A 29. Waldviertel Rallye-n is fontos szerepe van az előfutó autóknak. Először egy Mitsubishi Evo X-et várhatnak a nézők, majd a C, B, A jelzésű autókat követi a 000, 000 és egy 0-ás előfutó.
A mezőny előtt elhaladó utolsó autó, az egy 0-ás autó egy Skoda Fabia 1.6 R2 prototipus lesz. Az autót nagy titok övezi, nem tudni még róla semmilyen technikai információt és az autó belsejét sem engedik majd fényképezni (emlékszünk, hasonlóan dobta be az éles tesztekbe a Fabia S2000-et is a Skoda...)
Helmut Schöpf, a verseny igazgatója elmondta, hogy figyelembe veszik a gyár kérését és nagyon örülnek, hogy itt láthatja először a publikum ezt a tipust
------------------------------------------------
2009.10.26.
Helmüt Schöpf, a verseny rendezője nagyon bizakodó, hiszen a meteorológiai jelentések szerint a hétvégén Horn és környékén az időjárás is tekintettel lesz a versenyzőkre és a rallyongókra és szép, hűvös, de száraz időjárást jósoltak a békalesők.
Csütörtök:
Felhős, de száraz, hajnalban 3 fok, napközben 12 fok várható
Péntek:
Borult, de száraz, reggel 6, délután 13 Celsius.
Szombat:
Felhős, de továbbra is száraz, a hqjnqli 6 fok után napközben 10 fokig emelkedik a hőmérséklet
A verseny időbeosztása:
Péntek, október 30.
14:50 Rajtdobogó
15:04 SS 1 - Körgyors - Gars am Kamp 22,51 km
15:48 SS 2 - Wolfshof - Fuglau 11,14 km
16:07 SS 3 - Nordring Sprint 02,68 km
16:32 Gyűjtő, szerviz Horn
17:56 SS 4 - Körgyors - Gars am Kamp 22,51 km
18:40 SS 5 - Wolfshof - Fuglau 11,14 km
18:59 SS 6 - Nordring Sprint 02,68 km
19:14 Szerviz BE "OMV Horn"
Szombat, október 31.
07:50 Parc fermé KI
08:34 SS 7 - Circuit Leonhard 35,16 km
09:38 SS 8 - Manhartsberg Schönberg 12,98 km
10:43 Gyűjtő, szerviz Horn
11:32 SS 9 - Nordring Fuglau Superspecial 02,30 km
13:46 SS 10 - Körgyors Leonhard 35,16 km
14:50 SS 11 - Manhartsberg Schönberg 12,98 km
15:35 Gyűjtő, szerviz Horn
16:54 SS 12 - Nordring Fuglau Superspecial 02,30 km
17:44 Céldobogó, Horn
A gyorsasági szakaszok térképeit a nézői pontokkal
ITT TALÁLJÁTOK
------------------------------------------------
2009.10.20.
A sajtótájékoztatón tett nyilatkozatok és a kiadott anyagok alapján csak egy következtetésre juthat az ember: Waldviertel rally egyetlen esélyese sem akar nyerni... Ez persze nem igaz, hiszen a szórakozás mellett mindenki szeretne első lenni.
Raimund Baumschlager, aki már magáénak tudhatja a 2009-es bajnoki címet, az egyik nagy esélyes, de igen csak sűrű napja lesznek. Ez többek közt annak lesz köszönhető, hogy a BRR csapat két autója is szerepel az indulók közt a rally világbajnokság szezonzáró futamán Walesben. Mindez ráadásul csak egy héttel lesz a Waldviertel előtt, így a csapat alig, hogy hazaér már indulhat is tovább Ausztriába. Mindössze pár napjuk lesz arra, hogy felkészítsék a Skoda Fabia S2000-rest. "Mivel két autónkat is bérbe adtuk, így a felszerelésünk nagy részét is biztosítanunk kell a számukra. Ezért amikor majd mi állunk rajthoz a Waldviertelen valószínűleg egy kompromisszumos megoldást kell találnunk. Ennek megfelelően nagyon oda kell figyelnünk, hogy mi történik majd az első napon, és bölcsen kell majd taktikát választanunk. Természetesen szeretnék nyerni, de kemény lesz."
