Félidőben az idei NatuRali
Interjú Mészáros Ivánnal
2014-08-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
793803470
Napi oldal:
164778
Jelenleg:
1200
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

felidoben_az_idei_naturali_1

Mészáros Ivánnal beszélgettünk:

A bajnokság felénél jártok...
Igen... Az elmúlt húsz évben nem emlékszem, hogy két verseny után ezt kell kimondanunk, de igen, a bajnokság felénél járunk most.
Még hátra van két futamunk a salgói futam szeptember 20-21. és a pilisvörösvári pedig október 25-26.
Az előkészületek és az engedélyeztetések folyamatban vannak mindkét futam kapcsán.
 
Két futam volt megrendezve és két futam van hátra.
Egy olyan helyzet állt elő, amire nem emlékszem az elmúlt két évtizedben.
Ilyen kevés versenyzőnk még nem volt, mint amennyi az első két futamon indult.
Rendezőink nem tudták a támogatóktól a nevezési díjakból származó hiányukat megszerezni és ezért nem tudták vállalni a rendezvény megszervezését.

A következő két futamunk rendezői az elmondásuk szerint biztosabb hátteret tudnak a versenyük mögé állítani és akkor is meg tudják tartani a futamot, ha esetlegesen csak annyi indulójuk lesz, mint amennyi az első két futamon volt.

felidoben_az_idei_naturali_3

A következő évre eleve azt tervezzük, hogy olyan rendezőket kívánunk a ralitúra bajnokságba, akik megfelelő háttérrel rendelkeznek és akik kisebb létszám mellett is le tudják bonyolítani a versenyeiket. Volt olyan évünk anno, amikor 8-10 futamot rendeztünk...
 
Szerinted miért van ilyen kevés induló?
Elbizonytalanodtak a versenyzők illetve a gépkönyveztetések és a műszaki vizsgáztatások megnehezítik a dolgukat. Ez a két dolog lehet az oka a kevés indulónak.

A műszaki dolgokat mindig meg tudták oldani, az elbizonytalanodás nehezebb tészta.

Február végéig több, mint 170 vezetői licenckérelem érkezett be hozzánk. Ebből a licencszámból még azt lehetett gondolni év elején, hogy nem lesz gond a nevezői létszámból. Az utolsó futamon már csak közel negyven induló volt, így másra nem tudok gondolni, csak arra, hogy elbizonytalanodtak.
 
A legutóbbi közleményetekben nekem az a mondat tetszett legjobban, amiben azt írod: mindkét futamot szeretnétek regisztrált, MNASZ által is jóváhagyott rendezvénnyé tenni. Talán ez kicsit könnyebbé teszi a nevezést...
Ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel és a batyunkba még van egy kis kenyérvég...

Bízunk benne, hogy ez a felfogás eredményes lesz. Mindenféleképpen békés módon szeretném rendezni a két Szövetség közötti vitát, amennyiben ezt hagyják. A megbízott rallyeszakág-vezető és a Sporttanács is pozitívan állt ezen kezdeményezésünkhöz és bízok benne, hogy ez egy más útra terelheti az AMTOSZ és az MNASZ viszonyát.
 
Ez jól hangzik!
Remélhetőleg ezen felbuzdúlva sokan állnak majd rajthoz a következő versenyeiteken.

A Salgó Rallye dátumával volt egy kis kavarodás, fixáljuk le, kérlek, hogy mi is a pontos időpont?!
Köszönöm a kérdésedet. A szendrői futam helyett tartjuk meg ezt a futamot. Láttunk egy ütközést, ami nem volt furcsa, hiszen minden kelet-magyarországi MARB versenyt a mi, korábban kiadott időpontunkra tették rá. Amikor mi megjelenítettük a naptárunkat, a MARB futamok még fix időpontokkal nem rendelkeztek. 

Nem akartuk, hogy ütközzenek a futamok, tehát a korábban meghirdetetthez képest egy héttel később: szeptember 20-21-én lesz a futam!
 
Mesélj egy kicsit a pilisi versenyről!
Van több pályatervünk, de még folyamatban vannak az engedélyeztetések, ezért konkrétumokról inkább még nem beszélnék. Több verzió is van, egy rövidebb, ahol két 5 kilométeres szakasz vár az indulókra, de van egy merészebb terv is, ahol egy 6 és egy 7 kilométer hosszú gyorsasági van a tervben. Amint ezek engedélyeztetve lettek azonnal beszámolok a pontos útvonalról. Reményeim szerint már a salgótarjáni futam idején fogunk tudni róla beszélni.
Annyit mondhatok, hogy ezek a gyorsok korábban még az emlékezetem szerint ezek a szakaszok sosem szerepeltek a ralitúra futamokon és megítélésem szerint szenzációsan jó pálya mindegyik.
 
 
Ez a hír most jelenik meg 2951. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k