Ernő mondja
RSB tagok, új tagok jöttek és végül van új RSB vezető
2014-06-19
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763356711
Napi oldal:
94168
Jelenleg:
961
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Gyorsan pörögnek az események az RSB táján. Tagok lemondanak, újak jönnek, majd mindenkit törölnek, új megbízott szakágvezető…… Sokan érdeklődtek, mi van most?

erno_mondja_1

Gondoltam felhívom Büki Ernőt egy kis információért.
Nem csalódtam. Mondta, mondta, és mondta, győztem írni.

Új megbízott szakág vezetője van rallyénak, mit tudhatunk róla, ki Ő, hogy került képbe?
Van! Fogalmam sincs, hogy került képbe. Valószínű valaki kihúzta a nevét a kalapból. Viccet félre téve, nem tudom, nem ismerem, de ez nem is lényeg. Kívánok neki kevés gondot, sok sikert
 
Ma jelent meg egy 06.16.-ai Sporttanácsi határozat melyben olvashatjuk, hogy Te, Nagy Balázs és Szittya Tamás lemondtatok illetve Tóth Imre és Tóth Vili ki lett nevezve bizottsági tagnak. Ennek mi volt a háttere?
Semmi komoly. Emberek jönnek, mennek. Te is tudod, hisz te is lemondtál valami média tagságról, nem? :)
Valójában mi nem most, hanem pontosan két hete, stílusosan Bulcsú neve napján bulcsúztunk. Eddig nem volt Sporttanácsülés, nem hoztak határozatot. Ez nem olyan horderejű dolog, hogy elektronikusan kelljen szavazni.
Márciusban 30 napot vállaltunk, hogy segítünk abban, hogy elindulhassanak a bajnokságok. Legfőképp a MARB létrehozás vezérelt. A 75. napon mondtunk le. Igazából elegem lett abból, hogy naponta minimum 4-6 órát foglalkoztam a rallyéval. Sokszor megkérdeztem miért, kinek, kiért. Fárasztónak tartottam a levelezést, a sok felesleges vizsgálatot, egyeztetést, intézkedést. 
Azt én is örömmel olvastam, hogy Imi és Vili, a Tóthtok, vállalták, hogy segítenek, amíg nem lesz igazi szakág vezető. Na, ez a regnálás volt csak igazán rövid. Délelőtt megjelent a kinevezési határozat, délután már enyészetté váltak. Nem vesztettek semmit, sőt csak jól jártak.
 
Szerinted mikor lesz "rendesen" kinevezett szakág vezetője a Rallyénak?
Soha. Ez nem egy hálás feladat. Rengeteg lemondással, munkával jár, értelme nem sok.
Ha a nevezői licenccel rendelkező rallye egyesületek, rendezők megelégelik a tehetetlenkedést, töketlenkedést és érvényt szereznek jogaiknak, akkor lehet.
Szerinted az normális, hogy 95 napja felmentették az előző szakág vezetőt és azóta, képtelenek lebonyolítani egy jelölést, majd kinevezést?
Ezt mindaddig meg lehet tenni, amíg a nevezőivel rendelkezőknek ez megfelelő. Szerinted hányan írtak, szóltak azért, hogy helló öcsik, hol a jelölés 2. fordulója? Megérdemeljük.
Május 5.-én hozott az Elnökség egy határozatot, 86. sz., melyben felkéri a Titkárságot, hogy küldje ki a leveleket a jelölés 2. fordulójára. Azóta, csönd. Tudjuk, hogy lassú a posta, de ennyire?
 
