Végső Összecsapás - 2021.szeptember 25. Tököl KEVIÉP Rallycross Fesztivál - 2021.szeptember 25-26. RabócsiRing
Ernő mondja
RSB tagok, új tagok jöttek és végül van új RSB vezető
2014-06-19
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
577247800
Napi oldal:
7910
Jelenleg:
747
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a 7. futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
566
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
489
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
414
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
405
5. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
357
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
346
7. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
337
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
318
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 9. futam,
az Acropolis Rally után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
180
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
136
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
130
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
129
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
106
6. T. Katsuma Toyota Yaris WRC
66
7. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
44
9. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
43
teljes táblázat
European Rally Championship
az 5. futam,
az 55.Azores Rally után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
136
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
102
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
95
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
67
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
67
6. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
7. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
39
8. G. Basso
SKODA Fabia R5 Evo
39
9. Jan Kopecky
SKODA Fabia R5 Evo
39
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 5.futam, Riga után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
130
2. Kevin Hansen
Peugeot 208
113
3. J.Kristoffersson
Audi S1
110
4. N. Grönholm
Hyundai i20
107
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
88
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
79
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
64
7. Enzo Ide
Audi S1
57
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
43
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
134
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
65
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat

Gyorsan pörögnek az események az RSB táján. Tagok lemondanak, újak jönnek, majd mindenkit törölnek, új megbízott szakágvezető…… Sokan érdeklődtek, mi van most?

erno_mondja_1

Gondoltam felhívom Büki Ernőt egy kis információért.
Nem csalódtam. Mondta, mondta, és mondta, győztem írni.

Új megbízott szakág vezetője van rallyénak, mit tudhatunk róla, ki Ő, hogy került képbe?
Van! Fogalmam sincs, hogy került képbe. Valószínű valaki kihúzta a nevét a kalapból. Viccet félre téve, nem tudom, nem ismerem, de ez nem is lényeg. Kívánok neki kevés gondot, sok sikert
 
Ma jelent meg egy 06.16.-ai Sporttanácsi határozat melyben olvashatjuk, hogy Te, Nagy Balázs és Szittya Tamás lemondtatok illetve Tóth Imre és Tóth Vili ki lett nevezve bizottsági tagnak. Ennek mi volt a háttere?
Semmi komoly. Emberek jönnek, mennek. Te is tudod, hisz te is lemondtál valami média tagságról, nem? :)
Valójában mi nem most, hanem pontosan két hete, stílusosan Bulcsú neve napján bulcsúztunk. Eddig nem volt Sporttanácsülés, nem hoztak határozatot. Ez nem olyan horderejű dolog, hogy elektronikusan kelljen szavazni.
Márciusban 30 napot vállaltunk, hogy segítünk abban, hogy elindulhassanak a bajnokságok. Legfőképp a MARB létrehozás vezérelt. A 75. napon mondtunk le. Igazából elegem lett abból, hogy naponta minimum 4-6 órát foglalkoztam a rallyéval. Sokszor megkérdeztem miért, kinek, kiért. Fárasztónak tartottam a levelezést, a sok felesleges vizsgálatot, egyeztetést, intézkedést. 
Azt én is örömmel olvastam, hogy Imi és Vili, a Tóthtok, vállalták, hogy segítenek, amíg nem lesz igazi szakág vezető. Na, ez a regnálás volt csak igazán rövid. Délelőtt megjelent a kinevezési határozat, délután már enyészetté váltak. Nem vesztettek semmit, sőt csak jól jártak.
 
Szerinted mikor lesz "rendesen" kinevezett szakág vezetője a Rallyénak?
Soha. Ez nem egy hálás feladat. Rengeteg lemondással, munkával jár, értelme nem sok.
Ha a nevezői licenccel rendelkező rallye egyesületek, rendezők megelégelik a tehetetlenkedést, töketlenkedést és érvényt szereznek jogaiknak, akkor lehet.
Szerinted az normális, hogy 95 napja felmentették az előző szakág vezetőt és azóta, képtelenek lebonyolítani egy jelölést, majd kinevezést?
Ezt mindaddig meg lehet tenni, amíg a nevezőivel rendelkezőknek ez megfelelő. Szerinted hányan írtak, szóltak azért, hogy helló öcsik, hol a jelölés 2. fordulója? Megérdemeljük.
Május 5.-én hozott az Elnökség egy határozatot, 86. sz., melyben felkéri a Titkárságot, hogy küldje ki a leveleket a jelölés 2. fordulójára. Azóta, csönd. Tudjuk, hogy lassú a posta, de ennyire?
 