Manfred Stohlnak nem kevés konkurenciával kell megküzdenie a második helyért. Elmondása szerint hiába várják el tőle sokan, hogy nyerjen erre idén kevés lehetőséget lát, mivel egyrészt nagyon erős a mezőny, másrészt a mostani technikai háttere nem épp a legjobb. "Tavaly nyertem, és a szakaszok nagyon fekszenek nekem, így mindenki azt várja tőlem, hogy idén is nyerjek. De mivel jelenleg erre kevés esélyt látok, így inkább az lesz számomra a fontos, hogy a bajnokságban megtartsam az abszolút második helyezésemet."
Andreas Waldherrnek szintén jó esélye van, hogy megszerezze a bajnoki ezüstöt. "Számomra az a fontos, hogy egy jót versenyezzek és, hogy célba érjek. A murva nem épp a kedvencem, de valahogy majd csak megoldom. Ami a bajnokság abszolút második helyét illeti minden a VW Polo S2000-sünktől és persze a technikájától függ majd. Ha minden simán megy majd, és akkor az eredmény sem marad el."
Patrick Winter az év újonca, és a jövője függ a Waldviertel rallytól. "Számomra ez egy fontos verseny. Vagy ez lesz az utolsó futamom, vagy olyan felbolydulást okozok majd, hogy új szponzoroknak köszönhetően jövőre is folytatni tudom a versenyzést. Ezért teljes gázzal megyek majd."
Franz Wittmant nem kell igazán bemutatni, hiszen ő is a nagy esélyesek egyike, de ő egészen másképp látja a dolgot. "Számomra ez most egy teszt lesz, hiszen sikerült bérelnünk egy Peugeot S2000-rest Németországból. Soha nem vezettem még ilyen autót, ezért a legfontosabb az lesz, hogy megszokjuk és célba érjünk. Ez lenne a legjobb ajánlás a jövő évi IRC bajnokságba."
A szervezők is boldogok, hiszen a nevezők listája 139-nél állt meg utoljára. Természetesen a magyarok is szép számmal képviseltetik magukat, összesen 26 párosnak szurkolhatunk majd. Emiatt a szervezők valóságos magyar invázióra számítanak a pálya szélén is.
A magyar versenyzők, akiknek szurkolhatunk:
20. Elek István - Fejes Gábor - Mitsubishi Lancer Evo IX - N4
23. Rongits Attila - Hannus László - Mitsubishi Lancer Evo IX - N4
24. Ifj. Ranga László - - Mitsubishi Lancer Evo IX - N4
26. Baksay-Szabó Ádám - - Mitsubishi Lancer Evo IX - N4
29. Szabó Zoltán - Szabó Krisztián - Mitsubishi Lancer Evo IX - N4
31. Trencsényi József - Vinoczai Attila - Mitsubishi Lancer Evo IX - N4
32. Födő Imre - Demjén Gábor - Mitsubishi Lancer Evo IX - N4
36. Balázs Öcsi - Szajky István - Mitsubishi Lancer Evo IX - N4
42. Németh 16V Péter - Béres Unicum Attila - Skoda Felicia Kit-Car - A6
44. Baracskai Zsolt - Lovász Tibor - Suzuki Ignis S1600 - A6
54. Kovács Antal - - Skoda Fabia 1.4 16V - A5
55. Kádár Attila - Békési Gabriella - BMW 120d - D9
75. Sárosi György - Nagyváradi Róbert - Honda Civic Type-R - A7
76. Németh Apu Imre - Németh Fruzsina - Opel Astra G OPC - A7
77. Dékány Sándor - Hegede Tamás - Citroen C2 VTS - A6
78. Maricsek Miklós - Kovács József - Toyota Celica GTfour - 112
79. Notheisz Attila - Varga Norbert - Lancia Delta HF Integrale - 112
85. Kovács Attila - - honda Civic Type-R - 112
93. Hibján József - Szurovcsák István - Ford Fiesta ST - N3
111. Várkonyi Szabolcs - Cser Mónika - Honda Civic - N3
113. Krupa Zoltán - Bagdány István - Renault Clio RS - N3
126. Nagy Balázs - Kornél Pál - Suzuki Swift GTi - 111
127. Zsíros Imre - Mészáros Sándor - Lada VFTS - 111
128. Kiscsatári Imre - Erdélyi László - Lada VFTS - 111
129. Veriga Gábor - - Lada Samara - 111
Előfutó:
0. Schweizer Dani - - BMW M3
hivatalos nevezési lista