LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Frici Fabiával búcsúzik...
Turán Frigyes - Komló Rally 2009
2009-10-07
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770059763
Napi oldal:
7154
Jelenleg:
1606
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Meghívást kaptam egy tesztre, 
a PROFIKO Rally Teamnél jártunk Turán Fricivel.

Miért vagyunk itt?
Kipróbáltuk Karel Treny-ék Skoda Fabia WRC-jét.
Ugye már mentünk az Octaviájukkal és ha viccesen akarnék fogalmazni, mondhatnám, hogy ki szerettünk volna próbálni még egy WRC-ét, amíg lehet… Ha már a WRC-k korszaka Magyarországon leáldozóban van…

Ezek szerint ezzel az autóval láthatunk a szezonzáró komlói futamon?
Igen!
Több oka is van ennek:
Az első természetesen a pénz, hiszen a Fabia jóval olcsóbb, mint a Peugeot.
Logisztikailag sem lett volna egyszerű feladat megoldani most a korábbi autóval a versenyzést, hiszen a BOZIAN Spanyolországban volt a VB futamon, Dani Snobeck tízedik helyen végzett az autóval.
A harmadik ok pedig, hogy nekünk most nem nagyon kell sietnünk Komlón. Be kellene fejeznünk a versenyt. A második helyünk bebiztosításához elég egy pontot szereznünk.
Mivel Spici nem indul, egyedül Érdi Tibi veszélyes az év végi ezüstre. Ha Ő nyer és mi nem szerzünk pontot, akkor lehet veszélyben ez a helyünk.

Tehát ezek függvényében ezen a hétvégén nem olyan stílusban szeretnénk autózni, amit eddig megszoktak a rallyongók. A pontos, íven való autózás helyett megpróbálunk keresztben, hosszában közlekedni. Szeretnénk kiszolgálni a nézőket és méltóképpen elbúcsúzni a WRC-s korszaktól.

Vége?
Számunkra mindenképp.
A jövő évi elképzelésekhez nem fogunk tudni támogatókat találni.
Eddig sem volt könnyű összerakni egy WRC-s évet, de ha a mezőny végén kell autózni ezekkel az autókkal, akkor nagyon kevés az esély arra, hogy támogatókat találjunk, ami azt gondolom teljesen érthető.

Éppen ezért méltóképpen és látványosan szeretnénk elbúcsúzni ettől a kategóriától.

Ez a Fabia nehezebb autó, mint a Peugeot volt?
Beszéljünk egy kicsit erről a történetről...
Azt gondolom, hogy a 307 WRC sem volt könnyebb, mint azt a szabályok lehetővé teszik.

Gondolkoztunk vicces feliratokon az autóra (1230+, >1230), de igazából nem akarjuk ezt kiélezni. Volt egy bizottsági döntés, ami helyt adott a mi fellebbezésünknek. Ez a dolog megtörtént, lezárult.
Természetesen azt az örömöt már nem tudják visszaadni, amit ott a verseny végén elvettek. Volt két hét, amikor bizonytalanságban tartottak minket, bár én meg voltam győződve az igazunkról. Biztos voltam benne, hogy a mérési metódus volt hibás, pontatlan. Azt a versenygyőzelmet, amit nem tudtunk megünnepelni, azt már nem tudjuk visszakapni, de most megpróbáljuk a nézőket és magunkat is mosolygásra bírni, hiszen tét nélkül, látványosan szeretnénk autózni ezen a versenyen.

Lehet már látni, hogy a WRC után mi következik? Mi az irány?
Mindenképp a rally!
A lehetőségek köztudottak és adottak.
Lehet menni itthon N-es vagy S2000-es autóval. Lehet menni külföldön N-es vagy S2000-essel, illetve lehet menni WRC-vel is, olyan bajnokságban, ahol értékelik ezeket az autókat, illetve lehet menni világbajnoki futamon bármivel.
Mi két irányban folytatjuk a tárgyalásainkat.
Az egyik a Magyar Bajnokság 2010-ben. A másikról még nem igazán szeretnék beszélni. Mind a két tervünkben szerepel a BOZIAN csapat…

Ismerve a Turán Motorsportot, mint csapatot, elmondhatom, hogy egy összeforrott, jó hangulatú társaság, ahol mindenki tudja mi a dolga.
Nagyon jó évünk volt!
Nagy köszönettel tartozom Gabinak a navigátoromnak és az egész csapatnak, akik mellettünk álltak. Mindenki, aki ott volt, az azért volt ott, mert szükség volt rájuk és komoly munkával segítették elő a mi gondmentes versenyzésünket.
Boldog vagyok ha visszagondolok az évre, hiszen nagyon sok szép versenyt tudhatunk magunknak. Két bajnoki futamon tudtunk nyerni.

Ki kell emelnem, hogy idén a BOZIAN csapat támogatásával versenyeztünk, hiszen látván az anyagi lehetőségeinket, ehhez igazodva adtak nekünk árajánlatot.
Az, hogy ennyi futamon tudtunk idén menni, az a támogatóinkon és a BOZIAN csapaton múlott, amit ezúton is köszönök!

Olyan kapcsolatunk alakult ki idén a francia csapattal, amit butaság lenne veszni hagyni. Maximális bizalmon alapuló, nagyon jól működő kapcsolat van a két csapat között, remélem, hogy ennek lesz folytatása…

Ez a hír most jelenik meg 11176. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k