Érdi Tibiék EB harmadikok
Egy szezon négy futama videókkal - nagyinterjú
2014-11-27
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
510548598
Napi oldal:
46774
Jelenleg:
436
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a második futam,
Ózd-Salgó Rally után
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
220
2.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
163
3.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
161
4. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
129
5. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
128
6. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
113
7. Varga Péter
Volkswagen Golf GTi R5
111
8. Tóth Alex
Volkswagen Golf GTi R5
86
9. Martin Márkó
Ford Fiesta R5
84
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat


thumb_erdi_tibiek_eb_harmadikak_5A családi hangvételű, szakmaiságot nélkülöző sajtóanyagok helyett inkább személyesen beszélgettem Érdi Tibivel, hiszen volt miről beszélnünk: Táborszki Attilával idén az Európa Bajnokságban harmadik helyet szereztek a Production Car kategóriában.

Először is gratulálok!
Mesélj, hogy kezdődött az évetek?
Szilveszter Rallye-n még a TAXI4 sárgás Evo IX-essel mentünk, ami túlzottan jól nem sikerült...

erdi_tibiek_eb_harmadikak_1
 
De nem az autó színe miatt, ugye?
Neem, nem :)
 
Akkor azt mondtátok: 2014-ben az ERC-re összpontosítotok.
Három év után otthagytuk a VB-t. Próbálunk inkább több EB futamon részt venni. Az előző években megbeszéltük - Fater, Attila és én -, hogy melyik versenyen indulunk, most egy kicsit magamhoz ragadtam ezt a választást. Eldöntöttem, asztalra csapok és szólok, hogy aszfalton akarok menni. Jobban is megy és éppen ezért jobban is szeretem.
 
Kinéztünk pár aszfaltos futamot, aminek első állomása a január eleji osztrák verseny, a Janner Rallye.
Ezt olyan jól sikerült kiválasztanom, hogy Attila nem tudod eljönni az új munkahelyéről...
Zsiros Gabival és az Ő Subarujával akartunk indulni, de az autó a Szilveszter Rallye-n összetört... Egy gyorsan összelapátolt autóval tudtunk indulni, nem sok köze volt ennek az autónak ahhoz, amit pár héttel korábban kipróbáltam.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_2
 
Minden új volt. Legfőképp az volt a nagy újdonság, hogy GPS-t kaptunk már a pályabejárásra is, 60-al felírni a pályákat... Na ez kikészített... :)
A verseny nagyon kemény volt. Se nem havas, se nem száraz, lefagyott részekkel, saras szakaszokkal tűzdelt gyorsaságikon versenyeztünk. Jól álltunk, az első nap végén kategória negyedikként fordultunk, abszolút 12-ek voltunk.
Másnap két gyors után szervizből kijövet az autó megmakacsolta magát, nem akart elindulni. Késve odaértünk a következő gyors rajtjába, de ott már nem tudtunk elrajtolni, fel kellett adnunk a versenyt.
Annyi pozitívum van az EB rendezésében, hogy az első nap végén elért eredmények után is adnak részpontokat...

A következő verseny a szintén közeli román futam lett volna, aszfalt...
jó lesz. Elmaradt...
 
Az Acropolis Rallye ebben az évben az első nap aszfaltos, másnap murvás szakaszokon lett meghirdetve. Utoljára a Ladával mentem úgy, hogy különböző talajokon kellett a két versenynap közlekedni. 
Előtte teszteltünk Orfűn az aszfaltra, murván egy métert sem mentünk még az autóval.
Tetszettek az aszfaltos részek, lehetett jókat csúszkálni. Vezettük a versenyt az első nap után! Elég nagy előnyünk volt, reméltük, hogy sikerül beosztanunk másnapra is. A nap végére feljöttek a srácok, az utolsó szakasz előtt 3 másodperc volt az előnyünk... Végül megnyertük a versenyt, annak ellenére, hogy a gyors végére a hátsó futóművünk kiszakadt, de az ellenfelünk is hibázott, nem tudott kijönni a szakaszról. Örültünk, hisz megnyertük a versenyt.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_3
 
Elindultunk az utolsó etapon a céldobogóhoz, de pár méter után elszakadt a bal első kormányösszekötő rúd és az autó irányíthatatlanná vált. Egy megnyert versenyből pillanatok alatt egy kiesett versennyé vált.
Szörnyű érzés megnyerni egy versenyt és ott kiesni, ahol már nem számítasz rá...
Az első nap után most egy kicsit több pontot tudtunk bezsebelni, de ennek ellenére Attilát és a csapatot nagyon megviselte, hogy kiestünk.
Én egy kicsikét büszke voltam arra, hogy megmutattuk, hogy tudunk EB futamot nyerni... Ha nem is mentünk át a dobogón, de a pályán mi voltunk a leggyorsabbak.


