KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Értetlenül az élen
Spiciék a nyirádi győzelem után
2008-10-21
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
685873868
Napi oldal:
39182
Jelenleg:
1513
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Spiciék nyirádi győzelmükkel átvették a vezetést a bajnokságban: az utolsó futam előtt 9 ponttal vezeti az abszolútot. Jelen állás szerint erre most van utoljára lehetősége ilyen feltételek mellett, így őt is megkérdeztem, mit gondol a WRC-kérdésről. Beszéltünk már néhányszor, de ennyire még sosem jöttek belőle a szavak…

- Mesélj, hogy ment a nyirádi verseny?
- Nagyon nehezen indult. Az első szakaszt még meg tudtuk nyerni, a következőn viszont sajnos volt egy technikai problémánk, amin hál' Istennek úrrá tudtunk lenni, de borzasztóan sok időt vesztettünk.

- Mi volt ez a technikai hiba?
- Az egyik tápegység egy vezetéke leesett a generátorról. Elment a töltésünk, minden rendszer felmondta a szolgálatot az autóban, vészprogramra állt, és alig tudtunk kijönni a gyorsaságiról. Szerencsére megtaláltam ezt a hibát és meg tudtam javítani, így újult erővel nekivághattunk a versenynek. A következő gyorsot nagyon meghúztuk, és újra versenybe tudtunk kerülni, nagyon szorosan a Balázs mögött a második helyen, de abszolút lőtávolban.

- A második nap már sokkal jobban ment.
- Az első nap sem lett volna rossz, de a második napon már tényleg minden klappolt. Jó volt az autó, nem volt vele probléma, jól választottunk gumit, jók voltak a beállítások, jól működött minden. A taktikában mindenképp benne volt, hogy ha nem tudunk nagyon elhúzni a második vagy a harmadik helyezettől, akkor legalább megpróbálunk nem elsőként menni, hogy ne mi takarítsuk a pályát. Ez is segített minket másnap, ezért is tudtunk gyorsan menni másnap.

- Egy kicsit átrendeződött a tabella.
Mi lesz most a bajnokságban? Mi lesz Mecseken?
- Egy borzasztóan nehéz verseny lesz, mert ugyan van egy kilenc pontos előnyünk, de ez nem a világ. Mecseken ráadásul nagyon változékony időjárás fog minket várni, amire nagyon nehéz felkészülni, így egy hónap távlatából. Az biztos, hogy meg fogja nehezíteni és keseríteni mindenki életét. A csúszós útviszonyok között jócskán át fog formálódni a mezőny. Még többen lesznek esélyesek az első, második, harmadik helyre, akik most talán nem is annyira azok. Maximális teljesítmény kell majd ahhoz, hogy tökéletes versenyt futhassunk és esetlegesen meglehessen a bajnoki cím.

- Volt olyan versenyző, aki azt mondta a nyirádi versenyről, hogy nagyon bánja, hogy kevés néző volt. Te mit tapasztaltál?
- A tavalyi évhez képest egy kicsit többen voltak, viszont Nyirád nem annyira fogadta még el a ralit. Azon a részen valóban kevesebben nézik a többi bajnoki futamhoz képest. Két éve vagyunk ott, de még oda kell szoktatni az embereket, mert abban a régióban talán nem annyira ismert és szeretett sport ez.

- Hogy tetszett a rallycross pályán rendezett gyors?
- Nekem ez soha nem volt a szívem csücske. Nem volt rossz, és még jól is tudtunk rajta szerepelni, csak kicsit sok volt belőle. Jobban szeretem az igazi rali jellegű gyorsaságikat. Nyilván ha a rendezőknek nem volt lehetőségük és módjuk több gyorsaságit beiktatni, akkor el kell fogadjuk, hogy ilyen körülmények között kell versenyezni.

- Milyen volt a pályák minősége? A pályabejáráson elég jól ledöngöltétek a tréning autókkal, de milyen volt a versenyen?
- Semmi kivetnivalót nem találtam benne. Mindenkinek egyformán nehéz volt. Nem változott semmit a tréninghez képest és tényleg jó minőségű pályákon, jó vonalvezetésű, technikás pályákon mehettünk végig a versenyeken.

- Balázséknak már nagyon nincs esélyük megvédeniük a bajnoki címet. Fellélegeztél, hogy eggyel kevesebb az ellenfél, vagy szeretted volna küzdelemben eltölteni az utolsó versenyt?
- Ez borzasztóan érdekes anomáliát hozott létre, hogy a Balázs azzal, hogy két versenyen kiesett, gyakorlatilag már a második helyért sincs csatában. Bőven belátható, hogy ez az új pontrendszer, ez az évad nem igazán a normál erőviszonyokat tükrözi. A saját példámon is le tudom mérni, hogy a második helyen álltunk a bajnokságban, amikor egy vezető pozícióból kiestünk. Három versenyt zsinórban nyertünk, és úgy tudtuk csak befogni azt az embert, aki közben csak egy futamot nyert. Tehát, aki egy picit is hibázik, annak kicsi a lehetősége arra, hogy visszakerüljön az élbolyba. Mindenképpen tanácsolnám a szövetségnek és beszéltünk is már erről a vezetőkkel, hogy jó lenne visszaállítani azt az egy mínuszt minimum, vagy a pontrendszeren változtatni, vagy valamit reformálni kellene, mert ez most túlságosan egyoldalúvá teszi a bajnokságot. Ha hibázik valaki, vagy technikai gondja van - és ez egy technikai sportnál nyilván előfordulhat -, akkor már nincs esélye arra, hogy bajnok lehessen.

