Ezen a hétvégén startol a Peugeot-kupa
Az új fejlesztésű 208 Rally4-es versenyautókkal
2021-04-16
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
727469020
Napi oldal:
125501
Jelenleg:
1900
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__1

Hét páros nevezett 2021-ben a Peugeot Kupába, ebből öten már a szezonnyitón is rajthoz állnak. A negyedik évadot kezdi idén a népszerű kupasorozat, ahol azonos technikai feltételekkel versenyeznek egymás és az idő ellen az indulók. 2021-ben már a legújabb fejlesztésű Peugeot 208 Rally4-es versenyautókkal indulnak a sorozat szereplői, akik többször is teszteltek az első éles bevetés, a hétvégén megrendezendő szezonnyitó Boldogkő Rally előtt.
 
A rally vitathatatlanul a legnépszerűbb autósport szakág Magyarországon. A Peugeot gépjárművek magyarországi forgalmazója négy éve indította útjára kupasorozatát, ahol ugyanolyan autókkal, ellenőrzött technikai feltételekkel, pénzdíjas értékelésben versenyeznek a Peugeot Kupába nevezők. Idén autót váltott a Kupa, a legújabb, turbós, Rally4-es kategóriájú Peugeot 208 adja a sorozat alapját.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__2
 
„Három sikeres évet tudhat maga mögött a kupa.” – mondta az szezonnyitó előtti közös teszt után Balkányi György, a Peugeot magyarországi ügyvezetője. „A fő célunkat elértük, a Peugeot Kupában versenyzők jó eredményeket értek el kategóriájukban, ráadásul a küzdelmek a nézőknek is tetszettek. A sorozat beváltotta az elképzeléseinket, hiszen a Kupában fiatal versenyzők tudják kipróbálni magukat, mielőtt magasabb kategóriába lépnének. Örülök, hogy az új versenyautó okozta váltás nem törte meg a sorozat lendületét. A Peugeot 208 Rally4 versenyautók sokkal gyorsabbak, könnyebben kezelhetők. Ügyes pilóták jelentkeztek idén is, biztos vagyok benne, hogy nagyon kiélezett küzdelmek lesznek.”
 
A versenyzőket nem csak a tesztek alatt, hanem a futamokon is segíti a kupa állandó mentora, a hétszeres magyar bajnok Tóth János. Emellett a technikai felügyeletet ellátó Tagai Racing Technology nyújt mérnöki segítséget, valamint az alkatrészellátásban is segíti a csapatokat. A Pirelli versenyabroncsok hazai forgalmazója a legideálisabb gumikat biztosítja minden indulónak a különböző időjárási körülményekhez.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__4
 
A tavalyi bajnok, Német Gábor nagyon örül, hogy van lehetősége az új autóval is versenyezni. „Komolyabb tempót lehet vele menni, ez már az első tesztkilométereken kiderült. Megpróbáltam megfogadni azokat a tanácsokat, amiket a segítőktől kaptam. Nagyon jó hangulat volt, illetve van a kupában, szeretek ebben a légkörben versenyezni.” Gábor mellé egy tapasztalt navigátor ül idén, Szőke Tamás, aki abszolút magyar bajnokként is bizonyította már rátermettségét.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__10
 
A kupasorozat egyetlen női párosa a Vogel Adrien – Notheisz Ivett kettős. Az év női raliversenyzője izgatott volt a tesztek után. „Szeretném minél hamarabb megismerni a Peugeot-t, illetve a lehető legtöbb versenykilométert menni vele, és természetesen, ha lehet, megcsipkedni a fiúkat…” – mondta a versenyzőnő, aki az Európa-bajnoki futamokat helyezi idén előtérbe, de amikor teheti, elindul az itthoni versenyeken.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__5
 
Hangodi Bendegúz az érettségijére készül májusban. Az elsődleges feladatának ezt tekinti a fiatal pilóta, de nem szerette volna kihagyni a szezonnyitó futamot sem, így az előzetes tervek ellenére ott lesz ő is a boldogkői rajtban új navigátorával, a Dakar Rally-t többször is megjárt Bunkoczi Lászlóval.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__9
 
A Rally2 bajnokság korábbi bajnoka is átpártolt idén a Peugeot márkához. A nyíregyházi Trencsényi Vince, Szegedi Máté navigálásával szeretne ebben a sorozatban is bajnokságot nyerni. „Megtetszett a koncepció és az a támogatási rendszer, amit a Peugeot és a Rally szakág a sorozat mögé tesz.” Az első tesztkilométerek után úgy nyilatkozott a pilóta, hogy jó beállításokkal nagyon gyorsan lehet majd menni ezzel az autóval.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__6
 