Megjelent a Veszprémi kiírás, az új megbízott szakágvezető ellenjegyzésével. Ebben Ti sokat dolgoztatok. Egyeztettetek az új szakágvezetővel?
Picit helyesbítek én nem, a rendező és a "maradék" Pifu, Gulyás Peti dolgozik, dolgozott. Persze én is segítek nekik, ha kérnek, szólnak. Napi kapcsolatban vagyunk, ma mindenkivel többször beszéltem. Azt, hogy a kiírás megjelent az új szaki ellenjegyzésével egyikőjük sem tudta. De ez csak formaság, aki regnál, az hagy jóvá és pont. Ezzel tényleg nincs semmi baj.
A kiírással, a fehérvári verseny után sokat foglalkoztak a "srácok", megjelenés kész állapotban volt.
Az viszont …………… (inkább nem mondom a jelzőt, úgyis cenzúrázod, mint ahogy Téged próbáltak cenzúrázni) dolog, hogy azok az emberek, Gulyás Peti, Markó Tibi, Pifu, Mixi akik KILENCVEN napja lapátolják a szart, működtetik az egészet, annyit nem érdemelnek, hogy szóljanak nekik: HAHÓ HÜLYE GYEREKEK, VÉGE, ANNYI! A köszönetet hagyjuk, az Európában divik, itt nem.
Mert ezt nem tette meg senki. Ma délután hívott a Gulyás Peti, hogy még ezt, meg azt egyeztessünk egy-két vizsgálati, fellebbezési ügyben…… Mondom neki: helló, ácsi, fent van az MNASZ oldalán, az új RSB, már nem vagytok tagok, hagyd a francba az egészet.
Aki nem lehetne pl. a versenyigazgatói listán, azt fél évig nem törlik, aki lemond, azt még hetek múlva sem törlik, aki dolgozik, - közben elő kerül egy kalap - azt azonnal kb. 10 perc alatt törlik. Ne röhögj! Ezt így szeretjük.
 
Szerinted kik lesznek az új tagok? Az új megbízott szakágvezető felkért valakit közületek? Ha jól tudom a fehérvár ralin a "régi" megbízott RSB vezető Szabó Laci egyeztetett egy-két csapattal egy estleges végleges RSB vezetőről és tagokról. Te mit tudsz erről?
Nem tudom kivel fog dolgozni. A mi csapatunkból senkit sem kért fel. Miért kéne felkérni bárkit is? Mindenki a saját embereivel akar, és kell is hogy dolgozzon. Szerintem a mi "maradékunkat" abszolút nem érdekli a pozíció. Nem egy felemelő dolog RSB tagnak lenni, már nem az, régen az volt.

erno_mondja_2
 
A Szabó Laci márciusban elvállalta, az ideiglenes a vezetést. Mögé álltunk, felajánlottuk munkánkat. Ő se gondolta, hogy egy 100 napos tojáson kell ülnie. Sporttanács vezetőjeként egész más teendői lennének, nem beszélve a civil üzleti életéről. Segíteni szeretett volna, és segített is, sokat. Hagyott minket dolgozni. Mindent megpróbált azért, hogy megtalálja, megtaláljuk azt a személyt, akit a tagság megválaszt és a "mi" ideiglenes RSBénkből páran mögé állnak és mehet tovább a munka.
Felmerült Budai Feri neve, mint lehetséges szakágvezető. Laci erről egyeztetett a versenyzőkkel. Mindenki támogatásáról biztosította. Ez gondolom neki is elégtételt jelentett volna, hogy úgy távozik, minden rendben, megy tovább. Össze lett állítva egy 8-10 fős lista, akik esetleg dolgoztak volna Budai Ferivel, ha Ő is úgy gondolja.
Feri a végén, hétfőn nem vállalta. Az elnökség gondolta, se baj, van itt 8-10 ember, valakit kihúzunk a kalapból, Ő lesz a góré, azt hajrá. Ez jó elképzelés, de lehet egy kis buktatója.
Többször hangoztattam, tök mindegy, hogy ki a szakágvezető, ha van egy csapat, aki dolgozik (nem keveset) működhet. Ennek ellenére kell, hogy legyen valami kötődés a vezető személyéhez. Én pontosan tudom ki az a 8-10 (de még van 2-3) aki egy Budai Feri vezetésével dolgozna. Nagyon meglepődnék, ha közülük valaki vállalná a tagságot a most megbízott vezető eresbéjében.

