Ezt az autót élvezet vezetni
Simon Jean-Joseph és a C2-R2 MAX
2008-03-25
interjú • Székely-Nagy Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
783830081
Napi oldal:
151575
Jelenleg:
1028
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Egy olyan francia világklasszis lesz a Start Autó Rally Eger vendége, aki 20 éve debütált először rally versenyen, és azóta is az egyik legmeghatározóbb alakja a rallyesportnak. Az ERC tavalyi bajnoka, Simon Jean-Joseph az új Citroën C2-R2 MAX versenyautót népszerűsíti majd hazánkban úgy, hogy rajthoz is áll vele Egerben!

2008. március 1-jén homologizálta az FIA a Citroën C2-R2 MAX versenyautót, amely minden bizonnyal nagy sikert fog aratni a rallyversenyzők körében. A C2-R2 MAX külsőre majdnem megegyezik a C2 Szuper 1600 versenyautóval, ám az új "kisautóban" egy 190 lóerős, 1.6-os motor dolgozik, amely az C2 VTS motorjának továbbfejlesztett változata. A rally alkalmasságot ezen felül a szélesebb nyomtáv, a versenyfutómű és a könnyített műanyag elemek garantálják, de az érdeklődők választhatnak aszfaltos vagy murvás versenyre felkészített verzió közül is. Mindezt potom 35.000 Euróért már beszerezhetjük, vagyis kevesebb, mint 10 millió Forintért vásárolhatunk egy versenyautót!

A gyár a nagy érdeklődésre való tekintettel az idei évben több országban is népszerűsíti az új versenyautót. Elsőként Magyarországra látogatnak el vele, majd következik négy IRC és egy ERC verseny, illetve az angol és a svéd bajnokság egy-egy futama. Nálunk egyes rajtszámmal áll majd rajthoz a Simon Jean-Joseph - Jack Boyere kettős, amely 2004 után tavaly ismét az ERC bajnoka lett. A pénteki bemutató és teszt során lehetőség lesz kipróbálni a Citroën C2-R2 MAX versenyautót, néhány meghívott újságíró és versenyző pedig beülhet a bajnok mellé egy-két kör erejéig.

Az aszfaltos versenyeket köztudottan előnyben részesítő Simon még soha nem járt Magyarországon, éppen ezért nagyon kíváncsi az itteni pályákra és a szurkolókra.

"Nagyon örülök, hogy Magyarországon versenyezhetek, már sok szépet hallottam az ottani rallye bajnokságról, és az emberekről, hiszen a PH Sport éveken keresztül megnyerte a magyar bajnokságot a Citroënnel." - mesélte lelkesen a francia pilóta. "Korábban már volt szerencsém együtt dolgozni teszteken a PH Sport magyar csapatával, volt egy szimpatikus versenyző is - Bútor, ha jól emlékszem! Nem sokat tudok Magyarországról, úgyhogy várom már az első április hétvégét!"

Simon nemrég érkezett vissza egy hosszabb karib-tengeri pihenésről (a versenyző Martinique szigetén született), így még nem sok ideje volt egyeztetni a csapattal a technikáról és a pályákról. "Eddig nem sok információm van a versenyről. Azt tudom, hogy aszfalton zajlik, ennek nagyon örülök, úgyhogy azt gondolom, jó verseny lesz! Szerencsémre a PH Sport éveken keresztül járt Magyarországra, így vannak ismeretei a helyi rallyeversenyekről"

A versenyzőnek még nem volt alkalma versenykörülmények között tesztelnie a Citroën C2-R2 MAX-ot, mivel még meg sem száradt a festék az FIA homologizációs lapján. Persze rengeteg teszten van már túl a csapat, de versenyen Egerben állnak rajthoz először. "Idén egy olyan programot állított össze a csapat nekünk, amely során népszerűsíthetjük az autót. Ez egyébként számunkra is jó, mert számos nemzeti bajnoksággal ismerkedhetünk meg, bár kétségtelen, hogy a bajnoki cím megvédésére így nincs lehetőségünk. Én egy csapat része vagyok, teszem a dolgom, és örömmel teszem! Nagyon sokat dolgozott a csapat és én is ezen az autón, így most minden erőmmel azon leszek, hogy minél több versenyzővel megismertessük!"

A Citroën C2-R2 MAX már a megjelenése előtt is népszerű volt. Még amikor csak sajtóhírek jelentek meg a tervekről és az árakról, sok csapat felkereste a gyár képviselőit, hogy bővebb információkat tudjanak meg az új modellről, az októberi korzikai bemutató óta pedig több komoly ajánlattal is megkeresték a csapatot. Mivel az ára valóban baráti, a kérdés már csak az, hogy mennyire felel meg a rallyversenyzők elvárásainak.

"Véleményem szerint ez az autó az amatőr és a profi versenyzők számára is megfelelő." - folytatta a beszélgetést Simon Jean-Joseph. "Azok, akik most kezdik el a rallye-karrierjüket és nem szeretnének sok pénzt költeni, egy igazán "felhasználóbarát" autót kaphatnak a versenyekre. A hazai és a nemzetközi bajnokságokban, vagy akár a junior kategóriában mindenképpen az élmezőnybe várom a Citroën C2-R2 MAX-ot. Ez az autó az ár-érték arány szempontjából talán az egyik legjobb ajánlat a piacon! A fejlesztések elején egy olyan autót szerettünk volna kialakítani, amelyik sokat segít az őt terelgető pilótának. Amikor valaki elkezdi a versenyzést, nagyon sokáig tart, amíg beletanul, és kellő rutint szerez. Ezzel az autóval sok nehézséget megspórolhat magának és a csapatnak, és akár évekre is bebiztosíthatja magának a problémamentes vezetést. A Citroën C2-R2 MAX-ot murván és aszfalton is élvezet vezetni! A mérete és a teljesítménye is lenyűgöző, és ezt azok után tudom igazán értékelni, hogy tudom, milyen olyan autóval versenyezni, amelyet szenvedés az úton tartani. Egy erős, élvezetes vezetési élményt nyújtó autót szerettünk volna tervezni, és azt gondolom, sikerült is!"

A francia bajnok láthatóan élvezettel mesélt új versenyautójáról, amelyet tehát a testközelből is megtekinthetünk Egerben! Április 4-én a délelőtti órákban az újságírók, majd néhány rally versenyző is kipróbálhatja a Citroën C2-R2 MAX versenyautót. Simon Jean-Joseph pedig remélhetőleg a tesztek után a versenyen is olyan nagy élvezettel fogja tekergetni a kormányt, hogy nem utoljára jön el hozzánk versenyezni…

 

Ez a hír most jelenik meg 5897. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k