LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Érdi Tibiék EB harmadikok
Egy szezon négy futama videókkal - nagyinterjú
2014-11-27
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770072881
Napi oldal:
20272
Jelenleg:
1769
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat


thumb_erdi_tibiek_eb_harmadikak_5A családi hangvételű, szakmaiságot nélkülöző sajtóanyagok helyett inkább személyesen beszélgettem Érdi Tibivel, hiszen volt miről beszélnünk: Táborszki Attilával idén az Európa Bajnokságban harmadik helyet szereztek a Production Car kategóriában.

Először is gratulálok!
Mesélj, hogy kezdődött az évetek?
Szilveszter Rallye-n még a TAXI4 sárgás Evo IX-essel mentünk, ami túlzottan jól nem sikerült...

erdi_tibiek_eb_harmadikak_1
 
De nem az autó színe miatt, ugye?
Neem, nem :)
 
Akkor azt mondtátok: 2014-ben az ERC-re összpontosítotok.
Három év után otthagytuk a VB-t. Próbálunk inkább több EB futamon részt venni. Az előző években megbeszéltük - Fater, Attila és én -, hogy melyik versenyen indulunk, most egy kicsit magamhoz ragadtam ezt a választást. Eldöntöttem, asztalra csapok és szólok, hogy aszfalton akarok menni. Jobban is megy és éppen ezért jobban is szeretem.
 
Kinéztünk pár aszfaltos futamot, aminek első állomása a január eleji osztrák verseny, a Janner Rallye.
Ezt olyan jól sikerült kiválasztanom, hogy Attila nem tudod eljönni az új munkahelyéről...
Zsiros Gabival és az Ő Subarujával akartunk indulni, de az autó a Szilveszter Rallye-n összetört... Egy gyorsan összelapátolt autóval tudtunk indulni, nem sok köze volt ennek az autónak ahhoz, amit pár héttel korábban kipróbáltam.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_2
 
Minden új volt. Legfőképp az volt a nagy újdonság, hogy GPS-t kaptunk már a pályabejárásra is, 60-al felírni a pályákat... Na ez kikészített... :)
A verseny nagyon kemény volt. Se nem havas, se nem száraz, lefagyott részekkel, saras szakaszokkal tűzdelt gyorsaságikon versenyeztünk. Jól álltunk, az első nap végén kategória negyedikként fordultunk, abszolút 12-ek voltunk.
Másnap két gyors után szervizből kijövet az autó megmakacsolta magát, nem akart elindulni. Késve odaértünk a következő gyors rajtjába, de ott már nem tudtunk elrajtolni, fel kellett adnunk a versenyt.
Annyi pozitívum van az EB rendezésében, hogy az első nap végén elért eredmények után is adnak részpontokat...

A következő verseny a szintén közeli román futam lett volna, aszfalt...
jó lesz. Elmaradt...
 
Az Acropolis Rallye ebben az évben az első nap aszfaltos, másnap murvás szakaszokon lett meghirdetve. Utoljára a Ladával mentem úgy, hogy különböző talajokon kellett a két versenynap közlekedni. 
Előtte teszteltünk Orfűn az aszfaltra, murván egy métert sem mentünk még az autóval.
Tetszettek az aszfaltos részek, lehetett jókat csúszkálni. Vezettük a versenyt az első nap után! Elég nagy előnyünk volt, reméltük, hogy sikerül beosztanunk másnapra is. A nap végére feljöttek a srácok, az utolsó szakasz előtt 3 másodperc volt az előnyünk... Végül megnyertük a versenyt, annak ellenére, hogy a gyors végére a hátsó futóművünk kiszakadt, de az ellenfelünk is hibázott, nem tudott kijönni a szakaszról. Örültünk, hisz megnyertük a versenyt.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_3
 
Elindultunk az utolsó etapon a céldobogóhoz, de pár méter után elszakadt a bal első kormányösszekötő rúd és az autó irányíthatatlanná vált. Egy megnyert versenyből pillanatok alatt egy kiesett versennyé vált.
Szörnyű érzés megnyerni egy versenyt és ott kiesni, ahol már nem számítasz rá...
Az első nap után most egy kicsit több pontot tudtunk bezsebelni, de ennek ellenére Attilát és a csapatot nagyon megviselte, hogy kiestünk.
Én egy kicsikét büszke voltam arra, hogy megmutattuk, hogy tudunk EB futamot nyerni... Ha nem is mentünk át a dobogón, de a pályán mi voltunk a leggyorsabbak.


