Nagy Matyi felépült és tesztnek szánta a Mikulás, valamint a Szilveszter Rallye-t. Tudni akarta a kecskeméti pilóta, hogy az egy év kihagyás és a sok űtét után is van e még benne tűz és ha van, azt folyamatosan lángra tudja e gyújtani... Most januárban visszanézünk a két futamra, amin elindult.
Beszéljünk egy kicsit még a Mikulás Rallye-ról, hiszen előtte beszéltünk utoljára.
Ugye egy komoly betegség után tértél vissza, egy új autóval, tele tervekkel, ambícióval.
Nem indult simán a futam… Felrobbant a motorunk a versenyt megelőző napon… Valami elektromos problémánk van, ami okozhatta ezt. A teszt helyett motorcsere volt a programban.
Két nappal a futam előtt felrobban egy vadonatúj motor, ezt joggal nevezhetjük hátráltató körülménynek…
Áááá, volt ennél kacifántosabb sztorink is! Egy néző elvitte az autónk kulcsát…
Tessék? Értem amit mondasz, de mégsem… Hogy?
Az első gyorsaságira mentünk. Megálltunk Várpalotán, hogy beöltözzünk. A gátlón még akartam állítani, így kivettem a kulcsot és felraktam az autó tetejére a sisak és a kesztyű mellé. Még elszaladtam kicsit a kocsitól távolabb, könnyíteni magamon, mire visszaértem sehol nem találtam a kulcsot. Veszett keresésbe kezdtünk, hiszen mindjárt rajtolnunk kellett, a kulcs pedig sehol, az autót nem tudtuk így beindítani… Kiszálltunk, tologattuk az autót, hátha alá esett. Aztán végigjártuk az összes lehetőséget, hogy hol ránthattam ki esetleg a zsebemből… Már majdnem kikéstük, amikor odajött egy ember, hogy ezt a kulcsot az előbb találta, és hogy a miénk e… Hááát… egy kicsit értetlenül álltunk… Én mondtam előtte az Öcsémnek, hogy határozottan emlékszem, hogy a tetőre raktam és biztos valaki elvitte… De miért vitte volna el?? Hát elvitte… De szerencsére visszahozta…
Se meg nem vertük, se nem hálálkodtunk neki… villámgyorsan beültünk és elrobogtunk a rajthoz, pont nem késtünk ki… Ennek megfelelően kicsit zaklatottan ment az első szakasz, de próbáltunk lehiggadni.
Igaz nem sikerült teljesen, hiszen a második gyorson úgy éreztük, hogy elszámoltuk az üzemanyagot és nem mertük felkapcsolni az ALS-t, úgy mentünk a kör maradék két gyorsaságiján. Szerencsénk volt, pont elég lett az etanol, a nagy szűkítővel többet fogyasztott az autó, mint amire számítottunk…
A következő körben már minden rendben volt, volt kulcsunk, volt üzemanyagunk… :)
A versenyen tudtunk jó időket autózni és ami miatt mentünk, hogy sikerül e a visszarázódás, annak maximálisan eleget tudtunk tenni a futamon, hiszen mind fizikálisan, mind mentálisan teljesen rendben voltunk. Pedig volt pár hátráltató körülmény… :)
Ilyen kalandos Mikulás Rallye után már csak egy ’unalmas’ Szilveszter Rallye következhetett… :)
A két verseny között próbáltuk megoldani az elektromos gondunkat és az otthoni tesztek azt igazolták, hogy minden rendben van. Aztán az első gyorsaságin elrajtoltunk és újra előjött a hiba… Úgy darált a kocsi, hogy fel sem tudtam kapcsolni ötödikbe. Pedig otthon tényleg minden rendben volt. Egy zsír új dobozos motor volt… Aztán az utolsó két szakaszra kisimult, talán az a két szakasz volt gondmentes.
Igazából mindegy, a lényeg, hogy tudtunk autózni.
Fogunk tudni majd versenybe lenni, ha oda kerül a sor. A kábelköteg cseréje után az autó is rendben lesz, és úgy tűnik, hogy én sem felejtettem el mindent. :)
Tehát a tervekből nem engedtek, továbbra is az N csoportos Mitsubishivel való autózás a cél, ugye?
Szeretnénk még tesztelni és ahogy korábban is mondtam: a teljes szezon a cél!
Szerencsére új partnereket is magunk mellett tudhatunk, köszönjük nekik a bizalmat, igyekszünk megfelelni az elvárásaiknak.
Köszönöm az interjút, remélem, minél hamarabb találkozunk egy teszten még a szezon előtt.