HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Évadzáró száguldás Vácon
Részletes beszámoló és rengeteg interjú
2012-10-04
összefoglaló • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
681204426
Napi oldal:
54539
Jelenleg:
881
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

evadzaro_szaguldas_vacon_1

A Young & Partners Rali-Túra Bajnokság utolsó versenyének a III. PM Peugeot Vác Rally adott helyet. Pezsgő ralis élet jellemezte a hétvégét Vácon és környékén, hiszen durrogó rali autók hada száguldott a Tesco parkolójában szombaton, valamint vasárnap Gombás és Sejce, illetve Kóspallag és Márianosztra között.
A Historic-kal és licencesekkel együtt 128 autó (plusz 13 előfutó) állt a rajthoz a szombati prológon, s közülük szerencsésen 89-en tudtak a vasárnapi célba begurulni.

Szombat délután a váci Tesco parkolóban megrendezett Prológon rengeteg ember csodálhatta meg az összes versenyzőt. Az elmondások alapján egy kicsit szűk pályán - a járdaszigetek és gumik között – próbáltak látványosan manűverezni a versenyzők meg-meg pördülve, gumikat nem sajnálva. A jó hangulatért pedig Kőváry Barna volt a felelős.

Vasárnap a technikásabbnak számító első gyors 2/3-ánál Bprbásék lecsúsztak az útról a Mitsubishijükkel. Viszont a tempósabbnak jellemezhető Kóspallag – Márianosztra szakasz tízedelte meg jobban a mezőnyt. A második gyorson Asi autója csúszott le egy kanyarban, a futómű sérülése miatt fel is kellett adniuk a versenyzést. A licencesek közül még egy Lada is a gyors vége felé árokba esett, de még így járt egy másik zsiguli is a H1-es kategóriából. A második körben történt a legtöbb esemény. Az izgalmak fokozása képpen egy terepjáró bukkant fel a gyorsaságin, de szerencsére ezt az éppen versenyző páros még időben észlelte, elkerülve ezzel a balesetet. Ezután egy Historic-os Opel járt a gyors menti árokban – kitolták és folytatni tudta a versenyzést - , majd a Ford Caprinak tört ki a kereke, illetve egy H1-es Lada is beesett, valamint egy Seat akadt fent az egyik lassító középső gumiján. A harmadik kör az előzőhöz képeset már nyugisabban telt. Az utolsó gyorsnál a cél előtti utolsó bal kanyarjában egy A3-as Lada csúszott ki és akadt fent a külső íven.
Egyes kategóriákban még csak most derülhetett ki véglegesen, hogy kik is állhatnak majd fel a dobogókra. De a sok résztvevő között volt, akik már csak örömautózás, illetve szárnypróbálgatás ürügyén élvezték a ralizást.


thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_2Az abszolút értékelést tekintve nagy küzdelmek voltak és csak másodpercek döntöttek az elsők között. A rossz hajtáspumpa ellenére is a leggyorsabbnak Velenczei – Csiki kettős bizonyult. 3,7 tized másodperccel lemaradva, a második helyre Ifj. Vincze – Csernai duó került, akik magyar szlalom bajnokként most a rali felé kacsintgatnak. Harmadik helyen – rossz futómű beállítások miatt 4,7 mp-es hátrányt szerezve - Ifj. Kiss – Varga páros végeztek, akik ugyanakkor a H4-es bajnoki címet itt ünnepelhették meg. 2 perces lemaradással a H4-ben Gönczöl és Koskár állhattak fel dobogó második fokára.

thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_3A H3-ban szép előnnyel győzött Tajmel – Csendes kettős, akik ezzel az eredménnyel a bajnoki címet is megszerezték. Így lett a második Horváth - Adorján kettős, akik mellett a szerencse is kitartott, hiszen az egyik gyorson elnéztek egy elágazást, majd az utolsó körben fék nélkül versenyeztek. A bronzérmet igazán szoros küzdelemben Nemerey – Kőszegi duó szerezte meg.

