Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Fussunk neki!
Matics Miska nagy reményekkel várja a 2013-as szezont
2013-01-30
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684342081
Napi oldal:
2080
Jelenleg:
820
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

kalandok_es_gyorsulas_9

fussunk_neki_3

Sem a Mikulás Rallye-n nem láthattuk versenyezni, sem a Szilveszter Rallye-n nem fogjuk a Matics - Viczena párost, de ezúttal nem is a futamokon szerzett élményeire voltunk kíváncsiak, sokkal inkább arra, hogyan látják a jövőt, és erről Miskával beszélgettem.

Hogyan látod a szakág új vezetőjének programját?
"Próbáljuk meg, valamit próbáljunk meg!", én így látom. Rosszabb már gyakorlatilag nem nagyon lehet... legalábbis reméljük! Bízom benne, hogy jó irányba fogunk haladni, és egyébként sok mindenben egyetértek Pénzes Zsoltival, de van egy jó pár, amiben nem, de mindegy, próbálják meg!

Mi az, amivel egyetértesz?
Hogy csökkenteni akarják a költségeket. Hogy növelni akarják a mezőnyt, bár én nem abban látom a fejlődés lehetőségét ezen a téren, hogy visszahozzák a WRC-ket, A-s kocsikat, ami egyébként nem rossz ötlet, de nagyon nehéz lesz, hiszen nagyon kevés olyan autó van már, ami tényleg megfelel azoknak a kategóriáknak, és nagyon-nagyon kevés olyan WRC, ami használható valamire. Inkább azt az irányt kellene erőltetni, és az is nagyon jó dolog, hogy lecsökkentik a sprint és amatőr futamok számát, mert akkor lehet elérjük megint azt, hogy a nézők várni fogják a versenyt, és egy helyre csoportosulnak újra. Ezt kellene elérni, hogy egy helyen legyen az ORB, Rallye2, RTE, Historic, Sprint, egy verseny keretein belül, és akkor lenne újra 200 fős mezőny, ahová már a nézők is eljönnének. Ezt tartom jó iránynak.

És a 3 nap alatt lebonyolított versenyt?
Az sem rossz, de nem tudom, hogy így milyenek lesznek a gyorsasági távok és a körülmények, ez akkor körvonalazódik ki igazán, ha már látunk egy konkrét időtervet, versenyprogramot, mert lehet így nagyon sűrű lesz. Az egy héttel előtte történő pályabejárás szerintem nem egy rossz dolog, hiszen akkor jobban ráér az ember, kényelmesebben lehet felírni a pályákat, ráér átgondolni a dolgokat, de a verseny előtti napon történő tréningnek pedig az az előnye, hogy akkor még jobban megmaradnak az ember fejében a látottak. A hétköznapi pályabejárás viszont valóban senkinek sem jó, hiszen akkor sok esetben már hétfőn-kedd el kell tűnni itthonról, azt meg senki sem szereti, az nekem sem tetszett soha, pedig idén is volt rá példa.

Pályabejárási szabályok, technikai szabályok szigorúbb betartatása és szigorúbb szankciók alkalmazása?
Az sem rossz, de hú, ebbe nagyon bele lehetne menni!

Röviden? Ha nem könyvnyi terjedelemben kellene véleményt alkotnod?
Hogy ne legyen sógor-koma-csókos, tehát aki hamarabb tudja, hogy mi lesz a technikai ellenőrzéseken. És nem a technikai bizottságot akarom ezzel minősíteni. Meg hogy olyan dolgokat nézzünk egy technikai ellenőrzésen, bontáson, ami valóban számít, azaz ne a féktárcsát mérjük meg minden egyes alkalommal. Jó dolognak tartanám, ha ehhez egy komolyabb gépkönyvezés lenne, ahol eleve felhívnák az emberek figyelmét a hiányosságokra, tüzetesebben átnéznénk az autót, hogy ez nem jó, az nem jó, és ne csak arról szóljon, hogy szedjük be gyorsan a pénzeket a gépkönyvekre, aztán menjetek amerre láttok.

fussunk_neki_1

Mi az, amit még hiányolsz?
Például, hogy állandóan büntetjük a versenyzőt, de nem eléggé. Ha már büntetünk, akkor úgy büntessünk, hogy annak valóban legyen visszatartó ereje! Ne töröljük el az első verseny előtt, ne vonjuk vissza utólag… És erre a mintára a rendezőket is büntetni kellene! Vannak olyan kiváltságosak, akik bármikor bejárhatják a pályákat, nem szólnak rájuk, és ha ilyen baki van, igenis a rendezőt is ugyanúgy meg lehessen büntetni. Őt is el kell tiltani a rendezéstől, és akkor elgondolkozna.
Egyébként a rendezőket is érdemes lenne megversenyeztetni, nézzük meg, hogy ki csinál jobb versenyeket, és rendezzen az. Az lenne az igazi, ha minden egyes versenynek más lenne a rendezője, és akkor ők is versengenének, hogy jó legyen a rendezvényük, hogy a következő évben is oda menjenek a legtöbben.

Összegezve?
Első körben ezek nem rossz elképzelések, fussunk neki ezekkel, aztán közben majd jönnek még ötletek, amivel lehetne még jobbá tenni. Legyenek a versenylátogatások ingyenesek, próbálják meg a rendezők ezt inkább szponzorpénzekből fedezni, mert manapság nem úgy állnak az emberek, hogy még ezt is könnyedén kifizetgessék a leutazás és szállásköltségek mellett. Örüljünk annak, ha eljönnek egyáltalán és megnéznek minket!

Van még esetleg valamiről véleményed?
Van, de hát tudod, hogy azt nem lehet papírra írni! :-) Úgyhogy most inkább még egyszer mindenkinek köszönetet mondanék a 2012-es évünkért, és mindenkinek sikerekben és anyagiakban gazdag újévet kívánok!

Neked is hasonló jókat!

 

csapat támogatói

 

kalandok_es_gyorsulas_11

 


kalandok_es_gyorsulas_12

 

aliter

kalandok_es_gyorsulas_18

combit



fel_nap_kuzdelem_egy_nap_jutalomjatek_8


kalandok_es_gyorsulas_15

fussunk_neki_2

Ez a hír most jelenik meg 4806. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k