h i r d e t é s
Összes oldal:
765794266
Napi oldal:
103214
Jelenleg:
914
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
Miko Marczyk |
|
44 |
2. |
Mads Ostberg |
|
37 |
3. |
N.Gryazin |
|
34 |
4. |
R.Korhonen |
|
31 |
5. |
Yoann Bonato |
|
26 |
6. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
7. |
Jose Suarez |
|
22 |
8. |
Isak Reiersen |
|
19 |
9. |
Német Gábor |
|
17 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Spiciék nyirádi győzelmükkel átvették a vezetést a bajnokságban: az utolsó futam előtt 9 ponttal vezeti az abszolútot. Jelen állás szerint erre most van utoljára lehetősége ilyen feltételek mellett, így őt is megkérdeztem, mit gondol a WRC-kérdésről. Beszéltünk már néhányszor, de ennyire még sosem jöttek belőle a szavak…
- Mesélj, hogy ment a nyirádi verseny? - Nagyon nehezen indult. Az első szakaszt még meg tudtuk nyerni, a következőn viszont sajnos volt egy technikai problémánk, amin hál' Istennek úrrá tudtunk lenni, de borzasztóan sok időt vesztettünk.
- Mi volt ez a technikai hiba?
- Az egyik tápegység egy vezetéke leesett a generátorról. Elment a töltésünk, minden rendszer felmondta a szolgálatot az autóban, vészprogramra állt, és alig tudtunk kijönni a gyorsaságiról. Szerencsére megtaláltam ezt a hibát és meg tudtam javítani, így újult erővel nekivághattunk a versenynek. A következő gyorsot nagyon meghúztuk, és újra versenybe tudtunk kerülni, nagyon szorosan a Balázs mögött a második helyen, de abszolút lőtávolban.
- A második nap már sokkal jobban ment. - Az első nap sem lett volna rossz, de a második napon már tényleg minden klappolt. Jó volt az autó, nem volt vele probléma, jól választottunk gumit, jók voltak a beállítások, jól működött minden. A taktikában mindenképp benne volt, hogy ha nem tudunk nagyon elhúzni a második vagy a harmadik helyezettől, akkor legalább megpróbálunk nem elsőként menni, hogy ne mi takarítsuk a pályát. Ez is segített minket másnap, ezért is tudtunk gyorsan menni másnap.
- Egy kicsit átrendeződött a tabella. Mi lesz most a bajnokságban? Mi lesz Mecseken?
- Egy borzasztóan nehéz verseny lesz, mert ugyan van egy kilenc pontos előnyünk, de ez nem a világ. Mecseken ráadásul nagyon változékony időjárás fog minket várni, amire nagyon nehéz felkészülni, így egy hónap távlatából. Az biztos, hogy meg fogja nehezíteni és keseríteni mindenki életét. A csúszós útviszonyok között jócskán át fog formálódni a mezőny. Még többen lesznek esélyesek az első, második, harmadik helyre, akik most talán nem is annyira azok. Maximális teljesítmény kell majd ahhoz, hogy tökéletes versenyt futhassunk és esetlegesen meglehessen a bajnoki cím.
- Volt olyan versenyző, aki azt mondta a nyirádi versenyről, hogy nagyon bánja, hogy kevés néző volt. Te mit tapasztaltál? - A tavalyi évhez képest egy kicsit többen voltak, viszont Nyirád nem annyira fogadta még el a ralit. Azon a részen valóban kevesebben nézik a többi bajnoki futamhoz képest. Két éve vagyunk ott, de még oda kell szoktatni az embereket, mert abban a régióban talán nem annyira ismert és szeretett sport ez.
- Hogy tetszett a rallycross pályán rendezett gyors?
- Nekem ez soha nem volt a szívem csücske. Nem volt rossz, és még jól is tudtunk rajta szerepelni, csak kicsit sok volt belőle. Jobban szeretem az igazi rali jellegű gyorsaságikat. Nyilván ha a rendezőknek nem volt lehetőségük és módjuk több gyorsaságit beiktatni, akkor el kell fogadjuk, hogy ilyen körülmények között kell versenyezni.
- Milyen volt a pályák minősége? A pályabejáráson elég jól ledöngöltétek a tréning autókkal, de milyen volt a versenyen? - Semmi kivetnivalót nem találtam benne. Mindenkinek egyformán nehéz volt. Nem változott semmit a tréninghez képest és tényleg jó minőségű pályákon, jó vonalvezetésű, technikás pályákon mehettünk végig a versenyeken.
- Balázséknak már nagyon nincs esélyük megvédeniük a bajnoki címet. Fellélegeztél, hogy eggyel kevesebb az ellenfél, vagy szeretted volna küzdelemben eltölteni az utolsó versenyt?
