Felzárkózás
Sikertelen évkezdés, de lassan már Bútor Robiék is belelendülnek
2012-08-28
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
525698789
Napi oldal:
20925
Jelenleg:
1324
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
az ötödik futam,
a Zala Rally után
1.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
373
2. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
339
3. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
339
4. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
330
5. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
299
6.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
286
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
223
8. Szabó Zoltán
Volkswagen Golf GTi R5
209
9. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
203
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a negyedik futam,
Rally Estonia után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
79
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
70
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
66
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
55
5.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
34
7. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
30
8. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
Rally Liepaja után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
70
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
66
3. Craig Breen
Hyundai i20 R5
40
4.
G. Basso
Volkswagen Polo GTi R5
32
5. G. Munster
Hyundai i20 R5
28
6. Emil Lindholm
Skoda Fabia R5 Evo
27
7. E. Llarena
Citroen C3 R5
26
8. E. Pietarinen
Volkswagen Polo GTi R5
24
9. S. Tempestini
Skoda Fabia R5 Evo
19
teljes táblázat
World Rallycross Championship
4 futam után
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
111
2. M.Ekström
Audi S1
94
3. Niclas Grönholm
Hyundai i20
76
4. Timmy Hansen
Peugeot 208
70
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
64
6. Robin Larsson
Audi S1
59
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
57
8. A.Bakkerud
Renault Megane RS
53
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
46
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
71
2. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
56
3.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
47
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
41
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
22
6. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
22
7.
Petr Semerad
Skoda Fabia R5
21
8. Német László
Skoda Fabia R5
19
9.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
17
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
72
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
58
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
44
4. Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
25
5. Tajmel Tibor
BMW
25
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
25
7. Kocsomba Károly
BMW
21
8.
Berta László
Citroen C2R2
19
9. Szilágyi Patrik
BMW
19
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
29
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
16
3.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
4.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
13
5.. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
6
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

 Felzarkozas_1

Sikertelen évkezdés után lassan-lassan Bútor Robiék is belelendülnek a versenyzésbe, és ha az autó megfelelően működik, már nem is kérdés, hogy hol végeznek. Az aradi verseny pályáival megküzdve végül bejöttek az abszolút értékelés második helyére, majd a nagy vihart kavart – jelenleg még fellebbezés alatt álló – Felügyelő Testületi döntést követően mégis megnyerték a futamot. Robival beszélgettem a versenyről, eseményekről, aki talán jobban örült a hibátlanul működő autónak és a begyűjtött versenykilométereknek, mint a dobogós helyezésnek.

Milyen volt az idei Arad Rally?

Összességében egy nagyon jó verseny volt, a pályák szinte ugyanazok voltak, mint a tavalyi évben is, csupán az egyik volt az ellenkező irányban. Megvoltak a tavalyi itinereink, azokat javítottuk, nem kellett újra felírni a pályákat, és ez nagy segítség volt, könnyebb volt így a pályabejárás. Sikerült nagymértékben pontosítanunk a tavalyi itinerünket, kijavítani a hibákat és így már biztonságosabban és gyorsabban tudtunk versenyezni, mint az előző évben.

Milyenek voltak a pályák?
A ötödik, hatodik gyorsasági szakasz volt az, amire azt mondhatom, hogy nagyon kemény, nehéz pályák, még nemzetközi szinten is. Többször versenyeztem már külföldön, van viszonyítási alapom, de azok szerintem tényleg megállnák a helyüket IRC vagy világbajnoki futamon is, egyaránt kihívás elé állítva az ottani mezőnyt. A mi taktikánk az volt, ami már több külföldi szereplésünk alkalmával is, hogy jó erős 80 %-os teljesítményt nyújtva versenyzünk. Biztos voltam benne, hogy az említett két pálya sok áldozatot fog követelni, és ez a feltevésünk a verseny során be is igazolódott. Gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra történt, hogy már az abszolút értékelésben a második helyen álltunk, úgy, hogy az előttünk lévő párosok nem technikai hiba miatt estek ki, hanem hibáztak, így mi valódi versenykörülmények között törtünk az élre, még ha nem is annak volt ez köszönhető, hogy mi mentünk a leggyorsabban. Itt nem lehetett 100 %-on autózni, mert aki ezt megtette, az mind idejekorán be is fejezte a versenyt. Természetesen ennek ellenére el kell ismernünk, hogy az élmezőny iszonyatosan gyorsan ment!

felzarkozas_2

Ti viszont az élen végeztetek, pontosan hol is?
Az Országos Rallye Bajnokság futamán mért időeredmények alapján az abszolút második helyen értünk célba, a Felügyelő Testület döntése után pedig megnyertük ezt a futamot. Már a második helyezésnél is úgy éreztük, hogy ez egy jó eredmény számunkra, hiszen végre egy hibátlanul üzemelő autóval versenyezhettünk, az ellenfeleink saját hibájukból estek ki, mi pedig végre jót tudtunk versenyezni ezzel az Evo X-essel. Próbáltam már most is gyorsan menni, persze tudom, hogy még sok van benne, tudom, hogy hol van még benne. Nem most kellett 100 %-on mennünk… Azt gondolom, hogy mi most mentünk 130 km-t versenykörülmények között, ami egy nagyon jó tesztelés volt számunkra, és ami nekem is nagyon jót tett. Csupán az utolsó gyorsaságin adódott egy műszaki problémánk, ami miatt az utolsó 10 km-t kettes sebességi fokozatban kellett megtennem. Kicsit megijedtem ettől benn a gyorson, de sikerült nagy önfegyelmet tanúsítanom, és nagy koncentrációval le tudtam vinni az autót a célig, ráadásul az időeredményünk sem lett rossz, hiszen az ORB abszolút második időt autóztuk itt is. Mind önuralomban, mind vezetéstechnikában sokat fejlődtem ezen a futamon, jövőre pedig tudunk majd megfelelően gyorsan menni ezzel az autóval.

felzarkozas_1

Ennyire azért még ne szaladjunk előre! :) Beszélgessünk még kicsit Kazár Mikiék esetéről, aminek kapcsán a navigátorod neve is felmerült a sajtóanyagban!
Nem tudom, hogy mennyire érdemes ezt hosszabban kifejtenem… de azt azért szeretném elmondani, hogy mennyire meglepett minket, és mennyire felháborított, mikor a versenyt követően – az általad is említett sajtóközleményben – Tóth Imit is megemlítették.

„...Csapatvezetőm Szabadi Levente a versenyirodának kinevezett sátornál állt és egy véletlenül meghallott beszélgetésnek köszönhetően értesült a kizárásról, előtte nem igazán tudta mire vélni a sátorból kijövő Tóth Imre azon gúnyos megjegyzését, hogy „most figyeljetek”! Levente érdeklődésére közölték, hogy ki vagyunk zárva...” /Kazár Miki levele – forrás: duen.hu/

Szeretném hangsúlyozni, hogy ehhez az esethez nekünk semmi közünk nem volt, nem voltunk benne érintettek és már az elejétől fogva elhatárolódtunk, hogy ebben az ügyben állást foglaljunk bármilyen szinten is. Az esethez annyit, hogy amikor Kazár Mikiék elkezdték megállítgatni a mezőny versenyzőpárosait, mi nem voltunk a helyszínen, minket nem állítottak meg, mi versenytempóban, versenyben teljesítettük a hatodik gyorsasági szakaszt is. Nem is tudtunk semmit az esetről, bár furcsállottuk a beíróban, hogy az előttünk lévő párosoknak miért volt annyira borzalmasan rossz az idejük. Később a gyűjtőben kaptunk információt erről az egészről, de meg is beszéltük Imivel, hogy nem fogunk belefolyni az ügybe. Ezt követően Imi megjelent a versenyirodában, hogy megnézze, milyen időt kaptunk a hatodik gyorsaságin, mert bár mi versenyben mentünk, volt mért időeredményünk, fennállt a lehetősége, hogy az előzmények miatt már mi is átlagidőt kapunk, ez pedig befolyásolhatta volna az addig elért eredményünket. Imi tehát nem azért ment a versenyirodára, hogy Kazár Mikiék ellen, vagy mellett kampányoljon, csupán a saját dolgainkra voltunk kíváncsiak. Felháborít, hogy a kiadott sajtóközlemény esetleg az sugallja, hogy nekünk érdekünkben állt, vagy jól jött az, hogy őket kizárták a versenyből. Számunkra eddig nem úgy jött össze az idei év, mint ahogy azt év elején reméltük, így egy ideje engem már egyáltalán nem is érdekel, hogy az év végi értékelésben – vagy éppen az adott – futamon hányadik helyen végzünk. Azt gondolom, hogy ennek az idei magyar bajnokságnak mind a színvonala, mind az etikai, sportemberi hozzáállása a nullával egyenlő. Nekem teljesen lényegtelen, hogy Kazárt kizárják-e, vagy sem! Azt viszont szeretném cáfolni, hogy Tóth Iminek, vagy a TBR Racing csapatnak bármilyen köze is lenne ahhoz az ügyhöz, ami kizárólag a Kazár és Botka párosokra vonatkozik! A Felügyelő Testület így döntött, mi ezt a döntést elfogadtuk. Egy verseny arról szól, hogy a versenyzők a Felügyelő Testület alá vannak rendelve, és ha valaki szabálytalan, azt kizárhatják. Nekünk pedig nem feladatunk, hogy döntést hozzunk, hogy ki volt szabálytalan, és ki nem. Engem eddig sem érdekelt - pontosan egy-két versenyző sportszerűtlen hozzáállása miatt - hogy hányadik leszek, de ezután meg pláne nem!

felzarkozas_3

Hogyan tovább?
Természetesen továbbra is a terveink között szerepel a Kassa Rallye és a Baranya Kupa. Már gőzerővel készítjük az autót a kassai futamra, nagyon kevés az időnk, az autón pedig akad javítgatnivaló bőven, szerintem a verseny előtt pár nappal leszünk készen vele. Megpróbáljuk megszerezni az első igazi aszfaltos versenykilométereinket is. Számomra az aszfalt mindig jobban ment, mint a murva, így remélem, hogy összességében picit gyorsabb leszek ezen a talajon. Még mindig az a célunk, hogy tanuljunk, tanuljunk. Látszik, hogy kilométerenként fél másodperc hátrányunk van, de ha nagyon mennék, akkor sem tudnék ez alá menni egyelőre. Ez most még jelentős különbség, még ha leírva (kimondva) nem is tűnik annak, de ledolgozni mindenképp sok. Ez az évünk nekünk mindenképp erről fog szólni, megpróbálunk senkivel nem foglalkozni, csak azzal, hogy mi jól érezzük magunkat és úgy gyűjtsük a tapasztalatokat, versenykilométereket!

 

a csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2


solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6

 korberepultek_butor_mitsubishijet_11

a_valtozasok_ideje_7

 

Ez a hír most jelenik meg 3380. alkalommal
Share |
2012-08-17
Románia, Arad • rally ob
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0708 09 10 111213
1415 16 17 181920
2122 23 24252627
28 29 30 01020304
05 06 07 08 091011
2020.09.19.

részletes infóink

2020.09.18-20.

részletes infóink

2020.09.25-26.

részletes infóink

2020.09.26-27.

részletes infóink

2020.09.25-26.

részletes infóink

2020.10.01-04.

részletes infóink

2020.10.10-11.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k