorsan mentünk, nem volt technikai hibánk, és mindig jól választottunk gumit is.
Az egész hétvégénk nagyon sikeres volt. mondhatjuk azt is, hogy három versenyt nyertünk a hétvégén. Megnyertük a Bob versenyt, majd pénteken a prológot és magát a versenyt is. Mentálisan is és technikailag is jól felkészültünk azt hiszem.
Volt két hosszú gyorsasági is esőben, félig vízen, és ez óriási élmény volt. Sötétben pedig a legjobb volt versenyezni. Nagyon gyorsak voltunk, gyorsan tudtunk menni. Büszke vagyok erre az eredményre, mert sokat tettünk érte, hogy ez meglegyen.

Komlón, gondolom indultok!
Abszolút! Mindenképpen menni szeretnénk. Az a hozzáállás az ATB részéről, ahogy velünk eljártak úgy gondolom, hogy vitatható volt, és ez egy kicsit elvette a kedvemet attól, hogy menjek, de mind a nézőink miatt, mind a támogatóink miatt menni szeretnénk. Zobákpusztán még sosem versenyeztem, teszten mentünk rajta egy párszor. Nagyon jópofa összetett dolog lesz, biztos sok néző is lesz ott. A körgyors azért magáért beszél, jó hosszú pálya lesz, nagyon fontos, hogy majd ki mennyire fog vigyázni a technikára illetve gumikra. Kisvaszaron pedig Mecsek Rallye-n mi voltunk a leggyorsabbak a másik irányból, reméljük most visszafele is mi leszünk a leggyorsabbak.

Jövő évi tervek?
Azt gondolom, hogy, ha a WRC-k a mezőny végén fognak menni, annak nincs értelme, a támogatóknak sem tudnánk úgy megfelelni. Hogy tudunk-e Super 2000-sel menni, az egy jó kérdés! Ugyanaz a nagyságrend, mint a WRC, vagy talán egy kicsit még drágább is. Ha lesz rá lehetőség, akkor megpróbálunk menni külföldön minél több versenyt akár az IRC-ben, akár más bajnokságban. Konkrétumokról még nem igazán tudok beszámolni, hiszen nem igazán tudunk még sok mindent. Se arról, hogy jövőre milyen anyagi hátterünk lesz, sem arról, hogy jövőre milyen szabályok lesznek. Ez hátráltat minket a tárgyalásokban is. Egy évre előre kéne látnunk, az lenne a jó, ha adott év márciusában már tudnánk, hogy a következő szezonba milyen szabályok között versenyezhetünk. Milyen versenyek lesznek, hány murva, hány aszfalt.

Nehéz szituáció ez, Magyarországon nagyságrendileg 30-40 versenyző és csapat alól húzzák ki a talajt, ha valóban kitiltják a WRC és A8-as autókat, hiszen akiknek saját tulajdonú autói vannak, azok elég nehéz helyzetbe kerülnek. Ők most csak áron alul tudják eladni az autóikat, és az a rengeteg pénz, amit beleinvesztáltak, annak nagy része veszteségként fog jelentkezni. Ilyen szempontból mi könnyebb szituációban vagyunk, mert bérautóval megyünk.

Lapzárta előtt született döntés a fellebbezéssel kapcsolatban, így újra felhívtam Fricit.

Milyen döntés született?
Visszakaptuk az eredményünket! A bizottság, ami létrejött ugyanazon a véleményen volt a meghallgatások után mint mi, mert ők is a mérési metódust kifogásolták. Több sebből vérzett ez az egész mérés. Ők is azt mondták, hogy maga a mérés nem volt szabályszerű. Törölték a felügyelői testület határozatát és így már hivatalosan is mi nyertük a versenyt.

Ez a hír most jelenik meg 6630. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k