- Ez borzasztóan érdekes anomáliát hozott létre, hogy a Balázs azzal, hogy két versenyen kiesett, gyakorlatilag már a második helyért sincs csatában. Bőven belátható, hogy ez az új pontrendszer, ez az évad nem igazán a normál erőviszonyokat tükrözi. A saját példámon is le tudom mérni, hogy a második helyen álltunk a bajnokságban, amikor egy vezető pozícióból kiestünk. Három versenyt zsinórban nyertünk, és úgy tudtuk csak befogni azt az embert, aki közben csak egy futamot nyert. Tehát, aki egy picit is hibázik, annak kicsi a lehetősége arra, hogy visszakerüljön az élbolyba. Mindenképpen tanácsolnám a szövetségnek és beszéltünk is már erről a vezetőkkel, hogy jó lenne visszaállítani azt az egy mínuszt minimum, vagy a pontrendszeren változtatni, vagy valamit reformálni kellene, mert ez most túlságosan egyoldalúvá teszi a bajnokságot. Ha hibázik valaki, vagy technikai gondja van - és ez egy technikai sportnál nyilván előfordulhat -, akkor már nincs esélye arra, hogy bajnok lehessen.
- Biztos hallottad, hogy mégsem lesznek WRC-k a következő évi bajnokságban. Te mit gondolsz erről? - Mondok egy másik sportos példát: Úgy gondolom, ha a MotoGP-ben a király kategóriát megszüntetnék, egy forintot nem érne és nem lenne közönsége. Van egy világbajnokunk, Talmácsi Gábor, akinek rettenetesen drukkolok, és nagyon szeretném, hogy jól szerepeljen és legyen még világbajnok. Ő sem hátrafelé megy, ő sem azt írja, hogy a 250 ccm-t szüntessék meg, hanem ő is felfelé szeretne menni, fejlődni és haladni a lépcsőfokokon. Ez egy nagyon rosszul átgondolt és önös érdekeket képviselő döntés. Érdekes, hogy képesek egyes emberek miatt így tönkretenni egy sportot. Úgy gondolom, hogy ennek a sportnak a sava-borsa mindenképpen a WRC. Azt le kell szögezni, hogy egyenlő pályák és egyenlő technikai esélyek soha nem léteztek technikai sportban. De amikor én kis autóval versenyeztem, mindig is felnéztem a top-pilótákra. Most is szükség van rájuk, bár nagyon sok érvet felhoztak ez ellen és emellett, de például az, hogy olcsóbbá teszi a sportot, ez nem igaz, ez borzasztó nagy hazugság. Meg is kérdeztem azoktól a bizonyos emberektől, akik nagyon nagy aláírási akcióba kezdtek, hogy lesz ezentúl: mindig, ha valami nem tetszik, majd beadok egy papírt, aláírogatjuk és jövőre esetleg nem kell tűzálló ruhában menni, mert melegünk van, vagy ha a S2000 pluszt bevezetik, akkor január 1-jén arra gyűjtünk aláírást, hogy ne kerüljön bevezetésre nálunk? Elhiszem, hogy a demokráciára szükség van, csak az mindent tönkre tesz sajnos, mert nem lehet így vezetni egy szövetséget. Megértem a tisztségviselőket is, nekik sem egyszerű a dolguk, de egyben biztos vagyok, hogy ez a döntés a sportnak semmiképpen sem fog jót tenni. Inkább azzal kellene foglalkozni ebben a sportban, hogy hogyan lehetne a nézőket visszacsalogatni a pályák szélére.
- Te már gondolkodtál, hogy mi lesz veled jövőre, vagy ez nagyon korai kérdés még?
- Úgy gondolom, hogy ez a döntés még nem végleges. Mi a nyirádi verseny során tudtuk meg, nyilván a legrosszabbkor, a gépátvételnél derült ki ez számunkra. Ettől függetlenül, nekünk már megállapodásunk és aláírt szerződésünk van és mindenki erre készül. Az összes WRC-ssel beszélgettem már, a jövő évet intézzük és csináljuk, ugyanis mindenki tudja, aki ezzel foglalkozik, hogy itt a komoly cégeknél a marketing költségek eldöntése szeptember-október, legkésőbb november elején lezárulnak. A jövő évért már hónapok óta küzdünk és egy megmásított döntéssel újfent megnehezítik a dolgunkat. Ami nagyon lényeges, de nem beszélnek róla: nekünk is vannak olyan partnereink (a többieknek is), akik versenyeket is támogatnak. És ezek a versenyek azért kerülnek megrendezésre, mert ők támogatják. Ha nem lesz WRC, nem fogják támogatni ezeket a versenyeket, ez fekete-fehér. Ezt nem tudom, hogy miért nem veszik tudomásul? És éves szinten minimum három versenyről beszélek. Nem tudom, mit hoz a jövő, mert már nem lehet tervezni. Egy biztos, a mi támogatóink akkor is mellettünk fognak állni, és lehet, hogy azt a pénzt, amiket eddig a versenyek támogatásához adtak, azt jövőre belénk fektetik, és esetleg kimegyünk a nemzetközi porondra. Tudom, hogy nagyon sok támogató és partner azért van itt, mert van WRC, ebbe szerettek bele. Voltak autóztatásaink, amikor N-es Mitsubishivel autóztattam meg a partnereket, és sok olyan visszajelzésünk volt, ami nem volt túl pozitív. Versenyezni lehet egy nagyon élvezetes N-es autóval, de amikor egy cégtulajdonost beültetsz magad mellé és gyorsabb az ő utcai autója, mint a tied - és ne beszéljünk nagy dolgokról, mert egy PDTI Passat gyorsabb, mint egy N-es Mitsubishi -, így nehéz elkápráztatni ezeket az embereket, akik erre a sportra pénzt költenek és áldoznak. Ezt a varázsát fogja elveszteni a sport a WRC-k miatt, ami felmagasztalja az egész sztorit. Az elérhetetlenségét veszti el. Ha nem lesz varázsa, nem lesznek olyan emberek, akik erre pénzt áldozzanak, és ha nem lesz pénz, elfordul a média is. Szerintem pedig ezért fog tönkremenni ez a sport.
