HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Fél nap küzdelem, egy nap jutalomjáték
Matics Misi mesél Veszprémről és a Barumról
2011-07-27
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
681116587
Napi oldal:
138182
Jelenleg:
964
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

 

kalandok_es_gyorsulas_9

 

Megküzdöttek Matics Misiék is a veszprémi porral és pályákkal, végül a végeredményüket az utolsó gyorsaságin elszenvedett defekt határozta meg, de nem csupán ez volt a verseny során, aminek nagyon nem örültek, ezekről pedig bővebben is beszélgettünk.

Sikerült tesztelni a Veszprém Rallye előtt?
Igen, és azt is jól hallhattad, hogy nem túl sokat! Szerintem a tesztpálya keményebb volt, mint a Sólyi erdő és biztos, hogy több kárt csinált az autóban, mint maga a verseny. Minimális volt ez a tesz is, inkább az ugratókra koncentráltunk, mivel a pálya jellege és minősége nem tette lehetővé, hogy gumikat is próbálgassunk. A pályán nagyjából fejnagyságú sziklák voltak, ez pedig elég jól megviselte a kocsit.

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_1

Hogyan indult a verseny?
Melegen! A legnagyobb próbatétel az volt, hogy a rövidnadrágból bele kellett bújni a tűzálló alsóba és felsőbe. Nem is igazán értettem egyet azzal, hogy nem engedélyezték az alsóruházat elhagyását. Aki ezt a döntést hozta, azzal felvetettem volna a tűzálló ruhát, sisakot, maszkot, kesztyűt és üljön másfél napot benn az autóban!

Délután indult a futam, így most nem panaszkodhatsz arra, hogy nehezen indult a reggel, még álmos voltál az elején!
Gyakorlatilag szinte tök mindegy volt, a pihenéssel nem volt probléma... a pályákkal viszont annál több!

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_7

Mi nem tetszett, mesélj!
A Sólyi erdő! Jó pár éve versenyzem már rajta, de azt kell mondjam, hogy ennyire tragikus még sosem volt a minősége! Nem is tudom, hogyan gondolták, hogy harmadszorra is átküldték rajta a mezőnyt. Ezt még terepralinak sem tudnám nevezni, olyan rossz volt! Átgondolandó ez, mert brutális károkat csinál ez az autókban…

Mi volt a legfőbb probléma vele, nyomvályús volt?
Borzasztó laza volt a talaja, hatalmas nagy kövek voltak... Egy-két része azért jó volt, de összességében élvezhetetlen volt és ezt csak tovább fokozta a por. A harmadik körre katasztrofális lett, mivel ekkorra elállt a szél, de igazából a zártabb részeken már a korábbi körökben is voltak problémák a por miatt.

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_6

Mit szóltál a döntéshez, hogy utólag kivették?
Elég nyűgös lettem tőle, mert arra keltünk vasárnap reggel, hogy három helyet visszaestünk! Úgy gondolom, hogyha már átküldték rajta a mezőnyt, akkor utólag elvenni azt az eredményt már egyáltalán nem jó döntés. Aki ott törte össze az autót, vagy ott szaggatta szanaszét, az mit szól ehhez szerinted? Ha jól tudom, akkor az S csoport már kérte, hogy ne kelljen átmenni azon a gyorson, mégis átzavarták őket, csináltak pár milliós kárösszeget rajta, aztán törölték a gyorsaságit.

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_3

Hogyan autóztatok a szombati napon?
Az első nap az első körre kimentünk zárt gumikkal, és tudtam, hogy a Sólyi erdőn kapni fogok, mert nagyon laza a talaja, de úgy gondoltam, hogy majd a királyszentistvánin visszaszerezzük ezt a hátrányt. Na, ez rögtön etap lett, így az első körünk "remekül" sikerült. A második körre feltettük a nyitott gumit és ezzel a sólyi már jobb is volt, viszont a királyszentistváni meg sokkal rosszabb. Túl is csúsztunk egy féktávon, ahol el kellett volna fordulni balra, mi ott 100 fölötti tempóval csúsztunk tovább egyenesen a megolvadt aszfalton. Jött az ötödik gyorsasági, ahol mentünk egy abszolút ötödik időt, aminek ugye nem volt semmi értelme, mert utólag törölték

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_2

Másnap?
Na, az meg igen! :-)
Vasárnap szintén fordítva csináltam mindent, hiszen az első körre kimentem a zárt gumival. Lehetett ezzel menni, de nem igazán ismertem a gumit - és most szándékosan nem fogom kimondani azt, mert tudom, hogy már mennyire nagyon idegesítő, hogy megint minek a hiánya miatt - de féltem a gumitól, ha kimentem a nyomból, akkor nagyon-nagyon csúszott. Bizonytalan voltam emiatt és nem is mertem úgy menni vele, mint ahogyan lehetett és kellett volna. A következő körre felraktam a nyitott gumikat, ahová természetesen már jó lett volna a zárt! Vigántpetenden sikerült ezeket elfüstölni, így az utolsó körre nem maradt más, mint a zárt gumi, de ez már ide tökéletes is lett volna. Sietnünk kellett, mert az előző körben Hideg Krisztián a nyakunkra mászott és mindössze 2 tizedmásodperc volt köztünk, és úgy gondoltam, hogy márpedig én ezt nem adom! De aztán végül is adtam. 4 km-t mentünk jobb első defekttel és ideges is voltam emiatt, mert nem elég, hogy visszacsúsztam, addig egy karcolást nem ejtettem az autón, ezzel meg elég jól sikerült lerendezni a jobb elejét, mind esztétikailag, mind műszakilag.

thumb_fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_4Nem vagy elégedett...
Nem nagyon! Nagyon nem nagyon!  :-)

Ehhez képest elég mosolygós voltál a céldobogó környékén!
Már egy megváltás volt, hogy vége van ennek a Veszprém Rallye-nak, mert mint tudjuk ez mindig egy túlélő verseny! De ezúttal most tényleg kifejezetten az volt, és főképp az első nap miatt. Ahhoz képest a második nap már csak egy jutalomjáték volt!

fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_5

Hogyan tovább? Teszt? Arad Rallye?
Aradon nem megyünk. Érdekes lehetne esetleg, hogy év végén a bajnokság első 10 helyezettjei közé odaférjünk, de annyira nem fog meg ez az Arad. Az információk is vegyesek, valaki azt mondja, hogy nagyon jó, valakitől azt halljuk, hogy katasztrófa. Mi inkább most egy aszfaltos versenyt választunk. A pécsi IRC előtt szeretnénk menni egy hosszabb tesztversenyt... és most lehet röhögni fogsz, de az a Barum Rally lesz! Egy IRC futamon tesztelünk az IRC futamra! :-)

Miért pont a Barum Rally?
Eleve a jó híre miatt, és azt mondják, hogy egy nagyon jó, nagyon pörgős verseny. Az eredmény szempontjából semmi extrára nem számítunk, tudjuk, hogy az IRC mezőnye azért fog annyira megverni, mint a lovat, mert annyival gyorsabbak, a csehek pedig azért, mert évek óta mindig mennek rajta, mint mi is a hazai pályáinkon. Durva lenne azt mondani, hogy győzni megyünk, a célunk, hogy kilométereket gyűjtsünk, valamint szeretnénk jól érezni magunkat, és talán ez utóbbi a legfontosabb ebben az egészben!



a csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

kalandok_es_gyorsulas_14
kalandok_es_gyorsulas_18 

combit



fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_8


kalandok_es_gyorsulas_15
Ez a hír most jelenik meg 2780. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k