LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Fürdőznek a túrások?
Túra előzetes és bükfürdői nevezési listák, valamint térképek
2011-05-27
ajánló riport • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
770129060
Napi oldal:
76451
Jelenleg:
1339
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

 bukfurdore_varjak_a_tura_mezonyt_is_1

PRINCE Groupama Garancia Bükfürdő Rallye


hivatalos honlap

nevezési listák

térképek

Azok a bükfürdői szép napok,
csak arra gondolok.
A rali, s a vezetés véget sosem ér.
A murvás út oly nehéz,
de győzni kell és kész!


A Rali-túra Bajnokság elérkezett a harmadik állomásához, amely a Prince – Groupama Bükfürdő Rallye keretei között fog zajlani június 4-5ei hétvégén. A már jól bevált szombathelyi utakat ismét az ORB és a Rallye2 mezőny a túrásokkal is megosztja. Nem elhanyagolható tényező az sem, hogy a 2010-es évben az RTE Bajnokság résztvevői  -  az akkor még újdonságnak számító futamot - értékelték az év versenyének.

Erről beszélgettem Markó Tiborral – a szervező bizottság vezetőjével:
„Először is szeretnék köszönetet mondani, azoknak a túrás versenyzőknek, akik a tavalyi esztendőben ilyen kimagaslóan értékelték ezt a futamot. Természetesen nagyon örülök annak is, hogy jól érezték magukat itt újra a murván még így 7-8 év elteltével is. Az idei évben is az a terv, hogy egy olyan versenyt szervezzünk meg az összes résztvevőnek - köztük az RTE-seknek is - ahonnan mindenki mosolyogva és elégedetten térhet majd haza.”

A tavalyi útvonal terven történt idén módosítás? És ami a legérdekesebb a versenyzők számára – mi a helyzet a lassítók számával?
„A bevált recepten nem nagyon változtattunk. Tehát az idei esztendőben is hasonló kihívás vár az RTE versenyzőire, mint tavaly. Három különböző helyszínen, összesen 7 gyorsasági szakasz vár majd teljesítésre a versenyzőkre 62 km-nyi össztávval.
A lassítók?!  Az előző esztendőben Mészáros Iván –  az RTE elnöke – nagyon jó tanárként, hosszas viták, beszélgetések árán, de belement egy olyan variációba, ahol lényegesen kevesebb lassítóval tagolt pályán versenyezhettek a túrások. Iván a tavalyi megállapodást továbbra is érvényesnek tekinti. Így összesen csak egy darab lassítóval lesz több, mint az első osztálynak.”

Ahogy láttam a versenykiírást, sok újdonságra lehet idén is számítani…
„Az idei évben próbáltunk még nagyobb hangsúlyt fektetni arra, hogy könnyítsük a versenyzők dolgait és az itt tartózkodásukat minél kellemesebbé és élvezetesebbé tegyük számukra. S ez nem csak a verseny programjának és környezetének kialakításakor volt szempont, hanem azon kívül is. Fontos tényező volt az, hogy a pályán kívül is versenyzőnek érezhessék magukat. Ezért is tettünk plusz intézkedéseket, amivel egyrészt a pénztárcájukat kíméljük, másrészt pedig egyszerűbbé és kellemesebbé tesszük számukra a versenyzés körüli „herce-hurcákat”.”

Tesztelési lehetőségre mikor kerül sor?
„Egyik szemem sír, a másik viszont nevet. Tesztelésre természetesen lesz lehetőség, de csak a csütörtöki napon. Az RTE mezőny nagy része szerintem csak pénteken fog megérkezni a helyszínre. Így lesznek olyanok, akik ezzel a lehetőséggel majd nem tudnak élni. De aki lejön hamarabb azt 10 és 17 óra között Kádon nagy szeretettel várunk.

Illetve szeretném még itt felhívni a figyelmét a versenyzőknek, hogy a pályabejárás rendhagyó lesz, ugyanis a Szombathelyi Rallye Katlan gyorsasági szakasz a szombati napon kizárólag 7-11-ig lesz bejárható. Mivel ezután érkezik ide versenyezni az ORB és a Rally2 is. Tehát az időben való érkezés fontos lesz szombaton, ezt könnyítve pedig  fél 7-től már az Itiner átvétel elkezdődik.”

A nevezések számáról lehet már valamit tudni?
„Sajnos erre most még nem tudok válaszolni. Nagyon remélem, hogy a tavalyi létszám most is meg lesz. Úgy gondolom, hogy még sokak számára mindig új a murva és akadnak olyan versenyzők, akiknél nem áll rendelkezésére a megfelelő anyagi eszköz a murvás futóműhöz és gumikhoz. De bizakodom, hogy aki itt lesz, az nagyon jól fogja magát érezni. S hosszútávon a nevezések száma emelkedő tendenciát fog majd mutatni. Nagyon sokat elárult a számomra az, amikor szándékosan a második gyors, azaz Horvátzsidány stopjában megálltam és megnéztem az RTE mezőnynek az első 30 autóját. Kíváncsi voltam a versenyzői arcokra. S ott én csak mosolygó, vigyorgó és örömködő embereket láttam a raliautókban. Jó lenne idén is ezt látni és ennek fényében rendezni a versenyt. Így mi mást is mondhatnék végezetül, hogy ne gondolkozzon ezen a versenyen senki sem, hanem nevezzen. De ha nekem nem hisznek, akkor hívják fel vagy kérdezzék meg azokat, akik tavaly is részt vettek. Ez a bükfürdői- szombathelyi terület adottságait tekintve olyan jellegű murva, ami kevésbé veszi igénybe az autókat és az alkatrészeket. Igazi Finnország feelingje van, hiszen a kemény alján kis csapágygolyók nehezítik, s teszik csúszóssá az utakat. Ahogy a versenyzők szokták mondani – Ez az igazi rally!”

Még egy nagyon fontos dologról is szó esett a Tiborral való beszélgetésünk során, amit most itt írásba is foglalok. Minden kedves rali sport szerelmest és nézőt tisztelettel kérnénk, hogy az idei évben próbáljuk meg jobban védeni a természetet és az erdőket. Együtt figyeljünk oda, hogy ne szemeteljünk, ne rongáljunk és ne tapossuk le növényeket. Sajnos ezzel kapcsolatosan egyre több támadás éri a versenyt. A Zöld hatóságokkal folytatott megbeszélések és azok eredményei egyre szűkebb mozgásteret tesznek lehetővé a szervezők számára. És gondoljunk bele, hogy ezek nélkül a pályák nélkül nehezen tud működni ez a sport. Amennyiben nem sikerül pozitív változást elérni ebben, akkor valószínűleg le kell mondanunk egy-két közkedvelt pálya használatáról. A szervezők ezért is tesznek meg mindenféle óvintézkedést a természet védelme érdekében és ehhez kérik az együttműködésüket az ide látogatóknak. Ne feledjük, hogy mi csak vendégek vagyunk az erdőben és a természetben. ÓVD A TERMÉSZETET, VÉDD A RALIT!

Juhász Veronika
RTE

versenykiírás - RTE

( nevezési határidő : 2011. május 27. péntek )

rendezői közlemény a Rallye2-ben nevezett
és vasárnap is rajtolni akaró versenyzők részére

Ez a hír most jelenik meg 5270. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Prince Groupama Garancia Bükfürdő Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k