Mentünk tovább, emelt fővel.
Jött a belga futam, az 50. Ypres Rallye. Faterék kicsit sokallották a kilométert, a kiírásban 330 gyorsasági kilométer szerepelt, egy VB futam hosszának felelt meg. Beneveztünk és visszavettek a kilométerből :)
A rendező az adminisztratívon ránk ijesztett: aki először indul ezen a futamon, az általában nem szokott végigmenni. Inkább menjünk lassabban!
Pedig azért jöttünk! :) Gondmentes, nagyon jó kis verseny volt. Egy pici önindító problémánk volt, de megoldottuk és kategória harmadikok lettünk Hadik Andrisék mögött. Kaptunk kupát, a harmadik futamról már vittünk haza is valamit, nem csak a tapasztalatot :)


Június közepén volt a belga ERC futam, utána kicsit pihentetek... November elején jött a Korzika Rallye.
Régóta vágytam olyan versenyre, ami nem feltétlenül a tempóról szól, ahol sok a kanyar... Azt gondoltam, hogy majd milyen jó lesz. Úgy hirdették, hogy ez a 10.000 kanyar versenye... Ááá, ez messze nincs így, nagyon rosszul számoltak! Jóval több kanyar volt annál!!
Már az etap is kihívás volt, 50-es átlagnál nem lehetett gyorsabban menni, nem volt egyenes.
A futam előtt autót váltottunk, Szabó Gergő Mitsubishi Lancer Evo X-esével indultunk.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_4
 
Folyamatosan néztem a korzikai eredményeket. Behúztad a kéziféket? Vagy a Fater Rád szólt?
Nagyon! Tudtam,hogy ha az első hatban benne vagyunk, akkor meg lehet az év végi dobogó. Ha biztosan célba érünk, akkor az összesítésben harmadikként végzünk. Úgy gondoltam, hogy az első nap egy jó tempóval kocsizunk, akkor már meg lehet a dobogó a részpontok alapján. De tényleg annyira lassan mentünk, hogy kellett még pontokat gyűjteni másnap is a kategóriában.
Nagyon rossz úgy versenyezni, hogy mindenképp célba kell érni! A nap felénél már belefáradtam ebbe a tempóba, de Attila azonnal leállított, ha csak kicsit is rámozdultam a kézifékkarra... Megcsináltuk, negyedikek lettünk, amivel meg lett az év végi dobogó.

 
Akkor önfeledten ünnepeltetek?
Volt még egy kis csavar a végén, de ezen már csak nevetünk. Történt ugyanis, hogy a verseny díjkiosztójával együtt ott helyben tartották meg az ERC év végi díjkiosztóját is. Állítólag mindenki kapott meghívót már a futam előtt, de nekünk nem szólt senki. Ott szóltak, hogy szeretettel várnak minket a másnapi gálaestre... Nem volt megfelelő ruhánk, de nem aggódtunk, gondoltuk van egy napunk venni valami jelmezt, amiben méltóképpen át tudjuk venni a díjainkat. Vasárnap volt, minden zárva... A reptéren sikerült két fekete inget találnunk és már tényleg megfelelően ünnepelhettünk :)
 
Az új autó tetszett?
Ugyan ez a korzikai csiki-csuki nem való egyik N-es autónak sem, de biztos vagyok benne, hogy fogunk majd tudni gyorsabban menni vele.
 
És az ERC?
Bejött, tetszik nekünk. De miért is ne tetszene?! Az első évben sikerült év végén a dobogóra állni, ilyenkor nem szabad panaszkodni és tényleg nincs is miért.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_7
 
Közben történt egy 'kis' változás a jövő évvel kapcsolatban, ha jól tudom az R4-es autókat nem értékelik a Production Cup-ban...
Úgy tudom, hogy egy petíciót adtak be a nagy csapatok (Mäkinen, Stohl, Gassner, Baumschlager) is aláírt, de még nem tudok pontosat.
 
Ha nem, akkor van opció?
Vissza lesz építve N csoportos autóvá az Evo X-es.
 
Tehát marad az ERC, vagy R4-el, vagy N4-es autóval.
Igen. A mérce fent van, ennél rosszabb helyen már nem szeretnénk végezni, csak előrébb.
Azt hogy milyen versenyen indulunk, még képlékeny.
Az idei évet még nem zárjuk le, a Szilveszter Rallye-n mindenképp elindulunk ezzel az autóval és utána pedig megpróbálunk év elején elmenni a havas Jaenner Rallye-ra. Baumschlägerrel beszéltünk, azt ígérte, nagy hó lesz 2015 első ERC futamán! :)
Az ír futamot néztem még ki a belga és korzikai mellett és talán még a Barumot be tudjuk iktatni.
 
Ez az év végi harmadik hely tényleg nagyon szépen csillog. Szerinted hoz is valamit a konyhára?
Tárgyalási alapnak jó. Talán tudunk olyan ajtókat kinyitni, amiket nem tudtunk korábban. Ígéretek vannak. Nagyon sokat kell dolgoznunk.
 
Még egy másik versenyen is elindulsz, aminek az első etapján már majdnem túl vagytok, de igazából most indul egy hosszú, nagyon hosszú családi futam!
:) Igen! December 22-én bővül a családunk, feleségemmel várjuk a kis Érdi Szofit.
 
Gratulálok és nagyon jó egészséget kívánok Mindannyiótoknak!
 
Ez a hír most jelenik meg 3336. alkalommal
címkék: Érdi Tibi, TAXI4
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2526 27 28 29 3031
0102 03 04 05 0607
0809 10 11 12 1314
15 16 17 18 19 2021
22 23 24 25 26 2728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k