erno_mondja_3
 
Tudomásom szerint sok ügyetek volt, ezek mind lezárultak? Maradtak folyamatban vizsgálatok? 
Volt rendesen, aki arra járt, mindenki mindenért vizsgálatot rendelt el. Mint a barmok vizsgálódtunk, határozat hegyeket hoztunk, továbbítottuk a megrendelőknek, onnantól kezdve nem történt semmi. 
Ez a sok hűhó, semmiért. Az eddigi versenyeken rengeteg hiba történt. Meg kell jegyeznem kevésbé voltak a versenyzők hibásak. Ha egy versenyző hibázik, fizet, időbüntit kap, kizárják, eltiltják. Ha egy vagy két, vagy több, netán még több tisztségviselő, bíró….. hibázik, marad minden a régiben. :) :)
 
A közvélemény egyértelműen úgy fogalmaz, hogy jó munkát végeztetek. Törődtetek a MARB mezőnnyel, döntő fontosságú ügyekben viszonylag gyorsan, versenyzőbarát módon döntöttetek. Hogyan tovább?
Úgy gondolom igyekeztünk. Van, maradt egy-két versenyzői kérdés, ami megválaszolatlanul maradt, biztos volt olyan döntésünk, ami nem kedvezett a versenyzőknek…… Érzésem szerint viszonylag zökkenőmentesen tudtuk elindítani a MARB bajnokságot. Ehhez elengedhetetlen volt, hogy a rendezőkkel közösen kezeltük a felmerült problémákat. Alakítottuk a szabályokat a versenyzők észrevételi szerint. Az volt a célunk, hogy jól érezzék magukat. Azzal hogy Bajnoki rangra emeltük a sprint futamokat, úgy gondolom megérdemelt helyre kerültek. Rengeteg dolgot kell még formálni, még jobbá tenni. Az alapot elkészítettük, a falazás már másé.
 
Végezetül nem hagyhatom ki, már sokszor beszélgettünk róla, miért nem vállalod el a Rallye szakág vezetését? Miért nem jelölteted magad? Hiteles ember vagy, benned bíznának a versenyzők.
Éreztem, hogy ezt nem fogom megúszni. Tényleg többször beszélgettünk már erről. Az elmúlt három hónapban többen megkerestek ezzel, az elnökség, a Sporttanács, az RSB részéről. Több versenyző is megkeresett ezzel kapcsolatban.
Nem érzem a motivációt. Azt viszont tudom, érzem, nem kell ez nekem. Minek? Miért? Ezt mondogattam többeknek. 
Úgy gondolom, már rég nem vagyok hiteles ember. Azt érzem, hogy sokan bíznak bennem, pontosabban a szakmai tudásomban. Szerintem viszonylag jó szervező vagyok, de nem vagyok/lennék jó vezető. Szeretek dolgozni, megoldani problémákat, de ez már nem visz előre.

erno_mondja_4
Voltak, akik azt mondták, azért kellene elvállalnom a szakágvezetést, mert tartozom ennyivel az autósportnak. Na, ez a presszió azért egy kicsit erős! Én nem tartozom senkinek, pláne nem az autósportnak. Sokkal többet adtam én az autósportnak, mint kaptam. Én egyetlen egy embernek tartozom, Őt úgy hívják Ranga László! Tőle kaptam, nem keveset! Amit igyekszem mindennap feleleveníteni az adományából, főként a sportiránti alázatát, elhivatottságát.
 
Köszönöm a beszélgetést
Megtisztelsz. Remélem miattam nem fognak megint cenzúrázással próbálkozni. Ha igen, miről mondasz le?? :)
 
Ez a hír most jelenik meg 3547. alkalommal
címkék: Büki Ernő, RSB
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16171819
20 21 22 23 242526
272829 30 010203
04 05 06 07080910
11 12 13 14 15 1617
2021.09.24-27.

részletes infóink

2021.09.25.

részletes infóink

2021.09.25-26.

részletes infóink

2021.09.28.

részletes infóink

2021.10.03.

részletes infóink

2021.10.07-10.

részletes infóink

2021.10.09-10.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.10.

részletes infóink

2021.10.16-17.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k