ŐSZI LADA TALÁLKOZÓ - 2025.10.19. - Mogyoród, Autós Mozi
Frici Fabiával búcsúzik...
Turán Frigyes - Komló Rally 2009
2009-10-07
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
790883671
Napi oldal:
31644
Jelenleg:
1487
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Meghívást kaptam egy tesztre, 
a PROFIKO Rally Teamnél jártunk Turán Fricivel.

Miért vagyunk itt?
Kipróbáltuk Karel Treny-ék Skoda Fabia WRC-jét.
Ugye már mentünk az Octaviájukkal és ha viccesen akarnék fogalmazni, mondhatnám, hogy ki szerettünk volna próbálni még egy WRC-ét, amíg lehet… Ha már a WRC-k korszaka Magyarországon leáldozóban van…

Ezek szerint ezzel az autóval láthatunk a szezonzáró komlói futamon?
Igen!
Több oka is van ennek:
Az első természetesen a pénz, hiszen a Fabia jóval olcsóbb, mint a Peugeot.
Logisztikailag sem lett volna egyszerű feladat megoldani most a korábbi autóval a versenyzést, hiszen a BOZIAN Spanyolországban volt a VB futamon, Dani Snobeck tízedik helyen végzett az autóval.
A harmadik ok pedig, hogy nekünk most nem nagyon kell sietnünk Komlón. Be kellene fejeznünk a versenyt. A második helyünk bebiztosításához elég egy pontot szereznünk.
Mivel Spici nem indul, egyedül Érdi Tibi veszélyes az év végi ezüstre. Ha Ő nyer és mi nem szerzünk pontot, akkor lehet veszélyben ez a helyünk.

Tehát ezek függvényében ezen a hétvégén nem olyan stílusban szeretnénk autózni, amit eddig megszoktak a rallyongók. A pontos, íven való autózás helyett megpróbálunk keresztben, hosszában közlekedni. Szeretnénk kiszolgálni a nézőket és méltóképpen elbúcsúzni a WRC-s korszaktól.

Vége?
Számunkra mindenképp.
A jövő évi elképzelésekhez nem fogunk tudni támogatókat találni.
Eddig sem volt könnyű összerakni egy WRC-s évet, de ha a mezőny végén kell autózni ezekkel az autókkal, akkor nagyon kevés az esély arra, hogy támogatókat találjunk, ami azt gondolom teljesen érthető.

Éppen ezért méltóképpen és látványosan szeretnénk elbúcsúzni ettől a kategóriától.

Ez a Fabia nehezebb autó, mint a Peugeot volt?
Beszéljünk egy kicsit erről a történetről...
Azt gondolom, hogy a 307 WRC sem volt könnyebb, mint azt a szabályok lehetővé teszik.

Gondolkoztunk vicces feliratokon az autóra (1230+, >1230), de igazából nem akarjuk ezt kiélezni. Volt egy bizottsági döntés, ami helyt adott a mi fellebbezésünknek. Ez a dolog megtörtént, lezárult.
Természetesen azt az örömöt már nem tudják visszaadni, amit ott a verseny végén elvettek. Volt két hét, amikor bizonytalanságban tartottak minket, bár én meg voltam győződve az igazunkról. Biztos voltam benne, hogy a mérési metódus volt hibás, pontatlan. Azt a versenygyőzelmet, amit nem tudtunk megünnepelni, azt már nem tudjuk visszakapni, de most megpróbáljuk a nézőket és magunkat is mosolygásra bírni, hiszen tét nélkül, látványosan szeretnénk autózni ezen a versenyen.

Lehet már látni, hogy a WRC után mi következik? Mi az irány?
Mindenképp a rally!
A lehetőségek köztudottak és adottak.
Lehet menni itthon N-es vagy S2000-es autóval. Lehet menni külföldön N-es vagy S2000-essel, illetve lehet menni WRC-vel is, olyan bajnokságban, ahol értékelik ezeket az autókat, illetve lehet menni világbajnoki futamon bármivel.
Mi két irányban folytatjuk a tárgyalásainkat.
Az egyik a Magyar Bajnokság 2010-ben. A másikról még nem igazán szeretnék beszélni. Mind a két tervünkben szerepel a BOZIAN csapat…

Ismerve a Turán Motorsportot, mint csapatot, elmondhatom, hogy egy összeforrott, jó hangulatú társaság, ahol mindenki tudja mi a dolga.
Nagyon jó évünk volt!
Nagy köszönettel tartozom Gabinak a navigátoromnak és az egész csapatnak, akik mellettünk álltak. Mindenki, aki ott volt, az azért volt ott, mert szükség volt rájuk és komoly munkával segítették elő a mi gondmentes versenyzésünket.
Boldog vagyok ha visszagondolok az évre, hiszen nagyon sok szép versenyt tudhatunk magunknak. Két bajnoki futamon tudtunk nyerni.

Ki kell emelnem, hogy idén a BOZIAN csapat támogatásával versenyeztünk, hiszen látván az anyagi lehetőségeinket, ehhez igazodva adtak nekünk árajánlatot.
Az, hogy ennyi futamon tudtunk idén menni, az a támogatóinkon és a BOZIAN csapaton múlott, amit ezúton is köszönök!

Olyan kapcsolatunk alakult ki idén a francia csapattal, amit butaság lenne veszni hagyni. Maximális bizalmon alapuló, nagyon jól működő kapcsolat van a két csapat között, remélem, hogy ennek lesz folytatása…

Ez a hír most jelenik meg 11214. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
13141516171819
20 21 22 23242526
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k