
Spitzmüller Csaba
Régóta autózik.
Két éve N-es bajnok, idén WRC-vel indul.
Olaszországi tesztjük után beszélgettünk...
Milyen volt? Mi volt az első benyomásod?
Meglepetés.
Álmaim egyike teljesült. Vezethettem egy WRC-t.
Nagyon komoly a csapat, ez volt az első benyomásunk.
Mindent elkövettek, hogy a teszt jól sikerüljön.
Egy olyan pályát találtak, ami tényleg hasonlít a magyar viszonyokhoz, ebből is látszik, hogy abszolút ismerik a pályáinkat. Ez a dobálós, koszos aszfaltos út maximálisan alkalmas volt arra, hogy beállítsák az autót az első versenyre.
Mire odaértünk minden precízen, pontosan kész volt, autó, gumik bemelegítve.
Milyen WRC-t vezetni?
Első benyomásra nagyon furcsa volt. Aztán ahogy jöttek a kilométerek úgy elég hamar sikerült feloldódni. Azt mondhatom, hogy a 8-10-ik kilométernél már egyre jobban sikerült érezni az autót.
Miki azt mondta, hogy a teszt végén már hoztad az igazi formádat…
Igen.
Próbáltam az elején ésszel menni, megérezni, hogy mi az ami gyors, Próbáltam megismerni az autót, a határokat. A végén már elkezdtem csúzdázni… :)
Ennek az autónak tényleg van ereje!
Annyit megy vele keresztben az ember amennyit csak akar.
Nem ez a leggyorsabb, de a leglátványosabb. Valahol a kettő között megpróbáljuk megtalálni a határt. Megpróbálunk gyorsan és látványosan is menni. Ehhez azért még kell egy jó pár kilométer versenytempóban, hogy ez úgy működhessen, mint ahogy a Mitsubishiben működött régen.
Valahonnan ismerős az „új” navigátorod...
:)
Egy nagyon jó barátot kaptam vissza a navigátorszékbe.
Az kifejezetten jó és megnyugtató, hogy ugyan már dolgoztunk mi együtt, most a teszten négy év szünet után felírtuk a pályát és százszázalékos biztonsággal tudtam rá hagyatkozni. Minden jól alakult, tökéletesen navigált.
Szerintem a hangulattal nem lesz gond a kocsiban…
Aki Mikit ismeri az tudja, hogy nem egy szomorú embertípus és nagyon jó hangulatot tud csinálni az autóba. Már az odaút során sem unatkoztunk és visszafelére is ez volt a jellemző…
És mindezek mellett a szakmai hozzáértéséhez sem fér kétség és ez nagyon megnyugtató.
A régi navigátorod Bahor Bea ellenfeletek lesz...
Az egyik szemem sír, a másik nevet.
Nagyon boldog vagyok, hogy egy profi csapatban, egy nagyon komoly pilóta mellett versenyez. Megnyugtatja a lelkem, hogy nem a kispadon kell töltenie az évet.
Viszont érdekes szituáció lesz majd egymás ellen versenyezni.
Közel megyünk egymáshoz és még nem tudom elképzelni azt a szituációt, amikor Bea és Miki is előremegy a beíróhoz és ha szól Bea akkor nem nekem szól, hanem Janinak, ha Miki int, akkor nem Karcsinak jelez, hanem nekem… Furcsa lesz.
A Peugeot-val nem teszteltetek?
Nem, mert épp akkor ért haza egy versenyről és még nem volt átvizsgálva.
Igazából nem lett volna sok értelme, csúszós volt a pálya, nem tudtam volna nagy különbséget találni a két autó között ezen a pályán, kiforogta magát a kerék és a Toyota a három aktív diffijével biztosan jobban teljesített volna.
Mindenképp a Toyotával kezdünk.
Nincs viszonyítási alapom, de nagyon jónak tűnt a kocsi.
Az N-eshez képest mindenképp :)
Hova várod Magatokat?
Szeretnénk a dobogó valamelyik fokára felállni.
Ebben az erős mezőnyben úgy, hogy bennem nincs semmilyen WRC-s kilométer, mint tapasztalat, így nagyon nagy feladat lesz ez.
Mindent elkövetünk azért, hogy problémamentesen és gyorsan tudjuk teljesíteni a gyorsasági szakaszokat.
Ezt az autót egy nagyon jó WRC-nek mondják. Hogy ezt az idők mennyire fogják mutatni és mennyire tudom a saját stílusomat autózni vele, ez majd kiderül.
Régen voltam bizonytalan, most az vagyok.
Az első pár gyors után ha ránézünk az időkre, akkor minden ki fog derülni…