Érdi Tibi egy rövidre sikerült teszt után érkezett az MNASZ Sajtótájékoztatóra.
Viszont mosolygósan mesélt az új szerzeményről:
Nem alakult jó az idei évkezdetünk…
A régi autónk már foglalt volt, de kaptunk egy nagyon jó ajánlatot a Skoda Fabia WRC-re, így ezzel az autóval tudunk indulni.

Ezt az autót láthattuk már itthon, ugye?
Igen, ezzel ment 2006-ban Turi Tomi. Illetve tavaly Spici ment vele három futamon.
Már most olvastam az interneten olyan dolgokat, mióta kiderült, hogy ezzel az autóval megyünk, hogy mi Turi Tomi alól vettük ki és ezért kell neki Toyotával menni…
Természetesen erről szó sincs, hiszen mi azután mentünk ki, miután neki már megvolt minden. Nem is egy csapattól béreljük. És azt is szeretném leszögezni, hogy nem megyünk Skoda támogatással. A jól bevált PROFIKO csapattól béreljük az autót.
Milyen volt a tesz? Mennyit tudtál menni vele?
Milyen a korábbi autóidhoz képest?
Borzasztó erős az autó. Kicsit talán a Mazdához hasonlítanám. Az Octaviához képest sokkal idegesebb, de úgy gondolom, gyorsabb is.
Sajnos nem tudtam vele sokat menni, mert nem voltam megelégedve a lengéscsillapítókkal, kapunk egy legújabb fejlesztésű szettet bele.
Pénteken szeretnék menni majd az autóval, ott akarjuk beállítani.
Tetszik az autó, de kicsit tartok is tőle, de ez a kis távolságtartás néhány gyorsasági alatt el kell, hogy múljon, mert ha ez nem lesz így, akkor nem is fogunk tudni gyorsan menni vele. Eddig minden, számomra új autóval elsőre sikerült jó mennem. Jó kezdésre számítok most is. A lehetőség adott, nekem kell tudnom kihasználni. Eléggé megerősödött a magyar mezőny, de ezzel nem szeretnék foglalkozni, a maximálisat szeretném kiautózni az autóból és magamból.
Úgy tűnik, a hétvégére várható eső is…
Jól szoktál menni csúszós úton…
Fohászkodtam kicsit az égiekhez, eső után, ha már ilyen jó mezőny gyűlt össze, akkor legalább az időjárás segítsen, mert valóban szeretek vizes úton versenyezni.
Nagyon számítok arra, hogy Cered-Zagyvarónán jól fogunk menni, hiszen sokat mentünk ezen a szakaszon ralitúrában. Erre a szakaszra hegyezzük ki a teljesítményünket.
Többes számban beszélsz, hiszen nem egyedül versenyzel.
Régi-új navigátor ül melletted Horváth Tibor személyében.
Amikor anno szétváltunk, nagyon jó baráti viszonyban maradtunk Tibivel.
Ugyan voltunk kicsit gyakorolni, újra megtalálni az összhangot, de mivel sokat versenyeztünk együtt, ez nagyon gyorsan sikerült.
Kik segítenek abban, hogy ilyen autóval tudjatok menni?
Legnagyobb cég, akit kiemelnék, a VORTEX Kft. Ők egy nagy építőipari cég, ők építették a West-Endet, a Fradi pályánál a buszvégállomást. Teljes mellszélességgel mellettünk állnak, a jövőre építkezünk velük. A régi szponzoraink mellett a Castrol Hungária állt még mellénk.
Most mentek pályabejárásra. Mennyire szereted az egri pályákat?
A hosszú gyors már volt tavaly, a ceredit is ismerem, a többi újszerű nekem. Kell még idő, hogy megismerjem a magyar pályákat. Bízom az időjárásba és bízom magunkba.
A hétfutamos bajnokságban nem lesz minuszolás, abszolút a megbízhatóság az egyik legfontosabb szempont, amit figyelembe kell venni a versenyzésünkkor. A biztonságos célba érkezés a fontos, minél jobb helyezéssel.