Esztergom előtt mondták
IX. HumanoIT Rallye
2009-05-22
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
807365483
Napi oldal:
152121
Jelenleg:
852
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

A GREPTON Rali-Túra Bajnokság mezőnye a hétvégén Esztergomban és környékén bőgeti a motorokat. A IX. HumanoIT Rallye előtt az előző futam abszolút- és kategóriagyőztesei meséltek...

Sípos Zoltán - Matus Lajos - BMW Compact
VII. Suzuki-Kaiser Ózd Rali - RallyMovie

Füredi Sportvideó felvételeiből

Kicsák Attila (H/2, BMW M3): "Az ózdi eredményünk teljesen meglepetés volt, és rengeteg szerencse kellett hozzá - kíváncsi vagyok, hogy Esztergomban mire leszünk elegek. Tavaly óta nem fejlesztettünk, De a héten készültünk el az autóval, most érkezett meg ugyanis az utolsó alkatrész, egy szilent, mert egy hátsó felfüggesztőt ki kellett cserélni - már tavaly év végén ki kellett volna cserélni, ám ez eddig elmaradt... De a rajtra minden készen lesz. Az esztergomi pályákat nagyon szeretem, bár tavaly nem sikerült túl jól: műszaki hiba miatt fel kellett adnunk: a diffink szétszakadt - remélem, idén minden rendben lesz. Most majd meglátjuk, hogy lenne-e értelme idén még fejlesztgetni a kocsit - minden attól függ, hogy hogy állunk majd a többiekhez képest."
 
Mihály Ádám (A/3, Lada 2107): Az ózdi nagyon jó verseny volt, Rolanddal, a bátyámmal jól éreztük magunkat a kocsiban végig. Az autó a szervizesek is jól bírták azt a versenyt, remélem, Esztergomban sem lesz ez másként. Az ottani pályák még teljesen ismeretlenek számunkra, most megyünk ott először. Keddre készült el a motorunk, még a verseny előtt kipróbáltuk - bízunk benne, hogy hasonlóan fog sikerülni a második verseny is. Balázs Öcsivel nagyon jó a kapcsolatunk, szerintem az ő belső felvételei alapján fogunk az Esztergom környéki pályákkal barátkozni. A támogatóink körét még szeretnénk bővíteni, mert jó lenne egész évben indulni."
 
Krizsán Péter (H/1, Lada VFTS): Nagyon tetszett az ózdi verseny, mind a pályák, mind pedig a rendezés teljesen rendben volt részünkről. Külön öröm volt, hogy a versenyt is meg tudtuk nyerni. Nagyon jó verseny volt, remélhetőleg jövőre is versenyezhetünk ugyanitt. Az autónk most még nincsen teljesen készen, apróbb finomságok vannak már csak hátra rajta, ugyanis Ózd után sajnos sikerült bedobnom egy árokba: Köpci barátunk meghívott egy az általuk rendezett sprintversenyre, Jászboldogházára előfutóként, és ott nem adta ki egy lassító... Az autó jobb elejével érkeztünk az árokpartra, ezzel csinálva programot a fiúknak a műhelyben... Az első futóműnek annyi lett, és a frissen fényezett karosszérián lettek kisebb fénytörések.:) De ezúton is szeretném megköszönni a segítségét Pizzának és Siksinek, akik nélkül nem tudnánk a versenyre elkészülni. Ha Ők nincsenek, akkor mi sem lettünk volna az ózdi dobogó legtetején. Köszi Fiúk!! Esztergomban a múlt évben sikerült a kategóriánkat megnyernünk, azon leszünk, hogy idén meg tudjuk megismételni azt az eredményt. A pályák nagyon jók, különösen így visszafelé."

Széplaki Dávid (N/1, Suzuki Swift): "Ózdon már az elején kiderült, hogy visszafelé elég lobogósak a pályák, és kicsit talán álmos is voltam eleinte: nem nagyon tudtam Ádámra figyelni. Mondta ő az infókat, de nem nagyon fogtam fel - ám a verseny végére szerencsére belejöttem. Nagyon lobogtunk, így tudtuk megnyerni a kategóriánkat. Esztergom az ózdin kívül a másik kedvenc versenyem, mert az itteni pályákat is nagyon szeretem - az év elején ezért mondtam, hogy ez a két verseny biztos, minden más csak kérdőjeles. Jelenleg dolgozunk, hogy jöhessünk a többi futamon is, de egyelőre csak apró jeleink vannak. Aprók, de bíztatók - a többi majd eldől az esztergomi futam után."

Schweizer Dániel (H/2, BMW M3): "Most már egész évre túrát tervezem, mert a Rallye2 nem igazán tetszett tavaly. Egyrészt drágább volt, másrészt nem is volt igazán verseny, mert nem volt elég autó - a túrában viszont nagyon komoly a mezőny. Az ózdi futamon eleinte kissé meg voltunk ijedve az ellenfelektől, de a végén a várakozásainkon felüli eredmény lett az abszolút második hely. Ehhez persze szerencse is kellett, ennek ellenére nagyon örültünk neki. Nem hiszem, hogy a BMW-k akkora fölényben lennének, mert a Mitsubishik azért sokan vannak és erősek, de igyekszünk azért a jövőben is minél jobb eredményt elérni: az első tízzel már boldog lennék."