A H2-es kategóriában az első helyet – idén először célba érkező – Vargha – Magyar duó érdemelte ki, mivel most végre különösebb műszaki problémájuk nem akadt. Mögöttük második legjobbként a Papp testvérpár autózott, akik ezen felül itt szerezték meg a kategória bajnoki címét is. A dobogó harmadik lépcsőjére Madari – Haracska formáció léphetett fel vasárnap este.

thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_7Ruszó - Jobbágy kettős pezsgőtől gyöngyöző autóval gurult be a Parc Fermébe, hiszen a H1-es kategória és H/Lada kupa első helyét és bajnoki címét is megszerezték. Csak 4 másodperces lemaradással Szilágyi – Treitl formáció érdemelte ki az ezüstérmet. Jobbágy – Bertók duó is csak 6,7 másodperces hátránnyal szorult le a dobogó harmadik fokára.

thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_6Közel 2 másodperces előnnyel Kondella - Fülöp páros győzedelmeskedett az N3-as géposztályban, illetve N abszolút leggyorsabbjának is őket könyvelte el a túra. Másodikként Kovács „Puki” – Kovács G. gurult be a célba. Emellett Pukiék még az N-Kupában a legjobbnak járó díjat is bezsebelhették. A bronz kupát N3-ban pedig Szemán – Mészáros kettős vihette haza.

Az N2-es kategóriában Markó – Geró páros nyert, akik már csak örömautóztak, hiszen már az előző versenyen megszerezték az év végi bajnoki címet. A második helyért is igazán szoros küzdelmet vívtak a fiúk. Végül 9 másodperces előnnyel Dr. Farkas – Ferenczi kettős került kis győztesen, mögöttük pedig Bartha – Pannuska duó gurult be a célba.

thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_8A Barna – Pálinkás duó a Suzukit a parc fermébe betolva szerezte meg az N1-ben legjobbnak járó kupát, valamint a bajnoki második helyezést. Magyar – Geró páros a kategóriában csak második lett, viszont az STK kupában arany érmes. Utánuk komoly műszaki gondok ellenére is végül Aczél – Major kettősnek csak sikerült begurulniuk a Parc Fermébe.

A kis piros villám autóval a Kolencsik – Groholy kettőst még egy megforgás sem tarthatta vissza, hogy átvehesse az aranyérmet az A3-ban. A mezőnyben második legjobbként és A/Lada kupa győztesként Bardóczi – Juhász kettős végeztek, mögöttük nem sokkal Keller – Bencze páros raliztak.

thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_9Az A2-ben a Csizmadia – Marcsa páros életük első kategória győzelmüket ünnepelhették vasárnap a túrában, utánuk másodikként Fodor – Bárdos kettős végeztek. A bronz éremnek pedig Antal – Böröczi duó örülhetett.

Csak egy induló volt - Balázs – Szabó formáció - az A1-es kategóriában, akik problémamentesen végig „száguldották” a napot egy Trabanttal.


A televíziós beszámoló pontos dátuma még kérdéses a váci Rendező hátralékai miatt. Ezzel kapcsolatban a kedves versenyzők megértését előre is köszönjük.



Most pedig lássuk a ráadás interjúkat, ahol is elmondják a versenyzők, hogy milyen volt a váci futam, a prológ, hogyan értékelik a 2012-es túrás évüket illetve vannak-e terveik a következő évre.


Abszolút - Velencei Ádám – Csiki Attila:
„Nagyon szoros küzdelmen vagyunk túl. Csak a tizedek döntöttek! Szerencsénkre az első két gyorson olyan előnyt tudtunk kiautózni, amit a végéig csak be kellett osztani.
Nagyon jók voltak a pályák. Gombás - Sejce az egy kicsit technikásabbnak számított. Nagymaros – Márianosztra tempós és inkább bevállalósabb volt. Mi a másodikra, Nagymarosra tettünk fel úgymond mindent, hiszen itt próbáltunk előnyt szerezni. Ezt sikerült is megvalósítani.
thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_10Az autóval sajnos volt egy kicsi problémánk, a hajtáspumpánk nem túl jól működött. Ezt leszámítva minden jól működött az autón.
A prológon nagyon tetszett, hogy ennyi néző gyűlt össze. Kicsit elhúzódott, így már sötétben tudtunk menni.
Nagyon vegyes évünk volt. Nyertünk két versenyt – Tatabányát és a mostanit, Vácot. Két második helyünk is volt. Miskolc nem volt sikeres, Esztergomban pedig nem indultunk. De így év végére a bajnoki második helynek is nagyon örülünk.
Jövőre mindenképpen szeretnénk indulni valahol. Ha a túrában, akkor szeretnénk egy szintel feljebb lépni.”