- Biztos hallottad, hogy mégsem lesznek WRC-k a következő évi bajnokságban. Te mit gondolsz erről?
- Mondok egy másik sportos példát: Úgy gondolom, ha a MotoGP-ben a király kategóriát megszüntetnék, egy forintot nem érne és nem lenne közönsége. Van egy világbajnokunk, Talmácsi Gábor, akinek rettenetesen drukkolok, és nagyon szeretném, hogy jól szerepeljen és legyen még világbajnok. Ő sem hátrafelé megy, ő sem azt írja, hogy a 250 ccm-t szüntessék meg, hanem ő is felfelé szeretne menni, fejlődni és haladni a lépcsőfokokon. Ez egy nagyon rosszul átgondolt és önös érdekeket képviselő döntés. Érdekes, hogy képesek egyes emberek miatt így tönkretenni egy sportot. Úgy gondolom, hogy ennek a sportnak a sava-borsa mindenképpen a WRC. Azt le kell szögezni, hogy egyenlő pályák és egyenlő technikai esélyek soha nem léteztek technikai sportban. De amikor én kis autóval versenyeztem, mindig is felnéztem a top-pilótákra. Most is szükség van rájuk, bár nagyon sok érvet felhoztak ez ellen és emellett, de például az, hogy olcsóbbá teszi a sportot, ez nem igaz, ez borzasztó nagy hazugság. Meg is kérdeztem azoktól a bizonyos emberektől, akik nagyon nagy aláírási akcióba kezdtek, hogy lesz ezentúl: mindig, ha valami nem tetszik, majd beadok egy papírt, aláírogatjuk és jövőre esetleg nem kell tűzálló ruhában menni, mert melegünk van, vagy ha a S2000 pluszt bevezetik, akkor január 1-jén arra gyűjtünk aláírást, hogy ne kerüljön bevezetésre nálunk? Elhiszem, hogy a demokráciára szükség van, csak az mindent tönkre tesz sajnos, mert nem lehet így vezetni egy szövetséget. Megértem a tisztségviselőket is, nekik sem egyszerű a dolguk, de egyben biztos vagyok, hogy ez a döntés a sportnak semmiképpen sem fog jót tenni. Inkább azzal kellene foglalkozni ebben a sportban, hogy hogyan lehetne a nézőket visszacsalogatni a pályák szélére.

- Te már gondolkodtál, hogy mi lesz veled jövőre, vagy ez nagyon korai kérdés még?
- Úgy gondolom, hogy ez a döntés még nem végleges. Mi a nyirádi verseny során tudtuk meg, nyilván a legrosszabbkor, a gépátvételnél derült ki ez számunkra. Ettől függetlenül, nekünk már megállapodásunk és aláírt szerződésünk van és mindenki erre készül. Az összes WRC-ssel beszélgettem már, a jövő évet intézzük és csináljuk, ugyanis mindenki tudja, aki ezzel foglalkozik, hogy itt a komoly cégeknél a marketing költségek eldöntése szeptember-október, legkésőbb november elején lezárulnak. A jövő évért már hónapok óta küzdünk és egy megmásított döntéssel újfent megnehezítik a dolgunkat. Ami nagyon lényeges, de nem beszélnek róla: nekünk is vannak olyan partnereink (a többieknek is), akik versenyeket is támogatnak. És ezek a versenyek azért kerülnek megrendezésre, mert ők támogatják. Ha nem lesz WRC, nem fogják támogatni ezeket a versenyeket, ez fekete-fehér. Ezt nem tudom, hogy miért nem veszik tudomásul? És éves szinten minimum három versenyről beszélek. Nem tudom, mit hoz a jövő, mert már nem lehet tervezni. Egy biztos, a mi támogatóink akkor is mellettünk fognak állni, és lehet, hogy azt a pénzt, amiket eddig a versenyek támogatásához adtak, azt jövőre belénk fektetik, és esetleg kimegyünk a nemzetközi porondra. Tudom, hogy nagyon sok támogató és partner azért van itt, mert van WRC, ebbe szerettek bele. Voltak autóztatásaink, amikor N-es Mitsubishivel autóztattam meg a partnereket, és sok olyan visszajelzésünk volt, ami nem volt túl pozitív. Versenyezni lehet egy nagyon élvezetes N-es autóval, de amikor egy cégtulajdonost beültetsz magad mellé és gyorsabb az ő utcai autója, mint a tied - és ne beszéljünk nagy dolgokról, mert egy PDTI Passat gyorsabb, mint egy N-es Mitsubishi -, így nehéz elkápráztatni ezeket az embereket, akik erre a sportra pénzt költenek és áldoznak. Ezt a varázsát fogja elveszteni a sport a WRC-k miatt, ami felmagasztalja az egész sztorit. Az elérhetetlenségét veszti el. Ha nem lesz varázsa, nem lesznek olyan emberek, akik erre pénzt áldozzanak, és ha nem lesz pénz, elfordul a média is. Szerintem pedig ezért fog tönkremenni ez a sport.

