Fehér autók első napja
46. Catalunya Rally
2010-10-19
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
751789140
Napi oldal:
67169
Jelenleg:
1152
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Katalán Rally - kedd

A pályabejárás első napjának futottunk neki.

Indulás 7.12kor, a reggelinél meghitt kis brigád, egy ilyen szállodába a vénasszonyok nyarának szezonjában ritkán kelnek f7kor az emberek. Akik ébren voltak, azok ismerős arcok. Hirvonen, Lehtinen, Latvala, Henning Solberg, AlQassimi…
Emberek ők is. Esznek, az orrukat turkálják, fintorognak, cigiznek, nevetnek. Annyi csak, hogy kicsivel többet ülnek versenyautóba és azt hiszem, nagyon gyorsan tudnak vezetni…

Na, ezek az átlagemberek beültek a pályabejáró autójukba és elkocsiztak az egyes gyorsra, felírni azt. Minden Recce Carba be kellett rakni recce GPS-t egyfajta beépített rendőrt ami gyorsaságin regisztrálja a sebességét a tréningautónak. Murván 70 km/ óra aszfalton 90 km/ óra a megengedett limithatár. Egy nagy kijelzőn jelzi a sebességet 10 % fölötti túllépésnél nagyon jelez, legfőképp a pilóta credit cardja. Merthogy itt is büntetnek sebességtúllépésért, a kis Wilson is fizetett Montéban 15 ezret. ( mindenki válassza ki milyen devizában akarja)

feher_autok_elso_napja_1

Frici bevallása szerint csak egyszer jelzett neki. Természetesen csak a gyorsasági szakaszokon mér, hisz valószinűleg Loeb nem ment volna el mellettünk etapon 180-al, ha ott is mér. Vagy ki tudja…. Mindenesetre Imi próbálta tartani vele a tempót. Annyira, hogy amikor Sordo és Loeb mögé értünk, megkérdezte: megelőzzem őket? A lendület vitte volna a SEAT Exeo bérkocsit, de azért bennünk is van tisztelet… :)

Szóval recce car (ejtsd, ahogy az itteni népek is ejtik: reki kár) (gondolom ennél vannak nagyobb károk is, de nem vagyunk mi biztosítási kárfelmérők, hogy a kárónkról beszéljünk…)

feher_autok_elso_napja_2

A pályabejáró autók fura jószágok. A Citroenesek Mitsubishikkel mennek, Loeb és Sordo IX-essel, a junior team régebbi vágásúakkal, hetesekkel. A Fordos brigád összekerék hajtású Volvokkal kergeti a kilométereket. Az autók mind fehérek, szolíd kis zászlók jelzik, hogy aki épp benne ül, annak milyen himnuszt játszanának, ha megnyerné a versenyt. Mindbe bukócső, méterszámláló és sok minden, ami ahhoz kell, hogy a megfelelő 'irodában' végezhesse a dolgát a versenyző. Ogiernél CD lejátszót is láttam, Elena-nál szerintem egy dohányos pult lehetne bent, hiszen amikor kiszáll, már lóg a kezében a cigi és beszállás előtt az eldobás az utolsó mozdulata… Solberg egy új WRX STi-vel, aminek megtörte a bal első ajtaját, amikor a franciáknál kifordult elé egy helyi szüretelő a szőlőben. Friciék egy N12es Subaruval.

Vannak a recce car-ok és vannak a pályabejárást segítő autók. Ezek voltunk ma mi is (és holnap is ez a feladat). A történet egyszerű: a versenyzők kettőt mehetnek egy-egy pályán. Sorbaállnak, sportbírók elengedik őket az első körre. A segítők feladata, hogy a párosnak ne kelljen az autóval foglalkoznia és a napi élelmezésével. Reggel bevásárlás, a kocsi háta tele kajával, hétvégi piknikre bőven elég lenne egy soktagú családnak. A kaja mellett benzintank, pótkerék, sok gyorskötöző, szerelőszalag. Persze vannak komolyabban berendezett segítőautók is, de nem tartottam életszerűnek, hogy pl. hűtőt cserélnének a Citroenesek, ha úgy adódna… Tartalék hűtő azért volt bent a C-Crosserekben.

feher_autok_elso_napja_3

A Fordosak hoznak két tartalék Volvo S 60 tréningautót, ha szerelni kell akkor mennek a másikkal tovább. Biztos ők is nézték az Eötvös cirkusz zenebohócát: van másik…..
Tehát amikor a srácok a második körre újra a rajtba érnek, mi ott várjuk őket és próbáljuk kitalálni, hogy mitől lesz jobb a kedvük. Blogot nem tudnak olvasni, marad a vidámság, sztorikhoz alapot generálunk minden egyes gyors rajtjához érkezésig… Aztán abból megoldjuk a dolgunk :)

Ma az első nap vegyes gyorsasági szakaszait járták/jártuk be.
Mindjárt egy 3… kilométeressel kezdenek. Murva és aszfalt váltja egymást. A köves rész talán a szombathelyi pályákhoz hasonlít, jó minőségű, bár annál kicsit keményebb, kövesebb. Korábban sem értettem, h pl. Béres Józsika miért mondta, hogy a magyarok mennyire levágják a pályákat. Józsika jár VB-re… Ha más is járna, akkor a mega-bi-tő tri-tő vagy a nagyon snittes elég gyakran elhangzana.

