Ezt az autót élvezet vezetni
Simon Jean-Joseph és a C2-R2 MAX
2008-03-25
interjú • Székely-Nagy Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
765670143
Napi oldal:
119034
Jelenleg:
1294
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Egy olyan francia világklasszis lesz a Start Autó Rally Eger vendége, aki 20 éve debütált először rally versenyen, és azóta is az egyik legmeghatározóbb alakja a rallyesportnak. Az ERC tavalyi bajnoka, Simon Jean-Joseph az új Citroën C2-R2 MAX versenyautót népszerűsíti majd hazánkban úgy, hogy rajthoz is áll vele Egerben!

2008. március 1-jén homologizálta az FIA a Citroën C2-R2 MAX versenyautót, amely minden bizonnyal nagy sikert fog aratni a rallyversenyzők körében. A C2-R2 MAX külsőre majdnem megegyezik a C2 Szuper 1600 versenyautóval, ám az új "kisautóban" egy 190 lóerős, 1.6-os motor dolgozik, amely az C2 VTS motorjának továbbfejlesztett változata. A rally alkalmasságot ezen felül a szélesebb nyomtáv, a versenyfutómű és a könnyített műanyag elemek garantálják, de az érdeklődők választhatnak aszfaltos vagy murvás versenyre felkészített verzió közül is. Mindezt potom 35.000 Euróért már beszerezhetjük, vagyis kevesebb, mint 10 millió Forintért vásárolhatunk egy versenyautót!

A gyár a nagy érdeklődésre való tekintettel az idei évben több országban is népszerűsíti az új versenyautót. Elsőként Magyarországra látogatnak el vele, majd következik négy IRC és egy ERC verseny, illetve az angol és a svéd bajnokság egy-egy futama. Nálunk egyes rajtszámmal áll majd rajthoz a Simon Jean-Joseph - Jack Boyere kettős, amely 2004 után tavaly ismét az ERC bajnoka lett. A pénteki bemutató és teszt során lehetőség lesz kipróbálni a Citroën C2-R2 MAX versenyautót, néhány meghívott újságíró és versenyző pedig beülhet a bajnok mellé egy-két kör erejéig.

Az aszfaltos versenyeket köztudottan előnyben részesítő Simon még soha nem járt Magyarországon, éppen ezért nagyon kíváncsi az itteni pályákra és a szurkolókra.

"Nagyon örülök, hogy Magyarországon versenyezhetek, már sok szépet hallottam az ottani rallye bajnokságról, és az emberekről, hiszen a PH Sport éveken keresztül megnyerte a magyar bajnokságot a Citroënnel." - mesélte lelkesen a francia pilóta. "Korábban már volt szerencsém együtt dolgozni teszteken a PH Sport magyar csapatával, volt egy szimpatikus versenyző is - Bútor, ha jól emlékszem! Nem sokat tudok Magyarországról, úgyhogy várom már az első április hétvégét!"

Simon nemrég érkezett vissza egy hosszabb karib-tengeri pihenésről (a versenyző Martinique szigetén született), így még nem sok ideje volt egyeztetni a csapattal a technikáról és a pályákról. "Eddig nem sok információm van a versenyről. Azt tudom, hogy aszfalton zajlik, ennek nagyon örülök, úgyhogy azt gondolom, jó verseny lesz! Szerencsémre a PH Sport éveken keresztül járt Magyarországra, így vannak ismeretei a helyi rallyeversenyekről"

A versenyzőnek még nem volt alkalma versenykörülmények között tesztelnie a Citroën C2-R2 MAX-ot, mivel még meg sem száradt a festék az FIA homologizációs lapján. Persze rengeteg teszten van már túl a csapat, de versenyen Egerben állnak rajthoz először. "Idén egy olyan programot állított össze a csapat nekünk, amely során népszerűsíthetjük az autót. Ez egyébként számunkra is jó, mert számos nemzeti bajnoksággal ismerkedhetünk meg, bár kétségtelen, hogy a bajnoki cím megvédésére így nincs lehetőségünk. Én egy csapat része vagyok, teszem a dolgom, és örömmel teszem! Nagyon sokat dolgozott a csapat és én is ezen az autón, így most minden erőmmel azon leszek, hogy minél több versenyzővel megismertessük!"

A Citroën C2-R2 MAX már a megjelenése előtt is népszerű volt. Még amikor csak sajtóhírek jelentek meg a tervekről és az árakról, sok csapat felkereste a gyár képviselőit, hogy bővebb információkat tudjanak meg az új modellről, az októberi korzikai bemutató óta pedig több komoly ajánlattal is megkeresték a csapatot. Mivel az ára valóban baráti, a kérdés már csak az, hogy mennyire felel meg a rallyversenyzők elvárásainak.

"Véleményem szerint ez az autó az amatőr és a profi versenyzők számára is megfelelő." - folytatta a beszélgetést Simon Jean-Joseph. "Azok, akik most kezdik el a rallye-karrierjüket és nem szeretnének sok pénzt költeni, egy igazán "felhasználóbarát" autót kaphatnak a versenyekre. A hazai és a nemzetközi bajnokságokban, vagy akár a junior kategóriában mindenképpen az élmezőnybe várom a Citroën C2-R2 MAX-ot. Ez az autó az ár-érték arány szempontjából talán az egyik legjobb ajánlat a piacon! A fejlesztések elején egy olyan autót szerettünk volna kialakítani, amelyik sokat segít az őt terelgető pilótának. Amikor valaki elkezdi a versenyzést, nagyon sokáig tart, amíg beletanul, és kellő rutint szerez. Ezzel az autóval sok nehézséget megspórolhat magának és a csapatnak, és akár évekre is bebiztosíthatja magának a problémamentes vezetést. A Citroën C2-R2 MAX-ot murván és aszfalton is élvezet vezetni! A mérete és a teljesítménye is lenyűgöző, és ezt azok után tudom igazán értékelni, hogy tudom, milyen olyan autóval versenyezni, amelyet szenvedés az úton tartani. Egy erős, élvezetes vezetési élményt nyújtó autót szerettünk volna tervezni, és azt gondolom, sikerült is!"

A francia bajnok láthatóan élvezettel mesélt új versenyautójáról, amelyet tehát a testközelből is megtekinthetünk Egerben! Április 4-én a délelőtti órákban az újságírók, majd néhány rally versenyző is kipróbálhatja a Citroën C2-R2 MAX versenyautót. Simon Jean-Joseph pedig remélhetőleg a tesztek után a versenyen is olyan nagy élvezettel fogja tekergetni a kormányt, hogy nem utoljára jön el hozzánk versenyezni…

 

Ez a hír most jelenik meg 5889. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k