Flottakezelés itt is, ott is
Ezen a hétvégén öt autójuk indul a Bulgária Rally-n és Ranga Petiék Szombathelyen
2017-05-19
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770535695
Napi oldal:
140778
Jelenleg:
822
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

 

flottakezeles_itt_is_ott_is_1


thumb_flottakezeles_itt_is_ott_is_5Topp Zolival beszéltünk, aki épp úton volt Bulgária felé, miközben hétvégén a szombathelyi futamon is indul egy autójuk. Sajnos csak egy, Ranga Laci és Tóth Imi most nem tud elindulni, de a beszélgetésből kiderül, hogy miért nem...


Idén ez már a második törökországi utatok.
Először négy autót vittetek, most pedig ha jól tudom, öt autóval vagytok kint…
Igen, most két Skoda, két Mitsubishi és egy Peugeot 208 R2 van itt velünk.

flottakezeles_itt_is_ott_is_9

 

Vááárj, hisz arról volt / van szó, hogy közben még Ranga Petiék mennek itthon egy R5-ös kocsival. Ez most hogy van?
Igen, sajnos a két futam egyszerre van. Szerencsére idén ez az egyetlen ilyen alkalom.
Petikéék mennek a saját kocsijukkal otthon, mi pedig béreltünk Romániából egy másik autót, hogy teljesíteni tudjuk az itteni vállalásunkat. Sajnos Lacikáéknak már nem maradt autó és úgy tudom, Laci erre a hétvégére tette a régóta halogatott fogműtétjét is, ha már nincs autó...

flottakezeles_itt_is_ott_is_4
A fél török mezőnyt Ti szolgáljátok ki…
Beszéljünk még az itthoni versenyekről. Normál esetben ’csak’ két Skoda áll a sátratok alatt, amikkel a két Ranga fiú megy. Könnyebb, vagy nehezebb két ilyen autót vinni egy futamra?
Több ember kell, a logisztika nehezebb. Több szállítóeszközre van szükség.
De csapatként jobb két egyforma autót szerelni.

Úgy érzem, hogy nagyon megszerette mindenki a csapatban ezeket a Skodákat. Igazi versenyautók ezek! Látszik, érződik a mérnöki munka bennük. Úgy van minden kitalálva, megtervezve, hogy könnyen odaférj, könnyen lehessen szerelni. Az igaz, hogy többet kell foglalkozni egy ilyen autóval, mint a korábbiakkal, a gyár által kiadott intervallumokra nagyon oda kell figyelni, de akit ez érdekel, az nagyon tudja szeretni, hiszen ahogy mondtam: vérbeli versenyautók ezek! Aki szereti - és mi nagyon szeretjük – az nagy szívvel és nagyon szívesen csinálja.

flottakezeles_itt_is_ott_is_6

Profi autók, profi kiszolgálással!
Szerintem az utcai alkatrész kiszolgálás sem megy ilyen flottul, ahogy a gyári alkatrészek beszerzése folyik a Skodánál. Azonnal van minden! Volt arra példa, hogy egy alkatrészért akkorra értünk ki péntek este, amikor már a gyár bezárt, de előtte telefonáltunk és az egyik mérnök magához vette, kifizette és megadta a saját otthoni címét és oda kellett mennünk érte, neki kifizetni. Csak hogy menjen, működjön! Segítenek! És ez nem pénz kérdése! És gondolom nem csak nekünk segítenek így! Bármikor fordulhatunk hozzájuk, mindenben segítenek!
A beállításokban is segít a gyár?
Adnak alap dolgokat, de minden pilótának más a stílusa. Lehet két egyformán gyors pilóta és ugyanazokon a pályákon teljesen más beállításokkal mennek! Ehhez már nem elég a mi tapasztalatunk, nekik is segíteni kell.
Ahhoz, hogy egy autó jól be legyen állítva, három dolognak kell tudni együtt működni: az autó, a pilóta és a szervizcsapat. Igyekszünk, hogy rajtunk ne múljon. Azt gondolom ehhez már nagy szerviztapasztalat kell, amiben szerintem nem állunk rosszul.

flottakezeles_itt_is_ott_is_8

Rálátsz több bajnokságra is. Mit gondolsz a magyar mezőnyről?
Mind technikában, mind pilótatudásban nagyon erősnek mondanám. 

Akkor most szétszakadt a csapat…
Igen. Mi Törökországban az 5 autóval, a srácok pedig otthon Ranga Petiékkel. 
170 kilométeres aszfalt versenyünk lesz, közös bolgár-török futam. A hagyományos Rally Bulgaria pályáin Várna környékén.

flottakezeles_itt_is_ott_is_7
 
A szíve mindenkinek hazahúz, de hát itt is teljesítenünk kell. Természetesen azon vagyunk, hogy Petiék semmiben sem szenvedjenek hiányt, maximálisan ki legyenek szolgálva csakúgy, mintha mindenki ott lenne körülöttük.

Mit vársz az itthoni eredményeket figyelve?
Magabiztos autózást és jó eredményt! Folyamatosan kontaktba leszünk! Tanulnia kell az autót! Minél több kilométert kell menni, hogy még előrébb végezhessen. Az ellenfeleinek több száz versenykilométer előnye van, de szerintem például Veszprémben már könnyebb dolga lesz, hiszen ment már ott ezzel az autóval, és az nagyon sokat számít! Itt most megy először. Sok azért egyszerre autót tanulni, a pályát jól feldolgozni. 
 
Minden jót kívánok itthon és ott is!
Köszönjük szépen!
 
 
Ez a hír most jelenik meg 3252. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k