Megjelent a Veszprémi kiírás, az új megbízott szakágvezető ellenjegyzésével. Ebben Ti sokat dolgoztatok. Egyeztettetek az új szakágvezetővel?
Picit helyesbítek én nem, a rendező és a "maradék" Pifu, Gulyás Peti dolgozik, dolgozott. Persze én is segítek nekik, ha kérnek, szólnak. Napi kapcsolatban vagyunk, ma mindenkivel többször beszéltem. Azt, hogy a kiírás megjelent az új szaki ellenjegyzésével egyikőjük sem tudta. De ez csak formaság, aki regnál, az hagy jóvá és pont. Ezzel tényleg nincs semmi baj.
A kiírással, a fehérvári verseny után sokat foglalkoztak a "srácok", megjelenés kész állapotban volt.
Az viszont …………… (inkább nem mondom a jelzőt, úgyis cenzúrázod, mint ahogy Téged próbáltak cenzúrázni) dolog, hogy azok az emberek, Gulyás Peti, Markó Tibi, Pifu, Mixi akik KILENCVEN napja lapátolják a szart, működtetik az egészet, annyit nem érdemelnek, hogy szóljanak nekik: HAHÓ HÜLYE GYEREKEK, VÉGE, ANNYI! A köszönetet hagyjuk, az Európában divik, itt nem.
Mert ezt nem tette meg senki. Ma délután hívott a Gulyás Peti, hogy még ezt, meg azt egyeztessünk egy-két vizsgálati, fellebbezési ügyben…… Mondom neki: helló, ácsi, fent van az MNASZ oldalán, az új RSB, már nem vagytok tagok, hagyd a francba az egészet.
Aki nem lehetne pl. a versenyigazgatói listán, azt fél évig nem törlik, aki lemond, azt még hetek múlva sem törlik, aki dolgozik, - közben elő kerül egy kalap - azt azonnal kb. 10 perc alatt törlik. Ne röhögj! Ezt így szeretjük.
 
Szerinted kik lesznek az új tagok? Az új megbízott szakágvezető felkért valakit közületek? Ha jól tudom a fehérvár ralin a "régi" megbízott RSB vezető Szabó Laci egyeztetett egy-két csapattal egy estleges végleges RSB vezetőről és tagokról. Te mit tudsz erről?
Nem tudom kivel fog dolgozni. A mi csapatunkból senkit sem kért fel. Miért kéne felkérni bárkit is? Mindenki a saját embereivel akar, és kell is hogy dolgozzon. Szerintem a mi "maradékunkat" abszolút nem érdekli a pozíció. Nem egy felemelő dolog RSB tagnak lenni, már nem az, régen az volt.

erno_mondja_2
 
A Szabó Laci márciusban elvállalta, az ideiglenes a vezetést. Mögé álltunk, felajánlottuk munkánkat. Ő se gondolta, hogy egy 100 napos tojáson kell ülnie. Sporttanács vezetőjeként egész más teendői lennének, nem beszélve a civil üzleti életéről. Segíteni szeretett volna, és segített is, sokat. Hagyott minket dolgozni. Mindent megpróbált azért, hogy megtalálja, megtaláljuk azt a személyt, akit a tagság megválaszt és a "mi" ideiglenes RSBénkből páran mögé állnak és mehet tovább a munka.
Felmerült Budai Feri neve, mint lehetséges szakágvezető. Laci erről egyeztetett a versenyzőkkel. Mindenki támogatásáról biztosította. Ez gondolom neki is elégtételt jelentett volna, hogy úgy távozik, minden rendben, megy tovább. Össze lett állítva egy 8-10 fős lista, akik esetleg dolgoztak volna Budai Ferivel, ha Ő is úgy gondolja.
Feri a végén, hétfőn nem vállalta. Az elnökség gondolta, se baj, van itt 8-10 ember, valakit kihúzunk a kalapból, Ő lesz a góré, azt hajrá. Ez jó elképzelés, de lehet egy kis buktatója.
Többször hangoztattam, tök mindegy, hogy ki a szakágvezető, ha van egy csapat, aki dolgozik (nem keveset) működhet. Ennek ellenére kell, hogy legyen valami kötődés a vezető személyéhez. Én pontosan tudom ki az a 8-10 (de még van 2-3) aki egy Budai Feri vezetésével dolgozna. Nagyon meglepődnék, ha közülük valaki vállalná a tagságot a most megbízott vezető eresbéjében.

