Fussunk neki 2005 - Spici
Spitzmüller Csaba
2005-03-27
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763425148
Napi oldal:
35998
Jelenleg:
764
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Spitzmüller Csaba
Régóta autózik.
Két éve N-es bajnok, idén WRC-vel indul.
Olaszországi tesztjük után beszélgettünk...

Milyen volt? Mi volt az első benyomásod?
Meglepetés.
Álmaim egyike teljesült. Vezethettem egy WRC-t.
Nagyon komoly a csapat, ez volt az első benyomásunk.
Mindent elkövettek, hogy a teszt jól sikerüljön.

Egy olyan pályát találtak, ami tényleg hasonlít a magyar viszonyokhoz, ebből is látszik, hogy abszolút ismerik a pályáinkat. Ez a dobálós, koszos aszfaltos út maximálisan alkalmas volt arra, hogy beállítsák az autót az első versenyre.

Mire odaértünk minden precízen, pontosan kész volt, autó, gumik bemelegítve.

Milyen WRC-t vezetni?
Első benyomásra nagyon furcsa volt. Aztán ahogy jöttek a kilométerek úgy elég hamar sikerült feloldódni. Azt mondhatom, hogy a 8-10-ik kilométernél már egyre jobban sikerült érezni az autót.

Miki azt mondta, hogy a teszt végén már hoztad az igazi formádat…
Igen.
Próbáltam az elején ésszel menni, megérezni, hogy mi az ami gyors, Próbáltam megismerni az autót, a határokat. A végén már elkezdtem csúzdázni… :)

Ennek az autónak tényleg van ereje!
Annyit megy vele keresztben az ember amennyit csak akar.
Nem ez a leggyorsabb, de a leglátványosabb. Valahol a kettő között megpróbáljuk megtalálni a határt. Megpróbálunk gyorsan és látványosan is menni. Ehhez azért még kell egy jó pár kilométer versenytempóban, hogy ez úgy működhessen, mint ahogy a Mitsubishiben működött régen.

Valahonnan ismerős az „új” navigátorod...
:)
Egy nagyon jó barátot kaptam vissza a navigátorszékbe.
Az kifejezetten jó és megnyugtató, hogy ugyan már dolgoztunk mi együtt, most a teszten négy év szünet után felírtuk a pályát és százszázalékos biztonsággal tudtam rá hagyatkozni. Minden jól alakult, tökéletesen navigált.

Szerintem a hangulattal nem lesz gond a kocsiban…
Aki Mikit ismeri az tudja, hogy nem egy szomorú embertípus és nagyon jó hangulatot tud csinálni az autóba. Már az odaút során sem unatkoztunk és visszafelére is ez volt a jellemző…
És mindezek mellett a szakmai hozzáértéséhez sem fér kétség és ez nagyon megnyugtató.

A régi navigátorod Bahor Bea ellenfeletek lesz...
Az egyik szemem sír, a másik nevet.
Nagyon boldog vagyok, hogy egy profi csapatban, egy nagyon komoly pilóta mellett versenyez. Megnyugtatja a lelkem, hogy nem a kispadon kell töltenie az évet.

Viszont érdekes szituáció lesz majd egymás ellen versenyezni.
Közel megyünk egymáshoz és még nem tudom elképzelni azt a szituációt, amikor Bea és Miki is előremegy a beíróhoz és ha szól Bea akkor nem nekem szól, hanem Janinak, ha Miki int, akkor nem Karcsinak jelez, hanem nekem… Furcsa lesz.

A Peugeot-val nem teszteltetek?
Nem, mert épp akkor ért haza egy versenyről és még nem volt átvizsgálva.
Igazából nem lett volna sok értelme, csúszós volt a pálya, nem tudtam volna nagy különbséget találni a két autó között ezen a pályán, kiforogta magát a kerék és a Toyota a három aktív diffijével biztosan jobban teljesített volna.

Mindenképp a Toyotával kezdünk.
Nincs viszonyítási alapom, de nagyon jónak tűnt a kocsi.
Az N-eshez képest mindenképp :)

Hova várod Magatokat?
Szeretnénk a dobogó valamelyik fokára felállni.
Ebben az erős mezőnyben úgy, hogy bennem nincs semmilyen WRC-s kilométer, mint tapasztalat, így nagyon nagy feladat lesz ez.
Mindent elkövetünk azért, hogy problémamentesen és gyorsan tudjuk teljesíteni a gyorsasági szakaszokat.

Ezt az autót egy nagyon jó WRC-nek mondják. Hogy ezt az idők mennyire fogják mutatni és mennyire tudom a saját stílusomat autózni vele, ez majd kiderül.
Régen voltam bizonytalan, most az vagyok.
Az első pár gyors után ha ránézünk az időkre, akkor minden ki fog derülni…

Ez a hír most jelenik meg 5308. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k