|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Hét páros nevezett 2021-ben a Peugeot Kupába, ebből öten már a szezonnyitón is rajthoz állnak. A negyedik évadot kezdi idén a népszerű kupasorozat, ahol azonos technikai feltételekkel versenyeznek egymás és az idő ellen az indulók. 2021-ben már a legújabb fejlesztésű Peugeot 208 Rally4-es versenyautókkal indulnak a sorozat szereplői, akik többször is teszteltek az első éles bevetés, a hétvégén megrendezendő szezonnyitó Boldogkő Rally előtt. A rally vitathatatlanul a legnépszerűbb autósport szakág Magyarországon. A Peugeot gépjárművek magyarországi forgalmazója négy éve indította útjára kupasorozatát, ahol ugyanolyan autókkal, ellenőrzött technikai feltételekkel, pénzdíjas értékelésben versenyeznek a Peugeot Kupába nevezők. Idén autót váltott a Kupa, a legújabb, turbós, Rally4-es kategóriájú Peugeot 208 adja a sorozat alapját.
„Három sikeres évet tudhat maga mögött a kupa.” – mondta az szezonnyitó előtti közös teszt után Balkányi György, a Peugeot magyarországi ügyvezetője. „A fő célunkat elértük, a Peugeot Kupában versenyzők jó eredményeket értek el kategóriájukban, ráadásul a küzdelmek a nézőknek is tetszettek. A sorozat beváltotta az elképzeléseinket, hiszen a Kupában fiatal versenyzők tudják kipróbálni magukat, mielőtt magasabb kategóriába lépnének. Örülök, hogy az új versenyautó okozta váltás nem törte meg a sorozat lendületét. A Peugeot 208 Rally4 versenyautók sokkal gyorsabbak, könnyebben kezelhetők. Ügyes pilóták jelentkeztek idén is, biztos vagyok benne, hogy nagyon kiélezett küzdelmek lesznek.”
A versenyzőket nem csak a tesztek alatt, hanem a futamokon is segíti a kupa állandó mentora, a hétszeres magyar bajnok Tóth János. Emellett a technikai felügyeletet ellátó Tagai Racing Technology nyújt mérnöki segítséget, valamint az alkatrészellátásban is segíti a csapatokat. A Pirelli versenyabroncsok hazai forgalmazója a legideálisabb gumikat biztosítja minden indulónak a különböző időjárási körülményekhez.
A tavalyi bajnok, Német Gábor nagyon örül, hogy van lehetősége az új autóval is versenyezni. „Komolyabb tempót lehet vele menni, ez már az első tesztkilométereken kiderült. Megpróbáltam megfogadni azokat a tanácsokat, amiket a segítőktől kaptam. Nagyon jó hangulat volt, illetve van a kupában, szeretek ebben a légkörben versenyezni.” Gábor mellé egy tapasztalt navigátor ül idén, Szőke Tamás, aki abszolút magyar bajnokként is bizonyította már rátermettségét.
A kupasorozat egyetlen női párosa a Vogel Adrien – Notheisz Ivett kettős. Az év női raliversenyzője izgatott volt a tesztek után. „Szeretném minél hamarabb megismerni a Peugeot-t, illetve a lehető legtöbb versenykilométert menni vele, és természetesen, ha lehet, megcsipkedni a fiúkat…” – mondta a versenyzőnő, aki az Európa-bajnoki futamokat helyezi idén előtérbe, de amikor teheti, elindul az itthoni versenyeken.
Hangodi Bendegúz az érettségijére készül májusban. Az elsődleges feladatának ezt tekinti a fiatal pilóta, de nem szerette volna kihagyni a szezonnyitó futamot sem, így az előzetes tervek ellenére ott lesz ő is a boldogkői rajtban új navigátorával, a Dakar Rally-t többször is megjárt Bunkoczi Lászlóval.
A Rally2 bajnokság korábbi bajnoka is átpártolt idén a Peugeot márkához. A nyíregyházi Trencsényi Vince, Szegedi Máté navigálásával szeretne ebben a sorozatban is bajnokságot nyerni. „Megtetszett a koncepció és az a támogatási rendszer, amit a Peugeot és a Rally szakág a sorozat mögé tesz.” Az első tesztkilométerek után úgy nyilatkozott a pilóta, hogy jó beállításokkal nagyon gyorsan lehet majd menni ezzel az autóval.
Viszló Csaba a második szezonját tapossa a Kupában. A gokartsportból átnyergelt versenyző szerint az új versenyautó sokkal megengedőbb, a turbó adta nyomaték nagyobb tartományban áll rendelkezésre. Mellette is rutinos navigátor, Czakó Janek diktálja majd a kanyarokat.
A kupasorozatban leadta a nevezését, de az első futamon még nem indul Csoma András, aki a Historic bajnokságból érkezett a Peugeot Kupába. Könnyebben kezelhető autónak tartja a Peugeot 208 Rally4-et, de még az éles bevetés előtt szeretne minél több tesztkilométert gyűjteni. Versenyzését az idén negyvenedik rallys szezonját taposó, ikonikus versenyző-navigátor-rallysulit vezető, Radó István segíti.
Schubert István, Schmidt Tamással nevezett a sorozatba. Az ő autójuk még nem készült el, de nagyon remélik, hogy a második versenytől már ők is részesei lehetnek a küzdelmeknek.
A szezonnyitó futam a Miskolcról a hangulatos Boldogkőváraljára költözött I.Boldogkő Rally lesz, melyet április 17-18-án rendeznek meg, ahol kilenc gyorsasági szakasz vár az Országos Rallybajnokság 78 indulójára.
Újdonság, hogy idén a Peugeot Rally Cup 6 országban megrendezett külföldi versenyeire is nevezési jogot nyernek a magyar kupa résztvevői, így akár a francia, az olasz, a benelux, a spanyol vagy a cseh Peugeot kupában is megmérettethetik majd magukat.
A Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary első futamának indulói:
#22 Német Gábor Szőke Tamás Kole Media Center Kft.
#23 Hangodi Bendegúz Bunkoczi László Prestige Motorsport Kft.
#24 Trencsényi Vince Szegedi Máté Extrém Sport Team Kft.
#25 Vogel Adrienn Notheisz Ivett Roger Racing Kft.
#26 Viszló Csaba Czakó Janek Rally Cafe Média Kft.
A Peugeot 208 Rally4
A Peugeot Sport 2018 nyarán kezdett hozzá a vadonatúj raliautó fejlesztéséhez. Az alapokat az akkor még szintén fejlesztés alatt álló, új generációs Peugeot 208 adta: egymással párhuzamosan öltött tehát testet a versenyautó és a közúti modell. Közös alapjuk az a szintén új fejlesztésű CMP padlólemez, amely optimalizált tömegével, alacsony tömegközéppontjával és kiemelkedő szerkezeti szilárdságával ideális kiindulópont egy kezes és dinamikus, jól hangolható versenyautó megalkotásához. Ezzel összhangban az autó állítható Öhlins lengéscsillapítókkal szerelt MacPherson rugóstagokat kapott; a fékek hátul 290 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget alkalmaznak, elöl aszfaltra 330, murvára 290 mm-es tárcsát ajánlanak a fejlesztők, négydugattyús nyergekkel. Ez utóbbiak valamivel nagyobbak, mint az előd Peugeot 208 R2 310 / 285 mm-es első tárcsái. A szabályzathoz igazodva nehezebb lett az autó - 1030-ról 1080 kilogrammra nőt az üres tömeg -, a teljesítménynövekedés azonban kompenzálja a jármű nagyobb tehetetlenségét. A korábbi 1,6 literes motor (185 LE, 190 Nm) helyébe a Peugeot többszörösen díjnyertes, 1,2 literes, háromhengeres turbómotorja lépett. A PureTech erőforrást nagyobb turbófeltöltővel és Magnetti Marelli motorvezérléssel tették versenyzésre alkalmassá: a motor 208 lóerőt és 290 Nm forgatónyomatékot bocsát a pilóta rendelkezésére. Az erőt ötfokozatú, szekvenciális Sadev versenyváltó juttatja el az első tengelyre, ahol mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű osztja el azt a két kerék között. A keréktárcsák 15 vagy 17 colos Speedline darabok. Ez a hír most jelenik meg 1734. alkalommal
2021.04.17-18.
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.09.06-08.
részletes infóink 2024.09.06-08.
részletes infóink 2024.09.06-10.
részletes infóink 2024.09.07.
részletes infóink 2024.09.07-08.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |