AUTOMOBIL ÉS TUNING SHOW 2022. május 27-29. Budapest, Hungexpo
Európa bajnok Nyíregyházán!
Érdi Tibiék a második EB cím után az új autóval tesztelik az új pályákat
2018-10-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
602326602
Napi oldal:
17355
Jelenleg:
677
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
az 2.futam után
1.
Suborits Péter
420
2. Martin Márkó
372
3. Martinák Balázs
334
4. Gál Krisztián
331
5. Szücs Benedek
317
6. Liktor Balázs
293
7. Tim Gábor
285
8. Balázs Benedek
265
9. Markó Zoltán
260
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a 4. futam,
a Portugal Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
106
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
60
3. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
38
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
37
5. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
36
6. Craig Breen
Ford Puma Rally1
34
7. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
27
8. Gus Greensmith
Ford Puma Rally1
20
9. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
19
teljes táblázat
European Rally Championship
a 3. futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
70
2. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
65
3. Armindo Araujo
SKODA Fabia R5 Evo
45
4. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
35
5. Simone Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
34
6. Simone Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
32
7. Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
30
8. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
29
9. Simon Wagner
SKODA Fabia R5 Evo
28
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
74,8
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
61,8
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
51,8
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
37
5. Német Gábor
Skoda Fabia R5
33,8
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
27
7.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
22
8. Ifj.Fekete László
Skoda Fabia R5
20,3
9. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
20
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
62,6
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
50,4
3. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
45
4. Karsai Zsolt
Lada 2107
37,8
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
37
6. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
34
7. Szőllősi Roland
BMW
25,4
8. Ráti Gergely
Ford Escort MkII
25,2
9.
Határ Attila
Peugeot 306
22,6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az első futam,
a Salgó Rally után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
15
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
8
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
8
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
6
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
4
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
3
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
51
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
46
4. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
43
5. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
34
6. Goller Ákos
Citroën C2R2 max
23
7. Baksai László
Lada VFTS
19
8. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
18
9. Géringer Zoltán
Honda Civic FN2
17
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Zákányi János
Lada 2105
62,6
2. Takács István
BMW E36
52,2
3. Geng Bence
Honda Civic
50,6
4. Békési Richárd
BMW 320
47,2
5. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
30,6
6. Técely Tamás
Honda Civic
22,8
7. Guzi János
Honda Civic
22
8. Géczi László
Lada 2107
19
9. Magyar Péter
Lada 21011
18,0
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
165
2. Benyó Máté
Ford Focus
143
3. Luigi
Ford Fiesta
121
4. Vass Zoltán
Audi A1
121
5. Mózer Márk
Peugeot 208
92
6. Koncseg Zoltán
Audi A1
84
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
76
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
74
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
72
teljes táblázat

Ifjabb Érdi Tibor utoljára kilenc évvel ezelőt indult hazai bajnoki futamon... Nem lövök le nagy poént, ha elmondom már az elején: két EB bajnoki cím után, a kandidáló hazai versenyen újra láthatjuk őket! Itt egy kis évértékelő a Nyíregyháza Rally előtt:

Először is szeretnék gratulálni a második Európa-bajnoki címedhez!
Kézenfekvő a kérdés: az elsőt megnyerni, vagy most megvédeni volt nehezebb? 

Egyik sem volt könnyű, mindegyik másért volt nehéz.
Az első azért, mert nagyon vágytam rá, hogy Európa bajnok legyek És ezt fel kellett dolgozni magamban, hogy képes vagyok rá, van esélyünk, felnőtt rá a csapat. Nehéz év volt. Voltunk magasan, szárnyaltunk, és megjártuk a poklot is, de a végén, amibe annyira hittem, végül teljesült és Európa bajnokok lettünk 2017-ben.

A második azért volt nehéz, mert mindenki engem akart legyőzni. Ez egy édes teher volt, de amikor az első versenyen kiestünk műszaki hiba miatt, akkor úgy éreztem, hogy a tavalyi Európa bajnoki címünk nem csillog olyan fényesen, hisz nem mi vezetjük a bajnokságot. Ez annyira dühített, hogy eldöntöttem, hogy azért is legyőzök mindenkit és ahol elindulok ott nyerni is szeretnék. Ez így is lett, az összes hátralévő versenyt megnyertük és ismét Európa bajnokok lehetünk 2018-ban. 

europa_bajnok_nyiregyhazan_7

Tavaly nagyon sok olyan pillanat volt, amit méltán nevezhetünk drámáinak. Volt, amikor egy győztes futam utolsó szakaszának céljában robbant szét a motorotok… Idén is volt hasonló, vagy simaliba volt minden?