- Azt mondtad, szerinted ez még nem a végleges döntés. Van még szerinted mit tenni? - Úgy tudom, hogy ez most csak felülvizsgálatra visszaadta az RSB-nek ezt a döntést az IB, úgyhogy még nem dőlt el semmi.
- Mi volna a jó döntés szerinted? - Nagyon sokan az N-es pilóták közül azt hiszik, hogy ha most a dobogó környékén állnak, hogy akkor WRC-k nélkül majd ők lesznek az abszolút bajnokok, ami lehet, hogy így lesz. Viszont abba is belegondolhatnak, hogy azok a pilóták, akik WRC-vel versenyeznek, nem véletlenül többszörös magyar bajnokok, és voltak már többszörös egyéb kategóriájú bajnokok is. Nem úgy kerültek oda, hogy az ölükbe hullott ez. Ezek a versenyzők nagyon jól felkészült pilóták és nagyon komoly tudással rendelkeznek. Nem vagyok abban biztos, hogy azok az emberek, akik most kategória "ikszedikek" az N-csoportban, hogy azok biztos, hogy előrébb kerülnek, nem pedig hátrébb, és pontosan ez a szépsége a ralinak, hogy különböző kategóriák vannak, és mindenki tud a kategóriáján belül versenyezni, plusz akár tud az abszolútban is versenyezni. De, hogy válaszoljak is: nagyon egyszerű lenne nyílttá tenni ezt a magyar bajnokságot, bár a felvirágoztatásáról nem beszél senki. Miért nem lehet esetleg, hogy idecsábítunk külföldről csapatokat, versenyzőket. Európai szinten az a tendencia, hogy mindenhol hozzák vissza a WRC-ket, mindenhol azt akarják, hogy újra versenyezzenek. Ez a sport, nálunk még fejlettebb gazdasági körülmények között lévő országokban is hanyatlásnak indult. De ha mi például nyílttá tennénk a bajnokságunkat, akkor szinten tarthatnánk, sőt még fejlődhetne is. Ha jól szervezve és jó időpontokban lennének a versenyeink, amik esetleg VB-futamokra hasonlítanak talajban, pályaminőségben, akkor ide lehetne csábítani akár VB-s csapatokat is teszt-jelleggel -erről már beszéltünk is a Mitsubishivel is. Miért nem abba az irányba megyünk, hogy fejlesszük a ralit? Nem visszafelé kéne mennünk, hanem előre. Erről nem beszél senki! Mindenki csak a saját vélt igazát fújja, de hogy fejlesztésről senki nem beszél, az biztos. Én is Trabanttal kezdtem, és végigjártam a lépcsőit ennek a sportnak. Akkoriban még nem is voltak WRC-k, csak A-s autók, mégis úgy néztem a Rangára, a Ferjánczra meg az Érdi Tibire, mint az istenre, és próbáltam a nyomdokaikba lépni és követni őket. Ha van egy célja az embernek, és ha kitartóan dolgozik érte, akkor igenis, azt el lehet érni. De kérdezem, mi lesz innentől a cél? Az, hogy legyen 70 darab N-es autó egy magyar bajnokságban? Ha most megnézzük a magyar bajnokságot, 30 darab N-es autó van, de abból a nézőket érdekli 5 darab… Attól, hogy lesz még 30 vagy még 20 ilyen autó, az nem azt jelenti, hogy még szorosabb és még nagyobb küzdelmeket fogunk látni. Olyan dolgokat én sem szeretek megnézni, amik középszerűek. Annyira rohanó világot élünk, hogy már csak nagy dolgokkal, szenzációval lehet felhívni a figyelmet bizonyos dolgokra. Ebben a sportban is pont ez kell, ez a sport ettől nagy. Ez a középszerűség nagyon egyszerűen mutatja, hogy mi lesz ezzel a sporttal: tönkre fog menni - bár ne lenne igazam. Persze senki nem azt szeretné, hogy ez a sport meghaljon. Mindenki azt szeretné, hogy jó legyen, de talán nem nekünk kéne ezzel foglalkoznunk, hanem azoknak az embereknek, akik most abszolút nem azért foglalkoznak ezzel, mert előre akarják vinni ezt a dolgot, hanem mert a saját dolgukat szeretnék előrébb vinni. Ez a vérlázító és ezért van felháborodva mindenki.
Ez a hír most jelenik meg 8583. alkalommal
|