Fiatalítva
Herczig Norbi és a 2005-ös Subaru Impreza WRC
2009-03-01
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
807918963
Napi oldal:
293088
Jelenleg:
1106
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Herczig Norbi az utóbbi években Subaru Impreza WRC-vel versenyzett. A Subaru Rally Team Hungary-nál idén is a sokcsillagos márka áll majd a sátor alatt...

Segíts kicsit, kérlek: hány éve kocsizol "kékautóval"?
2006-ban mentünk először ezzel a felállással, mint Subaru Rally Team Hungary. Régi vágyam, hogy Subaruval versenyezzünkk és a tavalyi év már a harmadik évünk volt.

Beszéljünk egy kicsit 2008-ról. Hogy értékeled a szezont?
Felemásra.
Ha az aktivitásainkat, promócióinkat és különböző média-megjelenéseinket nézzük, akkor azt gondolom, abban nem volt hiba. Egyedül az eredménnyel volt egy kicsi baj…
Nem okolhatok érte senkit, ez egy technikai sport. Szerettük volna megismételni a 2007-es abszolút 3. helyünket, vagy legalább küzdeni érte, de sajnos háromszor kiestünk technikai hibával és ez egy ilyen komoly bajnokságban nem megengedhető.

Tőmondatokban mondd el, mik történtek?
Eger alapvetően jól sikerült. Miskolcon bizakodásra adott okot amíg mentünk, majd megállt a motorunk. Szombathelyre volt egy rossz döntésünk, hosszú váltót kértem az autóba, ami nem bizonyult jónak és én sem éreztem igazából a ritmust, attól eltekintve, hogy szeretem azokat a pályákat, valahogy nem sikerült jól. Veszprémben és Ózdon már jobb volt. És az utolsó két versenyen sajnos jó helyről kellett kiállnunk. Szokták viccesen mondani: amíg mentünk, jól mentünk… Ha nincs ennyi gond, akkor lehetett volna jó eredménnyel zárni az évet.

Aztán jöttek a dolgos, megbeszélésekkel teli hétköznapok.
Mi lett az eredménye a háttérmunkának?
Mi mindig egy kicsit korábban elkezdjük tervezni, szervezni a következő évet. Több támogatónk is jelezte év közben, hogy tetszik nekik amit csinálunk, jól csináljuk, viszont ha szeretnénk azt, hogy mellettünk maradjanak, akkor ők azt szeretnék, ha jobb eredményeket tudnánk hozni, szeretnék, ha a dobogós helyekért csatáznánk, tudjunk gyorsasági szakaszokat, versenyeket nyerni és év végén fel tudjunk állni a dobogóra.

Ebből kiindulva kellett meghoznunk azt a döntést, hogy fejlődnünk kell!
Muszáj és nem lehet éveken keresztül "csak" autózni. Vagy előremenekülünk, vagy nem csinálunk semmit. Mi az előbbit választottuk…
Ennek az lett az eredménye, hogy a 2009-es évben egy lényegesen fejlettebb autóval fogunk tudni harcba szállni a bajnoki címért.

Ez a fejlettebb kocsi kinézetre nagyon hasonlít a korábbi versenyautódra…
Igen! :)
Hiszen Ő is egy Subaru Impreza WRC.
Körbenéztünk a piacon és az olasz Aimont Racing-gel sikerült megállapodnunk.
A rallyszerető közönségnek szerintem nem kell őket bemutatni. Már 10 éve szoros kapcsolatuk van a PRODRIVE-al. Pierro Longhi az egyik állandó pilótájuk, Ő többszörös olasz bajnok, ott is dolgozik a cégben. Nagy valószínűséggel el fog tudni jönni a versenyeinkre és tud majd nekünk segíteni a különböző beállításokban.
Megállapodtunk és egy 2005-ös fejlesztésű, úgynevezett S11-es Impreza WRC-vel fogunk tudni csatába szállni - remélhetőleg - a bajnoki címért.

Mennyivel másabb ez az autó, mint amivel eddig mentél?
A tavalyi és e között az autó között több év van fejlesztésben. Elviekben az új autó kilométerenként 1-1.5 másodperccel gyorsabb kell hogy legyen, ha csak papíron nézzük a száraz tényeket.
Úgy ítélem meg, hogy ezzel az autóval lesz esélyünk.
Az autó nagyon jó bőrben van, már két éve van az Aimont Racing-nél. Gigi Galli, Duval és ha jól tudom Hirvonen is kocsizott már ezzel az autóval különböző rallysprint versenyeken. Mindenki elismerően nyilatkozott az autóról.
Teljes felújítást kap az autó még az egri futam előtt. És ami nagyon fontos: meg fogjuk kapni a gyári prodrive-os mérnöki segítséget is.

Fiatalodott az autó és változott a navigátor is…
Az idei évben Baranyai Laci fogja diktálni nekem az itinert. Laciban egy nagyon jó embert ismertem meg. Úgy ítélem meg, megnézve a korábbi belső felvételeit, hogy szakmailag is a helyzet magaslatán áll és ami nagyon fontos: elhivatott az egész iránt. És ami még nagyon-nagyon fontos: olyan segítséget tud magával hozni, amivel együtt tud csak működni ez a dolog. A barátaimnak azt szoktam mondani: jókor voltunk jó helyen. Ő is és én is. Nagyon bízom benne, hogy sikerül jó eredményeket csinálnunk.

Ha jól veszem ki a szavaidból, akkor a bajnoki címért szeretnétek és kell is harcolnotok idén. Kik azok a támogatók, akik ezt elvárják Tőletek?
Egyszer beleestem abba a hibába, ezelőtt pár éve, amikor elhittem, hogy én alkalmas vagyok arra, hogy a bajnoki címért harcoljak. Akkor ez nem sikerült túl jól.
Azóta sokat fejlődtünk technikailag és talán fejlődtem én is. Talán úgy érezhetem most, hogy felnőttem a feladathoz.
Annyit büszkén elmondhatok, hogy a tavalyi támogatóink mind, egytől egyig mellettünk maradtak és a jelenlegi helyzetben ez egy óriási dolog, de még jelen pillanatban is folynak tárgyalások és ez március közepéig ki fog derülni és úgy néz ki, hogy sikerül új támogatót is befogni ebbe a körbe, aki nélkül nem jöhetne létre ez az egész esztendő.
Amint teljes a kép, azonnal jelentkezünk és bemutatjuk mindenkinek az egész csapatot.

Ez a hír most jelenik meg 5454. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k