Ferjáncz Attila levelére...
Kovács Péter
2007-12-11
nyílt levél • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
765616608
Napi oldal:
65499
Jelenleg:
1214
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Kedves Attila!

Tisztségviselőként sohasem volt felhőtlen a kapcsolatunk, azonban, mint versenyzőt mindig tiszteltelek. Neked is többször elmondtam, hogy első beszélgetésünk még alsó tagozatos koromban történt, amikor Te a francia rendszámú 8-as Gordini-val mentél, és egy időellenőrzőn szóba elegyedtél a hajnalban ott nézelődő kisfiúval.

Én annak idején, amikor RSB vezető voltam sokat gondolkoztam azon, hogy miért nem jövünk ki egymással. Valószínűleg mindketten benne voltunk ebben. Engem mindig feszélyezett a nagy Ferjáncz Attila, Te meg, úgy gondolom, túl önállónak tartottál, sokkal jobban centralizált, az elnökségtől jobban függő szakágakat szerettél volna. Nem véletlen, hogy annak idején a Te elnökséged adta el egy gumigyártónak a magyar rallye bajnokságot, úgy, hogy mi (az RSB tagjai) egyetlenegy tárgyaláson nem vehettünk részt. A szerződés tartalmát is csak aláírása után ismerhettük meg, és a rallye-ra befolyt pénzt is Te osztottad el.

Attila! Miért kellett a nevedet adni ehhez az írásműhöz, ami, ha jól átnézzük talán egy igaz állítást sem tartalmaz, és ezt Te nagyon jól tudod. Miért kellett már tavaly felvállalnod a védhetetlen pozíciót, miért kell ezt folytatnod. Miért nem maradtál meg örökös bajnoknak.
Az első súlyos hiba, hogy egy olyan rendezvényről nyilatkozol, amin nem vettél részt, tehát bevallottan nem a Te véleményedet írták le a nyíltlevélbe (baromi népszerű lett a műfaj). Én a beszámolót a helyszínen hallottam, és egyetértek az elnökség álláspontjával. Ilyen szakszerű, sok mindenre kitérő, tárgyilagos (a számok mindig tárgyilagosak) beszámoló még nem készült a magyar rallye történetében. Persze akiknek a benne szereplő tények, számok nem tetszenek, azoknak a beszámoló nem tetszett, de Te nem vagy ezek között, mivel nem hallottad, ill. csak hírből ismerheted az összejövetel hangulatát.

Egyet értek, hogy vége kell legyen a fenyegetéseknek, az erőszaknak. Engem kétszer fenyegettek meg autósport berkekből. Mind a kétszer ugyanaz az ember, és ez az ember az utóbbi négy évben tisztségviselő volt a Te elnökséged alatt.

Vissza kell szerezni az elpártolt szponzorokat. Igaz. Kezdjük szerintem rögtön a Skodával, az Agip-pal vagy a ping-pong labdát gyorsasági alatt potyogtató Wunderbaummal, akik szintén csak egy évig voltak a ti időtökben, majd hanyatt-homlok menekültek.

Az üres a kassza állítás biztosan ismereteiden alapul. Nekem nincs rálátásom az MNASZ egészének költségvetésére, az azonban azon a hungaroringi tájékoztatón is kiderült, hogy a korábbi RSB-nek tavaly tíz millió körüli adóságot sikerült felhalmozni, (akkor, amikor ugye még minden rendben volt a szponzorokkal), most meg kb. ugyanennyi a plusz.

Nagyon szépen hangzik, a lobogjanak a tábortüzek az utak mentén. Ez azonban nem a múlt évben szűnt meg, ahogy valószínűleg Te is pontosan tudod. Egyrészt egy év alatt még a legcsapnivalóbb vezetés mellett sem történnek ilyen drasztikus változások. Másrészt nagyon jól tudjuk, hogy a versenyzők között egyre nagyobb a rivalizálás, ami megosztja a versenyzőket, de a szurkolókat is. Tudjuk azt is, hogy ez nem ma kezdődött. Gondoljunk itt a Kiss Feri elé véletlenül oda kerülő dolgokra, az Asi kérdésre és az idei Benik - Turi vitára. Emellett ismert okok miatt az embereknek általában kevesebb a pénzük, ami biztosan belejátszik abba, hogy kevesebben járnak rallye versenyre.

Az, hogy kit hajt a hatalomvágy, kit a sport szeretete szubjektív, nem bizonyítható kategória. Legyen elég annyi, hogy én fordítva gondolom, és nem is a hatalom érdekel itt embereket, hanem a vele megszerezhető pénz, amit nem mindig akarnak 100%-ban az autósportra költeni (hiába, amióta a főníciaiak a pénzt feltalálták, minden lehetséges).

A cikk írójának elmondhatnád, hogy értelmetlen az a mondat, hogy ha majd megkeresnek, akkor elvállalod, mert rögtön ebben a mondatban közli, hogy már meg is kerestek.

Januárban valóban közgyűlés lesz, és én mindenkit óvok attól, hogy az elmúlt négy évben működő garnitúra jöjjön vissza, hiszen már most elismered lesz akinek jóságosan megbocsátotok, de lesz akinek nem. Mi ez, ha nem fenyegetés? Reszkessen mindenki, jön a bosszú?

Sajnos a napokban az újságban olvastam, hogy, az elnökség jelölésének ellenére, nem vagy benne a nyolcra szűkített névsorban a Nemzet Sportolójára jelöltek között. Szívből kívánom, hogy ha most nem is, legközelebb beválasszanak, sportolói pályafutásod alapján megérdemled.

Tisztelettel:
      Kovács Péter


 

Ez a hír most jelenik meg 6383. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k