Érdi Tibiék EB harmadikok
Egy szezon négy futama videókkal - nagyinterjú
2014-11-27
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
742799317
Napi oldal:
7260
Jelenleg:
1629
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat


thumb_erdi_tibiek_eb_harmadikak_5A családi hangvételű, szakmaiságot nélkülöző sajtóanyagok helyett inkább személyesen beszélgettem Érdi Tibivel, hiszen volt miről beszélnünk: Táborszki Attilával idén az Európa Bajnokságban harmadik helyet szereztek a Production Car kategóriában.

Először is gratulálok!
Mesélj, hogy kezdődött az évetek?
Szilveszter Rallye-n még a TAXI4 sárgás Evo IX-essel mentünk, ami túlzottan jól nem sikerült...

erdi_tibiek_eb_harmadikak_1
 
De nem az autó színe miatt, ugye?
Neem, nem :)
 
Akkor azt mondtátok: 2014-ben az ERC-re összpontosítotok.
Három év után otthagytuk a VB-t. Próbálunk inkább több EB futamon részt venni. Az előző években megbeszéltük - Fater, Attila és én -, hogy melyik versenyen indulunk, most egy kicsit magamhoz ragadtam ezt a választást. Eldöntöttem, asztalra csapok és szólok, hogy aszfalton akarok menni. Jobban is megy és éppen ezért jobban is szeretem.
 
Kinéztünk pár aszfaltos futamot, aminek első állomása a január eleji osztrák verseny, a Janner Rallye.
Ezt olyan jól sikerült kiválasztanom, hogy Attila nem tudod eljönni az új munkahelyéről...
Zsiros Gabival és az Ő Subarujával akartunk indulni, de az autó a Szilveszter Rallye-n összetört... Egy gyorsan összelapátolt autóval tudtunk indulni, nem sok köze volt ennek az autónak ahhoz, amit pár héttel korábban kipróbáltam.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_2
 
Minden új volt. Legfőképp az volt a nagy újdonság, hogy GPS-t kaptunk már a pályabejárásra is, 60-al felírni a pályákat... Na ez kikészített... :)
A verseny nagyon kemény volt. Se nem havas, se nem száraz, lefagyott részekkel, saras szakaszokkal tűzdelt gyorsaságikon versenyeztünk. Jól álltunk, az első nap végén kategória negyedikként fordultunk, abszolút 12-ek voltunk.
Másnap két gyors után szervizből kijövet az autó megmakacsolta magát, nem akart elindulni. Késve odaértünk a következő gyors rajtjába, de ott már nem tudtunk elrajtolni, fel kellett adnunk a versenyt.
Annyi pozitívum van az EB rendezésében, hogy az első nap végén elért eredmények után is adnak részpontokat...

A következő verseny a szintén közeli román futam lett volna, aszfalt...
jó lesz. Elmaradt...
 
Az Acropolis Rallye ebben az évben az első nap aszfaltos, másnap murvás szakaszokon lett meghirdetve. Utoljára a Ladával mentem úgy, hogy különböző talajokon kellett a két versenynap közlekedni. 
Előtte teszteltünk Orfűn az aszfaltra, murván egy métert sem mentünk még az autóval.
Tetszettek az aszfaltos részek, lehetett jókat csúszkálni. Vezettük a versenyt az első nap után! Elég nagy előnyünk volt, reméltük, hogy sikerül beosztanunk másnapra is. A nap végére feljöttek a srácok, az utolsó szakasz előtt 3 másodperc volt az előnyünk... Végül megnyertük a versenyt, annak ellenére, hogy a gyors végére a hátsó futóművünk kiszakadt, de az ellenfelünk is hibázott, nem tudott kijönni a szakaszról. Örültünk, hisz megnyertük a versenyt.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_3
 
Elindultunk az utolsó etapon a céldobogóhoz, de pár méter után elszakadt a bal első kormányösszekötő rúd és az autó irányíthatatlanná vált. Egy megnyert versenyből pillanatok alatt egy kiesett versennyé vált.
Szörnyű érzés megnyerni egy versenyt és ott kiesni, ahol már nem számítasz rá...
Az első nap után most egy kicsit több pontot tudtunk bezsebelni, de ennek ellenére Attilát és a csapatot nagyon megviselte, hogy kiestünk.
Én egy kicsikét büszke voltam arra, hogy megmutattuk, hogy tudunk EB futamot nyerni... Ha nem is mentünk át a dobogón, de a pályán mi voltunk a leggyorsabbak.


