RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Felzárkózás
Sikertelen évkezdés, de lassan már Bútor Robiék is belelendülnek
2012-08-28
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
711642341
Napi oldal:
41937
Jelenleg:
2813
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 Felzarkozas_1

Sikertelen évkezdés után lassan-lassan Bútor Robiék is belelendülnek a versenyzésbe, és ha az autó megfelelően működik, már nem is kérdés, hogy hol végeznek. Az aradi verseny pályáival megküzdve végül bejöttek az abszolút értékelés második helyére, majd a nagy vihart kavart – jelenleg még fellebbezés alatt álló – Felügyelő Testületi döntést követően mégis megnyerték a futamot. Robival beszélgettem a versenyről, eseményekről, aki talán jobban örült a hibátlanul működő autónak és a begyűjtött versenykilométereknek, mint a dobogós helyezésnek.

Milyen volt az idei Arad Rally?

Összességében egy nagyon jó verseny volt, a pályák szinte ugyanazok voltak, mint a tavalyi évben is, csupán az egyik volt az ellenkező irányban. Megvoltak a tavalyi itinereink, azokat javítottuk, nem kellett újra felírni a pályákat, és ez nagy segítség volt, könnyebb volt így a pályabejárás. Sikerült nagymértékben pontosítanunk a tavalyi itinerünket, kijavítani a hibákat és így már biztonságosabban és gyorsabban tudtunk versenyezni, mint az előző évben.

Milyenek voltak a pályák?
A ötödik, hatodik gyorsasági szakasz volt az, amire azt mondhatom, hogy nagyon kemény, nehéz pályák, még nemzetközi szinten is. Többször versenyeztem már külföldön, van viszonyítási alapom, de azok szerintem tényleg megállnák a helyüket IRC vagy világbajnoki futamon is, egyaránt kihívás elé állítva az ottani mezőnyt. A mi taktikánk az volt, ami már több külföldi szereplésünk alkalmával is, hogy jó erős 80 %-os teljesítményt nyújtva versenyzünk. Biztos voltam benne, hogy az említett két pálya sok áldozatot fog követelni, és ez a feltevésünk a verseny során be is igazolódott. Gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra történt, hogy már az abszolút értékelésben a második helyen álltunk, úgy, hogy az előttünk lévő párosok nem technikai hiba miatt estek ki, hanem hibáztak, így mi valódi versenykörülmények között törtünk az élre, még ha nem is annak volt ez köszönhető, hogy mi mentünk a leggyorsabban. Itt nem lehetett 100 %-on autózni, mert aki ezt megtette, az mind idejekorán be is fejezte a versenyt. Természetesen ennek ellenére el kell ismernünk, hogy az élmezőny iszonyatosan gyorsan ment!

felzarkozas_2

Ti viszont az élen végeztetek, pontosan hol is?
Az Országos Rallye Bajnokság futamán mért időeredmények alapján az abszolút második helyen értünk célba, a Felügyelő Testület döntése után pedig megnyertük ezt a futamot. Már a második helyezésnél is úgy éreztük, hogy ez egy jó eredmény számunkra, hiszen végre egy hibátlanul üzemelő autóval versenyezhettünk, az ellenfeleink saját hibájukból estek ki, mi pedig végre jót tudtunk versenyezni ezzel az Evo X-essel. Próbáltam már most is gyorsan menni, persze tudom, hogy még sok van benne, tudom, hogy hol van még benne. Nem most kellett 100 %-on mennünk… Azt gondolom, hogy mi most mentünk 130 km-t versenykörülmények között, ami egy nagyon jó tesztelés volt számunkra, és ami nekem is nagyon jót tett. Csupán az utolsó gyorsaságin adódott egy műszaki problémánk, ami miatt az utolsó 10 km-t kettes sebességi fokozatban kellett megtennem. Kicsit megijedtem ettől benn a gyorson, de sikerült nagy önfegyelmet tanúsítanom, és nagy koncentrációval le tudtam vinni az autót a célig, ráadásul az időeredményünk sem lett rossz, hiszen az ORB abszolút második időt autóztuk itt is. Mind önuralomban, mind vezetéstechnikában sokat fejlődtem ezen a futamon, jövőre pedig tudunk majd megfelelően gyorsan menni ezzel az autóval.

felzarkozas_1

Ennyire azért még ne szaladjunk előre! :) Beszélgessünk még kicsit Kazár Mikiék esetéről, aminek kapcsán a navigátorod neve is felmerült a sajtóanyagban!
Nem tudom, hogy mennyire érdemes ezt hosszabban kifejtenem… de azt azért szeretném elmondani, hogy mennyire meglepett minket, és mennyire felháborított, mikor a versenyt követően – az általad is említett sajtóközleményben – Tóth Imit is megemlítették.

