h i r d e t é s
Összes oldal:
771406251
Napi oldal:
1916
Jelenleg:
760
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Suborits Péter |
|
586 |
2. |
Gönczi Dániel |
|
556 |
3. |
Végh Krisz |
|
541 |
4. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
481 |
5. |
Kasza Kristóf |
|
475 |
6. |
Csáki Ottó |
|
444 |
7. |
Somogyi Máté |
|
440 |
8. |
Rási László |
|
434 |
9. |
Nagy Balázs |
|
426 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
133 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
114 |
3. |
Kalle Rovanpera |
|
113 |
4. |
Ott Tanak |
|
108 |
5. |
Thierry Neuville |
|
83 |
6. |
Takamoto Katsuta |
|
63 |
7. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
8. |
Sami Pajari |
|
31 |
9. |
Grégorie Munster |
|
18 |
1. |
Miko Marczyk |
|
81 |
2. |
Mads Ostberg |
|
65 |
3. |
Roope Korhonen |
|
60 |
4. |
Isak Reiersen |
|
60 |
5. |
Andrea Mabellini |
|
60 |
6. |
Jon Armstrong |
|
46 |
7. |
Mile Johansson |
|
41 |
8. |
Martins Sesks |
|
35 |
9. |
N.Gryazin |
|
34 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|

Az autóversenyzői pályafutását 1964-ben a Műegyetem rakparton megrendezett autós ügyességi versenyen kezdte, ahol a táv egy részét műszaki okok miatt tolatva teljesítette. 1964-től 1966-ig Bodnár György navigátorral egy Wartburggal indult a rali versenyeken. 1966-ban az 1000 cm^(3)-es géposztályban nyerte első magyar bajnoki címét. 1967-ben új társsal versenyzett Zsembery Jenő személyében, egy Opel Kadett Coupéval, amellyel ismét kategóriájának legjobbja lett a magyar bajnokságban. Még ebben az évben Magyarországra került 3 db Renault 8 Gordini versenyautó, melyek közül az egyiket Ferjáncz vezethette.
1968-ban az akkori szabályok szerint nyugati gyártású kocsival nem lehetett elindulni a magyar versenyeken, így egy Skodával indult a hazai futamokon, ahol a sok meghibásodás miatt nem sikerült bajnokságot nyernie. Eközben a nemzetközi porondon a Renault-val egyre jobb eredményeket, kategória győzelmeket értek el. 1969-ben Ferjáncz saját tulajdonába került a R8 Gordini, mellyel 1969, 1970, 1971 bajnoka lett.
A 70-es években minden szezonban sikerült újabb bajnoki címekhez jutni, míg az autók továbbra is a Renault gyárból kerültek ki (R12 Gordini, Renault Alpine, R17 Gordini, R5 Alpine). 1974-ben a megszerezték a magyar rali történetének első Eb futamgyőzelmét Bulgáriában és összesítésben 4. helyezést értek el az Európa-bajnokságon. Ennek a szezonnak a végén Zsembery Jenő befejezte versenyzői pályafutását. Helyére Iriczfalvy Ferenc, majd 1977-től dr. Tandari János került a navigátorülésébe. Tandarival ismét sikerült visszaverekednie magát Európa élmezőnyébe: 1979 10., 1981 3., 1984 7., 1986 3., 1987 5. helyen végeztek az Európa-bajnoki összesítésben. Mindeközben a magyar bajnokságban is több bajnoki címet szerzett különböző Renault típusokkal majd Audi Quattroval és Lancia Delta Integraleval. Tandari 1992-ben visszavonult, helyére Tóth Csaba került.
Ferjáncz 1998-ig versenyzett. Pályafutása során két Európa-bajnoki bronzérmet, 23 eb-futamgyőzelmet, 32 OB győzelmet (ebből 29 rali, 3 hegyi bajnokság). Az év magyar autóversenyzője: 1972, 1974-1982, 1986, 1987. Az Autósport Örökös Magyar Bajnoka. 1981-ben a Sportérdemérem arany fokozatának kitüntetettje. 2000-ben kimagasló pályafutása elismeréseként a Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje kitüntetésben részesült.
Versenyzői pályafutása után, 1999-től a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke lett 2007-ig, majd 2008 decemberétől újra ezt a posztot tölti be. 2000-től a Magyar Nemzeti Sportszövetség elnökségének a tagja.
További információk, képek, írások a www.ferjáncz.hu weblapon
Ez a hír most jelenik meg 5412. alkalommal
|