Felemás szezon
Lencse Zolival összefoglaltuk az idei szezonjukat
2015-11-14
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
764761203
Napi oldal:
103317
Jelenleg:
984
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

felemas_szezon_1

Lencse Zoltán és Hofbauer Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX R4-es versenyautóval indult idén a Magyar Országos Rallye Bajnokságban. A pilótával beszélgettünk a bajnoki szezon után.


Voltak jól sikerült versenyeitek és volt, amikor a pálya mellől néztük együtt a versenyt…
Hogy kezdődött az év?
Év elején azt a döntést hoztuk, hogy nem saját autóval indulunk, hanem Kis Viktortól béreljük az autóját, és azzal versenyezzük végig a szezont.
 
Emlékszem, hogy nem voltatok ott a szokásos orfűi tesztversenyen…
Előtte elindultunk két havas versenyen az év elején. A romániai Kovászna Rally volt az első. Harmadik időket autóztunk, de aztán egy hófal megfogott minket, 20 percet bent voltunk, ott elment az egész verseny.
Igazából az egész évünk olyan volt, mint a kovásznai futam… 
Jó részeredményeink voltak, de nem tudtuk jó helyen befejezni a futamot.
 
Következett a Dobsina Zima. Ezen a szlovák futamon nyerni tudtunk! Úgy, hogy Kazár Miki is ott volt a Mitsubishijével. Nem volt gyenge a mezőny, hiszen a helyiekből is ott volt pár neves páros.
 
Orfű helyett mi Lyukóbányán indultunk a teszt versenyen. Előjött egy szervo problémánk, ami később több versenyen vissza-vissza tért.
 
felemas_szezon_3

Elkezdődött a szezon.
Igen. Az volt a célkitűzésünk a bajnoksággal kapcsolatban, hogy biztos szereplője szeretnénk lenni minden futamon az első 10-nek. Úgy éreztük, ennek van realiítása.
 
Egerben voltak jó részeredményeink, de a végén csak tizenkettedikek lettünk. Igazából nem tudom az okát. Az autó hibátlan volt, rajtunk múlott minden. Talán nem voltunk felkészültek, gyorsak.

felemas_szezon_4
 
Miskolcra nagyon készültünk, nagyon vártuk. Aztán a második gyors előtti etapon elment a kormányszervónk. Gondoltuk megyünk szervo nélkül, két gyorsot végigküzdünk és majd a fiúk megcsinálják a szervizben. Sajnos az autó nem így gondolta. Eltört a szervotengely, megszorult, ledobta a szíjat, elment a töltés, melegedett a motor… Hamar befejeztük a versenyt és eléggé elkeskenyedve jöttünk el Miskolcról. Nem rajtunk múlt, a technika nem akarta.
 
felemas_szezon_5

Szombathelyen a Laktanyában egy abszolút ötödik idővel indítottunk. Jöttek is a versenyzőtársak érdeklődni, vagy értetlenkedni, hogy mi történt… Aztán a második gyorson is jó időt jöttünk és jól is fejeztük be az első napot. Másnap elrontottunk egy féktávot. Kicsit túlcsúsztunk, tolattunk, bent maradt 20 másodperc. Be akartuk hozni a hátrányunkat, annyira, hogy hoztunk egy rossz döntést és teljesen új gumikat raktunk fel a második körre… Korábban még sosem próbáltuk ezeket. Ennek megfelelően katasztrófálisan mentünk velük. Elvittük az első lassítót, megsérült a hűtő, az autó nem ment rendesen… Befejeztük a versenyt, de nem úgy, ahogy szerettük volna. Csalódottak voltunk. 
 
felemas_szezon_6

Lement három futam, jött a fehérvári verseny.
Igen! Várpalotán kezdtünk egy hetedik idővel, aztán a második gyorson egy padlógázas kanyarban kiesett a kerekünk… Majdnem leestünk az útról, alig bírtam összeszedni… Kiszálltunk, értetlenkedtünk, hiszen nem a támasztókerék esett ki! Mi is kiestünk… Pedig úgy éreztük, hogy lenne sanszunk…
 
felemas_szezon_7

Nagyon vártuk a veszprémi megmérettetést, szeretem azokat a pályákat. Ahogy szoktuk, megint jól kezdtünk, de sajnos leszakadt a gyors végén a kipufogónk. Nem volt szerviz, újra Markó-Jutas… A kipufogó teljesen összelapult, nem ment az autó. A szervizben kiderült, hogy nincs tartalék, de a srácok hegesztettek valami kipufogónak kinéző tárgyat, sajnos a funkcióját nem látta el maximálisan. Végigmentünk. Kicsit lassabb volt az autó, de még így is beértünk a nyolcadik helyen
 
felemas_szezon_8

Kassán mindig jól mentek.
Fordítva volt a két nap, mint az előző években. Most azok a gyorsok voltak az első nap, amik annyira nem tetszenek nekem. Próbáltunk erő felett teljesíteni ezeket a szakaszokat, tudtuk, hogy még másnap van lehetőségünk javítani, ha ezek nem is sikerülnek annyira. A végén abszolút negyedikek lettünk. Öröm, boldogság.

felemas_szezon_9
 
Az évadzáró második napján a Szentkút céljában találkoztunk.
Sajnos igen. Pécs sosem tartozott a kedvenceink közé. Nem szeretjük a pécsi pályákat. De nem ezzel volt a baj. Szombat estére annyira felhordásos lett a két erdei gyors… Egy féktávon nem állt meg az autó és kb. 30km/h sebességgel becsúsztunk egy árokba. Mély volt az árok és három néző volt a kanyarban. A futómű kapott, a bölcső megrepedt és nem tudtunk superrallyzni…
 
Nem sikerült teljesítenetek a saját magatokkal szemben támasztott elvárást.
Az év végi összesítésben is csak 11. lettünk és nem is vagyunk elégedettek. Nem foghatok mindent az autóra, mi is követtünk el hibákat.
 
Azért ne maradjon ki az összesítésből a Rally Legend sem.
Tavaly Ladával neveztetek, de rajtatok kívül álló okok miatt nem tudtatok elindulni. Idén egy Focus WRC-ben láthattak Benneteket a nézők.
Már régóta ki szerettem volna próbálni egy WRC-t. Itthon nem értékelik, adta magát ez az olasz buli verseny. Egy helyi csapattól béreltük az autót, reméltük, hogy ők nem tévednek el, mint tavaly a srácaink… Csak a shakedown-on tudtuk kipróbálni az autót, hatalmas feeling volt. Nagyon jó a rajtprogramja, nagyon jól megy, kanyarodik… Jól éreztük magunkat! Főleg addig, amíg az autó tökéletesen működött. Első éjszaka akkora eső volt, hogy a parc fermében beázott az autó. Másnap végig rejtelmes elektronikai hibákkal kellett autóznunk. Nem volt rajtprogram, nagy fordulaton nem ment és még sok ilyen. Az olaszok nem tudták ott megjavítani, így az utolsó napot kihagytuk.

felemas_szezon_10
 
Ilyen jamboree futamok itthon is vannak/ lesznek…
Igen és ezért is nagyon várjuk a Mikulás Rallye-t. Úgy gondolom, hogy a pályákban nagy meglepetésekre nem számíthatunk, de igazából mindegy is. Bármelyik pályán szívesen megyünk! Ha lenne egy kis hó, még jobb lenne, de murván is szeretünk menni.
 
A Szilveszter Rallye is tervben van. Tomi nem nagyon szereti, de majd rábeszélem. :)
 
Addig is most hétvégén egy kis aszfaltos autózás a MARB szezonzárón…
Szeretjük ezt a lábatlani gyorsot. Mindig is szerettük. Még amikor túrában mentünk, akkor is tetszett már. Közel is van hozzánk. Tavaly a Ladával mentünk, most a Mitsubishivel fogunk előfutni. Sajnos a licenszesek egy MARB futamon csak hátul indulhatnak, nem értékelik őket és újabban már az eredményüket sem mondják meg, így úgy gondoltuk, ha már tét nélkül autózunk, akkor az előfutás is tökéletesen megfelel. Kívánom, hogy mindenki jól érezze magát!
 
Ez a hír most jelenik meg 3235. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 232425
262728 29303101

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k