Persze, mindig van egy kis dráma… Az Acropolis Rally-n utolsó előtti gyorson megütöttem egy követ, ami úgy elgörbítette a kormányösszekötő rudat, hogy éppen nem tört el, de félig elrepedt. Műhely körülmények között sem biztos, hogy ki tudnám olyan gyorsan cserélni, mint akkor ott az út szélén… Kalapács nélkül 7 perc alatt… Izzó féktárcsa mellett… :) Volt 3 perc előnyünk, dolgozott az adrenalin, nagyon nem szerettem volna feladni. Ezután megnyertük az utolsó gyorssal együtt a versenyt is…

Mikor érezted, hogy meg lehet a duplázás? És utána nehezebb volt nyomás alatt, vagy igazából ment simán minden? 

2018-ban 4 versenyt értékeltek a mi kategóriánknak a 8-ból. 3 aszfalt verseny szerepelt a naptárban. Úgy terveztem, ezeket behúzzuk, a többi murvából meg majd lesz valahogy. Az ellenfelek inkább murva menők voltak. Meglepett a teljesítményünk az Acropolis rally-n, minden olyan simának tűnt, domináltunk, ott éreztem, hogy meg lehet a bajnokság. És jött a pofon az utolsó előtti gyorson, kellett is, ebből is tanultam… Az utolsó gyors utolsó méteréig lebegjen az ember előtt, hogy miért is küzd!!! 

europa_bajnok_nyiregyhazan_4

A szezon megkoronázása volt, hogy egy új autóba ültetek! Gratulálok! Milyen az autó? Mennyivel másabb, mint a Mitsubishi?

A második Európa-bajnoki cím megszerzése után elkezdtünk tárgyalni a 3 gyártóval. A Citroën gyorsan elvetődött, mert nem tudtak kiszolgálni. Édesapám kint volt a HYUNDAI Motorsport gyárában tárgyalni, de nem tudták meggyőzni… Maradt a Skoda. Tudtuk, hogy a legjobb és sikerült is gyorsan megvásárolni a gyártótól egy új autót.

europa_bajnok_nyiregyhazan_3

A gyors vétel után 3 héttel elrajtoltunk az utolsó ERC futamon. Nagyjából sejtettem, hogy mi vár rám, egy Mikulás Rallyt már futottam ilyen autóval. Azt kértem a szerelőktől, hogy elsőre hasonlítson kicsit a beállítás a Mitsubishihez… Ez így utólag már tudom, hiba volt, mert nagyon hátsó-keres volt. Mindenhol keresztbe mentünk a nézők örömére, de a stopper sajnos megmutatta a rossz döntésemet. 

europa_bajnok_nyiregyhazan_2

Ennek ellenére a verseny minden percét élveztük, nagyon jó volt ismét gyári igazi versenyautót vezetni. Sokszor kiléptünk a komfort zónánkból, ami jó, mert akkor tanul az ember. A Skoda is megúszta balesetmentesen, sehol nem hibáztunk nagyot. Egy defektet összeszedtünk, amit kétszer annyi idő alatt cseréltünk ki, mint a Mitsubishin, mert minden máshogy volt és nem gyakoroltuk be…

Hogyan tovább? Láthatunk Benneteket itthon? Még lesz egy szezonzáró, lesz Mikulás Rallye, lesz Szilveszter… Indultok valamelyiken?

9 év elteltével újra láthatnak minket a nézők itthon, magyar bajnoki futamon! Elrajtolunk az EB kandidáló Nyíregyháza Rally-n.

europa_bajnok_nyiregyhazan_1

Fontosnak tartjuk, hogy a 2019-es EB futamra készüljünk, lássuk, hogy mire számíthatunk pályák és beállítások terén. Nem tudom, mi vár rám az aszfalton, elképzelésem sincs róla, nem is támasztok elvárásokat magam elé, maximum a balesetmentes közlekedést. 

Ifj.Érdi Tibor, R5, 2019… Melyik bajnokság, milyen futamok vannak a naptáratokban?

Marad az Európa bajnokság! Ugyan naptár még nincs, a 2018-as évünk nagyon erős év volt, jó lenne újra 8-ból 7 futamon indulni. 

europa_bajnok_nyiregyhazan_5

Mi az, amivel jövő ilyenkor elégedett lennél?

Tanuló évnek szánjuk a 2019-est, a Skoda által ajánlott 2000 km futást, ami után már gyorsan is lehet vele közlekedni mi év végére érjük el... Ettől függetlenül szeretnék jó versenyeket futni és gyűjtögetni a pontokat, abból meg majd lesz valami…

Köszönöm az interjút, találkozunk Nyíregyházán!

europa_bajnok_nyiregyhazan_6

 

 
Ez a hír most jelenik meg 3481. alkalommal
címkék: Érdi Tibor, ERC
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1617 18 19202122
23 24 25 26 272829
30 31 01 02030405
0607 08 09101112
13 14 15 16171819
2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.06.02.

részletes infóink

2022.06.11-12.

részletes infóink

2022.06.23-25.

részletes infóink

2022. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k