Ezen a hétvégén startol a Peugeot-kupa
Az új fejlesztésű 208 Rally4-es versenyautókkal
2021-04-16
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
560870684
Napi oldal:
34686
Jelenleg:
1072
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio

 

 
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a második futam után
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
210
2.
Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
192
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
145
4. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
143
5. Kasza Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
134
6. Biró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
124
7. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
94
8. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
91
9. Háklár Marcell
Volkswagen Golf GTi R5
91
teljes táblázat
csapatbajnokság
World Rally Championship 2021
a harmadik futam után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
61
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
53
3.
Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
51
4.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
40
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
39
6. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
24
7. Takamoto Katsuma
Toyota Yaris WRC
24
8. Adrien Fourmaux
Ford Fiesta WRC
12
9. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
12
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat
 

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__1

Hét páros nevezett 2021-ben a Peugeot Kupába, ebből öten már a szezonnyitón is rajthoz állnak. A negyedik évadot kezdi idén a népszerű kupasorozat, ahol azonos technikai feltételekkel versenyeznek egymás és az idő ellen az indulók. 2021-ben már a legújabb fejlesztésű Peugeot 208 Rally4-es versenyautókkal indulnak a sorozat szereplői, akik többször is teszteltek az első éles bevetés, a hétvégén megrendezendő szezonnyitó Boldogkő Rally előtt.
 
A rally vitathatatlanul a legnépszerűbb autósport szakág Magyarországon. A Peugeot gépjárművek magyarországi forgalmazója négy éve indította útjára kupasorozatát, ahol ugyanolyan autókkal, ellenőrzött technikai feltételekkel, pénzdíjas értékelésben versenyeznek a Peugeot Kupába nevezők. Idén autót váltott a Kupa, a legújabb, turbós, Rally4-es kategóriájú Peugeot 208 adja a sorozat alapját.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__2
 
„Három sikeres évet tudhat maga mögött a kupa.” – mondta az szezonnyitó előtti közös teszt után Balkányi György, a Peugeot magyarországi ügyvezetője. „A fő célunkat elértük, a Peugeot Kupában versenyzők jó eredményeket értek el kategóriájukban, ráadásul a küzdelmek a nézőknek is tetszettek. A sorozat beváltotta az elképzeléseinket, hiszen a Kupában fiatal versenyzők tudják kipróbálni magukat, mielőtt magasabb kategóriába lépnének. Örülök, hogy az új versenyautó okozta váltás nem törte meg a sorozat lendületét. A Peugeot 208 Rally4 versenyautók sokkal gyorsabbak, könnyebben kezelhetők. Ügyes pilóták jelentkeztek idén is, biztos vagyok benne, hogy nagyon kiélezett küzdelmek lesznek.”
 
A versenyzőket nem csak a tesztek alatt, hanem a futamokon is segíti a kupa állandó mentora, a hétszeres magyar bajnok Tóth János. Emellett a technikai felügyeletet ellátó Tagai Racing Technology nyújt mérnöki segítséget, valamint az alkatrészellátásban is segíti a csapatokat. A Pirelli versenyabroncsok hazai forgalmazója a legideálisabb gumikat biztosítja minden indulónak a különböző időjárási körülményekhez.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__4
 
A tavalyi bajnok, Német Gábor nagyon örül, hogy van lehetősége az új autóval is versenyezni. „Komolyabb tempót lehet vele menni, ez már az első tesztkilométereken kiderült. Megpróbáltam megfogadni azokat a tanácsokat, amiket a segítőktől kaptam. Nagyon jó hangulat volt, illetve van a kupában, szeretek ebben a légkörben versenyezni.” Gábor mellé egy tapasztalt navigátor ül idén, Szőke Tamás, aki abszolút magyar bajnokként is bizonyította már rátermettségét.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__10
 
A kupasorozat egyetlen női párosa a Vogel Adrien – Notheisz Ivett kettős. Az év női raliversenyzője izgatott volt a tesztek után. „Szeretném minél hamarabb megismerni a Peugeot-t, illetve a lehető legtöbb versenykilométert menni vele, és természetesen, ha lehet, megcsipkedni a fiúkat…” – mondta a versenyzőnő, aki az Európa-bajnoki futamokat helyezi idén előtérbe, de amikor teheti, elindul az itthoni versenyeken.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__5
 
Hangodi Bendegúz az érettségijére készül májusban. Az elsődleges feladatának ezt tekinti a fiatal pilóta, de nem szerette volna kihagyni a szezonnyitó futamot sem, így az előzetes tervek ellenére ott lesz ő is a boldogkői rajtban új navigátorával, a Dakar Rally-t többször is megjárt Bunkoczi Lászlóval.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__9
 
