LCH Tavaszi LADA találkozó
Felzárkózás
Sikertelen évkezdés, de lassan már Bútor Robiék is belelendülnek
2012-08-28
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684992166
Napi oldal:
92830
Jelenleg:
952
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

 Felzarkozas_1

Sikertelen évkezdés után lassan-lassan Bútor Robiék is belelendülnek a versenyzésbe, és ha az autó megfelelően működik, már nem is kérdés, hogy hol végeznek. Az aradi verseny pályáival megküzdve végül bejöttek az abszolút értékelés második helyére, majd a nagy vihart kavart – jelenleg még fellebbezés alatt álló – Felügyelő Testületi döntést követően mégis megnyerték a futamot. Robival beszélgettem a versenyről, eseményekről, aki talán jobban örült a hibátlanul működő autónak és a begyűjtött versenykilométereknek, mint a dobogós helyezésnek.

Milyen volt az idei Arad Rally?

Összességében egy nagyon jó verseny volt, a pályák szinte ugyanazok voltak, mint a tavalyi évben is, csupán az egyik volt az ellenkező irányban. Megvoltak a tavalyi itinereink, azokat javítottuk, nem kellett újra felírni a pályákat, és ez nagy segítség volt, könnyebb volt így a pályabejárás. Sikerült nagymértékben pontosítanunk a tavalyi itinerünket, kijavítani a hibákat és így már biztonságosabban és gyorsabban tudtunk versenyezni, mint az előző évben.

Milyenek voltak a pályák?
A ötödik, hatodik gyorsasági szakasz volt az, amire azt mondhatom, hogy nagyon kemény, nehéz pályák, még nemzetközi szinten is. Többször versenyeztem már külföldön, van viszonyítási alapom, de azok szerintem tényleg megállnák a helyüket IRC vagy világbajnoki futamon is, egyaránt kihívás elé állítva az ottani mezőnyt. A mi taktikánk az volt, ami már több külföldi szereplésünk alkalmával is, hogy jó erős 80 %-os teljesítményt nyújtva versenyzünk. Biztos voltam benne, hogy az említett két pálya sok áldozatot fog követelni, és ez a feltevésünk a verseny során be is igazolódott. Gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra történt, hogy már az abszolút értékelésben a második helyen álltunk, úgy, hogy az előttünk lévő párosok nem technikai hiba miatt estek ki, hanem hibáztak, így mi valódi versenykörülmények között törtünk az élre, még ha nem is annak volt ez köszönhető, hogy mi mentünk a leggyorsabban. Itt nem lehetett 100 %-on autózni, mert aki ezt megtette, az mind idejekorán be is fejezte a versenyt. Természetesen ennek ellenére el kell ismernünk, hogy az élmezőny iszonyatosan gyorsan ment!

felzarkozas_2

Ti viszont az élen végeztetek, pontosan hol is?
Az Országos Rallye Bajnokság futamán mért időeredmények alapján az abszolút második helyen értünk célba, a Felügyelő Testület döntése után pedig megnyertük ezt a futamot. Már a második helyezésnél is úgy éreztük, hogy ez egy jó eredmény számunkra, hiszen végre egy hibátlanul üzemelő autóval versenyezhettünk, az ellenfeleink saját hibájukból estek ki, mi pedig végre jót tudtunk versenyezni ezzel az Evo X-essel. Próbáltam már most is gyorsan menni, persze tudom, hogy még sok van benne, tudom, hogy hol van még benne. Nem most kellett 100 %-on mennünk… Azt gondolom, hogy mi most mentünk 130 km-t versenykörülmények között, ami egy nagyon jó tesztelés volt számunkra, és ami nekem is nagyon jót tett. Csupán az utolsó gyorsaságin adódott egy műszaki problémánk, ami miatt az utolsó 10 km-t kettes sebességi fokozatban kellett megtennem. Kicsit megijedtem ettől benn a gyorson, de sikerült nagy önfegyelmet tanúsítanom, és nagy koncentrációval le tudtam vinni az autót a célig, ráadásul az időeredményünk sem lett rossz, hiszen az ORB abszolút második időt autóztuk itt is. Mind önuralomban, mind vezetéstechnikában sokat fejlődtem ezen a futamon, jövőre pedig tudunk majd megfelelően gyorsan menni ezzel az autóval.

felzarkozas_1

Ennyire azért még ne szaladjunk előre! :) Beszélgessünk még kicsit Kazár Mikiék esetéről, aminek kapcsán a navigátorod neve is felmerült a sajtóanyagban!
Nem tudom, hogy mennyire érdemes ezt hosszabban kifejtenem… de azt azért szeretném elmondani, hogy mennyire meglepett minket, és mennyire felháborított, mikor a versenyt követően – az általad is említett sajtóközleményben – Tóth Imit is megemlítették.