„...Csapatvezetőm Szabadi Levente a versenyirodának kinevezett sátornál állt és egy véletlenül meghallott beszélgetésnek köszönhetően értesült a kizárásról, előtte nem igazán tudta mire vélni a sátorból kijövő Tóth Imre azon gúnyos megjegyzését, hogy „most figyeljetek”! Levente érdeklődésére közölték, hogy ki vagyunk zárva...” /Kazár Miki levele – forrás: duen.hu/

Szeretném hangsúlyozni, hogy ehhez az esethez nekünk semmi közünk nem volt, nem voltunk benne érintettek és már az elejétől fogva elhatárolódtunk, hogy ebben az ügyben állást foglaljunk bármilyen szinten is. Az esethez annyit, hogy amikor Kazár Mikiék elkezdték megállítgatni a mezőny versenyzőpárosait, mi nem voltunk a helyszínen, minket nem állítottak meg, mi versenytempóban, versenyben teljesítettük a hatodik gyorsasági szakaszt is. Nem is tudtunk semmit az esetről, bár furcsállottuk a beíróban, hogy az előttünk lévő párosoknak miért volt annyira borzalmasan rossz az idejük. Később a gyűjtőben kaptunk információt erről az egészről, de meg is beszéltük Imivel, hogy nem fogunk belefolyni az ügybe. Ezt követően Imi megjelent a versenyirodában, hogy megnézze, milyen időt kaptunk a hatodik gyorsaságin, mert bár mi versenyben mentünk, volt mért időeredményünk, fennállt a lehetősége, hogy az előzmények miatt már mi is átlagidőt kapunk, ez pedig befolyásolhatta volna az addig elért eredményünket. Imi tehát nem azért ment a versenyirodára, hogy Kazár Mikiék ellen, vagy mellett kampányoljon, csupán a saját dolgainkra voltunk kíváncsiak. Felháborít, hogy a kiadott sajtóközlemény esetleg az sugallja, hogy nekünk érdekünkben állt, vagy jól jött az, hogy őket kizárták a versenyből. Számunkra eddig nem úgy jött össze az idei év, mint ahogy azt év elején reméltük, így egy ideje engem már egyáltalán nem is érdekel, hogy az év végi értékelésben – vagy éppen az adott – futamon hányadik helyen végzünk. Azt gondolom, hogy ennek az idei magyar bajnokságnak mind a színvonala, mind az etikai, sportemberi hozzáállása a nullával egyenlő. Nekem teljesen lényegtelen, hogy Kazárt kizárják-e, vagy sem! Azt viszont szeretném cáfolni, hogy Tóth Iminek, vagy a TBR Racing csapatnak bármilyen köze is lenne ahhoz az ügyhöz, ami kizárólag a Kazár és Botka párosokra vonatkozik! A Felügyelő Testület így döntött, mi ezt a döntést elfogadtuk. Egy verseny arról szól, hogy a versenyzők a Felügyelő Testület alá vannak rendelve, és ha valaki szabálytalan, azt kizárhatják. Nekünk pedig nem feladatunk, hogy döntést hozzunk, hogy ki volt szabálytalan, és ki nem. Engem eddig sem érdekelt - pontosan egy-két versenyző sportszerűtlen hozzáállása miatt - hogy hányadik leszek, de ezután meg pláne nem!

felzarkozas_3

Hogyan tovább?
Természetesen továbbra is a terveink között szerepel a Kassa Rallye és a Baranya Kupa. Már gőzerővel készítjük az autót a kassai futamra, nagyon kevés az időnk, az autón pedig akad javítgatnivaló bőven, szerintem a verseny előtt pár nappal leszünk készen vele. Megpróbáljuk megszerezni az első igazi aszfaltos versenykilométereinket is. Számomra az aszfalt mindig jobban ment, mint a murva, így remélem, hogy összességében picit gyorsabb leszek ezen a talajon. Még mindig az a célunk, hogy tanuljunk, tanuljunk. Látszik, hogy kilométerenként fél másodperc hátrányunk van, de ha nagyon mennék, akkor sem tudnék ez alá menni egyelőre. Ez most még jelentős különbség, még ha leírva (kimondva) nem is tűnik annak, de ledolgozni mindenképp sok. Ez az évünk nekünk mindenképp erről fog szólni, megpróbálunk senkivel nem foglalkozni, csak azzal, hogy mi jól érezzük magunkat és úgy gyűjtsük a tapasztalatokat, versenykilométereket!

 

a csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 korberepultek_butor_mitsubishijet_11

a_valtozasok_ideje_7

 

Ez a hír most jelenik meg 3944. alkalommal
Share |
2012-08-17
Románia, Arad • rally ob
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k