Ez egy teljesen más sport
Talmácsi Gábor egyelőre a Bükfürdőre koncentrál
2012-05-11
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
772740320
Napi oldal:
104043
Jelenleg:
849
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

ez_egy_teljesen_mas_sport_2

Ki ne ismerné Talmácsi Gábor nevét? És vajon ki ne tudná már, hogy idén a rallyesportban méretteti meg magát? De vajon hogyan látja ő ezt az egészet, mit vár és mire számít?

Tatabányán jártál, hogyan sikerült?

Nem pont úgy sikerült, mint ahogy szerettem volna, legalábbis a végeredményt illetően. Egyszer sikerült odavágnom az autó hátulját a padkának, kaptunk egy defektet, de ezt leszámítva pozitív élményekkel gazdagodtunk, még ha ezt a két perces lemaradást nem is lehetett behozni. A gyorsaságik mind nagyon jók voltak, jókat autóztunk és ismét sok tapasztalatot gyűjtöttünk.

ez_egy_teljesen_mas_sport_1

Melyik pálya feküdt leginkább?
A Rábaring, az nagyon! A rugógyári is még egész jó volt, a másik az már kevésbé. Tetszettek a kis csiki-csukik, kézifékezés, nekem ez jelenti a rallye-t, nem pedig az, amikor 200-zal megyünk és lobogtatjuk az autót a hosszú utakon. Van persze annak is egy varázsa, de nekem azért a rövidebb, kanyargósabb, technikásabb pályák tetszenek.

Elég sokat mentél az autóval, milyenek az első rallye-s tapasztalataid?

Egyelőre nagyon jó minden, rendben vannak a dolgok. Szilveszter Rallye-n versenyeztem, Orfűn is, teszteltünk is már, és azt kell mondjam, hogy folyamatosan fejlődünk, egyre jobban összeszokunk a csapattal is.

ez_egy_teljesen_mas_sport_3

Na és, mi újság a murvával?
Eddig még murván nem sikerült versenyeznem, volt már egyszer egy tesztem, igaz, hogy csak egy 2 km-es pályaszakaszon, de már ebből is látszik, hogy az teljesen más, mint az aszfalt. Nekem ez még csak a kezdő év, ezeket mind meg kell szoknom!

Milyen eredményre számítasz Bükfürdő Rallye-n?
Ezt még most nem tudom megmondani! Teljesen új minden számomra....

Akkor inkább úgy kérdezném, hogy mi az, amivel már elégedett lennél?
Valami hasonló eredménnyel és teljesítménnyel, mint ami Tatabányán is volt. Természetesen szeretnék az abszolútban is minél jobb eredményt elérni – még ha mi leginkább csak az N-es ellenfeleket nézzük is -, de ha már az első 5-ben tudnánk lenni, az jó lenne.

Ha az előtippelő játékban most kellene leadnod a voksodat az év végi bajnok párost illetően, te kire voksolnál?
Azt sem tudom még, hogy kik indulnak! :-) Bükfürdőn talán már jobban lehet látni a jövőt.

A motoros tapasztalatidból mi az, amit a rallyesportban hasznosítani tudsz?
A koncentrációt... és nagyjából ennyi! Ez valóban egy teljesen más sport, nagyjából olyan, mintha elkezdtem volna vívni! :-)

ez_egy_teljesen_mas_sport_4

A navigátor személyét illetően azt is lehetett hallani, hogy Tóth Imre fog melletted ülni...
Én nem tudok erről semmit, Patkó Gergővel fogok versenyezni, mint ahogyan már pár tesztversenyen mentünk is együtt.

Milyen az autó?
Korábban már két másik rallyeautóval sikerült versenyeznem, ez most egy harmadik, egy újabb, frissebb, súlyban is jobb Evo IX-es, mint az ezt megelőző. Elégedett vagyok, nagyon jó autóról van szó.

Egész évet tervezel?
Tervezzük igen, de most egyelőre még a Bükfürdő Rallye-ra koncentrálunk…

ez_egy_teljesen_mas_sport_5

Valóban igaz, hogy már az első évben arany licensszel fogsz versenyezni?

Igen, megkaptam ezt. Nem egyedi ez, más versenyző is volt már ezzel így, amikor más technikai sportról váltott, de az ottani eredményei, az Év Sportolója cím után egy ilyen lehetőséget kapott. A szakemberek szerint is jót tesz ez a szurkolóknak, a sportnak és persze nekem is, hogy nem huszonnyolcadikként kell elrajtoljak. Nem az én ötletem volt, kikértem szakemberek véleményét erről és nem is úgy fogalmaznék, hogy „megkaptam”, én inkább csak érvényesítettem ezt a felajánlást, aminek viszont nagyon örülök!

Mit gondolsz, veled szemben más elvárások lesznek a sikereses motoros pályafutásod miatt?
Nem tudom, hogy mások mit várnak tőlem, de az biztos, hogy számomra a saját magammal szemben támasztott elvárások a legfontosabbak, hogy kihozzam magamból a lehető legtöbbet ebben a sportágban is. Ez egy kezdő év számomra, bizonyára nem lesz könnyű, sok tapasztalatra van még szükségem, de hamarosan túl leszünk az első versenyen, és akkor majd meglátjuk, hogy mi lesz a következő lépés.

Az interjúért köszönet: RallyRacing

Ez a hír most jelenik meg 3377. alkalommal
Share |
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k