Fussunk neki 2005 - Benik Balázs
Benik Balázs
2005-03-31
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
796379683
Napi oldal:
233867
Jelenleg:
712
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Benik Balázs
A tavalyelőtti bajnoknak 2004-ben az utolsó futam előtt még volt matematikai esélye a bajnoki címre...
A Ford Focus WRC maradt, a navigátor változott...

Mi jut eszedbe, ha azt mondom, bajnoki cím?
Csábító. De rajtunk kívül még vagy 10 páros van így ezzel…
Azt gondolom, hogy a 2004-ben nem sok választott el bennünket a bajnoki címtől, szeretnénk idén is esélyesek lenni erre a címre…
Nagyon komoly, sok tapasztalattal rendelkező párosok fognak nagyon jó autókkal rajthoz állni, de szeretném, ha a mi autónk is a legjobbak közé tartozna. Bízom a JM.Engineering felkészítésében.
Egy kis hátrányunk van a többiekkel szemben, hogy nem tudtunk tesztelni, szemben a korábbi évekkel, mikor is ilyenkor már volt bennem versenykilométer, vagy a tesztrallye-n, vagy akár VB futamon.
Sajnos az autóhoz még nem érkeztek meg alkatrészek, így nem tudtunk tesztelni. Vagy gyorspostával, vagy majd a mérnök hozza ezeket…

Tavaly sok másodpercet vesztettél a defektek miatt…
A Te hibád vagy véletlenek?
Ötven-ötven százalék.
Azt gondolom, hogy amikor egy versenyen hat defektet kapok, akkor úgy érzem, ennyire hülye nem lehetek. Nyílvánvaló, hogy az ember próbál odafigyelni azokra a veszélyes pontokra, ahol könnyen defektet lehet kapni. Semmivel sem mentem más íveken mint a többiek, hiszen voltak olyan defektek, amikor a pálya első három kilométerén történt, amiket nem értettünk.
Ezen a versenyen különösen figyelni kell a defektekre, mert a hosszú tél nagyon megtépázta az aszfaltot. Remélem a rendezőknek sikerül valamennyire kijavítani a hibákat, hiszen vannak olyan kritikus szakaszok, ahol nem lehet elspórolni, hiszen teljesen mindegy mekkora gödör áll előtte, megpróbálja a leggyorsabban leküzdeni, vagy szerencséje van, vagy sem. Ha nincs, akkor az súlyos másodpercekbe kerül majd.

Milyen volt a tréning az új navigátoroddal, Vinoval?
Nagyon jó volt a hangulat. Jó az összhang.
Az egri futam biztosan kell ahhoz, hogy egy hullámhosszon legyünk, hiszen még soha nem ültünk egy versenyautóban. Nem hinném, hogy nehézséget fog okozni.

Szerinted tud pluszt adni a versenyzésedhez, hogy olyan navigátor ül most majd melletted, aki ugyan a gyorsasági szakágban, de maga is pilótaként szerepel?
Meg tudjuk osztani azokat a gondolatokat, amik a pályabejárás során születnek. Az elképzeléseimet megosztom vele és azt gondolom reálisan tudja értékelni. Van elképzelése neki is a kanyarokról, és ezt meg tudjuk beszélni, ami nagyon fontos.

Volt arról szó, hogy új támogató is csatlakozik a csapathoz…
Igen, a Wunderbaum is mellettünk tette le a voksot.
Van még egy új támogatónk, amit szívesen kimondanék, de még nem száz százalék…

A régi támogatóink mind megmaradtak.
Az OMV Hungária KFT-től minden eddiginél nagyobb segítséget kaptunk. Büszkék vagyunk rá, hogy már öt éve együtt tudunk dolgozni velük.
Tavaly a Budapest Lízing is fent volt az autón, idén a Budapest Bank, ami egy nagy előrelépés.
Ez mindenképp kellett ahhoz, hogy teljes legyen az évünk.

Emlékszem, korábban mondtad, hogy nem teljesen kerek a történet.
Igen, tényleg az utolsó pillanatban dőlt el minden.
Bizonytalan volt az idei indulásunk.
Vinoval három héttel ezelőtt például még nem tudtuk, hogy fogunk e tudni menni, hiszen az anyagi háttér sem volt még biztosított.
Hála Istennek minden remekül összejött.

Világbajnoki szereplésre is jut?
Tulajdonképpen a ciprusi futam tervben van, a nevezés és a repülőgép már intézve.
Ez nem azt jelenti, hogy biztosan indulunk is, ez függ az egri és a miskolci futamtól.
Ha időben belefér, akkor szeretnénk rajthoz állni.

Vinoczai Attila
Fekete kereklámpás Ladában majd Ford Pumában versenyez a gyorsasági bajnokságban, több pilóta mellett is kanyarokat olvas rallyban. Legutolsó hírek alapján Elek Pisti mellett ült volna idén…

Mikor jött az ötlet, hogy Benik Balázs mellett csatolod be Magad?
Már két éve beszélgettünk erről, mindig visszatérő dolog volt.
Konkrétan két hónappal ezelőtt ültünk le komolyan. Akkor még sok dologban máshogy láttuk a világot, majd az utolsó pillanatban, amikor már Pistinek mondtam, hogy oké, mehetünk, utána felhívott Balázs, hogy fussunk neki újra, és sikerült mindent átbeszélnünk ahhoz, hogy megszületett a döntés, megyünk egy kompromisszumos, egyversenyes OB futamot és utána meglátjuk, mindenki elmondja a tapasztalatait.

Arról ne kérdezz, hogy mi lesz utána, nem tudom, el fogjuk mondani.

De arról kérdezek, hogy milyen volt a tréning?
Én sok mindent másképp látok, más itinert írtam mindig.
Négy féle különbség van egy sima kanyar között, nekem ebben még nem áll össze a kép. Úgy döntöttem, hogy kompromisszumot kötök abban, hogy elmondom, és emellett megpróbálok segíteni. Igazából ezt más is el tudná mondani, gyönyörű szépen, ütemesen. Majd meglátom. Abban maradtam magammal, hogy versenytempóban kell látni a dolgot. Lehet, hogy igaza van…

A gyorsasági szakágban a bajnoki tervek továbbra is élnek?
Igen. Sajnos az első verseny pont ütközik Miskolccal, a szombati napot majd minuszolnom kell, vasárnap rohanok oda rajthoz állni.

Építettetek egy új Pumát?
Ugyanaz az autó, teljesen átépítve. Új motor, új váltóáttétel. Külön áttétel a hegyre és más a ringre. Év közben folyamatosan könnyítjük az autó.

 

Ez a hír most jelenik meg 4830. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k