LCH Tavaszi LADA találkozó
Frici Fabiával búcsúzik...
Turán Frigyes - Komló Rally 2009
2009-10-07
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
685160800
Napi oldal:
3803
Jelenleg:
434
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Meghívást kaptam egy tesztre, 
a PROFIKO Rally Teamnél jártunk Turán Fricivel.

Miért vagyunk itt?
Kipróbáltuk Karel Treny-ék Skoda Fabia WRC-jét.
Ugye már mentünk az Octaviájukkal és ha viccesen akarnék fogalmazni, mondhatnám, hogy ki szerettünk volna próbálni még egy WRC-ét, amíg lehet… Ha már a WRC-k korszaka Magyarországon leáldozóban van…

Ezek szerint ezzel az autóval láthatunk a szezonzáró komlói futamon?
Igen!
Több oka is van ennek:
Az első természetesen a pénz, hiszen a Fabia jóval olcsóbb, mint a Peugeot.
Logisztikailag sem lett volna egyszerű feladat megoldani most a korábbi autóval a versenyzést, hiszen a BOZIAN Spanyolországban volt a VB futamon, Dani Snobeck tízedik helyen végzett az autóval.
A harmadik ok pedig, hogy nekünk most nem nagyon kell sietnünk Komlón. Be kellene fejeznünk a versenyt. A második helyünk bebiztosításához elég egy pontot szereznünk.
Mivel Spici nem indul, egyedül Érdi Tibi veszélyes az év végi ezüstre. Ha Ő nyer és mi nem szerzünk pontot, akkor lehet veszélyben ez a helyünk.

Tehát ezek függvényében ezen a hétvégén nem olyan stílusban szeretnénk autózni, amit eddig megszoktak a rallyongók. A pontos, íven való autózás helyett megpróbálunk keresztben, hosszában közlekedni. Szeretnénk kiszolgálni a nézőket és méltóképpen elbúcsúzni a WRC-s korszaktól.

Vége?
Számunkra mindenképp.
A jövő évi elképzelésekhez nem fogunk tudni támogatókat találni.
Eddig sem volt könnyű összerakni egy WRC-s évet, de ha a mezőny végén kell autózni ezekkel az autókkal, akkor nagyon kevés az esély arra, hogy támogatókat találjunk, ami azt gondolom teljesen érthető.

Éppen ezért méltóképpen és látványosan szeretnénk elbúcsúzni ettől a kategóriától.

Ez a Fabia nehezebb autó, mint a Peugeot volt?
Beszéljünk egy kicsit erről a történetről...
Azt gondolom, hogy a 307 WRC sem volt könnyebb, mint azt a szabályok lehetővé teszik.

Gondolkoztunk vicces feliratokon az autóra (1230+, >1230), de igazából nem akarjuk ezt kiélezni. Volt egy bizottsági döntés, ami helyt adott a mi fellebbezésünknek. Ez a dolog megtörtént, lezárult.
Természetesen azt az örömöt már nem tudják visszaadni, amit ott a verseny végén elvettek. Volt két hét, amikor bizonytalanságban tartottak minket, bár én meg voltam győződve az igazunkról. Biztos voltam benne, hogy a mérési metódus volt hibás, pontatlan. Azt a versenygyőzelmet, amit nem tudtunk megünnepelni, azt már nem tudjuk visszakapni, de most megpróbáljuk a nézőket és magunkat is mosolygásra bírni, hiszen tét nélkül, látványosan szeretnénk autózni ezen a versenyen.

Lehet már látni, hogy a WRC után mi következik? Mi az irány?
Mindenképp a rally!
A lehetőségek köztudottak és adottak.
Lehet menni itthon N-es vagy S2000-es autóval. Lehet menni külföldön N-es vagy S2000-essel, illetve lehet menni WRC-vel is, olyan bajnokságban, ahol értékelik ezeket az autókat, illetve lehet menni világbajnoki futamon bármivel.
Mi két irányban folytatjuk a tárgyalásainkat.
Az egyik a Magyar Bajnokság 2010-ben. A másikról még nem igazán szeretnék beszélni. Mind a két tervünkben szerepel a BOZIAN csapat…

Ismerve a Turán Motorsportot, mint csapatot, elmondhatom, hogy egy összeforrott, jó hangulatú társaság, ahol mindenki tudja mi a dolga.
Nagyon jó évünk volt!
Nagy köszönettel tartozom Gabinak a navigátoromnak és az egész csapatnak, akik mellettünk álltak. Mindenki, aki ott volt, az azért volt ott, mert szükség volt rájuk és komoly munkával segítették elő a mi gondmentes versenyzésünket.
Boldog vagyok ha visszagondolok az évre, hiszen nagyon sok szép versenyt tudhatunk magunknak. Két bajnoki futamon tudtunk nyerni.

Ki kell emelnem, hogy idén a BOZIAN csapat támogatásával versenyeztünk, hiszen látván az anyagi lehetőségeinket, ehhez igazodva adtak nekünk árajánlatot.
Az, hogy ennyi futamon tudtunk idén menni, az a támogatóinkon és a BOZIAN csapaton múlott, amit ezúton is köszönök!

Olyan kapcsolatunk alakult ki idén a francia csapattal, amit butaság lenne veszni hagyni. Maximális bizalmon alapuló, nagyon jól működő kapcsolat van a két csapat között, remélem, hogy ennek lesz folytatása…

Ez a hír most jelenik meg 11035. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k