- Azt mondtad, szerinted ez még nem a végleges döntés.
Van még szerinted mit tenni?
- Úgy tudom, hogy ez most csak felülvizsgálatra visszaadta az RSB-nek ezt a döntést az IB, úgyhogy még nem dőlt el semmi.

- Mi volna a jó döntés szerinted?
- Nagyon sokan az N-es pilóták közül azt hiszik, hogy ha most a dobogó környékén állnak, hogy akkor WRC-k nélkül majd ők lesznek az abszolút bajnokok, ami lehet, hogy így lesz. Viszont abba is belegondolhatnak, hogy azok a pilóták, akik WRC-vel versenyeznek, nem véletlenül többszörös magyar bajnokok, és voltak már többszörös egyéb kategóriájú bajnokok is. Nem úgy kerültek oda, hogy az ölükbe hullott ez. Ezek a versenyzők nagyon jól felkészült pilóták és nagyon komoly tudással rendelkeznek. Nem vagyok abban biztos, hogy azok az emberek, akik most kategória "ikszedikek" az N-csoportban, hogy azok biztos, hogy előrébb kerülnek, nem pedig hátrébb, és pontosan ez a szépsége a ralinak, hogy különböző kategóriák vannak, és mindenki tud a kategóriáján belül versenyezni, plusz akár tud az abszolútban is versenyezni. De, hogy válaszoljak is: nagyon egyszerű lenne nyílttá tenni ezt a magyar bajnokságot, bár a felvirágoztatásáról nem beszél senki. Miért nem lehet esetleg, hogy idecsábítunk külföldről csapatokat, versenyzőket. Európai szinten az a tendencia, hogy mindenhol hozzák vissza a WRC-ket, mindenhol azt akarják, hogy újra versenyezzenek. Ez a sport, nálunk még fejlettebb gazdasági körülmények között lévő országokban is hanyatlásnak indult. De ha mi például nyílttá tennénk a bajnokságunkat, akkor szinten tarthatnánk, sőt még fejlődhetne is. Ha jól szervezve és jó időpontokban lennének a versenyeink, amik esetleg VB-futamokra hasonlítanak talajban, pályaminőségben, akkor ide lehetne csábítani akár VB-s csapatokat is teszt-jelleggel -erről már beszéltünk is a Mitsubishivel is. Miért nem abba az irányba megyünk, hogy fejlesszük a ralit? Nem visszafelé kéne mennünk, hanem előre. Erről nem beszél senki! Mindenki csak a saját vélt igazát fújja, de hogy fejlesztésről senki nem beszél, az biztos. Én is Trabanttal kezdtem, és végigjártam a lépcsőit ennek a sportnak. Akkoriban még nem is voltak WRC-k, csak A-s autók, mégis úgy néztem a Rangára, a Ferjánczra meg az Érdi Tibire, mint az istenre, és próbáltam a nyomdokaikba lépni és követni őket. Ha van egy célja az embernek, és ha kitartóan dolgozik érte, akkor igenis, azt el lehet érni. De kérdezem, mi lesz innentől a cél? Az, hogy legyen 70 darab N-es autó egy magyar bajnokságban? Ha most megnézzük a magyar bajnokságot, 30 darab N-es autó van, de abból a nézőket érdekli 5 darab… Attól, hogy lesz még 30 vagy még 20 ilyen autó, az nem azt jelenti, hogy még szorosabb és még nagyobb küzdelmeket fogunk látni. Olyan dolgokat én sem szeretek megnézni, amik középszerűek. Annyira rohanó világot élünk, hogy már csak nagy dolgokkal, szenzációval lehet felhívni a figyelmet bizonyos dolgokra. Ebben a sportban is pont ez kell, ez a sport ettől nagy. Ez a középszerűség nagyon egyszerűen mutatja, hogy mi lesz ezzel a sporttal: tönkre fog menni - bár ne lenne igazam. Persze senki nem azt szeretné, hogy ez a sport meghaljon. Mindenki azt szeretné, hogy jó legyen, de talán nem nekünk kéne ezzel foglalkoznunk, hanem azoknak az embereknek, akik most abszolút nem azért foglalkoznak ezzel, mert előre akarják vinni ezt a dolgot, hanem mert a saját dolgukat szeretnék előrébb vinni. Ez a vérlázító és ezért van felháborodva mindenki.

Ez a hír most jelenik meg 8540. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k