Viszló Csaba a második szezonját tapossa a Kupában. A gokartsportból átnyergelt versenyző szerint az új versenyautó sokkal megengedőbb, a turbó adta nyomaték nagyobb tartományban áll rendelkezésre. Mellette is rutinos navigátor, Czakó Janek diktálja majd a kanyarokat.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__3
 
A kupasorozatban leadta a nevezését, de az első futamon még nem indul Csoma András, aki a Historic bajnokságból érkezett a Peugeot Kupába. Könnyebben kezelhető autónak tartja a Peugeot 208 Rally4-et, de még az éles bevetés előtt szeretne minél több tesztkilométert gyűjteni. Versenyzését az idén negyvenedik rallys szezonját taposó, ikonikus versenyző-navigátor-rallysulit vezető, Radó István segíti.
 
Schubert István, Schmidt Tamással nevezett a sorozatba. Az ő autójuk még nem készült el, de nagyon remélik, hogy a második versenytől már ők is részesei lehetnek a küzdelmeknek.
 
A szezonnyitó futam a Miskolcról a hangulatos Boldogkőváraljára költözött I.Boldogkő Rally lesz, melyet április 17-18-án rendeznek meg, ahol kilenc gyorsasági szakasz vár az Országos Rallybajnokság 78 indulójára.

ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__7
 
Újdonság, hogy idén a Peugeot Rally Cup 6 országban megrendezett külföldi versenyeire is nevezési jogot nyernek a magyar kupa résztvevői, így akár a francia, az olasz, a benelux, a spanyol vagy a cseh Peugeot kupában is megmérettethetik majd magukat.
 
A Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary első futamának indulói:
 
#22 Német Gábor Szőke Tamás Kole Media Center Kft.
#23 Hangodi Bendegúz Bunkoczi László Prestige Motorsport Kft.
#24 Trencsényi Vince Szegedi Máté Extrém Sport Team Kft.
#25 Vogel Adrienn Notheisz Ivett Roger Racing Kft.
#26 Viszló Csaba Czakó Janek Rally Cafe Média Kft.

 

A Peugeot 208 Rally4

 ezen_a_hetvegen_startol_a_peugeot-kupa__8

A Peugeot Sport 2018 nyarán kezdett hozzá a vadonatúj raliautó fejlesztéséhez. Az alapokat az akkor még szintén fejlesztés alatt álló, új generációs Peugeot 208 adta: egymással párhuzamosan öltött tehát testet a versenyautó és a közúti modell. Közös alapjuk az a szintén új fejlesztésű CMP padlólemez, amely optimalizált tömegével, alacsony tömegközéppontjával és kiemelkedő szerkezeti szilárdságával ideális kiindulópont egy kezes és dinamikus, jól hangolható versenyautó megalkotásához. Ezzel összhangban az autó állítható Öhlins lengéscsillapítókkal szerelt MacPherson rugóstagokat kapott; a fékek hátul 290 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget alkalmaznak, elöl aszfaltra 330, murvára 290 mm-es tárcsát ajánlanak a fejlesztők, négydugattyús nyergekkel. Ez utóbbiak valamivel nagyobbak, mint az előd Peugeot 208 R2 310 / 285 mm-es első tárcsái.

A szabályzathoz igazodva nehezebb lett az autó - 1030-ról 1080 kilogrammra nőt az üres tömeg -, a teljesítménynövekedés azonban kompenzálja a jármű nagyobb tehetetlenségét. A korábbi 1,6 literes motor (185 LE, 190 Nm) helyébe a Peugeot többszörösen díjnyertes, 1,2 literes, háromhengeres turbómotorja lépett. A PureTech erőforrást nagyobb turbófeltöltővel és Magnetti Marelli motorvezérléssel tették versenyzésre alkalmassá: a motor 208 lóerőt és 290 Nm forgatónyomatékot bocsát a pilóta rendelkezésére. Az erőt ötfokozatú, szekvenciális Sadev versenyváltó juttatja el az első tengelyre, ahol mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű osztja el azt a két kerék között. A keréktárcsák 15 vagy 17 colos Speedline darabok.

 
Ez a hír most jelenik meg 1734. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
02 03 04 05060708
091011 12 131415
161718 19 202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.09.06-10.

részletes infóink

2024.09.07.

részletes infóink

2024.09.07-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k