Meglepő dolog, de Elek István a pályafutása során most először teljesítette a Mecsek Rallye-t a célig! Próbálkozásai már voltak, és bár most is majdnem ottmaradtak az orfűi gyors közepén, a verseny abból a szempontból sikeres volt számukra, hogy elérték a végét! Hogy milyen volt más szempontok alapján, arról Elek Istvánt kérdeztem.
Lassan már megszokottá válik, hogy veled a defektekről kell beszélgessek!
Igazából, ha azt nézzük, akkor vágjunk bele a végébe, mert defektünk most csak az utolsó - 24 km-es - gyorsasági végén volt. Nem igazán zavarta már ez a versenyzésünket, de nem úsztuk meg most sem, az igaz! Orfűn is volt kalandunk, de az nem defekt volt, hanem a parkolóban a szűk részben sikerült egy kicsit túlcifráznom a dolgokat és hozzácsaptam a bal hátsó kereket a szegélyhez és eltört a felnink! A gumit igazából utána leszedték róla, annak semmi baja nem lett!
Nagyon látványosra vetted a figurát több helyen is!
Nem mondom, hogy nem mentünk úgy a versenyen, hogy az nem tetszett az embereknek! :-) Elkapott a hév néhol... vagy inkább túl sok helyen!

Ezen a gyorson történt egy másik eset is veletek...
Ott igazából csak annyi történt, hogy akadályoztak minket, ami teljesen egy normális dolog, hiszen baleset történt. Mi ennek megfelelően megálltunk, aztán utána vártuk az időjóváírást, hiszen arról volt szó, hogy ilyen esetben majd átlagidőt kapunk. Mi lekapcsoltuk az ALS-t, feleslegesen nincs értelme koptatni a gumikat és az autót, és kigurultunk a gyorsaságiról. Amikor kiértünk, akkor mondták, hogy nem kapunk semmilyen átlagidőt, ez lesz az időnk! Elég probléma az számunkra, hogy volt egy felni törésünk, nem kell még plusz hozzá ez is. Gondolkoztunk azon is, hogy egyáltalán ezek után folytassuk-e a versenyt, majd utána jött a procedúra, mondtuk, hogy vegyék már figyelembe, hogy mennyit mentünk ott a következő körben, amikor már nem volt problémánk, de ők nem akartak ezzel foglalkozni. Végül 28 másodpercet jóváírták, és nem arról van szó, hogy ezen múlt volna számunkra a verseny, hanem maga a hozzáállás, hogy az milyen volt! Ez egy vicc! Olyan emberek döntenek rólunk, akik életükben nem fogtak még annyi pénzt a kezükben, amit mi egy-egy verseny alatt elköltünk, és fel sem fogják, hogy milyen kárt okoznak ezzel másnak.

Milyen volt maga a verseny?
A mecseki pályákért én sosem voltam oda, de ennek ellenére úgy is mondhatnánk, hogy ez volt az első Mecsek Rallye-m! Eddig kétszer indultam, mindkétszer másfél gyorsaságit mentem és most az orfűi parkolóban megint megvolt az esélyem erre a másfél gyorsra. Tovább tudtunk menni és végigcsináltuk a Mecsek Rallye-t. Nekem tetszett, annak ellenére is, hogy a külföldi versenyzők közül is sokan panaszkodtak, hogy milyen gyorsak a pályák. Én imádom, és én nagyon szeretek ilyen nagytempóval száguldozni! A verseny maga olyan szempontból nagyon jó volt, hogy minden pontosan zajlott, nem voltak késések. Ami nagyon bosszantó volt viszont, hogy a verseny rendezője ennyire nem készült fel a tömegre! Nem is tudom, hogy ezt hogyan képzelték! Egy normál futamra több biztonsági embert állítanak a pálya szélére, itt meg se szalagozás, se semmi nem volt! Meglepett ez, nem igazán tudtuk hová tenni!
Érdemes arról kérdezzelek, hogy hol végeztetek?
A versenyen a kategóriánkban az ötödik helyen végeztünk, és abszolútban a kilencediken, hiszen hátrébb csúsztunk egyet, de ennek már sok jelentősége nem volt. A 3. géposztályban, az éves bajnokságot nézve viszont ezzel az eredménnyel lecsúsztunk a dobogóról és csak a negyedikek lettünk. Ha nem csinálom ezt a butaságot, ezzel a felni töréssel... De itt inkább fejezzük is be a "ha"-val kezdődő elméleteket, hiszen sokan mondhatnák ugyanezt, akik így-úgy estek ki. Sok apróbb fordulaton múlott az, hogy nem végeztünk előrébb a bajnokságban.
Ennek jelentősége már nincs, ez az év ilyen volt!

Van már arról elképzelésed, hogy hogyan tovább?
Persze, konkrét elképzeléseink vannak! Látjuk, hogyha nincs semmi probléma, akkor versenyképesek vagyunk. Látszik, hogy a murván egyértelműen nagyon gyorsak vagyunk, de aki engem ismer, az tudja, hogy a murva nekem sosem volt probléma. Aszfalton kell egy kicsit még gyorsulnunk! Ha minden jól megy, akkor idén még elmegyünk a Waldviertel Rallye-ra, a jövő éven meg már most dolgozunk! Lehet, hogy nem csak a hazai bajnokságban fogunk menni, hanem valamelyik szomszédos országéban is, de erről majd később!
