Feszített tempóban
Tesókám, keveset használtad a féket
2014-06-25
interjú és videó • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776130893
Napi oldal:
69192
Jelenleg:
949
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

feszitett_tempoban_1

Egy év kimaradt és most újra futamgyőzelmet ünnepelhetett a ŠKODA Rally Team Hungaria csapata. A versenyről beszélgettünk a navigátorral, Igor Bacigállal:


thumb_feszitett_tempoban_2Találkoztunk a teszten és akkor épp egy vadonatúj gátlót hozott az osztrák mérnök. Mit lehet tudni erről?
Mindenki azt hiszi, hogy nem fejlesztenek, de ez is bizonyítja, hogy ez nem így van. Nem csak a gátlók beállítása és a rugók és segédrugók feszítésével lehet játszani, hanem a gátló lamellázásával is. Walter Illmer a ŠKODA gyári csapatában is dolgozott, mindig kitalál valamit. Készített most egy új gátlót. magas rugóút mellett puha, de egyben stabil is az autó. Mintha párnákon közlekedtünk volna, miközben nagyon jó volt a menni az autóval, az ugratókon is nagyon szépen mozog vele a Fabia.
 
Ezt éreztétek is?
Mindenképpen!
 
De nem hiszem, hogy csak ezen múlott a győzelmetek.
Komoly csatában nyertetek.
Igazából meglepődtem az első kör után. Sokat nézek VB futamok összefoglalóját, ott mindig látszik és panaszkodnak is, hogy milyen elöl menni és takarítani. Azt gondoltam, hogy most is ez van, hiszen a 6.-7. autó után már egyértelműen tisztább a pálya. Legalábbis a világbajnokságon ezt mondják, de ez tényleg így is van. Mi is huszonmásodperccel mentünk a második körben - immár a letisztított pályán - gyorsabban. 
A kollégák hátulról, főleg Menyáék, nagyon ügyesen és gyorsan közlekedtek már az első körben is.
Igazából aszfalton vártam jó eredményt a Mitsubishiktől, a Super2000-es autó előnyein murván jobban előjönnek. 

Tesókám, keveset használtad a féket...
 
Feszített tempóban autóztunk. Reméltük másnap, hogy ha kevéssel is, de az élre tudunk állni a végére. Menyáéknak gondjaik voltak, ezért is lett nagyobb a különbség, de Duduék is nagyon komolyakat autóztak a végére.
A PowerStage-en nagyon keményen mentek ők is, Kazár Mikiék is. Jól felszívták magukat a végére :)
 
Jó a meccs és szerintem ezt nem csak én mondom! Bárkit megkérdezel, mindenki ezt mondja! 
Közel vagyunk egymáshoz. Ugyan most talán csak 3 páros tudott szakaszt nyerni, mégis nagyon közel autóztunk egymáshoz.

feszitett_tempoban_3
 
A verseny is jó volt. 
A különböző talajtípus közötti váltás nem okozhatott és nem is okozott gondot az osztrák csapatnak, ugye?
Legutóbb a spanyol VB futamon voltak, tudják, hogy mi ez. De azt gondolom, az első tíz csapatból ez manapság már senkinek sem okoz gondot. És nem is kell hozzá másfél óra.
 
Mindig nehezebb aszfaltról murvára építeni az autót, úgyhogy azt hiszem ez is jól ki lett találva. A sok aljavédelmet kell felszerelni, sokkal több alkatrész, főleg védelmi dolgok, kerülnek fel az autókra, így szinte csak leszerelni kellett. És persze kicserélni majdnem mindent... :)
 
Nekem nagyon tetszett a SuperSpeciál is! A gyorsaságikon is nagyon sok néző volt kint.
Én nagyon ritkán nézek fel, de ez nekem is feltűnt. Úgyhogy tényleg sokan lehettek.
A szervezésre is tízest adnék, minden ki volt találva. Hat különböző szakasz volt.
Nekem, aki átírja mindig az itinert, ez nehezítés volt, de szívesen tettem, jó volt ezeken a különböző szakaszokon versenyezni. Mindkét nap külön-külön is változatosak voltak a gyorsok.

feszitett_tempoban_4
 
Nemrég került ki a Veszprém Rallye kiírása.
Támadni kell ott is, ugye?
Nem mi nyertük a murvás napot és most teljesen murvás futam vár ránk, tehát nem lehetünk nyugodtak.
 
Másodiknak fogunk megint rajtolni, az első két szakaszon megint mi visszük a söprűt, szerintem sokat be fogunk spajzolni a második napra.
Aki gyors volt az első nap, az a másnapon lesz kicsit hátrányba. Kíváncsi vagyok ki fog, vagy ki mer majd taktikázni és azért kicsit lassabban menni, hogy másnap ne legyen hátrányban. Szerintem ez is érdekessége lesz a veszprémi futamnak.
Mi akármennyire  is fogjuk nyomni már az elejétől, nem fogunk tudni a leggyorsabbak lenni a tiszta pályán, úgyhogy lesz miért harcolnunk másnap is. Szerintem nem ugyanaz lesz a végeredménye a futamnak, mint ahogy az első nap végén állni fog a sorrend.

feszitett_tempoban_5
 
Én különben sem szeretek elől rajtolni.
Szeretem, ha a beíróban már tudok időket nézni, összehasonlítani.
 
Mi is nagyon várjuk a versenyt!
Van még valami, amiről beszéljünk?
Szeretném még elmondani azt, amit Norbi is elmondott a céldobogón:
Nagyon nagy dolognak tartom, tartjuk, hogy egy város melléáll a kedvenc sportunknak és ilyen odaadással támogatja. A szervizpark bent volt a város közepén, a superspeciál miatt lezártak egy főutcát. Rengeteg ember volt a városban is, a pályák mellett is.
A város nagyon okosan támogatta ezt a futamot és biztos vagyok benne, hogy nem csak áldozat volt ez a város részéről, hanem egy megtérülő befektetés is. Nagyon jó dolog, hogy felismerték, ha invesztálnak egy ilyen rendezvénybe, az meg is térülhet, hosszabbtávon is.
Remélem, hogy a városvezetés is elégedett volt, csakúgy, mint ahogy mi versenyzők elégedettek lehetünk.
Mindenhol a világon így van ez és örülök, hogy nálunk is kezd így működni.
 
 feszitett_tempoban_6

 

Ez a hír most jelenik meg 5021. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k