Abszolút - Ifj. Vincze Ferenc – Csernai Zsolt
(Ifj. Vincze 2009 és 2010-ben országos szlalom bajnok, illetve 2010-ben közép európai szlalom bajnok volt, aki most a raliban szeretne eredményeket elérni.)
„Ez a második rali versenyem, hiszen eddig én szlalom bajnokságokban indultam. Idén mentem Miskolcon, ott is elsőre elég jól szerepeltünk. Kicsit csalódott vagyok most, mert elég kicsivel maradtunk le az első helytől. De mivel jó barátom az Ádám, így örülök az ő győzelmének is. Szoros küzdelmen vagyunk túl, folyamatosan ment az adok-kapok.

evadzaro_szaguldas_vacon_12

Tetszett mind a két szakasz. Egyedül a Gombás –Sejcei gyorson a rossz minőségű részt lehetett volna kihagyni. A harmadik gyorsaságin, pont ezen az ominózus részen, a jóisten tolt minket vissza az útra a bokorból.
Ez a prológ nem igazán Mitsubishinek való. Lehettek volna messzebb azok a gumik egymástól. De a nagy létszámú közönség és az este kivilágítással nagyon hangulatos volt.
Jövőre az anyagaiktól függően tervezzük a túrában való versenyzést. Végezetül köszönet Berényi Lászlónak az autóért.”

H4T Ifj. Kiss László – Varga Zsuzsanna:
„Egyik szemünk sír, a másik nevet. Hiszen magyar bajnokok lettünk a H4-es kategóriában. De év végén szerettünk volna az abszolút második helyet is megszerezni. Sajnos ez az első körnek köszönhetően nem valósulhatott meg.
Küzdésből állt az egész napunk. Szerencsénkre Kazár Miki is itt volt, aki szintén megállapította, hogy félelmetesen nincs az autó az úton. Belülről is ezt éreztük. Majd kiderült, hogy tényleg gond van, teljesen rossz futómű értékekkel közlekedünk. Orvosolva a rossz beállítást, kilométerenként 1 másodpercet tudtunk gyorsulni. Ezután a saját tudásunkhoz képest 99%-ot mentünk, de sajnos ez sem lett elég, mert az első körben begyűjtött 11,2 mp-es hátrányunkat csak 4,7-ig tudtuk lecsökkenteni.

evadzaro_szaguldas_vacon_14

A gyorsok nagyon jók voltak, már a pályabejáráskor is nagyon megtetszettek. Ezért is sajnáltuk nagyon az első kört, hogy nem volt jó a beállítás, mert így nem is tudtuk élvezni ebben a körben a versenyzést. Nagyon elkeseredtem, mert azt hittem, hogy én keltem fel bal lábbal és azért nem megyünk jól. De hála istennek kiderült, hogy a rossz beállítás volt mögötte.
A prológ abból a szempontból volt jó, hogy sok néző volt jelen. Amíg mi nem gurultunk a pályára, addig néztem a többieket. Más szempontból viszont egy kicsit unalmas volt, hiszen túl szűknek bizonyult a pálya a nagy autóknak. Csak egy-két zsigulis ment nagyon látványosan. A nagy turbós, négykerekes autóknak szűk volt, így sokat vesztett az élvezeti értékéből.
Pozitívan telt az elmúlt RTE szezon. Mióta együtt versenyzem a barátnőmmel (ez volt az első teljes szezon), azóta egyszer nem törtük össze a kocsit, egy karcolás nem esett rajta és még bajnokságot is sikerült nyernünk! így abszolút Örülünk.
A jövő évet nem szeretném elszólni, mert már 2007-ben is úgy volt, hogy teljes ORB szezont mehetünk egy S1600-os autóval és az sajnos nem jött össze :(
A terv az, hogy autót váltunk és ORB-ben folytatjuk, de ha ez megvalósul, akkor nagyon nehéz szívvel lépünk feljebb, hiszen itt az RTE bajnokságban nagyon jól éreztük magunkat. Minden verseny után pozitív élményekkel gazdagodtunk. Ebben a bajnokságban hihetetlen jó volt a légkör ahol öröm volt versenyezni!”

