LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Felzárkózva
Mosolyogva és lazán versenyeznek idén Ollé Sasáék
2014-11-03
interjú • Papp Zsuzsa
h i r d e t é s
Összes oldal:
770232071
Napi oldal:
10751
Jelenleg:
963
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

felzarkozva_1

Már csak egy futam van hátra az Országos Rallye Bajnokságból, hogy eldőljön a magyar bajnoki cím sorsa, ami jelenleg kétesélyes. Az idény azonban nemcsak Kazáréktól és Herczigéktől volt hangos, hozzájuk csatlakozott egy tapasztalt páros is, akiket nem lehetett kihagyni a versenybeszámolókból. A sárga szín szinte elengedhetetlen, a márka tavaly változott, az eredmények talán most értek be igazán Ollé Sándor számára. Őt kérdeztük egy viadallal a szezon vége előtt!

Egy dolog biztos, ebben az évadban mindig fülig érő szájjal szállsz ki az autóból…
Nem hiába, hiszen nagyon jól érezzük magunkat az autóban és végre a futamgyőzelmünk és a többi eredményünk is ezt igazolja. Mindig szerettünk volna az élbolyhoz tartozni, amiért idén mindent meg is tettünk, talán a miskolci futamon értek össze a szálak, ha csak egy szakasz erejéig is, de érezhető volt, hogy fejlődtünk. Tíz év után újra összeültünk Zsoltival, aki jó hatással van rám, gyors és állandóan hajt engem, nem engedi, hogy akár csak egy percre is kizökkenjek. Folyamatosan improvizálunk, ami a ralihoz elengedhetetlen…

felzarkozva_5
 
Veszprémi futamgyőzelmetekkel pedig beírtátok magatokat a ralis történelembe, akkor gondoltad volna ezt?
Nem, inkább csak bíztam benne, hogy a sok teszt, a koncentrált tréning, a felkészített autó meghozza gyümölcsét. Egy éve pont azon a versenyen debütáltunk, ezért az első-háromba szerettünk volna végezni. Szerencsére minden összeállt, klappolt az utolsó részlet is, a Fiesta hibátlanul működött, mi pontosan versenyeztünk és nem felejtkezhetünk el a szerencséről sem, ami akkor minket vett szárnyai alá.

felzarkozva_2
 
Tavalyi célotok az volt, hogy valamelyest beleszokjatok a Ford Fiesta S2000-be, az idei tervetek pedig, hogy felzárkózzatok az élbolyhoz. Ezt nyugodtan mondhatjuk, hogy teljesült, sőt a szurkolók elmondása szerint 2014-ben Téged várnak a legnagyobb izgalommal a pályák mentén…
Nagyon jó érzés, hogy ennyi pozitív visszajelzést kapunk, doppingol minket. Ebben lehet, hogy benne van az is, hogy amellett hogy a sikerért mindent megteszünk, van bennünk egy lazaság, könnyedség, ami abból adódik, hogy nincs rajtunk teljesítménykényszer. Türelmesek voltunk, kivártuk, hogy megszülessen az első bajnoki futamgyőzelmünk, és 14,1 másodperccel gyorsabbak legyünk a második helyezettől. Furcsa, belülről ezeket a nüánszokat mi nem érzékeltük, viszont a stopper és a visszajelzések, a gratulációk magukért beszélnek a beíróban és a pályák mentén.
 
Sokat beszéltél arról, hogy a murva az, amin igazán magabiztos vagy, de ez a fajta biztonság mára már az aszfalton is megvan…
Igen itt is kezdjük magunkat jól érezni, a murvás Veszprém előtt is nagyon sokat számított a teszt, a futóművünk pontos beállítása, amiből tanulva, elengedhetetlennek tartottuk beiktatni az aszfaltos futamok előtt is. Kassa amúgy is a mumus versenyek közé tartozott, még sosem fejeztük be, ez most teljesült, viszont kissé felemás érzésekkel. Örültünk, hogy végre megláttuk a célt sokat gyorsultunk, sikerült is gyorsaságit nyernünk. Jó eredményeket értünk el, csak sajnos hibáztam, nem is egyet, ami lehet, hogy azért történt, mert féltem a szlovákiai futamtól. Mindenesetre értékes pontokkal tértünk haza, ami jól jön majd a végelszámolásnál.

felzarkozva_3
 
A felemás szlovákiai viadal után, milyen taktikát találtatok ki a pécsi megmérettetésre?
Igazából semmilyet, csak próbáltuk az eddig összeszedett tapasztalatokat minél jobban kamatoztatni. Természetesen ebben benne van az autó felkészítése is, amiben az angol mérnökök nagyon sokat segítettek. Kiküszöböltünk egy "láthatatlan" hibát, ami már egy ideje nehézséget jelent, de nem találtuk az okát. A Ford nagyon rosszul rajtolt, valami nem volt rendben, mert érzésre az első métereken gyengének tűnt.  A Fiestánál létezik egy úgynevezett karosszéria map, ami még EVO1-es és nem EVO2-es volt, ezért nem működött 100%-osan. A pécsi versenyre így tökéletes autóval érkeztünk, ami végre kifogástalanul működött a rajtolást elősegítő programmal. Kiszámíthatatlan körülmény között pénteken rögtön az élre ugrottunk, és onnan vártuk a másnapi folytatást. Nagyon örültünk neki, bár tudtuk, hogy nem lesz egyszerű a másnap. Az első naphoz hasonlóan gumiháború indult el, mi megpróbáltuk megtalálni az egyensúlyt egy olyan gumival, ami minden körülmények között jó lehet, és megtarthatjuk legalább a második pozíciót. Sajnos nem sikerült, a hetedik gyorsaságin egy amatőr hibát követtem el, túl szűken vettem az egyik kanyart, egy betontömb megütötte a felnit, ami eltört és defektet kaptunk. Megpróbáltunk felzárkózni, hoztuk is a jó időket, azonban a Superstage-n ismét hibáztam, lecsúsztunk az árokba, így az ötödik helyen zártunk.

felzarkozva_4
 
Milyen érzés, hogy már most teljesítettétek a 2014-es évre kitűzött célt?
Felemelő, hogy tényleg az élmezőnyhöz tartozunk és már nemcsak murván, hanem aszfalton is komolyan kell velünk számolni. Egy futam még hátra van, nem is akármilyen a Waldviertel Rallye, amit nagyon várunk, bízunk benne, hogy a bajnokság sorsa nem az asztal mellett, hanem a pályákon fog eldőlni!

 
Ez a hír most jelenik meg 2648. alkalommal
Share |
2014.11.06-08.
Österreichischen Rallye Staatsmeisterschaft 2014
Rallye Waldviertel 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k