erno_mondja_3
 
Tudomásom szerint sok ügyetek volt, ezek mind lezárultak? Maradtak folyamatban vizsgálatok? 
Volt rendesen, aki arra járt, mindenki mindenért vizsgálatot rendelt el. Mint a barmok vizsgálódtunk, határozat hegyeket hoztunk, továbbítottuk a megrendelőknek, onnantól kezdve nem történt semmi. 
Ez a sok hűhó, semmiért. Az eddigi versenyeken rengeteg hiba történt. Meg kell jegyeznem kevésbé voltak a versenyzők hibásak. Ha egy versenyző hibázik, fizet, időbüntit kap, kizárják, eltiltják. Ha egy vagy két, vagy több, netán még több tisztségviselő, bíró….. hibázik, marad minden a régiben. :) :)
 
A közvélemény egyértelműen úgy fogalmaz, hogy jó munkát végeztetek. Törődtetek a MARB mezőnnyel, döntő fontosságú ügyekben viszonylag gyorsan, versenyzőbarát módon döntöttetek. Hogyan tovább?
Úgy gondolom igyekeztünk. Van, maradt egy-két versenyzői kérdés, ami megválaszolatlanul maradt, biztos volt olyan döntésünk, ami nem kedvezett a versenyzőknek…… Érzésem szerint viszonylag zökkenőmentesen tudtuk elindítani a MARB bajnokságot. Ehhez elengedhetetlen volt, hogy a rendezőkkel közösen kezeltük a felmerült problémákat. Alakítottuk a szabályokat a versenyzők észrevételi szerint. Az volt a célunk, hogy jól érezzék magukat. Azzal hogy Bajnoki rangra emeltük a sprint futamokat, úgy gondolom megérdemelt helyre kerültek. Rengeteg dolgot kell még formálni, még jobbá tenni. Az alapot elkészítettük, a falazás már másé.
 
Végezetül nem hagyhatom ki, már sokszor beszélgettünk róla, miért nem vállalod el a Rallye szakág vezetését? Miért nem jelölteted magad? Hiteles ember vagy, benned bíznának a versenyzők.
Éreztem, hogy ezt nem fogom megúszni. Tényleg többször beszélgettünk már erről. Az elmúlt három hónapban többen megkerestek ezzel, az elnökség, a Sporttanács, az RSB részéről. Több versenyző is megkeresett ezzel kapcsolatban.
Nem érzem a motivációt. Azt viszont tudom, érzem, nem kell ez nekem. Minek? Miért? Ezt mondogattam többeknek. 
Úgy gondolom, már rég nem vagyok hiteles ember. Azt érzem, hogy sokan bíznak bennem, pontosabban a szakmai tudásomban. Szerintem viszonylag jó szervező vagyok, de nem vagyok/lennék jó vezető. Szeretek dolgozni, megoldani problémákat, de ez már nem visz előre.

erno_mondja_4
Voltak, akik azt mondták, azért kellene elvállalnom a szakágvezetést, mert tartozom ennyivel az autósportnak. Na, ez a presszió azért egy kicsit erős! Én nem tartozom senkinek, pláne nem az autósportnak. Sokkal többet adtam én az autósportnak, mint kaptam. Én egyetlen egy embernek tartozom, Őt úgy hívják Ranga László! Tőle kaptam, nem keveset! Amit igyekszem mindennap feleleveníteni az adományából, főként a sportiránti alázatát, elhivatottságát.
 
Köszönöm a beszélgetést
Megtisztelsz. Remélem miattam nem fognak megint cenzúrázással próbálkozni. Ha igen, miről mondasz le?? :)
 
Ez a hír most jelenik meg 3904. alkalommal
címkék: Büki Ernő, RSB
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k