H3 Tajmel Tibor – Csendes Zsolt:
thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_13„A mai nap egy kicsit jobban sikerült, mint ahogyan gondoltuk. A cél a bajnoki cím megszerzése volt, ennek megfelelően a pontok szempontjából az ötödik hely is elegendő lett volna. Már az elején egészen jól sikerült elkapni a fonalat. Rögtön kategória első időket mentünk. Annyi előnyünk volt a többiekhez képest, hogy télen erre felé szoktunk hókocsizni. Az biztos, hogy ez is sokat segített. Szerencsére az előnyt majdnem mindegyik gyorson meg tudtuk tartani. Egy lassítót azért csak eltaláltunk, így kiesett a bal oldali lámpánk is.
Az első gyors út minősége nem a mi autóknak való volt. A lengéscsillapítója nem az ilyen utakhoz van beállítva. A másik gyors viszont nagyon élvezetes volt.
A prológ nagyon szűk volt. Az összkerekes autóknak ez nagyon nem kedvezett. A várakozást nagyon nem bírjuk. De azt elismerjük, hogy a prológ a közönség számára kell.
Az évünk az tetszett és jól sikerült, mivel a vége bajnoki címmel záródott. Vannak kellemetlen élményeink - a P rendszám elvétele - és, hogy mi esünk - mint versenyzők - áldozatául az MNASZ és az RTE harcának. Ez nagyon nem jó. Az MNASZ úgy próbál fogást találni a túrán, hogy kiküldik egyes versenyeken kiküldik a rendőröket piszkálódásra. Az MNASZ,azaz az első osztály jobban teszi, ha beletörődik, hogy szépen lassan feledésbe merül. Az RTE pedig a helyére lépett.
Jövőre ugyanez a felállás megmaradna. (Reméljük Zsolti is bírja anyagilag a támogatást… :) - nevetés- és beül mellém navigálni). Valószínűleg ugyanezzel az autóval - vagy még van egy Evo Mercim, amit szeretnék összerakni – szeretnénk továbbra is a túrában versenyezni.”

H3 Horváth Balázs – Adorján Szabolcs:
„Nagyon izgalmas volt a verseny. Sajnos hiába melegítettünk a gumikat,nagyon sokat kellet várni. Emiatt hideg gumival a negyedik gyorson szétütöttünk egy lassítót. Ezután még elnéztünk egy elágazót is. Plusz a végére elment a fékünk is, így az utolsó két gyorsot fék nélkül teljesítettük. De szerencsére még így behozott minket a kocsi. :)

evadzaro_szaguldas_vacon_15

A prológ jó volt, viszont szűkebb, mint tavaly. Alig találtuk meg, hogy merre kell menni. De jó volt, hiszen élvezte az alkalmi navigátorom.
Gyakorlatilag ez a második versenyünk, amit be tudtunk fejezni a túrában. Sajnos más versenyeken sem voltunk szerencsésebbek. A Technika és szerencse nem állt mellénk. Tanulgattuk, majd jövőre…

Amit idén sikerült tönkre tennünk az autón, azt megcsináljuk, illetve mindent visszaépítünk gyárivá. Így egy gyári N-es autóval szeretnénk majd nekivágni jövőre a túrának.”

H3 Nemerey Ádám – Kőszegi Ferenc:
„Nagyon tetszettek a pályák és a rendezés is jó volt. Az első két gyorsaságin egy kicsit bealudtunk, de aztán szerencsére a harmadik gyorsaságira összekaptam magam és így a második és a harmadik körben már nekünk is tetsző módon tudtunk autózni.
A pályák nagyon jó vonalvezetésűek voltak. Volt benne technikás rész is és tempós is.
thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_16A prológ jó volt, bár szűkebbre tették, mint tavaly. Azt hittem a tavalyi első BMW-s versenyzésünk tapasztalatai alapján, hogy majd slick gumival jó lesz. Ennek az autónak egy kicsit hosszabb a váltója, úgyhogy kisebb elánnal mentünk, mint egy utcai gumival mentünk volna, mert nem akartunk kockáztatni.

Az évet összességében jónak értékelem, nagy – versenyt veszélyeztető –, műszaki hibánk nem volt, az autó a szervizcsapatnak köszönhetően kitűnően működött.  Természetesen nagyon örülünk a bajnoki második helynek. Ami a támogatók segítsége nélkül nem jöhetett volna össze.

Jövőre mindenképpen szeretnénk újra versenyezni. De majd meglátjuk, hogy az idő, pénz és az energiánk hogyan engedi. Szeretnénk egy új kocsit, ami valószínűleg ugyanez a propelleres márka marad „bajor országból”. Reméljük gazdag lesz a Mikulás és a Jézuska is. :)”

Abszolút - Vincze Márton:
thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_11„A Miskolc Ralin már megnyertük a bajnokságot. Ide eljöttünk egy élményautózásra, ami túl jól sikerült a Prológon. Az első kört, a mért időt még jól sikerült teljesíteni. Aztán a közönség még visszatapsolt és visszamentünk egy plusz körre, ahol is úgy odacsaptuk az autó hátulját, hogy az anyagi kár igen jelentős lett.
Ezúton is szeretnék gratulálni a két szécsényi barátomnak és tanulómnak – Velenczei Ádámnak, Vincze Ferkónak.
Globálisan nézve az évet, jól értékelném. Az első versenyen, Tatabányán kizártak minket menetiránnyal szembeni haladás miatt. Ezt egy kicsit elrontottuk. De ezután minden versenyt megnyertünk. Vácon pedig egy kis szórakozás lett volna... Szerencsére az már nem számított a bajnokság szempontjából, hogy nem tudtunk a célba gurulni.
Jövőre egy kicsikét még jobban össze szeretnénk szedni magunkat. Ez az első év tanuló év volt. Mindenképpen szeretnénk egész évet menni jövőre is túrában.”

H2 Vargha Bálint – Magyar Gábor:
„Nehéz volt a mai nap, nagyon sokat vártunk erre a sikerre. Sokat dolgoztunk ezért és most beérett a gyümölcse.
Alapvetően jók voltak a pályák. Az első gyors nem ennek az autónak való, de a második igen. Főleg a kóspallagi gyors feküdt nekünk és az autónak is. Az egész nap izgalmas volt, hiszen nagyon régóta nem értünk be a célba. Az autó nagyjából rendben volt. Pici állítások kellett csak a szervízben. De végül tökéletesre sikerült.

evadzaro_szaguldas_vacon_17

A mezőnyt annyira nem figyeltük, hiszen nekünk nem volt tétje. Egész évbe a saját szórakoztatásunkra versenyeztünk. Próbáltuk volna élvezni az autót, de ez nem nagyon sikerült. Most hogy összeállt minden, kijavítottuk a hibákat, így csak magunk örömére autózunk. Azért reméljük, hogy a látvány a nézőknek is tetszett.
A prológ pályája ezzel az autóval élvezhetlen volt. Nagyon széles az autó és a szűk részeken nem igazán tudtunk befordulni vele.
Ha megyünk a túrában , akkor jövőre ugyanezzel az autóval a H2-ben a bajnoki cím a cél. Idén nekünk is kellett tanulnunk az autót. Amikor télen megvettük nem tudtuk, mi mennyire használódott el, mi hogyan van összeépítve. A motor, a váltó, a féltengely problémákat mind ki kellett javítani és kiküszöbölni, ahhoz hogy összeálljon az autó. Így tudtunk csak vele eredményesen menni.”

H2 Papp László – Papp Csaba:
„Az volt a terv, hogy célba érjünk. Persze nem minden áron, hanem hogy megnyerjük a bajnokságot, amihez egy pontot kellett szerezni. Ebből lett végül 8 pont. És így lettünk bajnokok.
Itt most másodikként végeztünk, de nagyon örülünk, hogy végre a Bálinték autója is kiforrta magát. Így már tudunk meccselni, küzdeni, hiszen így jó versenyezni.

Már tavaly is nagyon tetszettek a pályák és viszonylag jó időket is tudtunk menni rajtuk. Most is nagyon jók és élvezhetőek voltak.
Tetszett a prológ, bár egy kicsit szűkek voltak a visszafordítók. Mivel mindenki a másnapra koncentrál a prológon, így annyira szerintünk nem látványos.

evadzaro_szaguldas_vacon_18

Idén az autó tökéletesen működött. Csak saját hibánkból adódó problémánk akadt, de azokat végül újjá tudtuk építeni. A célunkat is elértük, bajnokok lettünk. Jövőre is mindenképpen szeretnénk menni az RTE-ben, hogy ha a főtámogatónk az Ivancs Kft. is mellénk áll és segít minket.”

H1 Ruszó Krisztián – Jobbágy Éva:
„A mai napunk teljesen zökkenőmentes volt. Elég szoros csatát vívtunk hárman: Szilágyi Géza, Jobbágy Peti és Mi. Végül Nekünk sikerült győzni, és még a bajnoki címet is sikerült elnyerni. Ennek nagyon- nagyon örülünk.

evadzaro_szaguldas_vacon_19

Mind a kettő pálya országos szintűnek mondható. A rendezés is tetszett. A Kóspallagi gyors volt, amit különösképpen élveztünk. Az autó is teljesen hibátlanul működött. Minden klappolt.
A Prológ nekünk nem sikerült túl jól, mert műszaki gondjaink akadtak az autóval. De másnapra sikerült ezt orvosolni.

Idén 6 versenyből négyet sikerült megnyernünk. Az autó is végig jól szuperált. A szponzoroknak és a szervizes kollégáknak is köszönjük az egész idényt, hiszen ők is kellettek az eredményhez.
A címvédés még a jövő titka. De lehet, hogy a szabályok függvényében VFTS lesz majd belőle.”

A3 Kolencsik Balázs– Groholy Zoltán:
„A versenyt az egész időtartama alatt tudtuk kontrollálni. Egy gyors volt, ahol megforogtunk egyszer. De utána megint Mi tudtunk vezetni. Rá kellett jönnünk, hogy egyszerűbb számolgatni és néha egy kicsit spórolni mint, hogy mindig tövig nyomni a gázt. A mezőny nagyon erős volt és a pályák is nagyon jók voltak. Az első gyorson egyedül a kis poros rész nem tetszett, ez is tréfált meg Minket.
Ezzel a győzelemmel sikerült feljönni a bajnoki második helyre. Sajnos csak az év második felében tudtunk bekapcsolódni a versenyzésbe. 3 versenyen mentünk, ebből kettőt megnyertünk, egyszer másodikak lettünk.

Jövőre szeretnénk teljes bajnokságot menni remélhetőleg az RTE-ben. Jó lenne, ha a túra még fejlődne, és a versenyek színvonala is nőne. Természetesen így is színvonalas, de azért még apróbb hibák akadnak – lásd Miskolc Rali. . Kis szálkák vannak a szemünkben a versenyek rendezéseivel kapcsolatban. Itt nem nagyon ütköztek most ki, de ezt évközben azért láttuk több helyen is. De ha ezeken lehetne majd javítani és ezzel tudnának fejlődni, annak nagyon örülnénk.
Jövőre is szeretnénk a túrában menni, ilyen erős és jó mezőnyben egy teljes bajnokságot és 10-15 autó között nyerni! :)”

A3 Ifj. Antalffy György – Vas Borosi Ádám:
„Idén a bajnoki címet megnyertük A3-ban és még lehet, hogy a csapat bajnokságot is és ezért kaptunk a srácoktól a pezsgős locsolást. De a csapat győzelmet nem szeretném elkiabálni.

Nagyon jó napunk volt, hiszen egy pörgős verseny vagyunk túl. Az első körben nagyon óvatosak voltunk, hiszen nem volt mindegy a célba érés. Ezért mentünk a biztosra. Végül ötödik helyre érkeztünk be.

thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_5Ezt a fatja prológot nem szeretjük. Első kerekes autóknak ez annyira nem fekszik.

Jó éven vagyunk túl. Tényleg minden volt. Volt olyan verseny, amit a kisbabám születése miatt hagytunk ki. De aztán ezt a sorstól visszakaptuk, mert a következő versenyen, akik ellenünk az előzőben pontot szerzettek, mind kiestek. Utolsó pillanatig nem volt biztos a győzelmünk. Csak most kezdjük elhinni, hogy tényleg bajnokok lehettünk 2012-ben.

evadzaro_szaguldas_vacon_20

Ha maradunk az RTE-ben, akkor mindenképpen egy erősebb A-s motort vagy egy szuper N-st szeretnénk. Örülnénk, ha lenne murvás futam jövőre. Akkor még inkább megkönnyítené a döntésünket abban, hogy maradjunk. Hiszen az első osztályban jelenleg nem látunk túl sok fantáziát, illetve a komoly pénzügyi vonzatáról nem is beszélve. De mindenképpen szeretnénk fejlődni. És majd még az is megtörténhet, hogy valamilyen erősebb autóra váltunk.”