A második szakaszra azt mondták Friciék, hogy ne menjünk be, szerintük a veszpréminél durvább, nem bírná ki a bérautó. (Ja, nem is mondtam: amíg vártunk a srácokra, elcseréltük az A4 imitátor Exeo-t egy Alhambrára… Hosszú sztory, meglátom meddig jutok ma, lehet, h még befűzöm. Emlékeztess majd rá! Elég ha annyit mondasz: Suzuki Crash…)

feher_autok_elso_napja_4

Alhambra megúszta, megkönyörültünk neki, a harmadik gyors rajtjában vártuk újra a csapatot. Aaron Burkarton már korábban is csodálkoztunk, hogy miként választhat magának tréningautót… Portugáliában egy diesel Megane-al próbálkozott, most egy fehér A3 volt az áldozata. A német srác pályabejáró autóiban egy közös dolog azért felfedezhető: mindig 18"as diszkófelnivel próbálkozik a murván… És mindig mankókeréken ér be a délutáni szervizparkba. Több gumit elhasznál egy versenyen , mint Rocco.

A harmadik gyorsasági végéből kicsit kurtítottak, az utolsó aszfaltos részt kihagyták. Ami van, az is nagyon kemény: tempós murváról mennek egy olyan hegyről le, hegyre fel aszfaltra, ami még a Colin3-ban is sok lenne (én még ott leragadtam… én kérek elnézést!)
Az aszfaltos rész önmagában nagy kihívás lenne, de mindezt kopott murvagumikon kell majd megtennie a mezőnynek. Itt nagy önmérsékletre lesz szüksége a versenyzőknek, vagy pedig a nézőknek hosszú kötélre…

feher_autok_elso_napja_5

80 kilométert mentünk az etapútvonalon a szervizbe… Frici már nem bírta az N12 ülését, Imi vállalta vele a hazautat, én pedig megkaptam az Alhambra sofőrjének a 'VB menőnket'. Mint kiderült, az etap a vasárnapi pálya része volt, csak visszafelé. Nem mondom, hogy szeretnék minden nap arra kocsizni utasként. Pedig nem szoktam rosszul lenni, de fogjuk inkább Frici vezetési stílusára… Azért a leendő nézőknek javaslom: a Malévos ismerősöktől szerezzenek be az ülés hátáról zacsikat.

Ugyan nem lett hányatatott a sorsom, de örültem, hogy végre beértünk a szervizbe, ahol a Suzuki Teamnél igen látványos kép fogadta az arra járókat. (és közben nem felejtettem el a bérautócserét sem: az Exeoval többet lehetett menni, így a Suzuki Team főnöke azzal vitt fel Párizsba egy sofőr srácot, aki leváltja a Skóciából érkező kamion hulla fáradt vezetőjét):

feher_autok_elso_napja_6

Ha röviden szeretném leírni, mi történt  magyar szervizcsapat VB-s S1600-as Swiftjével, akkor csak ennyit írnék: Hétfőn Aaron Burkart tesztelt. Kitalálta a teszt végén még elmegy egy utolsó körre, na ennek a kasztninak ez lett az utolsó útja. Az autó összetört, a cső meghajlott, a skót IRC futamról  Magyarországra hazafelé tartó kamion sofőrje megkapta a kis gépeltérítő telefonját. Útközben megnézheti kis kerülővel a spanyol tengerpartot. A skót IRC-s  autó bódéjából és a most kiszerelt alkatrészekből kell a magyar szerelő srácoknak holnap este f7ig versenyautót faragniuk a gépátvételre. Egy kis nehezítéssel: az autó csak reggelre ér ide. Tehát ha van időd, akkor szerdán napközben mormolj el egy imát a magyar legényekért.


feher_autok_elso_napja_7

Ugyan a képen úgy néz ki, mintha egy IKEA szekrénysort kezdenének el összerakni 5-ös imbuszkulccsal, de ugye Te is tudod: ez annál komolyabb munka lesz… Sok sikert fiúk! Szurkolunk Nektek! Aztán jövő héten már csak egy Cyprus IRC. Hátha ez az áldott jó gyerek épen hagyja ezt a mi autónkat.

thumb_feher_autok_elso_napja_8A szervizparkban a mi recce car-unkat átszerelte murváról aszfaltra a magunkkal hozott, ügyes kezű, gyöngyösi szerelő srác :) Volt még több dolga is az autóval, mert szeret mások helyett dolgozni: csak GL szemet cserélt a 'pihenő' Suzukisokkal, gátlót állítgatott, historic öveket próbált megfelelően behúzni.

Közben a Stobart kamionnál pakolás kezdődött és Zsiros Gabi szerint megérkezett Friciék Ford Focus WRC-je.

feher_autok_elso_napja_9

És tényleg! Ismerős design az eddig kintről csodált sátor alatt: itt a Synergon Turán Motorsport katalán futamra felkészített autója.


feher_autok_elso_napja_11

Friciéknek tetszett! :) Beültek, nézegették, élvezték. Mint amikor egy kisgyerek megkapja a kirakatban látott és álmaiban vágyott játékát. Látszott rajtuk, hogy most hiszik el igazán, hisz ott van, az ő matricáik (és az enyém is :) ) , az Ő nevük ( és az enyém is :) :) :) ) ott van az autón.

feher_autok_elso_napja_10

Ülés jó, öv erős. A hézagok nem rejtik az autó múltját, narancssárga mindenhol, Henning Solberg kocsizott vele még a szezon első felében. Nagyok a hézagok, de ez a 'mi' autónk!

feher_autok_elso_napja_12

Az M-Sport sátra alatt egy Ford Focus WRC és azon magyar zászló!
Jó lesz ez! :) Friciék már várják! Mi is várjuk! És Te?

Holnap folytatom.

Ez a hír most jelenik meg 10711. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
272829 30 310102
030405 06 070809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02
2025.02.07-08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k