SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Ferjáncz Attila levelére...
Kovács Péter
2007-12-11
nyílt levél • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
774064624
Napi oldal:
115284
Jelenleg:
953
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Kedves Attila!

Tisztségviselőként sohasem volt felhőtlen a kapcsolatunk, azonban, mint versenyzőt mindig tiszteltelek. Neked is többször elmondtam, hogy első beszélgetésünk még alsó tagozatos koromban történt, amikor Te a francia rendszámú 8-as Gordini-val mentél, és egy időellenőrzőn szóba elegyedtél a hajnalban ott nézelődő kisfiúval.

Én annak idején, amikor RSB vezető voltam sokat gondolkoztam azon, hogy miért nem jövünk ki egymással. Valószínűleg mindketten benne voltunk ebben. Engem mindig feszélyezett a nagy Ferjáncz Attila, Te meg, úgy gondolom, túl önállónak tartottál, sokkal jobban centralizált, az elnökségtől jobban függő szakágakat szerettél volna. Nem véletlen, hogy annak idején a Te elnökséged adta el egy gumigyártónak a magyar rallye bajnokságot, úgy, hogy mi (az RSB tagjai) egyetlenegy tárgyaláson nem vehettünk részt. A szerződés tartalmát is csak aláírása után ismerhettük meg, és a rallye-ra befolyt pénzt is Te osztottad el.

Attila! Miért kellett a nevedet adni ehhez az írásműhöz, ami, ha jól átnézzük talán egy igaz állítást sem tartalmaz, és ezt Te nagyon jól tudod. Miért kellett már tavaly felvállalnod a védhetetlen pozíciót, miért kell ezt folytatnod. Miért nem maradtál meg örökös bajnoknak.
Az első súlyos hiba, hogy egy olyan rendezvényről nyilatkozol, amin nem vettél részt, tehát bevallottan nem a Te véleményedet írták le a nyíltlevélbe (baromi népszerű lett a műfaj). Én a beszámolót a helyszínen hallottam, és egyetértek az elnökség álláspontjával. Ilyen szakszerű, sok mindenre kitérő, tárgyilagos (a számok mindig tárgyilagosak) beszámoló még nem készült a magyar rallye történetében. Persze akiknek a benne szereplő tények, számok nem tetszenek, azoknak a beszámoló nem tetszett, de Te nem vagy ezek között, mivel nem hallottad, ill. csak hírből ismerheted az összejövetel hangulatát.

Egyet értek, hogy vége kell legyen a fenyegetéseknek, az erőszaknak. Engem kétszer fenyegettek meg autósport berkekből. Mind a kétszer ugyanaz az ember, és ez az ember az utóbbi négy évben tisztségviselő volt a Te elnökséged alatt.

Vissza kell szerezni az elpártolt szponzorokat. Igaz. Kezdjük szerintem rögtön a Skodával, az Agip-pal vagy a ping-pong labdát gyorsasági alatt potyogtató Wunderbaummal, akik szintén csak egy évig voltak a ti időtökben, majd hanyatt-homlok menekültek.

Az üres a kassza állítás biztosan ismereteiden alapul. Nekem nincs rálátásom az MNASZ egészének költségvetésére, az azonban azon a hungaroringi tájékoztatón is kiderült, hogy a korábbi RSB-nek tavaly tíz millió körüli adóságot sikerült felhalmozni, (akkor, amikor ugye még minden rendben volt a szponzorokkal), most meg kb. ugyanennyi a plusz.

Nagyon szépen hangzik, a lobogjanak a tábortüzek az utak mentén. Ez azonban nem a múlt évben szűnt meg, ahogy valószínűleg Te is pontosan tudod. Egyrészt egy év alatt még a legcsapnivalóbb vezetés mellett sem történnek ilyen drasztikus változások. Másrészt nagyon jól tudjuk, hogy a versenyzők között egyre nagyobb a rivalizálás, ami megosztja a versenyzőket, de a szurkolókat is. Tudjuk azt is, hogy ez nem ma kezdődött. Gondoljunk itt a Kiss Feri elé véletlenül oda kerülő dolgokra, az Asi kérdésre és az idei Benik - Turi vitára. Emellett ismert okok miatt az embereknek általában kevesebb a pénzük, ami biztosan belejátszik abba, hogy kevesebben járnak rallye versenyre.

Az, hogy kit hajt a hatalomvágy, kit a sport szeretete szubjektív, nem bizonyítható kategória. Legyen elég annyi, hogy én fordítva gondolom, és nem is a hatalom érdekel itt embereket, hanem a vele megszerezhető pénz, amit nem mindig akarnak 100%-ban az autósportra költeni (hiába, amióta a főníciaiak a pénzt feltalálták, minden lehetséges).

A cikk írójának elmondhatnád, hogy értelmetlen az a mondat, hogy ha majd megkeresnek, akkor elvállalod, mert rögtön ebben a mondatban közli, hogy már meg is kerestek.

Januárban valóban közgyűlés lesz, és én mindenkit óvok attól, hogy az elmúlt négy évben működő garnitúra jöjjön vissza, hiszen már most elismered lesz akinek jóságosan megbocsátotok, de lesz akinek nem. Mi ez, ha nem fenyegetés? Reszkessen mindenki, jön a bosszú?

Sajnos a napokban az újságban olvastam, hogy, az elnökség jelölésének ellenére, nem vagy benne a nyolcra szűkített névsorban a Nemzet Sportolójára jelöltek között. Szívből kívánom, hogy ha most nem is, legközelebb beválasszanak, sportolói pályafutásod alapján megérdemled.

Tisztelettel:
      Kovács Péter


 

Ez a hír most jelenik meg 6386. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k