Évbúcsúztató minuszok
Szilveszter Rallye 2007
2007-12-29
információ • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765617639
Napi oldal:
66530
Jelenleg:
1335
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Idén, a már hagyományosnak számító VVK Szilveszter Rallye-ra, két nappal az év vége előtt, a Hungaroring körüli gyorson került sor. Ezen a 6,5 kilométeren már harmadszor körözhettek az indulók.

Ám idén nem a megszokott területen, a kertmozi környékén volt a verseny központja, és szervizparkja, hanem a Hungaroring ZRt. jóvoltából a ring területén belül, a két parkolóban, aszfalton. Ez kényelmesebb is volt, és nagyban megkönnyített egy-egy esetleges szervizelést, lévén itt már aszfalton lehetett dolgozni. Ezért külön köszönet a Hungaroring ZRt.-nek.

Kettővel az év utolsó napja előtt, a korai reggeli nagy hideg ellenére is több, mint 120-an álltak rajthoz, hogy benzingőzben búcsúzzanak a 2007-es évtől.

A mínusz négy fok a nézőket sem hátráltatta: kitartóan álltak a pálya szélén, míg egy autó is volt a mezőnyből. Ez pedig körről-körre könnyebb feladatnak bizonyult: az autók egyre csak fogyatkoztak.
A hó és a lefagyott utak nem kis nehézséget okoztak az indulóknak. Sokan, sokféle gumival próbáltak kifogni rajtuk. Volt, aki a vizes gumira, volt, aki az intermédiára esküdött, egy biztos: a többség leszavazta a téli abroncsokat.

De nem csak a gumi okozott nehézségeket: azok a fránya padkák és közlekedési táblák is sokaknak voltak útban, sőt, akadt, akinek egy komplett mentőautó. Tajmel Tibor ugyanis az első gyorsasági vége felé egyszer csak szembe találta magát egy mentő-egységgel. Hogy kikerülje őket elrántott a kormányt, aminek elgörbült féltengely lett a vége, és búcsú a versenytől.

Kazár Miklós a harmadik gyorson fékproblémák miatt kivitt egy oszlopot, ami megütött egy nézőt. Az ellátás és a helyszínelés miatt nagyjából 40 percet állt a rajtoltatás, de szerencsére nem történt akkora baj, hogy meg,-, vagy leálljon a verseny, így hamarosan folytatódott, ahol korábban abbamaradt.

Izgalmas csatákat, felzúdulást keltő megcsúszásokat, és tapsolni, éljenezni való kereszteket láttunk egész nap - és szinte mindegy volt, hogy a szakasz mely részén álltunk.

A Historic autók küzdelmét sokáig Gáll Csaba vezette az Opel Ascona 400-zal, de miután a váltója tönkrement, kénytelen volt átadni az elsőséget a Nagy István-Tóth Tibornak. A Golf-os párost Zsembery Barna követte, a dobogó harmadik fokán Herbály Attiláék végeztek.

A H6-ban Spitzmüller Csabáékat tizenkét másodperccel lemaradva ifjabb Érdi Tibor és navigátorai követték, a harmadik helyen Zambelly György végzett. Szabó Gergőék a második gyorson rontottak, így bár célbaértek, de éppenhogy lemaradtak a dobogóról.

A H5 kategóriában az első három hely mindegyikén Mitshubishik végeztek. Első lett Barsi Norbert Nagy Istvánnal az oldalán, másodikként majd' fél perc összhátránnyal Kelő-Gere László és Lénárt András végzett. Tőlük csupán egy másodperccel lemaradva ért a dobogó harmadik fokára Száger Csaba és Antal Zsolt. A kategória ezen állása lett egyébként a verseny abszolút végeredménye is, ahová nem számítottak bele a licenszes versenyzők.

H4-ben még szorosabb volt a küzdelem: a dobogó teteje és alja között fél perc volt a különbség. Fazekas Zoltán és Faragó Róbert bizonyultak a legjobbnak ezen a versenyen, őket a Szommer-Hosszú páros követte. A harmadik helyen Hajdú Gáborék végeztek Ladájukkal.

A legnépesebb kategóriában, a H3-ban Alberti Szabolcs nyerte a küzdelmet, második lett Burián Miklós és Radó István, a dobogó harmadik fokára az Ilosvay-Szilágyi kettős állhatott fel.

H2-ben két Suzukis páros, Gál Andrásék és Kulcsár Dánielék közé fért be Szabó Erik és Bálint Sándor, Fiat Seicento-jukkal.

A H1-es küzdelmet egyetlen páros vállalta: Szebenszki Csaba és Lehoczki László megvédte a Trabik becsületét, és célba érkeztek a 2007-es VVK Szilveszter Rallye -n.

A 120 indulóból négy körrel később 85-en maradtak, de azt hiszem, igazán rossz szájízzel senki nem távozott Mogyoródról. Akárhol is voltak kénytelenek búcsúzni, addig egy remek szervezést, és egy élvezetes, keresztben-csúszkálós délelőttön lehettek túl.


A verseny végén néhányan értékelték a napot:

Nagy István: "A csúszkálás az nagyon ment, élveztük. A gumiválasztásunk az elején nem volt túl szerencsés, ugyanis kipróbáltuk téli gumival, de nem vált be. A második körtől intermédiával mentünk, az már jobban is tapadt, és jobb időket is mentünk vele. Azért is örülünk ennek az eredménynek, mert a tavalyi VVK Szilveszter Rallye -n is itt voltunk, de akkor nem sikerült célba érnünk. Most nem csak az évet koronázza ez meg, hanem kiköszörüli az akkori csorbát. De összességében nagyon-nagyon élveztük a versenyt."