A Rally2 bajnokság korábbi bajnoka is átpártolt idén a Peugeot márkához. A nyíregyházi Trencsényi Vince, Szegedi Máté navigálásával szeretne ebben a sorozatban is bajnokságot nyerni. „Megtetszett a koncepció és az a támogatási rendszer, amit a Peugeot és a Rally szakág a sorozat mögé tesz.” Az első tesztkilométerek után úgy nyilatkozott a pilóta, hogy jó beállításokkal nagyon gyorsan lehet majd menni ezzel az autóval.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__6
 
Viszló Csaba a második szezonját tapossa a Kupában. A gokartsportból átnyergelt versenyző szerint az új versenyautó sokkal megengedőbb, a turbó adta nyomaték nagyobb tartományban áll rendelkezésre. Mellette is rutinos navigátor, Czakó Janek diktálja majd a kanyarokat.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__3
 
A kupasorozatban leadta a nevezését, de az első futamon még nem indul Csoma András, aki a Historic bajnokságból érkezett a Peugeot Kupába. Könnyebben kezelhető autónak tartja a Peugeot 208 Rally4-et, de még az éles bevetés előtt szeretne minél több tesztkilométert gyűjteni. Versenyzését az idén negyvenedik rallys szezonját taposó, ikonikus versenyző-navigátor-rallysulit vezető, Radó István segíti.
 
Schubert István, Schmidt Tamással nevezett a sorozatba. Az ő autójuk még nem készült el, de nagyon remélik, hogy a második versenytől már ők is részesei lehetnek a küzdelmeknek.
 
A szezonnyitó futam a Miskolcról a hangulatos Boldogkőváraljára költözött I.Boldogkő Rally lesz, melyet április 17-18-án rendeznek meg, ahol kilenc gyorsasági szakasz vár az Országos Rallybajnokság 78 indulójára.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__7
 
Újdonság, hogy idén a Peugeot Rally Cup 6 országban megrendezett külföldi versenyeire is nevezési jogot nyernek a magyar kupa résztvevői, így akár a francia, az olasz, a benelux, a spanyol vagy a cseh Peugeot kupában is megmérettethetik majd magukat.
 
A Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary első futamának indulói:
 
#22 Német Gábor Szőke Tamás Kole Media Center Kft.
#23 Hangodi Bendegúz Bunkoczi László Prestige Motorsport Kft.
#24 Trencsényi Vince Szegedi Máté Extrém Sport Team Kft.
#25 Vogel Adrienn Notheisz Ivett Roger Racing Kft.
#26 Viszló Csaba Czakó Janek Rally Cafe Média Kft.

 

A Peugeot 208 Rally4

 ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__8

A Peugeot Sport 2018 nyarán kezdett hozzá a vadonatúj raliautó fejlesztéséhez. Az alapokat az akkor még szintén fejlesztés alatt álló, új generációs Peugeot 208 adta: egymással párhuzamosan öltött tehát testet a versenyautó és a közúti modell. Közös alapjuk az a szintén új fejlesztésű CMP padlólemez, amely optimalizált tömegével, alacsony tömegközéppontjával és kiemelkedő szerkezeti szilárdságával ideális kiindulópont egy kezes és dinamikus, jól hangolható versenyautó megalkotásához. Ezzel összhangban az autó állítható Öhlins lengéscsillapítókkal szerelt MacPherson rugóstagokat kapott; a fékek hátul 290 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget alkalmaznak, elöl aszfaltra 330, murvára 290 mm-es tárcsát ajánlanak a fejlesztők, négydugattyús nyergekkel. Ez utóbbiak valamivel nagyobbak, mint az előd Peugeot 208 R2 310 / 285 mm-es első tárcsái.

A szabályzathoz igazodva nehezebb lett az autó - 1030-ról 1080 kilogrammra nőt az üres tömeg -, a teljesítménynövekedés azonban kompenzálja a jármű nagyobb tehetetlenségét. A korábbi 1,6 literes motor (185 LE, 190 Nm) helyébe a Peugeot többszörösen díjnyertes, 1,2 literes, háromhengeres turbómotorja lépett. A PureTech erőforrást nagyobb turbófeltöltővel és Magnetti Marelli motorvezérléssel tették versenyzésre alkalmassá: a motor 208 lóerőt és 290 Nm forgatónyomatékot bocsát a pilóta rendelkezésére. Az erőt ötfokozatú, szekvenciális Sadev versenyváltó juttatja el az első tengelyre, ahol mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű osztja el azt a két kerék között. A keréktárcsák 15 vagy 17 colos Speedline darabok.

 
Ez a hír most jelenik meg 813. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0304 05 06 070809
1011 12 13 141516
1718 19 20212223
2425 26 27 28 2930
31 01 02 03040506
2021.05.14-16.

részletes infóink


2021.05.14-17.

részletes infóink


2021.05.15.

részletes infóink


2021.06.04-06.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k