Fussunk neki!
Matics Miska nagy reményekkel várja a 2013-as szezont
2013-01-30
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
794686158
Napi oldal:
18963
Jelenleg:
895
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

kalandok_es_gyorsulas_9

fussunk_neki_3

Sem a Mikulás Rallye-n nem láthattuk versenyezni, sem a Szilveszter Rallye-n nem fogjuk a Matics - Viczena párost, de ezúttal nem is a futamokon szerzett élményeire voltunk kíváncsiak, sokkal inkább arra, hogyan látják a jövőt, és erről Miskával beszélgettem.

Hogyan látod a szakág új vezetőjének programját?
"Próbáljuk meg, valamit próbáljunk meg!", én így látom. Rosszabb már gyakorlatilag nem nagyon lehet... legalábbis reméljük! Bízom benne, hogy jó irányba fogunk haladni, és egyébként sok mindenben egyetértek Pénzes Zsoltival, de van egy jó pár, amiben nem, de mindegy, próbálják meg!

Mi az, amivel egyetértesz?
Hogy csökkenteni akarják a költségeket. Hogy növelni akarják a mezőnyt, bár én nem abban látom a fejlődés lehetőségét ezen a téren, hogy visszahozzák a WRC-ket, A-s kocsikat, ami egyébként nem rossz ötlet, de nagyon nehéz lesz, hiszen nagyon kevés olyan autó van már, ami tényleg megfelel azoknak a kategóriáknak, és nagyon-nagyon kevés olyan WRC, ami használható valamire. Inkább azt az irányt kellene erőltetni, és az is nagyon jó dolog, hogy lecsökkentik a sprint és amatőr futamok számát, mert akkor lehet elérjük megint azt, hogy a nézők várni fogják a versenyt, és egy helyre csoportosulnak újra. Ezt kellene elérni, hogy egy helyen legyen az ORB, Rallye2, RTE, Historic, Sprint, egy verseny keretein belül, és akkor lenne újra 200 fős mezőny, ahová már a nézők is eljönnének. Ezt tartom jó iránynak.

És a 3 nap alatt lebonyolított versenyt?
Az sem rossz, de nem tudom, hogy így milyenek lesznek a gyorsasági távok és a körülmények, ez akkor körvonalazódik ki igazán, ha már látunk egy konkrét időtervet, versenyprogramot, mert lehet így nagyon sűrű lesz. Az egy héttel előtte történő pályabejárás szerintem nem egy rossz dolog, hiszen akkor jobban ráér az ember, kényelmesebben lehet felírni a pályákat, ráér átgondolni a dolgokat, de a verseny előtti napon történő tréningnek pedig az az előnye, hogy akkor még jobban megmaradnak az ember fejében a látottak. A hétköznapi pályabejárás viszont valóban senkinek sem jó, hiszen akkor sok esetben már hétfőn-kedd el kell tűnni itthonról, azt meg senki sem szereti, az nekem sem tetszett soha, pedig idén is volt rá példa.

Pályabejárási szabályok, technikai szabályok szigorúbb betartatása és szigorúbb szankciók alkalmazása?
Az sem rossz, de hú, ebbe nagyon bele lehetne menni!

Röviden? Ha nem könyvnyi terjedelemben kellene véleményt alkotnod?
Hogy ne legyen sógor-koma-csókos, tehát aki hamarabb tudja, hogy mi lesz a technikai ellenőrzéseken. És nem a technikai bizottságot akarom ezzel minősíteni. Meg hogy olyan dolgokat nézzünk egy technikai ellenőrzésen, bontáson, ami valóban számít, azaz ne a féktárcsát mérjük meg minden egyes alkalommal. Jó dolognak tartanám, ha ehhez egy komolyabb gépkönyvezés lenne, ahol eleve felhívnák az emberek figyelmét a hiányosságokra, tüzetesebben átnéznénk az autót, hogy ez nem jó, az nem jó, és ne csak arról szóljon, hogy szedjük be gyorsan a pénzeket a gépkönyvekre, aztán menjetek amerre láttok.

fussunk_neki_1

Mi az, amit még hiányolsz?
Például, hogy állandóan büntetjük a versenyzőt, de nem eléggé. Ha már büntetünk, akkor úgy büntessünk, hogy annak valóban legyen visszatartó ereje! Ne töröljük el az első verseny előtt, ne vonjuk vissza utólag… És erre a mintára a rendezőket is büntetni kellene! Vannak olyan kiváltságosak, akik bármikor bejárhatják a pályákat, nem szólnak rájuk, és ha ilyen baki van, igenis a rendezőt is ugyanúgy meg lehessen büntetni. Őt is el kell tiltani a rendezéstől, és akkor elgondolkozna.
Egyébként a rendezőket is érdemes lenne megversenyeztetni, nézzük meg, hogy ki csinál jobb versenyeket, és rendezzen az. Az lenne az igazi, ha minden egyes versenynek más lenne a rendezője, és akkor ők is versengenének, hogy jó legyen a rendezvényük, hogy a következő évben is oda menjenek a legtöbben.

Összegezve?
Első körben ezek nem rossz elképzelések, fussunk neki ezekkel, aztán közben majd jönnek még ötletek, amivel lehetne még jobbá tenni. Legyenek a versenylátogatások ingyenesek, próbálják meg a rendezők ezt inkább szponzorpénzekből fedezni, mert manapság nem úgy állnak az emberek, hogy még ezt is könnyedén kifizetgessék a leutazás és szállásköltségek mellett. Örüljünk annak, ha eljönnek egyáltalán és megnéznek minket!

Van még esetleg valamiről véleményed?
Van, de hát tudod, hogy azt nem lehet papírra írni! :-) Úgyhogy most inkább még egyszer mindenkinek köszönetet mondanék a 2012-es évünkért, és mindenkinek sikerekben és anyagiakban gazdag újévet kívánok!

Neked is hasonló jókat!

 

csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

kalandok_es_gyorsulas_18

combit



fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_8


kalandok_es_gyorsulas_15

fussunk_neki_2

Ez a hír most jelenik meg 5051. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k