N2 Markó Gergely – Geró Gábor:
„A mai nap arról szólt, hogy próbáltunk az abszolút N bajnoki címre rámenni, habár már csak matematikai esélyünk volt. Az N2-es címet szerencsére már az előző versenyen megszereztük. Ennek tükrében mentünk. Extrémen nem kockáztattunk.

evadzaro_szaguldas_vacon_21

A pályák és a programok jók voltak. A második, hosszabb szakasz tetszett nekünk jobban. Az első inkább autógyilkos volt, de azért teljesítettük azt is.
Volt prológ?! :) Viccet félre téve, a prológon úgy mentünk, hogy a kolléga is próbálta tekergetni a kormányt. Végül úgy döntöttünk hogy inkább Ő beszél és Én vezetek. Ő inkább Ladához ért, Én meg talán Hondához.

Nem gondoltuk volna év elején, hogy ilyen jól fog alakulni. Szerettük volna az N abszolútot is, de ez most így sikerült. A jövő évről még korai most beszélni.”

A1 Balász Kornél – Szabó László:
„ Ez a nap sokkal jobban telt, mint a korábbi versenyen. Most minden sokkal jobban működött. Nagyon élveztük a gyorsaságikat. Jókat mentünk rajtuk. Igaz egy Civic-kel a nyomunkban nyomni kellett a gázt, hogy ne érjen utol. De szerencsére megoldottuk, nem ért minket utol, nem lett belőle probléma.

thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_22A gombási rész volt a technikásabb a sok visszafordítóval. Volt egy rész lefelé, ami nagyon kavicsos volt. Első körben majdnem partoldalba kötöttünk ki a szakadékban. A Márianosztrai rész pedig jó tempós volt.

Prológra felraktuk a slick gumikat, mert másnap reggel nem szerettünk volna kereket cserélni, így csak úgy tapadtunk az útra.
2013-ban ha minden igaz indulnak majd többen is a kategóriában, így majd valóban megküzdhetünk a bajnoki címért.”

N1 Barna Krisztián – Pálinkás Beáta:
thumb_evadzaro_szaguldas_vacon_23„Izgalmas volt a mai nap. Sajnos nagyon kevesen voltunk a kategóriában, szám szerint hárman. Az egyik kategória társunk autója sajnos csapágyas lett, így ketten maradtunk a Magyar Bencéjékkel. A második és a harmadik hely volt kettőnk között a tét. Mi jöttünk ki jobban, hatból hat gyorsot megnyertünk. Sajnos az etapon tönkre ment a motorunk, csapágyas lett. De így is örülünk a győzelemnek.
A prológon N1-ben Mi nyertünk. Első kerekes autónak ez az aszfalton való szlalomozás annyira nem való.
Az ide évre ötöst adnánk. 4 versenyt terveztünk, de végül el tudtunk jönni az ötödikre is. Másodikak lettünk az év végén. Szerintünk jó kis évünk volt ez a túrában.
A 2013 még nagyon kérdéses. Mármint, hogy maradunk-e az N1-ben vagy visszaülünk az A-s Suzukiba.”

A2 Csizmadia Csaba – Marcsa Nikoletta:
„Egy nagyon régi álmunk vált valóra azzal, hogy most RTE-ben indulhattunk. Nagyon boldogok vagyunk, hogy így sikerült egyből a bemutatkozás. De azt azért hozzá kell tenni, hogy a kategória társak sajnos balszerencsések voltak. Igazából ölünkbe hullott a győzelem. Az első gyorsokon nagyon óvatosak voltunk, mondhatni bealudtunk. Itt kaptunk bőven a többiektől. Aztán elkezdtünk sietni, és elvittünk egy lassítót. Hálaistennek tovább tudtunk menni.

evadzaro_szaguldas_vacon_24

Prológot én személy szerint nem szeretem. Elsőkerekes autóval nem látványos. Mi a végén bakiztunk is. A hátsó kerekes autókat viszont nagyon szívesen nézem, mert ők nagyon ügyesek az ilyen pályákon.
Jövőre viszont nagyon szeretnénk teljes évet menni a túrában.
Niki: Nagyon tetszett a Márianosztrai rész – Én tavaly voltam itt még nézőként. Akkor határoztam el magamban, hogy én jövőre nagyon szeretnék itt lenni, de nem nézőként, hanem navigátorként. Szerencsére ez Csabinak a segítségével sikerült is.”

Ez a hír most jelenik meg 4576. alkalommal
Share |
Vác • rally túra
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
III. PM-Peugeot Vác Rally
Vác
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k