Nem csak a 'nagyokkal' foglalkozunk. Oláh Balázs szimpatikus amatőr versenyző, akinek ugyanúgy biztonságossabbá kellett tennie versenyautóját, mint a MARB sorozatban indulóknak.
Miért szeret autóversenyezni Oláh Balázs?
Gyerekkori álma ez Oláh Balázsnak. Hamar megfertőződött a rallye nevű vírussal, hiszen a kazári gyors lábánál nőtt fel és jött minden magától:)
Mi volt az első 'versenyautó', amivel majdnem világbajnok lettél?
Csakis a Lada jöhetett szóba:) Tehát egy piros kocka Lada, amit a mai napig hajtok, hajtunk. Szívem csücske a típus és a büdzsé is őt engedi meg nekünk, cserébe szépen duruzsol nekem a lelkem :)
Mióta mentek és milyen bajnokságokban indultatok?
2008-óta próbálkozunk, de sajnos sosem jött össze komplett szezon az amatőr, sprintes bajnokságokban. Igazából tavaly állt volna össze minden, ha a motor nem robban fel Kazár előtt. Amatőr MARB bajnokság a fő cél, gyűjtük a kilométereket. Menni, menni, menni :)
Eddig az északi bajnokságokat preferáltuk, de idén megyünk délre. Belekóstolnánk egy kicsit másba is. Fejlődés szempontjából elengedhetetlen, hogy más pályákon is menjünk és ugye nyílt titok, hogy a Mecsekben nem nagyon van rossz pálya :) A régi vágyunk, hogy ott mehessünk, most megvalósulni látszik.
Merre is laktok és honnan vágtok neki a déli domboknak?
Tősgyökeresen salgótarjáni vagyok. A munkám miatt Pest és Vác környékére sodort az élet, tehát végigszántjuk az országot, hogy megláthassuk a pécsi pályákat :)
Idén sok szigorítást vezettek be a MARB versenyzők és autóik részére. Mennyire érint ez Téged, az autódat?
Sajnos érintett. Alapvetően sosem voltam az ellen, hogy egy kicsit komolyabb szintre emeljék a követelményeket amatőrbe, de mindig is fontosnak tartottam azt, hogy szem előtt tartsák a fokozatosságot és figyelembe vegyék,hogy az amatőr versenyzők 90%-a "konyhapénzből" versenyzik.
Ugye, mint tudjuk, nagy volt az elégedetlenség, de valamelyest kompromisszumokat sikerült találni az MNASZ RSB-vel. Most mindenki el tudja kezdeni a szezont és tudatában van annak, hogy minek kell megfelelnie a későbbiekben. Bár én még adtam volna egy kis időt, de nem én hozom a szabályokat ez is valami, hogy engedményeket tettek ARVSZ fronton.
Itt szeretném is megköszönöm Kállai Tamás cimborámnak az overált, hiszen csak a két szép szememért adta nekem oda a hőn szeretett tűzállóját. Így meg van mindenünk, hogy megfeleljünk a követelményeknek
Egy hétvégén két futammal kezdődik a MARB idén. Ti a hazai pályát választjátok, vagy már 'lent' kezdtek Orfűn?
Délen kezdünk. Idén mindenképpen úgy akarjuk alakítani a költségvetést, hogy a déli régióban tudjunk menni. Nagyon vonzanak a mecseki pályák. Úgyhogy ráállunk, álltunk most minden erőnkkel. Fáj a szívem Ceredért, de fogunk mi még ott menni :)
Azt mondtad, hogy sokan konyhapénzből mennek.
Ti is, vagy vannak partnereitek, akik segítenek?
Egy kicsit kiváltságosnak mondhatjuk magunkat, mert van egy kisebb hátszelünk, ami nagyon nagy dolog a mai világban. Itt szeretném is megköszönni a Fémtiszta Kft-nek az eddigi támogatást, a Tekt Kft-nek, Varrivál Kft-nek, a Maddesign-nak a dekort az autóra, a Lindor lengéscsillapítónak a hibátlan gátlókat és a mindig korrekt hozzáállást, és nem utolsó sorban Varga Lacinak a verítékes munkáját, hogy mindent megtesz azért, hogy egy icipicit komolyabb autóval tudjunk versenyezni és mindig mérhetetlen korrektséget tanúsít felénk.
A legnagyobb köszönet páromnak, Góczán Enikőnek jár, hogy elnézi nekem néha azt is, hogy kint maradok a garázsban, és ha kell segít szögelni a vasat. Szerencsére nagyon szereti ezt az egészet, hiszen ő a kódrájver. Családi vállalkozás valamelyest, szerencsésnek mondhatom magamat:)
Akkor Orfűn találkozunk!
Örülök, hogy Te is ott leszel! Széles utat mindenkinek!