Mentünk tovább, emelt fővel.
Jött a belga futam, az 50. Ypres Rallye. Faterék kicsit sokallották a kilométert, a kiírásban 330 gyorsasági kilométer szerepelt, egy VB futam hosszának felelt meg. Beneveztünk és visszavettek a kilométerből :)
A rendező az adminisztratívon ránk ijesztett: aki először indul ezen a futamon, az általában nem szokott végigmenni. Inkább menjünk lassabban!
Pedig azért jöttünk! :) Gondmentes, nagyon jó kis verseny volt. Egy pici önindító problémánk volt, de megoldottuk és kategória harmadikok lettünk Hadik Andrisék mögött. Kaptunk kupát, a harmadik futamról már vittünk haza is valamit, nem csak a tapasztalatot :)


Június közepén volt a belga ERC futam, utána kicsit pihentetek... November elején jött a Korzika Rallye.
Régóta vágytam olyan versenyre, ami nem feltétlenül a tempóról szól, ahol sok a kanyar... Azt gondoltam, hogy majd milyen jó lesz. Úgy hirdették, hogy ez a 10.000 kanyar versenye... Ááá, ez messze nincs így, nagyon rosszul számoltak! Jóval több kanyar volt annál!!
Már az etap is kihívás volt, 50-es átlagnál nem lehetett gyorsabban menni, nem volt egyenes.
A futam előtt autót váltottunk, Szabó Gergő Mitsubishi Lancer Evo X-esével indultunk.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_4
 
Folyamatosan néztem a korzikai eredményeket. Behúztad a kéziféket? Vagy a Fater Rád szólt?
Nagyon! Tudtam,hogy ha az első hatban benne vagyunk, akkor meg lehet az év végi dobogó. Ha biztosan célba érünk, akkor az összesítésben harmadikként végzünk. Úgy gondoltam, hogy az első nap egy jó tempóval kocsizunk, akkor már meg lehet a dobogó a részpontok alapján. De tényleg annyira lassan mentünk, hogy kellett még pontokat gyűjteni másnap is a kategóriában.
Nagyon rossz úgy versenyezni, hogy mindenképp célba kell érni! A nap felénél már belefáradtam ebbe a tempóba, de Attila azonnal leállított, ha csak kicsit is rámozdultam a kézifékkarra... Megcsináltuk, negyedikek lettünk, amivel meg lett az év végi dobogó.

 
Akkor önfeledten ünnepeltetek?
Volt még egy kis csavar a végén, de ezen már csak nevetünk. Történt ugyanis, hogy a verseny díjkiosztójával együtt ott helyben tartották meg az ERC év végi díjkiosztóját is. Állítólag mindenki kapott meghívót már a futam előtt, de nekünk nem szólt senki. Ott szóltak, hogy szeretettel várnak minket a másnapi gálaestre... Nem volt megfelelő ruhánk, de nem aggódtunk, gondoltuk van egy napunk venni valami jelmezt, amiben méltóképpen át tudjuk venni a díjainkat. Vasárnap volt, minden zárva... A reptéren sikerült két fekete inget találnunk és már tényleg megfelelően ünnepelhettünk :)
 
Az új autó tetszett?
Ugyan ez a korzikai csiki-csuki nem való egyik N-es autónak sem, de biztos vagyok benne, hogy fogunk majd tudni gyorsabban menni vele.
 
És az ERC?
Bejött, tetszik nekünk. De miért is ne tetszene?! Az első évben sikerült év végén a dobogóra állni, ilyenkor nem szabad panaszkodni és tényleg nincs is miért.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_7
 
Közben történt egy 'kis' változás a jövő évvel kapcsolatban, ha jól tudom az R4-es autókat nem értékelik a Production Cup-ban...
Úgy tudom, hogy egy petíciót adtak be a nagy csapatok (Mäkinen, Stohl, Gassner, Baumschlager) is aláírt, de még nem tudok pontosat.
 
Ha nem, akkor van opció?
Vissza lesz építve N csoportos autóvá az Evo X-es.
 
Tehát marad az ERC, vagy R4-el, vagy N4-es autóval.
Igen. A mérce fent van, ennél rosszabb helyen már nem szeretnénk végezni, csak előrébb.
Azt hogy milyen versenyen indulunk, még képlékeny.
Az idei évet még nem zárjuk le, a Szilveszter Rallye-n mindenképp elindulunk ezzel az autóval és utána pedig megpróbálunk év elején elmenni a havas Jaenner Rallye-ra. Baumschlägerrel beszéltünk, azt ígérte, nagy hó lesz 2015 első ERC futamán! :)
Az ír futamot néztem még ki a belga és korzikai mellett és talán még a Barumot be tudjuk iktatni.
 
Ez az év végi harmadik hely tényleg nagyon szépen csillog. Szerinted hoz is valamit a konyhára?
Tárgyalási alapnak jó. Talán tudunk olyan ajtókat kinyitni, amiket nem tudtunk korábban. Ígéretek vannak. Nagyon sokat kell dolgoznunk.
 
Még egy másik versenyen is elindulsz, aminek az első etapján már majdnem túl vagytok, de igazából most indul egy hosszú, nagyon hosszú családi futam!
:) Igen! December 22-én bővül a családunk, feleségemmel várjuk a kis Érdi Szofit.
 
Gratulálok és nagyon jó egészséget kívánok Mindannyiótoknak!
 
Ez a hír most jelenik meg 4015. alkalommal
címkék: Érdi Tibi, TAXI4
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28 293001
020304 05 060708
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
2024.12.06-10.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink

2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k