Mentünk tovább, emelt fővel.
Jött a belga futam, az 50. Ypres Rallye. Faterék kicsit sokallották a kilométert, a kiírásban 330 gyorsasági kilométer szerepelt, egy VB futam hosszának felelt meg. Beneveztünk és visszavettek a kilométerből :)
A rendező az adminisztratívon ránk ijesztett: aki először indul ezen a futamon, az általában nem szokott végigmenni. Inkább menjünk lassabban!
Pedig azért jöttünk! :) Gondmentes, nagyon jó kis verseny volt. Egy pici önindító problémánk volt, de megoldottuk és kategória harmadikok lettünk Hadik Andrisék mögött. Kaptunk kupát, a harmadik futamról már vittünk haza is valamit, nem csak a tapasztalatot :)


Június közepén volt a belga ERC futam, utána kicsit pihentetek... November elején jött a Korzika Rallye.
Régóta vágytam olyan versenyre, ami nem feltétlenül a tempóról szól, ahol sok a kanyar... Azt gondoltam, hogy majd milyen jó lesz. Úgy hirdették, hogy ez a 10.000 kanyar versenye... Ááá, ez messze nincs így, nagyon rosszul számoltak! Jóval több kanyar volt annál!!
Már az etap is kihívás volt, 50-es átlagnál nem lehetett gyorsabban menni, nem volt egyenes.
A futam előtt autót váltottunk, Szabó Gergő Mitsubishi Lancer Evo X-esével indultunk.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_4
 
Folyamatosan néztem a korzikai eredményeket. Behúztad a kéziféket? Vagy a Fater Rád szólt?
Nagyon! Tudtam,hogy ha az első hatban benne vagyunk, akkor meg lehet az év végi dobogó. Ha biztosan célba érünk, akkor az összesítésben harmadikként végzünk. Úgy gondoltam, hogy az első nap egy jó tempóval kocsizunk, akkor már meg lehet a dobogó a részpontok alapján. De tényleg annyira lassan mentünk, hogy kellett még pontokat gyűjteni másnap is a kategóriában.
Nagyon rossz úgy versenyezni, hogy mindenképp célba kell érni! A nap felénél már belefáradtam ebbe a tempóba, de Attila azonnal leállított, ha csak kicsit is rámozdultam a kézifékkarra... Megcsináltuk, negyedikek lettünk, amivel meg lett az év végi dobogó.

 
Akkor önfeledten ünnepeltetek?
Volt még egy kis csavar a végén, de ezen már csak nevetünk. Történt ugyanis, hogy a verseny díjkiosztójával együtt ott helyben tartották meg az ERC év végi díjkiosztóját is. Állítólag mindenki kapott meghívót már a futam előtt, de nekünk nem szólt senki. Ott szóltak, hogy szeretettel várnak minket a másnapi gálaestre... Nem volt megfelelő ruhánk, de nem aggódtunk, gondoltuk van egy napunk venni valami jelmezt, amiben méltóképpen át tudjuk venni a díjainkat. Vasárnap volt, minden zárva... A reptéren sikerült két fekete inget találnunk és már tényleg megfelelően ünnepelhettünk :)
 
Az új autó tetszett?
Ugyan ez a korzikai csiki-csuki nem való egyik N-es autónak sem, de biztos vagyok benne, hogy fogunk majd tudni gyorsabban menni vele.
 
És az ERC?
Bejött, tetszik nekünk. De miért is ne tetszene?! Az első évben sikerült év végén a dobogóra állni, ilyenkor nem szabad panaszkodni és tényleg nincs is miért.

erdi_tibiek_eb_harmadikak_7
 
Közben történt egy 'kis' változás a jövő évvel kapcsolatban, ha jól tudom az R4-es autókat nem értékelik a Production Cup-ban...
Úgy tudom, hogy egy petíciót adtak be a nagy csapatok (Mäkinen, Stohl, Gassner, Baumschlager) is aláírt, de még nem tudok pontosat.
 
Ha nem, akkor van opció?
Vissza lesz építve N csoportos autóvá az Evo X-es.
 
Tehát marad az ERC, vagy R4-el, vagy N4-es autóval.
Igen. A mérce fent van, ennél rosszabb helyen már nem szeretnénk végezni, csak előrébb.
Azt hogy milyen versenyen indulunk, még képlékeny.
Az idei évet még nem zárjuk le, a Szilveszter Rallye-n mindenképp elindulunk ezzel az autóval és utána pedig megpróbálunk év elején elmenni a havas Jaenner Rallye-ra. Baumschlägerrel beszéltünk, azt ígérte, nagy hó lesz 2015 első ERC futamán! :)
Az ír futamot néztem még ki a belga és korzikai mellett és talán még a Barumot be tudjuk iktatni.
 
Ez az év végi harmadik hely tényleg nagyon szépen csillog. Szerinted hoz is valamit a konyhára?
Tárgyalási alapnak jó. Talán tudunk olyan ajtókat kinyitni, amiket nem tudtunk korábban. Ígéretek vannak. Nagyon sokat kell dolgoznunk.
 
Még egy másik versenyen is elindulsz, aminek az első etapján már majdnem túl vagytok, de igazából most indul egy hosszú, nagyon hosszú családi futam!
:) Igen! December 22-én bővül a családunk, feleségemmel várjuk a kis Érdi Szofit.
 
Gratulálok és nagyon jó egészséget kívánok Mindannyiótoknak!
 
Ez a hír most jelenik meg 4086. alkalommal
címkék: Érdi Tibi, TAXI4
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k