Kelő-Gere László (A, Mitsubishi Lancer EVO): "Az autó idén új, és az első versenyen még ismerkedtünk, annak ellenére, hogy Evo VI után megyünk most az Evo IX-cel - óriási különbség van a két autó között: a IX-es sokkal kezesebb kocsi, és szerintem gyorsabb is. Próbáltunk vigyázni rá Ózdon, remélem, Esztergomból is épen visszük majd haza. Az összkerekes turbós mezőny elég nagy, nagyon bővült idénre: arról nem is beszélve, hogy mindenki folyamatosan fejlesztgeti, erősíti a kocsiját. A miénk egy N-es kocsi, de próbálunk gyorsulni és tartani velük a tempót. Az esztergomi pályákon most megyünk majd harmadszor, de nagyon szeretem őket, elég jól fejben is vannak - remélem, gyorsak is tudunk majd lenni. Ehhez persze kell az is, hogy ne essen az eső - csúszkálni azt végképp nem szeretnék."

Kovács "Puki" Zsolt (A/1, Trabant P60 RS): "Igen, igaz a hír, indulunk Esztergomban, és a mezőnyben. Több trabis páros keresett meg hogy ne hagyjuk elkallódni az A1 kategóriát, kicsit kartelezve a többiekkel, de ismét csatába szállunk az RTE bajnoki címért. Az Esztergom Rallye-t, mióta versenyzem, soha nem hagytuk ki, szeretjük ezeket a pályákat, igazi ralis gyorsok - teljesen mindegy milyen irányban megyünk rajta - és fekszenek is nekünk. Idén elsősorban az RTE versenyeire koncentrálunk, de nem a teljes szezonban, előre egyeztetünk a többiekkel, ki hogy áll: úgy és akkor állunk rajthoz, hogy mindig meglegyen a kategória az adott versenyen. Ebből a szempontból eddig Braun Krisztián a nyerő, mindenkinek az ő rendezvényei fekszenek a legjobban: Esztergom, Salgó, Szendrő. A Historic persze továbbra is a szívem csücske, de sajnos most mélyponton van, legalábbis nálunk. A válság a mi támogatóinkhoz is begyűrözött, és a fennmaradásért küzdenek, ezek mellett nincs feleslegesen "kidobandó" pénzük. Készülnénk a pécsi futamra, de még nem tudjuk mi lesz belőle, sok hiányzik még hozzá. A kisautónk egyébként a régi, de teljes felújításon esett át, egy picit húztunk a motoron hogy ne legyünk a többiekhez képest  nagyon lemaradva: szeretnénk a dobogó felsőbb részén végezni. Így készülünk, és ennek rendeljük alá ezt a hétvégét - amennyiben a technika is így akarja. Úgyhogy várunk minden rallyongót a pályák szélén, és előre is bocs a kevesebb látványért, de időre autózunk...:)"

Tajti Árpád (A/2, Lada 2105): "Az ózdi versenyen egész elfogadhatóan ment minden, és az, hogy végül nyertünk, annak is köszönhető, hogy a Suzukiknak nem ment olyan jól az a verseny... De ezen túl minden jól működött nálunk, semmiféle műszaki problémánk nem volt. Esztergomban is erre számítok - mármint ami a technikát illeti. Hogy a tabellán hová férünk el, még nem tudom, de jó lenne a harmadik-negyedik hely környékén végezni. Nem lesz egyszerű, mert Esztergomban most indulok először, de igyekszem sok belső felvételt nézni, és a többiektől okulni ezekkel a szakaszokkal kapcsolatban."

Nagy Gergő (A1, Trabant 601): "Az ózdi verseny számunkra nagyon magányos volt: egyedül voltunk a kategóriánkban. De autóztunk egy jót, és tudtuk tesztelni az autót - ennek fogtuk legalábbis fel. Kicsit sajnálom, hogy nem volt ki ellen autózni, de legalább a nézőket tudtuk kicsit szórakoztatni. Esztergomban sajnos nem indulunk, mert a navigátorom egy kicsit későn döntötte el, hogy nem tud jönni - nekem pedig már nem nagyon volt időm helyettest találni. Így ez kimarad, amit sajnálok, mert most végre meglesz az A1, de remélem, lesz még ilyen az idén. Most azt csináljuk a kategóriatársakkal, hogy megbeszéljük, ki, mikor tervezi, hogy elindul, és igyekszünk minél gyakrabban megszervezni, hogy legyünk elegen. Remélem, a következő futamokon már ott lehetünk - minél többen."

Vida Péter (N3, Renault Clio RS): "Esztergomban nem indulunk, de az ózdi verseny nagyon jó volt, főleg, hogy nekünk egy kicsit hazai pálya volt. Inkább az autót kellett szoknunk, mert hiába mentünk előtte H-ban a Polo-val, azért ez a Clio még N-es változatában is komolyabb kategóriát képvisel. Szóval az ózdi egy tanulóverseny volt, sőt, az egész évet annak szánjuk - próbálkozunk, tanulunk, és csinosítgatjuk az autót kívül-belül - az külön ajándék volt, hogy meg is tudtuk nyerni a kategóriánkat. Jókat vívtunk, részben sikerült megbarátkozni a kocsival, bár ezt az év végén biztosabban állíthatom majd. Az év hátralévő versenyein a tervek szerint rajthoz állunk, de ez a hétvégi futam most sehogy nem jött össze."

Végh Dávid (H2, BMW M3): "A várakozásainkon felül teljesítettünk Ózdon - ha az első tízben lettünk volna, már annak is örültünk volna. Szerencsénk is volt, és az is biztos, hogy erős egy BMW, de hogy a Mitsubishikkel mennyire tudja majd felvenni a harcot, az igazán Esztergomban dől majd el. Még sosem mentem ezeken a pályákon, úgyhogy most belső felvételek segítségével próbálok ismerkedni velük, de a tréningen igyekszünk minél jobb itinert írni."

 

Ez a hír most jelenik meg 4875. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k