LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Fussunk neki 2005 - Benik Balázs
Benik Balázs
2005-03-31
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770359682
Napi oldal:
138362
Jelenleg:
872
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Benik Balázs
A tavalyelőtti bajnoknak 2004-ben az utolsó futam előtt még volt matematikai esélye a bajnoki címre...
A Ford Focus WRC maradt, a navigátor változott...

Mi jut eszedbe, ha azt mondom, bajnoki cím?
Csábító. De rajtunk kívül még vagy 10 páros van így ezzel…
Azt gondolom, hogy a 2004-ben nem sok választott el bennünket a bajnoki címtől, szeretnénk idén is esélyesek lenni erre a címre…
Nagyon komoly, sok tapasztalattal rendelkező párosok fognak nagyon jó autókkal rajthoz állni, de szeretném, ha a mi autónk is a legjobbak közé tartozna. Bízom a JM.Engineering felkészítésében.
Egy kis hátrányunk van a többiekkel szemben, hogy nem tudtunk tesztelni, szemben a korábbi évekkel, mikor is ilyenkor már volt bennem versenykilométer, vagy a tesztrallye-n, vagy akár VB futamon.
Sajnos az autóhoz még nem érkeztek meg alkatrészek, így nem tudtunk tesztelni. Vagy gyorspostával, vagy majd a mérnök hozza ezeket…

Tavaly sok másodpercet vesztettél a defektek miatt…
A Te hibád vagy véletlenek?
Ötven-ötven százalék.
Azt gondolom, hogy amikor egy versenyen hat defektet kapok, akkor úgy érzem, ennyire hülye nem lehetek. Nyílvánvaló, hogy az ember próbál odafigyelni azokra a veszélyes pontokra, ahol könnyen defektet lehet kapni. Semmivel sem mentem más íveken mint a többiek, hiszen voltak olyan defektek, amikor a pálya első három kilométerén történt, amiket nem értettünk.
Ezen a versenyen különösen figyelni kell a defektekre, mert a hosszú tél nagyon megtépázta az aszfaltot. Remélem a rendezőknek sikerül valamennyire kijavítani a hibákat, hiszen vannak olyan kritikus szakaszok, ahol nem lehet elspórolni, hiszen teljesen mindegy mekkora gödör áll előtte, megpróbálja a leggyorsabban leküzdeni, vagy szerencséje van, vagy sem. Ha nincs, akkor az súlyos másodpercekbe kerül majd.

Milyen volt a tréning az új navigátoroddal, Vinoval?
Nagyon jó volt a hangulat. Jó az összhang.
Az egri futam biztosan kell ahhoz, hogy egy hullámhosszon legyünk, hiszen még soha nem ültünk egy versenyautóban. Nem hinném, hogy nehézséget fog okozni.

Szerinted tud pluszt adni a versenyzésedhez, hogy olyan navigátor ül most majd melletted, aki ugyan a gyorsasági szakágban, de maga is pilótaként szerepel?
Meg tudjuk osztani azokat a gondolatokat, amik a pályabejárás során születnek. Az elképzeléseimet megosztom vele és azt gondolom reálisan tudja értékelni. Van elképzelése neki is a kanyarokról, és ezt meg tudjuk beszélni, ami nagyon fontos.

Volt arról szó, hogy új támogató is csatlakozik a csapathoz…
Igen, a Wunderbaum is mellettünk tette le a voksot.
Van még egy új támogatónk, amit szívesen kimondanék, de még nem száz százalék…

A régi támogatóink mind megmaradtak.
Az OMV Hungária KFT-től minden eddiginél nagyobb segítséget kaptunk. Büszkék vagyunk rá, hogy már öt éve együtt tudunk dolgozni velük.
Tavaly a Budapest Lízing is fent volt az autón, idén a Budapest Bank, ami egy nagy előrelépés.
Ez mindenképp kellett ahhoz, hogy teljes legyen az évünk.

Emlékszem, korábban mondtad, hogy nem teljesen kerek a történet.
Igen, tényleg az utolsó pillanatban dőlt el minden.
Bizonytalan volt az idei indulásunk.
Vinoval három héttel ezelőtt például még nem tudtuk, hogy fogunk e tudni menni, hiszen az anyagi háttér sem volt még biztosított.
Hála Istennek minden remekül összejött.

Világbajnoki szereplésre is jut?
Tulajdonképpen a ciprusi futam tervben van, a nevezés és a repülőgép már intézve.
Ez nem azt jelenti, hogy biztosan indulunk is, ez függ az egri és a miskolci futamtól.
Ha időben belefér, akkor szeretnénk rajthoz állni.

Vinoczai Attila
Fekete kereklámpás Ladában majd Ford Pumában versenyez a gyorsasági bajnokságban, több pilóta mellett is kanyarokat olvas rallyban. Legutolsó hírek alapján Elek Pisti mellett ült volna idén…

Mikor jött az ötlet, hogy Benik Balázs mellett csatolod be Magad?
Már két éve beszélgettünk erről, mindig visszatérő dolog volt.
Konkrétan két hónappal ezelőtt ültünk le komolyan. Akkor még sok dologban máshogy láttuk a világot, majd az utolsó pillanatban, amikor már Pistinek mondtam, hogy oké, mehetünk, utána felhívott Balázs, hogy fussunk neki újra, és sikerült mindent átbeszélnünk ahhoz, hogy megszületett a döntés, megyünk egy kompromisszumos, egyversenyes OB futamot és utána meglátjuk, mindenki elmondja a tapasztalatait.

Arról ne kérdezz, hogy mi lesz utána, nem tudom, el fogjuk mondani.

De arról kérdezek, hogy milyen volt a tréning?
Én sok mindent másképp látok, más itinert írtam mindig.
Négy féle különbség van egy sima kanyar között, nekem ebben még nem áll össze a kép. Úgy döntöttem, hogy kompromisszumot kötök abban, hogy elmondom, és emellett megpróbálok segíteni. Igazából ezt más is el tudná mondani, gyönyörű szépen, ütemesen. Majd meglátom. Abban maradtam magammal, hogy versenytempóban kell látni a dolgot. Lehet, hogy igaza van…

A gyorsasági szakágban a bajnoki tervek továbbra is élnek?
Igen. Sajnos az első verseny pont ütközik Miskolccal, a szombati napot majd minuszolnom kell, vasárnap rohanok oda rajthoz állni.

Építettetek egy új Pumát?
Ugyanaz az autó, teljesen átépítve. Új motor, új váltóáttétel. Külön áttétel a hegyre és más a ringre. Év közben folyamatosan könnyítjük az autó.

 

Ez a hír most jelenik meg 4801. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k