
Ki ne ismerné Talmácsi Gábor nevét? És vajon ki ne tudná már, hogy idén a rallyesportban méretteti meg magát? De vajon hogyan látja ő ezt az egészet, mit vár és mire számít?
Tatabányán jártál, hogyan sikerült?
Nem pont úgy sikerült, mint ahogy szerettem volna, legalábbis a végeredményt illetően. Egyszer sikerült odavágnom az autó hátulját a padkának, kaptunk egy defektet, de ezt leszámítva pozitív élményekkel gazdagodtunk, még ha ezt a két perces lemaradást nem is lehetett behozni. A gyorsaságik mind nagyon jók voltak, jókat autóztunk és ismét sok tapasztalatot gyűjtöttünk.

Melyik pálya feküdt leginkább?
A Rábaring, az nagyon! A rugógyári is még egész jó volt, a másik az már kevésbé. Tetszettek a kis csiki-csukik, kézifékezés, nekem ez jelenti a rallye-t, nem pedig az, amikor 200-zal megyünk és lobogtatjuk az autót a hosszú utakon. Van persze annak is egy varázsa, de nekem azért a rövidebb, kanyargósabb, technikásabb pályák tetszenek.
Elég sokat mentél az autóval, milyenek az első rallye-s tapasztalataid?
Egyelőre nagyon jó minden, rendben vannak a dolgok. Szilveszter Rallye-n versenyeztem, Orfűn is, teszteltünk is már, és azt kell mondjam, hogy folyamatosan fejlődünk, egyre jobban összeszokunk a csapattal is.

Na és, mi újság a murvával?
Eddig még murván nem sikerült versenyeznem, volt már egyszer egy tesztem, igaz, hogy csak egy 2 km-es pályaszakaszon, de már ebből is látszik, hogy az teljesen más, mint az aszfalt. Nekem ez még csak a kezdő év, ezeket mind meg kell szoknom!
Milyen eredményre számítasz Bükfürdő Rallye-n?
Ezt még most nem tudom megmondani! Teljesen új minden számomra....
Akkor inkább úgy kérdezném, hogy mi az, amivel már elégedett lennél?
Valami hasonló eredménnyel és teljesítménnyel, mint ami Tatabányán is volt. Természetesen szeretnék az abszolútban is minél jobb eredményt elérni – még ha mi leginkább csak az N-es ellenfeleket nézzük is -, de ha már az első 5-ben tudnánk lenni, az jó lenne.
Ha az előtippelő játékban most kellene leadnod a voksodat az év végi bajnok párost illetően, te kire voksolnál?
Azt sem tudom még, hogy kik indulnak! :-) Bükfürdőn talán már jobban lehet látni a jövőt.
A motoros tapasztalatidból mi az, amit a rallyesportban hasznosítani tudsz?
A koncentrációt... és nagyjából ennyi! Ez valóban egy teljesen más sport, nagyjából olyan, mintha elkezdtem volna vívni! :-)

A navigátor személyét illetően azt is lehetett hallani, hogy Tóth Imre fog melletted ülni...
Én nem tudok erről semmit, Patkó Gergővel fogok versenyezni, mint ahogyan már pár tesztversenyen mentünk is együtt.
Milyen az autó?
Korábban már két másik rallyeautóval sikerült versenyeznem, ez most egy harmadik, egy újabb, frissebb, súlyban is jobb Evo IX-es, mint az ezt megelőző. Elégedett vagyok, nagyon jó autóról van szó.
Egész évet tervezel?
Tervezzük igen, de most egyelőre még a Bükfürdő Rallye-ra koncentrálunk…

Valóban igaz, hogy már az első évben arany licensszel fogsz versenyezni?
Igen, megkaptam ezt. Nem egyedi ez, más versenyző is volt már ezzel így, amikor más technikai sportról váltott, de az ottani eredményei, az Év Sportolója cím után egy ilyen lehetőséget kapott. A szakemberek szerint is jót tesz ez a szurkolóknak, a sportnak és persze nekem is, hogy nem huszonnyolcadikként kell elrajtoljak. Nem az én ötletem volt, kikértem szakemberek véleményét erről és nem is úgy fogalmaznék, hogy „megkaptam”, én inkább csak érvényesítettem ezt a felajánlást, aminek viszont nagyon örülök!
Mit gondolsz, veled szemben más elvárások lesznek a sikereses motoros pályafutásod miatt?
Nem tudom, hogy mások mit várnak tőlem, de az biztos, hogy számomra a saját magammal szemben támasztott elvárások a legfontosabbak, hogy kihozzam magamból a lehető legtöbbet ebben a sportágban is. Ez egy kezdő év számomra, bizonyára nem lesz könnyű, sok tapasztalatra van még szükségem, de hamarosan túl leszünk az első versenyen, és akkor majd meglátjuk, hogy mi lesz a következő lépés.
Az interjúért köszönet: RallyRacing