Kazár Miki: "A harmadik gyorson fékproblémánk volt. Lassult ugyan az autó, de nem eléggé. Mentünk nyílegyenesen, és láttam, hogy pont szemben állnak a nézők. Nem akartam beléjük rohanni, így balra rántottam a kormányt, és húztam a kézit, gondoltam inkább egy oszlop, mint hogy elüssek valakit. Így nekimentünk egy oszlopnak. A nézőt is igazából nem ütöttük el, csak megütötte az oszlop, de most beszéltünk vele, és jól van. Spicivel nagyon nagy csatát vívtunk. Végül alulmaradtam, de majd jövőre… "

Szabó Erik: "Nagyon örülünk a kategória második helynek. Az első gyors még nem sikerült túl jól, ezen sima utcai gumival mentünk, de nagyon rossz volt. A másodikon már versenygumival mentünk, rögtön kategória első időt tudtunk menni. A harmadik jó lett volna, de a palánk végén megforogtunk, de a negyediken sem voltunk szerencsések: a jobb első fékbetétünk tönkrement, de szerintem a nézőknek tetszett, mert szikrázott, de nagyon! Azért nagyon élveztük, nagyon jó volt minden, ezért még a hideget is elviseltük!"

Gáll Csaba: "A versenyt megelőző napon, az átvételekre tartottunk, mikor tönkrement a versenyváltónk. Volt ugyan egy széria, de a szerelés miatt elmaradt a pályabejárásunk is. Az első gyorson azonban már nem volt teljesen jó ez a váltó sem, lévén ez egy harminc éves darab volt, és nem nagyon bírta ezt a terhelést. A másodikon elment a harmadik, a harmadik gyorsra már csak egyes és négyes maradt a váltóban. Akkor úgy döntöttünk, nem megyünk ki a negyedikre, mert nem akartuk teljesen tönkretenni. Csak csúszkálni akartunk, magunknak és a nézőknek egy jót. Szerintem ez sikerült. Mi nagyon jól éreztük magunkat, nagyon jó évbúcsúztató volt."

Boroznaki Tibor: "Élmény volt ez a verseny, hisz két autóval is mentem: az öcsém Ladájával, a Szabó Laci VFTS-ével autóztattam a barátokat, szponzorokat. Mindkét autót ugyanúgy a jobb hátulján csaptam oda, két kanyar különbséggel. Nem lesz az öcsém autójával gond, olyan komoly károk szerencsére nem keletkeztek benne, hogy az első túrás futamra csillogni-villogni fog…"   

Spitzmüller Csaba: "Nehezen indult a versenyünk, mert Mikivel egy autóra szorultunk,azt használtuk felváltva. Vele egyébként nagy csatában voltunk végig, a balesetig, ami hála Istennek nem volt túl nagy. A verseny egyébként nagyon jól szerevezett, jó hangulatú futam volt, nagyon tetszett. Régen ülten már versenyautóban, de nagyon örültem, hogy most beülhettem. Alapvetően szeretek csúszkálni, bár a havat jobban szeretem. Azért szeretem ezeket a versenyeket, mert ilyenkor kicsit jobban összejön a brigád, mindenki nagyon segítőkész, nem a pontokért csatázunk, hanem csakis a hangulat a fontos - nagyon jól esik ez így az év végén."

Zsembery Barna: "Kicsit fáztunk, de jó volt csúszkálni, élveztük. Versenykörülmények között azelőtt még sosem mentem még ilyen időjárásban. Tulajdonképpen ezért is akartam elindulni, hogy megtudjam, hogy viselkedik ez az autó ilyen feltételek mellett. Tanulóverseny volt, de jól sikerült. Az elején bizonytalan voltam a gumikat illetően: a vágott eső-, és a téli gumi között hezitáltam, de inkább az előbbi vált be. Külön érdekessége volt a versenynek, hogy egy gyerekkori jó barátommal indultunk, aki a 80-as években maga is versenyzett, majd Kanadába költözött, és azóta nem ült versenyautóban. Most ezen a Szilveszter Rallye-n összeültünk, és ezért is különösen szép volt ez a hétvége."

Herbály Attila: "Örömautózásra készültünk, és az is lett. Szeretünk csúszkálni, de általában nem versenykörülmények között, bár ez most kifejezetten jól esett. A gumival mi is kísérleteztünk: a vágott slick-et, és a használt téli gumit cserélgettünk, és ez az eredmény lett a vége. Ennek is örülünk, mert nagyon jól éreztük magunkat! És mindenkinek boldog új évet kívánunk!"

Boroznaki Zoltán: "Kizárólag az élvezetre autóztunk. Eleinte nagyon óvatosan mentem, talán túlzottan is, és a gumiválasztásunk kissé bizonytalannak tűnt, mert azt tettük fel, amint volt. Nagyon csúszós, volt, de a peches mégsem én voltam, hanem a tesóm, aki összetörte mindkét autót. Az én autómnak látványos, de nem reménytelen a törése. Sárvédő, tank, a két lámpa, fényezés, lakatolás… Ennyi. Tibi azt ígérte, hogy az első túraversenyre készen áll majd az autóm - ajánlom is neki! :)"


Jövőre találkozzunk ismét a Szilveszter Rallye-n!
Addig is mindenkinek benzingőzben gazdag, boldog új évet kívánunk!

 

Ez a hír most jelenik meg 6162. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k