
A szezon talán legnehezebb versenyét kellett teljesíteniük a Rally Hungary indulóinak, ezen belül a Peugeot 208 Rally Cup Hungary mezőnyének. A veszprémi katonai területeken zajló futam nem csak a versenyzőket tették próbára, hanem a technikát is nagyon igénybe vették. Viszló Csabáék tudták a Peugeot 208 Rally4-es autójukkal a leggyorsabban és egyben legbiztonságosabban teljesíteni a futamot a Kupában, megérdemelték a másfeles szorzójú futam győzelméért járó pontokat.
Defektek, kiszakadt kerekek, felborult autók. A Rally Hungary videós összefoglalóiban ezek voltak a leginkább jellemző képsorok. A veszprémi verseny előtti esőzés talán még jobban megkeményítette a murvás, köves pályákat és igazi túlélőpróbává tették a bajnokság második fordulóját.
A Peugeot Kupa mentora, ifjabb Tóth János ezúttal előfutóként teljesített ’szolgálatot’, ezzel talán még pontosabb információkat tudott adni a pályákról, mint azt általában, másfél órával a rajt előtt végigautózva szokta megüzenni a Kupasorozat indulóinak. Janika legfőbb tanácsa az volt a hétvégén: vigyázni kell a technikára, ahhoz, hogy pontokat szerezve beérjenek a párosok a célba.
Az extrém futam extrém végeredményt hozott, hiszen három páros láthatta meg a veszprémi Gyárkertben felállított dobogót vasárnap délután.

Viszló Csaba és Maricsek Miklós nem csak a Peugeot Kupa első helyét szerezte meg, hanem az RC4-es kategóriában és a 2WD kupában is a leggyorsabbnak bizonyultak. „Az volt a taktikánk, hogy a szombatot próbáljuk megnyomni és a vasárnapi, defektveszélyesebb pályákra már a megmaradt előnyünket szerettük volna csak beosztani. És ez tökéletesen működött!
Azért a mi autónk is kapott ezeken az extrém pályákon : szombaton Hegyesden elment a negyedik sebességi fokozatunk, a második körben sok időt veszítettünk. Az esti szervizben a BERÉNYIRACING szervizesei megjavították a váltónkat, innen is nagy köszönet nekik!
A végére a többiek műszaki gondjai megkönnyítették a dolgunkat, de most megtapasztaltam, hogy milyen nehéz, ha az ember próbál spórolósan, a saját tempójához képest lassabban, de biztonságosan közlekedni. És még így is kaptunk defektet és többször szálszakadt kerékkel értünk be a gyorsok céljába.
Nagyon örülünk az eredményünknek és a sok pontnak. Sokat megteszünk Mikivel a sikerért és azt gondolom kijárt már nekünk ez a győzelem! ”

A kupasorozatba a második versenyre csatlakozott egy új páros, az izraeli Bar Shushan és navigátora, Duby Miller. A rallyban még újonc versenyző végig mosolygott a futam alatt és nagy volt az öröm a céldobogón is, a második helyezettnek járó kupákat szorongatva. Elmondása szerint nagyon sokat tanult és a nagyon vigyázott a 208 Rally4-es versenyautójára, amit a TRT-től bérelt. „Csodálatos érzés volt ezeken a pályákon versenyezni! Nehéz futam volt, de nagyon jó móka is! Nagyszerű a hangulat, mindenki nagyon barátságos és kedves volt, öröm itt lenni!
És hogy mikor találkozunk legközelebb? Jövő hónapban! Jelenleg saját pénzből megyek, de azon dolgozom, hogy szponzorokat szerezzek, hogy folytathassam a versenyzést a Peugeot Kupában, mert igazán jó dolog itt lenni!”

A dobogó harmadik fokára Hibján József és navigátora, Szurovcsák István állt. „Az utolsó pillanatban készült el az autónk. Hálásak vagyunk Tagai Tominak, hiszen mindent megtett azért, hogy megérkezzen az új erőmű és a Srácaink pedig emberfeletti munkát végeztek, hogy bekerüljön a versenyautóba és elrajtolhassunk! Voltak technikai problémáink a kapkodásnak köszönhetően, így a szombati napot nem tudtuk befejezni és szuperrallyznunk kellett.
Nagyon nehéz verseny volt, de nagyon jól éreztük magunkat, főleg vasárnap. Próbáltunk vigyázni az autóra, nehezebb lassan menni, mint sietni. Janika tanácsait próbáltuk szem előtt tartani, azt javasolta a zárónapra, hogy kerüljünk ki minden követ… Amikor ötödikben odaérsz egy kanyarba és ott a kő, akkor azért ez nehéz volt… Végül defekt nélkül megúsztuk. Sajnáltam, hogy Dorkáék kiestek előlünk, a negyedik helynek is ugyanúgy örültünk volna, mint most ennek a dobogónak. Mindenki beletette szívét-lelkét, hogy itt elrajtolhassunk és végigmenjünk a versenyen. Boldogan zártuk a futamot, értékes pontokat viszünk haza. Nagyon motiváltak vagyunk és várjuk a folytatást!”

Zagyva Dorka ezúttal édesapjával indult a futamon. A fiatal tehetségnek kétszer is megállt a technika ezen a hétvégén, ennek ellenére nem volt szomorú „Nagyon jól éreztük magunkat összeségében! Apa most is sokat segített, jó volt murván versenyezni!
Sajnos nem úgy sikerült, ahogyan azt elterveztük. Szombaton sikerült kétszer is a legjobb Peugeot-s időt autóznunk, mégis csalódottak voltunk, hiszen ki kellett állnunk. A sperr háza szétrepedt… Vasárnap szuperrallyztunk, megnyertük az első három gyorsaságit, majd a belső féltengelycsukló adta meg magát. Sokat tanultam, minden megtett kilométernek örülök!”

Rónavölgyi Endre és Aczél András első közös murvás kilométereinek vágott neki a Peugeot 208 Rally4-es autójukkal a Rally Hungary-n. „Izgalommal vártuk a versenyt, hiszen régen láttam murvát még nézőként is… A rövidke péntek esti gyorson elért második időnk adott némi megnyugvást, de tudtuk, hogy sok van még hátra. Szombaton kiderült, hogy a harmadik hely lehet a miénk, próbáltunk lassan, taktikusan, az autót kímélve menni. Sajnos a második hegyesdi szakaszon elkezdett csúszni a kuplung, ami még Várpalota rajtjáig úgy, ahogy kitartott, de ott végleg kilehelte a lelkét. Este a szerviz ugyan megkuplungozta az autót, de szerelés közben valószínűleg megsérült a váltó hőcserélő, ami miatt a vasárnapi első kör után ki kellett állnunk végleg. Sok pontot vesztettünk, de van még hátra 4 aszfaltos verseny, ahol fordíthatunk.
Fantasztikus érzés, hogy az első évünkben már a kupagyőzelemért harcolhatunk. Ez nagyon inspiráló. Meg fogunk tenni mindent ennek érdekében! De most gratulálnunk kell a célbaérkezett és helyezett párosoknak.”
A szezon egyetlen murvás versenye után a Mecsek aszfaltjai várnak a mezőnyre június közepén.