Fél nap küzdelem, egy nap jutalomjáték
Matics Misi mesél Veszprémről és a Barumról
2011-07-27
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763317840
Napi oldal:
55297
Jelenleg:
990
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

 

kalandok_es_gyorsulas_9

 

Megküzdöttek Matics Misiék is a veszprémi porral és pályákkal, végül a végeredményüket az utolsó gyorsaságin elszenvedett defekt határozta meg, de nem csupán ez volt a verseny során, aminek nagyon nem örültek, ezekről pedig bővebben is beszélgettünk.

Sikerült tesztelni a Veszprém Rallye előtt?
Igen, és azt is jól hallhattad, hogy nem túl sokat! Szerintem a tesztpálya keményebb volt, mint a Sólyi erdő és biztos, hogy több kárt csinált az autóban, mint maga a verseny. Minimális volt ez a tesz is, inkább az ugratókra koncentráltunk, mivel a pálya jellege és minősége nem tette lehetővé, hogy gumikat is próbálgassunk. A pályán nagyjából fejnagyságú sziklák voltak, ez pedig elég jól megviselte a kocsit.

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_1

Hogyan indult a verseny?
Melegen! A legnagyobb próbatétel az volt, hogy a rövidnadrágból bele kellett bújni a tűzálló alsóba és felsőbe. Nem is igazán értettem egyet azzal, hogy nem engedélyezték az alsóruházat elhagyását. Aki ezt a döntést hozta, azzal felvetettem volna a tűzálló ruhát, sisakot, maszkot, kesztyűt és üljön másfél napot benn az autóban!

Délután indult a futam, így most nem panaszkodhatsz arra, hogy nehezen indult a reggel, még álmos voltál az elején!
Gyakorlatilag szinte tök mindegy volt, a pihenéssel nem volt probléma... a pályákkal viszont annál több!

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_7

Mi nem tetszett, mesélj!
A Sólyi erdő! Jó pár éve versenyzem már rajta, de azt kell mondjam, hogy ennyire tragikus még sosem volt a minősége! Nem is tudom, hogyan gondolták, hogy harmadszorra is átküldték rajta a mezőnyt. Ezt még terepralinak sem tudnám nevezni, olyan rossz volt! Átgondolandó ez, mert brutális károkat csinál ez az autókban…

Mi volt a legfőbb probléma vele, nyomvályús volt?
Borzasztó laza volt a talaja, hatalmas nagy kövek voltak... Egy-két része azért jó volt, de összességében élvezhetetlen volt és ezt csak tovább fokozta a por. A harmadik körre katasztrofális lett, mivel ekkorra elállt a szél, de igazából a zártabb részeken már a korábbi körökben is voltak problémák a por miatt.

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_6

Mit szóltál a döntéshez, hogy utólag kivették?
Elég nyűgös lettem tőle, mert arra keltünk vasárnap reggel, hogy három helyet visszaestünk! Úgy gondolom, hogyha már átküldték rajta a mezőnyt, akkor utólag elvenni azt az eredményt már egyáltalán nem jó döntés. Aki ott törte össze az autót, vagy ott szaggatta szanaszét, az mit szól ehhez szerinted? Ha jól tudom, akkor az S csoport már kérte, hogy ne kelljen átmenni azon a gyorson, mégis átzavarták őket, csináltak pár milliós kárösszeget rajta, aztán törölték a gyorsaságit.

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_3

Hogyan autóztatok a szombati napon?
Az első nap az első körre kimentünk zárt gumikkal, és tudtam, hogy a Sólyi erdőn kapni fogok, mert nagyon laza a talaja, de úgy gondoltam, hogy majd a királyszentistvánin visszaszerezzük ezt a hátrányt. Na, ez rögtön etap lett, így az első körünk "remekül" sikerült. A második körre feltettük a nyitott gumit és ezzel a sólyi már jobb is volt, viszont a királyszentistváni meg sokkal rosszabb. Túl is csúsztunk egy féktávon, ahol el kellett volna fordulni balra, mi ott 100 fölötti tempóval csúsztunk tovább egyenesen a megolvadt aszfalton. Jött az ötödik gyorsasági, ahol mentünk egy abszolút ötödik időt, aminek ugye nem volt semmi értelme, mert utólag törölték

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_2

Másnap?
Na, az meg igen! :-)
Vasárnap szintén fordítva csináltam mindent, hiszen az első körre kimentem a zárt gumival. Lehetett ezzel menni, de nem igazán ismertem a gumit - és most szándékosan nem fogom kimondani azt, mert tudom, hogy már mennyire nagyon idegesítő, hogy megint minek a hiánya miatt - de féltem a gumitól, ha kimentem a nyomból, akkor nagyon-nagyon csúszott. Bizonytalan voltam emiatt és nem is mertem úgy menni vele, mint ahogyan lehetett és kellett volna. A következő körre felraktam a nyitott gumikat, ahová természetesen már jó lett volna a zárt! Vigántpetenden sikerült ezeket elfüstölni, így az utolsó körre nem maradt más, mint a zárt gumi, de ez már ide tökéletes is lett volna. Sietnünk kellett, mert az előző körben Hideg Krisztián a nyakunkra mászott és mindössze 2 tizedmásodperc volt köztünk, és úgy gondoltam, hogy márpedig én ezt nem adom! De aztán végül is adtam. 4 km-t mentünk jobb első defekttel és ideges is voltam emiatt, mert nem elég, hogy visszacsúsztam, addig egy karcolást nem ejtettem az autón, ezzel meg elég jól sikerült lerendezni a jobb elejét, mind esztétikailag, mind műszakilag.

thumb_fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_4Nem vagy elégedett...
Nem nagyon! Nagyon nem nagyon!  :-)

Ehhez képest elég mosolygós voltál a céldobogó környékén!
Már egy megváltás volt, hogy vége van ennek a Veszprém Rallye-nak, mert mint tudjuk ez mindig egy túlélő verseny! De ezúttal most tényleg kifejezetten az volt, és főképp az első nap miatt. Ahhoz képest a második nap már csak egy jutalomjáték volt!

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_5

Hogyan tovább? Teszt? Arad Rallye?
Aradon nem megyünk. Érdekes lehetne esetleg, hogy év végén a bajnokság első 10 helyezettjei közé odaférjünk, de annyira nem fog meg ez az Arad. Az információk is vegyesek, valaki azt mondja, hogy nagyon jó, valakitől azt halljuk, hogy katasztrófa. Mi inkább most egy aszfaltos versenyt választunk. A pécsi IRC előtt szeretnénk menni egy hosszabb tesztversenyt... és most lehet röhögni fogsz, de az a Barum Rally lesz! Egy IRC futamon tesztelünk az IRC futamra! :-)

Miért pont a Barum Rally?
Eleve a jó híre miatt, és azt mondják, hogy egy nagyon jó, nagyon pörgős verseny. Az eredmény szempontjából semmi extrára nem számítunk, tudjuk, hogy az IRC mezőnye azért fog annyira megverni, mint a lovat, mert annyival gyorsabbak, a csehek pedig azért, mert évek óta mindig mennek rajta, mint mi is a hazai pályáinkon. Durva lenne azt mondani, hogy győzni megyünk, a célunk, hogy kilométereket gyűjtsünk, valamint szeretnénk jól érezni magunkat, és talán ez utóbbi a legfontosabb ebben az egészben!



a csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

kalandok_es_gyorsulas_14
kalandok_es_gyorsulas_18 

combit



fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_8


kalandok_es_gyorsulas_15
Ez a hír most jelenik meg 2885. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k