|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Egy év kimaradt és most újra futamgyőzelmet ünnepelhetett a ŠKODA Rally Team Hungaria csapata. A versenyről beszélgettünk a navigátorral, Igor Bacigállal: Találkoztunk a teszten és akkor épp egy vadonatúj gátlót hozott az osztrák mérnök. Mit lehet tudni erről? Mindenki azt hiszi, hogy nem fejlesztenek, de ez is bizonyítja, hogy ez nem így van. Nem csak a gátlók beállítása és a rugók és segédrugók feszítésével lehet játszani, hanem a gátló lamellázásával is. Walter Illmer a ŠKODA gyári csapatában is dolgozott, mindig kitalál valamit. Készített most egy új gátlót. magas rugóút mellett puha, de egyben stabil is az autó. Mintha párnákon közlekedtünk volna, miközben nagyon jó volt a menni az autóval, az ugratókon is nagyon szépen mozog vele a Fabia.
Ezt éreztétek is?
Mindenképpen!
De nem hiszem, hogy csak ezen múlott a győzelmetek.
Komoly csatában nyertetek. Igazából meglepődtem az első kör után. Sokat nézek VB futamok összefoglalóját, ott mindig látszik és panaszkodnak is, hogy milyen elöl menni és takarítani. Azt gondoltam, hogy most is ez van, hiszen a 6.-7. autó után már egyértelműen tisztább a pálya. Legalábbis a világbajnokságon ezt mondják, de ez tényleg így is van. Mi is huszonmásodperccel mentünk a második körben - immár a letisztított pályán - gyorsabban.
A kollégák hátulról, főleg Menyáék, nagyon ügyesen és gyorsan közlekedtek már az első körben is.
Igazából aszfalton vártam jó eredményt a Mitsubishiktől, a Super2000-es autó előnyein murván jobban előjönnek.
Tesókám, keveset használtad a féket...
Feszített tempóban autóztunk. Reméltük másnap, hogy ha kevéssel is, de az élre tudunk állni a végére. Menyáéknak gondjaik voltak, ezért is lett nagyobb a különbség, de Duduék is nagyon komolyakat autóztak a végére.
A PowerStage-en nagyon keményen mentek ők is, Kazár Mikiék is. Jól felszívták magukat a végére :)
Jó a meccs és szerintem ezt nem csak én mondom! Bárkit megkérdezel, mindenki ezt mondja!
Közel vagyunk egymáshoz. Ugyan most talán csak 3 páros tudott szakaszt nyerni, mégis nagyon közel autóztunk egymáshoz.
A verseny is jó volt.
A különböző talajtípus közötti váltás nem okozhatott és nem is okozott gondot az osztrák csapatnak, ugye?
Legutóbb a spanyol VB futamon voltak, tudják, hogy mi ez. De azt gondolom, az első tíz csapatból ez manapság már senkinek sem okoz gondot. És nem is kell hozzá másfél óra.
Mindig nehezebb aszfaltról murvára építeni az autót, úgyhogy azt hiszem ez is jól ki lett találva. A sok aljavédelmet kell felszerelni, sokkal több alkatrész, főleg védelmi dolgok, kerülnek fel az autókra, így szinte csak leszerelni kellett. És persze kicserélni majdnem mindent... :)
Nekem nagyon tetszett a SuperSpeciál is! A gyorsaságikon is nagyon sok néző volt kint.
Én nagyon ritkán nézek fel, de ez nekem is feltűnt. Úgyhogy tényleg sokan lehettek.
A szervezésre is tízest adnék, minden ki volt találva. Hat különböző szakasz volt.
Nekem, aki átírja mindig az itinert, ez nehezítés volt, de szívesen tettem, jó volt ezeken a különböző szakaszokon versenyezni. Mindkét nap külön-külön is változatosak voltak a gyorsok.
Nemrég került ki a Veszprém Rallye kiírása.
Támadni kell ott is, ugye?
Nem mi nyertük a murvás napot és most teljesen murvás futam vár ránk, tehát nem lehetünk nyugodtak.
Másodiknak fogunk megint rajtolni, az első két szakaszon megint mi visszük a söprűt, szerintem sokat be fogunk spajzolni a második napra.
Aki gyors volt az első nap, az a másnapon lesz kicsit hátrányba. Kíváncsi vagyok ki fog, vagy ki mer majd taktikázni és azért kicsit lassabban menni, hogy másnap ne legyen hátrányban. Szerintem ez is érdekessége lesz a veszprémi futamnak.
Mi akármennyire is fogjuk nyomni már az elejétől, nem fogunk tudni a leggyorsabbak lenni a tiszta pályán, úgyhogy lesz miért harcolnunk másnap is. Szerintem nem ugyanaz lesz a végeredménye a futamnak, mint ahogy az első nap végén állni fog a sorrend.
Én különben sem szeretek elől rajtolni.
Szeretem, ha a beíróban már tudok időket nézni, összehasonlítani. Mi is nagyon várjuk a versenyt!
Van még valami, amiről beszéljünk?
Szeretném még elmondani azt, amit Norbi is elmondott a céldobogón:
Nagyon nagy dolognak tartom, tartjuk, hogy egy város melléáll a kedvenc sportunknak és ilyen odaadással támogatja. A szervizpark bent volt a város közepén, a superspeciál miatt lezártak egy főutcát. Rengeteg ember volt a városban is, a pályák mellett is.
A város nagyon okosan támogatta ezt a futamot és biztos vagyok benne, hogy nem csak áldozat volt ez a város részéről, hanem egy megtérülő befektetés is. Nagyon jó dolog, hogy felismerték, ha invesztálnak egy ilyen rendezvénybe, az meg is térülhet, hosszabbtávon is.
Remélem, hogy a városvezetés is elégedett volt, csakúgy, mint ahogy mi versenyzők elégedettek lehetünk.
Mindenhol a világon így van ez és örülök, hogy nálunk is kezd így működni.
Ez a hír most jelenik meg 4936. alkalommal
2014.06.13-15.
|
|
|||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.12.06-10.
részletes infóink 2024.12.06-08.
részletes infóink 2024.12.27-29.
részletes infóink 2024.12.27-28.
részletes infóink 2025.01.03-05.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |