
Kazár Miki
Egy üde színfoltja a magyar rallynak. Precíz navigátor és egyben tréfamester.
Élményszámba megy minden belső felvétel, ahol az Ő hangját hallani...
Miki!
Csak nem sikerült kimaradni a rallyból… Mi lesz idén?
Ebben az évben Spitzmüller Csabával állok rajthoz a magyar bajnokságban egy Toyota Corolla WRC-ben. Ezzel az autóval kezdünk, ha elég lesz, akkor marad ez, ha nem, akkor Peugeot 206 WRC.
A Grifone csapat tudta kielégíteni a számításainkat.
Más csapatok, akiket megkerestünk, sem hozzáállásban, sem motivációban nem találtuk elég komolynak.
Karcsival sokat beszélgettünk a jövőnkről, már tervezzük a 2006-os évet.
Abban állapodtunk meg, hogy egy-két külföldi versenyen el fogunk együtt indulni.
A horvát bajnokságban az általam favorizált nagyon jó barátom fog helyettesíteni Karcsi mellett. Egyéb külföldi futamokon, ami nekem az időmbe belefér, ott továbbra is együtt fogunk versenyezni, például májusban indulunk egy versenyen.
A barátságunk, a viszonyunk tökéletes, de ahogy mondta Ő is, többet szeretne a munkájával, a családjával foglalkozni.
És Spicivel Ti egy régi új párost alkottok…
Karcsi előtt vele mentem, most visszaültem hozzá.
Az olaszországi teszt tökéletesre sikerült, hamar bebizonyosodott, hogy egy nyelvet beszélünk továbbra is…
Ez kérdés volt?
Végülis nem… :)
Mivel mentünk egy évet együtt, ismertem az itinerét, feldiktálta a pályát és én visszamondtam.
De most igazából ezen a teszten neki nem az volt az érdekes amit hallott, hanem amit érzett a WRC-ben…
És szerinted milyen az autó?
Ennek a Corolla WRCnek a hangja egyáltalán nem hasonlít a cseh Corollák hangjára…
3 bar a turbónyomás… Én még soha nem láttam ilyen Toyotát! Ultra ahogy megy! Úgy megy, ahogy egy ilyen autónak igazából mennie kell…
Az látszik az autón, hogy tökéletesen fel van újítva, maximálisan fel van készítve. A csapat képviseli a Toyota Team Europe-ot most. Mindenen látszik, hogy új, hogy van rá költve.
A STEP2 adja a cateringet is a VB csapatoknak. Ahogy most megérkeztünk a tesztre, ott volt egy komplett catering kamion és azt kérdezgették, hogy mit eszünk, mit iszunk, maximális VB kiszolgálásban volt részünk.
Mentetek a Peugeot-al is?
Nem. Azt mondták, hogy ne keverjük össze most a belső érzést a Corollával.
Ha nem jön össze vele az első két verseny, akkor kezdjük a Peugeot programot.
A teszten a Tabatton úr, a csapat vezetője foglalkozott velünk.
Olyan tanácsokkal látott el, amik segítették a teszten a beállításokat.
Egy olyan pályán teszteltünk, ahol a Skoda, a Peugeot, a Citroen szokott tesztelni.
Három kilométer felfelé, három vissza. Teljesen lezárva. Auriol beállításaival mentünk, azzal indultunk. Onnantól ment el Spici a saját iránya felé, hogy hogy jobb neki a hajtás, a futómű.
Sikerült Nektek is újra összeszoknotok?
Spici azt mondta, hogy tökéletes az összhang. Versenytempóban mentünk, sisakban, maximális odafigyeléssel. Végig tudtam mondani :) nem lesz gond! Lefelé már röhögtünk is, ahogy szokásos... :D
Folyamatosan egyre jobban ment a kocsival, a végén már volt látvány is rendesen, színezte és normálisan ment.
Gondolom már ott mondtad az okosságaidat is...
Az az igazság, hogy én már azért nem röhögtetem a sofőrjeimet, mert nem akarom kizökkenteni a koncentrálásukból, pedig folyamatosan tudnám mondani a hülyeséget.
Én nem stresszelek a gyorsok előtt, nyugodt vagyok…
Olvastad, amit Takács Attila nyilatkozott Rólad?
Igen, persze, olvastam.
Nagyon meglepődtem, hogy így gondolja. Borzasztóan jól esett ahogy nyilatkozott. Érdek nélkül mondhatta amit mondott, emiatt még jobban estek a szavai. (link a cikkhez...)
Az emberek elismerését csak úgy tudod kiérdemelni, ha ezt a sportot szívvel és kitartással csinálod. Én már 13 éve teszem ilyen-olyan sikerekkel.
Írd oda kérlek a partnereink nevét is, akik nélkül nem tudnánk versenyezni.
Szemerey Transport, Mammut Bevásárló Központ, Euro-Norp Harcon, Mega Kft., Gulyás Nagykereskedelem, Steelvent.