„...Csapatvezetőm Szabadi Levente a versenyirodának kinevezett sátornál állt és egy véletlenül meghallott beszélgetésnek köszönhetően értesült a kizárásról, előtte nem igazán tudta mire vélni a sátorból kijövő Tóth Imre azon gúnyos megjegyzését, hogy „most figyeljetek”! Levente érdeklődésére közölték, hogy ki vagyunk zárva...” /Kazár Miki levele – forrás: duen.hu/

Szeretném hangsúlyozni, hogy ehhez az esethez nekünk semmi közünk nem volt, nem voltunk benne érintettek és már az elejétől fogva elhatárolódtunk, hogy ebben az ügyben állást foglaljunk bármilyen szinten is. Az esethez annyit, hogy amikor Kazár Mikiék elkezdték megállítgatni a mezőny versenyzőpárosait, mi nem voltunk a helyszínen, minket nem állítottak meg, mi versenytempóban, versenyben teljesítettük a hatodik gyorsasági szakaszt is. Nem is tudtunk semmit az esetről, bár furcsállottuk a beíróban, hogy az előttünk lévő párosoknak miért volt annyira borzalmasan rossz az idejük. Később a gyűjtőben kaptunk információt erről az egészről, de meg is beszéltük Imivel, hogy nem fogunk belefolyni az ügybe. Ezt követően Imi megjelent a versenyirodában, hogy megnézze, milyen időt kaptunk a hatodik gyorsaságin, mert bár mi versenyben mentünk, volt mért időeredményünk, fennállt a lehetősége, hogy az előzmények miatt már mi is átlagidőt kapunk, ez pedig befolyásolhatta volna az addig elért eredményünket. Imi tehát nem azért ment a versenyirodára, hogy Kazár Mikiék ellen, vagy mellett kampányoljon, csupán a saját dolgainkra voltunk kíváncsiak. Felháborít, hogy a kiadott sajtóközlemény esetleg az sugallja, hogy nekünk érdekünkben állt, vagy jól jött az, hogy őket kizárták a versenyből. Számunkra eddig nem úgy jött össze az idei év, mint ahogy azt év elején reméltük, így egy ideje engem már egyáltalán nem is érdekel, hogy az év végi értékelésben – vagy éppen az adott – futamon hányadik helyen végzünk. Azt gondolom, hogy ennek az idei magyar bajnokságnak mind a színvonala, mind az etikai, sportemberi hozzáállása a nullával egyenlő. Nekem teljesen lényegtelen, hogy Kazárt kizárják-e, vagy sem! Azt viszont szeretném cáfolni, hogy Tóth Iminek, vagy a TBR Racing csapatnak bármilyen köze is lenne ahhoz az ügyhöz, ami kizárólag a Kazár és Botka párosokra vonatkozik! A Felügyelő Testület így döntött, mi ezt a döntést elfogadtuk. Egy verseny arról szól, hogy a versenyzők a Felügyelő Testület alá vannak rendelve, és ha valaki szabálytalan, azt kizárhatják. Nekünk pedig nem feladatunk, hogy döntést hozzunk, hogy ki volt szabálytalan, és ki nem. Engem eddig sem érdekelt - pontosan egy-két versenyző sportszerűtlen hozzáállása miatt - hogy hányadik leszek, de ezután meg pláne nem!

felzarkozas_3

Hogyan tovább?
Természetesen továbbra is a terveink között szerepel a Kassa Rallye és a Baranya Kupa. Már gőzerővel készítjük az autót a kassai futamra, nagyon kevés az időnk, az autón pedig akad javítgatnivaló bőven, szerintem a verseny előtt pár nappal leszünk készen vele. Megpróbáljuk megszerezni az első igazi aszfaltos versenykilométereinket is. Számomra az aszfalt mindig jobban ment, mint a murva, így remélem, hogy összességében picit gyorsabb leszek ezen a talajon. Még mindig az a célunk, hogy tanuljunk, tanuljunk. Látszik, hogy kilométerenként fél másodperc hátrányunk van, de ha nagyon mennék, akkor sem tudnék ez alá menni egyelőre. Ez most még jelentős különbség, még ha leírva (kimondva) nem is tűnik annak, de ledolgozni mindenképp sok. Ez az évünk nekünk mindenképp erről fog szólni, megpróbálunk senkivel nem foglalkozni, csak azzal, hogy mi jól érezzük magunkat és úgy gyűjtsük a tapasztalatokat, versenykilométereket!

 

a csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 korberepultek_butor_mitsubishijet_11

a_valtozasok_ideje_7

 

Ez a hír most jelenik meg 3906. alkalommal
Share |
2012-08-17
Románia, Arad • rally ob
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k