h i r d e t é s
Összes oldal:
743858249
Napi oldal:
60380
Jelenleg:
1269
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Thierry Neuville |
|
225 |
2. |
Ott Tanak |
|
200 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
185 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
146 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
102 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Sami Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Sikertelen évkezdés után lassan-lassan Bútor Robiék is belelendülnek a versenyzésbe, és ha az autó megfelelően működik, már nem is kérdés, hogy hol végeznek. Az aradi verseny pályáival megküzdve végül bejöttek az abszolút értékelés második helyére, majd a nagy vihart kavart – jelenleg még fellebbezés alatt álló – Felügyelő Testületi döntést követően mégis megnyerték a futamot. Robival beszélgettem a versenyről, eseményekről, aki talán jobban örült a hibátlanul működő autónak és a begyűjtött versenykilométereknek, mint a dobogós helyezésnek.
Milyen volt az idei Arad Rally?
Összességében egy nagyon jó verseny volt, a pályák szinte ugyanazok voltak, mint a tavalyi évben is, csupán az egyik volt az ellenkező irányban. Megvoltak a tavalyi itinereink, azokat javítottuk, nem kellett újra felírni a pályákat, és ez nagy segítség volt, könnyebb volt így a pályabejárás. Sikerült nagymértékben pontosítanunk a tavalyi itinerünket, kijavítani a hibákat és így már biztonságosabban és gyorsabban tudtunk versenyezni, mint az előző évben.
Milyenek voltak a pályák?
A ötödik, hatodik gyorsasági szakasz volt az, amire azt mondhatom, hogy nagyon kemény, nehéz pályák, még nemzetközi szinten is. Többször versenyeztem már külföldön, van viszonyítási alapom, de azok szerintem tényleg megállnák a helyüket IRC vagy világbajnoki futamon is, egyaránt kihívás elé állítva az ottani mezőnyt. A mi taktikánk az volt, ami már több külföldi szereplésünk alkalmával is, hogy jó erős 80 %-os teljesítményt nyújtva versenyzünk. Biztos voltam benne, hogy az említett két pálya sok áldozatot fog követelni, és ez a feltevésünk a verseny során be is igazolódott. Gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra történt, hogy már az abszolút értékelésben a második helyen álltunk, úgy, hogy az előttünk lévő párosok nem technikai hiba miatt estek ki, hanem hibáztak, így mi valódi versenykörülmények között törtünk az élre, még ha nem is annak volt ez köszönhető, hogy mi mentünk a leggyorsabban. Itt nem lehetett 100 %-on autózni, mert aki ezt megtette, az mind idejekorán be is fejezte a versenyt. Természetesen ennek ellenére el kell ismernünk, hogy az élmezőny iszonyatosan gyorsan ment!
Ti viszont az élen végeztetek, pontosan hol is?
Az Országos Rallye Bajnokság futamán mért időeredmények alapján az abszolút második helyen értünk célba, a Felügyelő Testület döntése után pedig megnyertük ezt a futamot. Már a második helyezésnél is úgy éreztük, hogy ez egy jó eredmény számunkra, hiszen végre egy hibátlanul üzemelő autóval versenyezhettünk, az ellenfeleink saját hibájukból estek ki, mi pedig végre jót tudtunk versenyezni ezzel az Evo X-essel. Próbáltam már most is gyorsan menni, persze tudom, hogy még sok van benne, tudom, hogy hol van még benne. Nem most kellett 100 %-on mennünk… Azt gondolom, hogy mi most mentünk 130 km-t versenykörülmények között, ami egy nagyon jó tesztelés volt számunkra, és ami nekem is nagyon jót tett. Csupán az utolsó gyorsaságin adódott egy műszaki problémánk, ami miatt az utolsó 10 km-t kettes sebességi fokozatban kellett megtennem. Kicsit megijedtem ettől benn a gyorson, de sikerült nagy önfegyelmet tanúsítanom, és nagy koncentrációval le tudtam vinni az autót a célig, ráadásul az időeredményünk sem lett rossz, hiszen az ORB abszolút második időt autóztuk itt is. Mind önuralomban, mind vezetéstechnikában sokat fejlődtem ezen a futamon, jövőre pedig tudunk majd megfelelően gyorsan menni ezzel az autóval.
Ennyire azért még ne szaladjunk előre! :) Beszélgessünk még kicsit Kazár Mikiék esetéről, aminek kapcsán a navigátorod neve is felmerült a sajtóanyagban!
Nem tudom, hogy mennyire érdemes ezt hosszabban kifejtenem… de azt azért szeretném elmondani, hogy mennyire meglepett minket, és mennyire felháborított, mikor a versenyt követően – az általad is említett sajtóközleményben – Tóth Imit is megemlítették.
„...Csapatvezetőm Szabadi Levente a versenyirodának kinevezett sátornál állt és egy véletlenül meghallott beszélgetésnek köszönhetően értesült a kizárásról, előtte nem igazán tudta mire vélni a sátorból kijövő Tóth Imre azon gúnyos megjegyzését, hogy „most figyeljetek”! Levente érdeklődésére közölték, hogy ki vagyunk zárva...” /Kazár Miki levele – forrás: duen.hu/
Szeretném hangsúlyozni, hogy ehhez az esethez nekünk semmi közünk nem volt, nem voltunk benne érintettek és már az elejétől fogva elhatárolódtunk, hogy ebben az ügyben állást foglaljunk bármilyen szinten is. Az esethez annyit, hogy amikor Kazár Mikiék elkezdték megállítgatni a mezőny versenyzőpárosait, mi nem voltunk a helyszínen, minket nem állítottak meg, mi versenytempóban, versenyben teljesítettük a hatodik gyorsasági szakaszt is. Nem is tudtunk semmit az esetről, bár furcsállottuk a beíróban, hogy az előttünk lévő párosoknak miért volt annyira borzalmasan rossz az idejük. Később a gyűjtőben kaptunk információt erről az egészről, de meg is beszéltük Imivel, hogy nem fogunk belefolyni az ügybe. Ezt követően Imi megjelent a versenyirodában, hogy megnézze, milyen időt kaptunk a hatodik gyorsaságin, mert bár mi versenyben mentünk, volt mért időeredményünk, fennállt a lehetősége, hogy az előzmények miatt már mi is átlagidőt kapunk, ez pedig befolyásolhatta volna az addig elért eredményünket. Imi tehát nem azért ment a versenyirodára, hogy Kazár Mikiék ellen, vagy mellett kampányoljon, csupán a saját dolgainkra voltunk kíváncsiak. Felháborít, hogy a kiadott sajtóközlemény esetleg az sugallja, hogy nekünk érdekünkben állt, vagy jól jött az, hogy őket kizárták a versenyből. Számunkra eddig nem úgy jött össze az idei év, mint ahogy azt év elején reméltük, így egy ideje engem már egyáltalán nem is érdekel, hogy az év végi értékelésben – vagy éppen az adott – futamon hányadik helyen végzünk. Azt gondolom, hogy ennek az idei magyar bajnokságnak mind a színvonala, mind az etikai, sportemberi hozzáállása a nullával egyenlő. Nekem teljesen lényegtelen, hogy Kazárt kizárják-e, vagy sem! Azt viszont szeretném cáfolni, hogy Tóth Iminek, vagy a TBR Racing csapatnak bármilyen köze is lenne ahhoz az ügyhöz, ami kizárólag a Kazár és Botka párosokra vonatkozik! A Felügyelő Testület így döntött, mi ezt a döntést elfogadtuk. Egy verseny arról szól, hogy a versenyzők a Felügyelő Testület alá vannak rendelve, és ha valaki szabálytalan, azt kizárhatják. Nekünk pedig nem feladatunk, hogy döntést hozzunk, hogy ki volt szabálytalan, és ki nem. Engem eddig sem érdekelt - pontosan egy-két versenyző sportszerűtlen hozzáállása miatt - hogy hányadik leszek, de ezután meg pláne nem!
Hogyan tovább?
Természetesen továbbra is a terveink között szerepel a Kassa Rallye és a Baranya Kupa. Már gőzerővel készítjük az autót a kassai futamra, nagyon kevés az időnk, az autón pedig akad javítgatnivaló bőven, szerintem a verseny előtt pár nappal leszünk készen vele. Megpróbáljuk megszerezni az első igazi aszfaltos versenykilométereinket is. Számomra az aszfalt mindig jobban ment, mint a murva, így remélem, hogy összességében picit gyorsabb leszek ezen a talajon. Még mindig az a célunk, hogy tanuljunk, tanuljunk. Látszik, hogy kilométerenként fél másodperc hátrányunk van, de ha nagyon mennék, akkor sem tudnék ez alá menni egyelőre. Ez most még jelentős különbség, még ha leírva (kimondva) nem is tűnik annak, de ledolgozni mindenképp sok. Ez az évünk nekünk mindenképp erről fog szólni, megpróbálunk senkivel nem foglalkozni, csak azzal, hogy mi jól érezzük magunkat és úgy gyűjtsük a tapasztalatokat, versenykilométereket!
a csapat támogatói:
Ez a hír most jelenik meg 4061. alkalommal
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|